Friday, December 12, 2008

ေတာပြဲ

စာေရးဆရာမ - ႏုႏုရည္(အင္း၀)

ဒီေန႔ ျမန္မာ၀တၳဳတိုေတြရဲ႕ အေနအထားဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး စိုးရိမ္ေရမွတ္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာ၀တၳဳတိုေတြကို ဒီေန႔ လူငယ္ထုနဲ႔ ေ၀းမသြားေစခ်င္တာေၾကာင့္ ျပန္လည္ေဖာ္ျပေပးေနတာကို အားလံုးနားလည္ေပးႏိုင္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။


ဟဲ့…ဟဲ့ ဘီးဆံပတ္မတို႔၊ အမယ္ႀကီးအိုမတို႔ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၾကပလဲ။ လာၾကစမ္းပါဦးဟဲ့ ငါ့နားကို။ ငါ့ေဘာ္လီ အက်ႌကို ခ်ိတ္တပ္ေပးစမ္း။
ညည္းတို႔မလဲ အံ့တာပဲ။ လင္ေတြ ကိုယ္စီပါရဲ႕သားနဲ႔လည္း ေကာင္ေလးေတြနားသြား ဟီလာတိုက္ေနတာပဲ။ ညည္းတို႔ဟာ ေတာသားလည္းမေရွာင္၊ ၿမဳိ႕သားလည္းလာခဲ့။ အ၀ီစိက ငရဲသားေတာင္ အလြတ္ေပးမယ့္ မိန္းမလ်ာေတြ မဟုတ္ဘူး။
ေဘာ္လီခ်ိတ္ကို အတြင္းခ်ိတ္တပ္ေနာ္။ ဒါမွ က်ပ္က်ပ္ေလးမွ ေရွ႕ေဘာ္လီခြက္ထဲကို ေရျမႇဳပ္ထိုးထည့္လို႔ ေကာင္းတာ။

ဘယ္သူ၊ ညည္းက ဘီးဆံပတ္မပဲ။ ငါေတာ့ လြယ္လြယ္ ေခၚလုိက္ေတာ့တာပဲ။ အသက္ႀကီးပဟဲ့။ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ေဖာက္သည္ေမွ်ာ္လို႔ မရေတာ့တဲ့အရြယ္။ သတိကေမ့တယ္။ ညည္းတို႔က သည္ေတာပြဲက်မွ ေျခေကာက္ေခၚရတဲ့ မင္းသမီးေတြ။ ငါ့တပည့္အရင္းေတြ နာမည္ေတြေတာင္ အကုန္မွတ္မိတာ မဟုတ္ဘူး။
ဟဲ့…ဟိုဟာမ၊ အမယ္ႀကီးအိုမ၊ ေသတၱာထဲက ထိုင္မသိမ္းအစိမ္းထုတ္။ ညည္းမ်က္ႏွာကေလ တကယ့္ရႈံ႕တြတြ လံုးတံုးတံုးေလး။ အမယ္ႀကီးအိုမ မ်က္ႏွာအတိုင္းပဲ။
ဟို ဘီးဆံပတ္မကေတာ့ ဆံပင္ရွည္ကို မိန္းမနဲ႔တူေအာင္ ပတ္လိုက္ရတဲ့ ဘီးဆံပတ္။ အင္း…၀ဋ္ေတြဟဲ့၊ ၀ဋ္ေတြ။ ဘုရားဆုပန္ ေယာက်ၤားစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္လ်က္နဲ႔ မိန္းမစိတ္ေတြ၀င္၊ မိန္းမပံုေတြဖမ္းၿပီး မိန္းမေယာင္ေတြ ေဆာင္ေနၾကတာ။ မိန္းမနဲ႔ မတူတူေအာင္ ၀တ္၊ မတူတူေအာင္ေန။
အို…ဘယ္လိုေနေန မိန္းမလ်ာဟာ မိန္းမလ်ာပဲ။ မိန္းမ အစစ္မွ မဟုတ္တာ။ ေၾသာ္…သူတို႔ေတြလည္း အျပစ္မေျပာဘူး၊ ငယ္ရြယ္သူေတြကိုး။ ကုိယ္ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲဥစၥာ။ သူ႔ထက္ကဲ ေရႊျပည္စိုးခ်င္ေတာင္ စိုးဦးမယ္။ အသက္ ဆယ့္ရွစ္ ဆယ့္ကိုး နတ္စကေတာ့ ဒီလို ေတာပြဲေတြ စကရတာေပါ့။ လွည္းႀကီးေတြနဲ႔ တစ္ရြာ၀င္ တစ္ရြာထြက္ ေလွ်ာက္ကရတာ။ ဒီလို ေမာ္ေတာ္ကားေတြ ဘာေတြနဲ႔ မဟုတ္ေသးဘူး။ အို…လွည္းႀကီးေပၚမွာ မွန္ႀကီးေထာင္ၿပီး မိတ္ကပ္ေတြလိမ္းတာ၊ လွည္းေဘးနားမွာ လူေတြက ၀ိုင္းလို႔။ အဲဒါကို အဟုတ္ႀကီးမွတ္လို႔။ အမယ္ေလး ငါ့ကို ေခ်ာလို႔ လွလို႔ ၀ိုင္းအံု ၾကည့္ၾကတာေပါ့။ မၿပီးဘူး၊ မိတ္ကပ္လိမ္းေနတာ။ မွန္ႀကီးတစ္ခ်ပ္နဲ႔။ ခု ျပန္ေတြးၾကည့္ ဘယ္ေလာက္မ်ား ႀကိမ္လံုးသံုးေခ်ာင္းပူးေလာက္နဲ႔ စရနယ္ဖို႔ ေကာင္းသလဲ။
ဟဲ့…ဘီးဆံပတ္မ၊ ေျခအိတ္ထုတ္လိုက္ဦး။ ေပးပါေအ။ ေပါက္ေပါက္…ဒီေျခအိတ္ပဲ။ ေတာ…ေတာလိုေပါ့။ ေတာပြဲ၊ ၿမဳိ႕ပြဲမွ မဟုတ္တာ။ ေကာ္ေဇာေပၚ ကရမွာမဟုတ္ဘူးဟဲ့။ မျမင္ဘူးလား။ ဖ်ာၾကမ္းေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္။ သူတို႔ၾကည့္၊ ဖိနပ္ေတာင္ စီးၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ပိုက္ဆံရွိေနေပမဲ့ အင္းသမား၊ တံငါဖေလာင္းေတြဟဲ့။ အေနအစား ဘယ္တတ္မလဲ။ ေရာမေရာက္ ေရာမလိုက်င့္၊ ေတာေရာက္ ေတာလိုက်င့္ရမွာေပါ့။ ငါေတာင္ ဖိနပ္မစီးဘူး။ ဖိနပ္ေပ်ာက္မွာစိုးလို႔။
ပုပၸားဆင္းတာကေတာ့ ေျခအိပ္မစြပ္လို႔ မရဘူး။ ပုပၸားနဲ႔ ပခန္းပဲ ကိုယ္က ဆင္းရမွာဆိုေတာ့ အင္းသူႀကီး ေက်နပ္ေအာင္ နည္းနည္းလွလွပပေလးေတာ့ ျပင္ဦးဆင္ဦးမွ။ မေန႔ကပဲ သူ႔ညီပြဲမွာ သူ႔ဆီက ရွစ္ေထာင္တန္ ပုဆိုးတစ္အုပ္ ရထားတယ္ေလ။
သူ႔ညီပြဲမွာ ပခန္းဆင္းေနတုန္း ေဖႀကီးေက်ာ္ကို စိန္ေခၚတယ္ေလ။ ရမ္းတစ္ပုလင္းလံုး တစ္ဘရိတ္တည္းနဲ႔ ေသာက္ႏိုင္ရင္ နတ္စစ္သတဲ့။ ေဖႀကီးေက်ာ္ စစ္သတဲ့။ ေအး…စစ္ေၾကာင္း ျပႏိုင္ရင္ ပုဆိုးတစ္အုပ္နဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ဆက္မလားဆိုေတာ့ စိန္လိုက္တဲ့။
လာခဲ့ဆိုၿပီး နတ္စစ္ေၾကာင္း ျပလိုက္တယ္။ ရမ္တစ္ပုလင္းလံုး တစ္ခါတည္းနဲ႔ ေမာ့ခ်ျပလိုက္တယ္။ ရမ္စစ္တာေတြ၊ မစစ္တာေတြ၊ မူးတာေတြ၊ မမူးတာေတြ လာမေျပာနဲ႔။ နတ္သေဘာ။ ဟင္း…သင္း တစ္ခါတည္း ၿမဳိ႕ေျပးၿပီး ပုဆိုးအုပ္ ၀ယ္ရတာပဲမဟုတ္လား။
ဒီေန႔ သူ႔ပြဲ။ မေန႔က သူ႔ညီပြဲ။ ေတာပြဲေတြက တစ္ရက္စီပဲ။ တစ္ရက္ ကနားပဲ။ ၿမိဳ႕လို သံုးရက္ကနားေတြ၊ ငါးရက္ကနားေတြ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ညနဲ႔ တစ္ရက္ပဲ။ ဒီလို အင္းပိတ္ခ်ိန္ဆို နတ္ကမယ့္အိမ္ေတြက ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕ေတြမွာ ကနားတဲေတြ ကိုယ္စီထိုးထားၾက၊ ၿပီးေတာ့ နတ္ကေတာ္ေခၚ၊ တစ္အိမ္ကစၿပီး တစ္ညတစ္ရက္၊ တစ္ညတစ္ရက္ ဆက္တိုက္ ေျပာင္းကသြားရုံပဲ။ ဒီရြာကမယ့္အိမ္ကုန္ေတာ့ ေနာက္တစ္ရြာေျပာင္း။ တစ္ပဲြကို ႏွစ္ေသာင္းပဲ။ ဆိုင္းဖိုး၊ ဓာတ္ဆီဖိုး၊ တပည့္တပန္းေပး၊ ဘာညာ တစ္ေသာင္းႏုတ္။ တစ္ပြဲ တစ္ေသာင္းက်န္။ ပင္ေတာ့ ပင္ပန္းတာေပါ့။ ေတာေတြ ရက္ဆက္ရာ ေလွ်ာက္သြား၊ ခုန္ေပါက္ကရနဲ႔ မပင္ပန္းဘဲ ရွိမလား။ ဒါေပမဲ့ အင္းပိတ္ခ်ိန္ ဒီေႏြ တစ္ရာသီဆို ပြဲခုႏွစ္ဆယ္ေလာက္ရတာ။ ငါးပိငါးေျခာက္လည္း တစ္မိုးတြင္းစာ ဖူလံုေရာ။
ငါးေျခာက္က ကၽြဲဆြဲတဲ့ စံုတြဲေတြဆီက ရတာေလ။ ကနားတဲ အလယ္ေကာင္မွာ ေခါင္ေဖာက္ၿပီး ကၽြဲစင္လုပ္ထားပါေရာလား။ အဲဒီ ကၽြဲစင္မွာ ငါးေျခာက္ျပားေလးေတြ စီၿပီးခ်ိတ္လို႔။ တကယ္ေတာ့ နယ္ဆိုင္ရာပိုင္ရာ နံကရိုင္းမယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ အႆကုမၼာမင္းသားတို႔ကို ပူေဇာ္ပသထားတာေပါ့။ ပြဲၿပီးရင္ေတာ့ ဒီငါးေျခာက္က နတ္ကေတာ္ ပိုင္တာေပါ့ေလ။ ကၽြဲဆြဲတယ္ဆိုတာကလည္း ဆိုင္တဲ့ေယာကၤ်ားေလး၊ မိန္းကေလး အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးရင္ နယ္ဆိုင္ရာပိုင္ရာ နံကရိုင္းမယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ အႆကုမၼာမင္းသားတို႔ကို ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္ စာရင္းသြင္းဖို႔ အပ္ႏွံတာ၊ ျပသတာပဲ။ လြမ္းတင္းပါဘုရား။ နံကရိုင္းမယ္ေတာ္ႀကီးက ကၽြဲမႀကီးဆိုေတာ့ ကၽြဲဆြဲတယ္လို႔ ေခၚတာေပါ့။ အိမ္ေတြမွာ မိန္းကေလးရွိတဲ့အိမ္က အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီးရင္ ကၽြဲဆြဲရတယ္။ ေယာကၤ်ားေလးရွိတဲ့ အိမ္ကေတာ့ ကၽြဲမဆြဲရဘူး။ ေပ်ာ္ပြဲေပးရံုပဲ။
ၿမဳိ႕ပြဲမွာ ကၽြဲဆြဲရင္ေတာ့ တခမ္းတနားေတြ ဘာေတြ လုပ္ၾကတာေပါ့။ ကၽြဲဆြဲမယ့္ စံုတြဲအတြက္ ပါရတဲ့ ခန္း၀င္ပစၥည္း ထမင္းအိုး၊ ဟင္းအိုး၊ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ေပါ့ေလ။ (ဒါေတြကို ေျမအိုးတို႔၊ ပလပ္စတစ္တို႔နဲ႔ လုပ္လည္း ရပါတယ္) အဲဒါေတြကို ခုေခတ္ေပၚတဲ့ ဘာတဲ့ အမယ္မင္းဆိုလား၊ မယ္လမင္းဆိုလား ေစ်းႀကီးၿပီး လွကလွနဲ႔၊ ေပါ့ေပါ့ေလးေတြ။ ဖိုက္ဘာခြက္ကေလးေတြနဲ႔ လုပ္ၾကတယ္။ ကနားတဲထဲမွာ အခါေတာ္ေပးတာက… … ေတြ ဘာေတြနဲ႔ နတ္ကေတာ္က လက္ထပ္ေပးရေသးတယ္။ နံကရိုင္းမယ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ သားေတာ္ကို ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ထားတာေတြကလည္း မုန္႔ပံုးတို႔၊ ’ကြင္း’ ေဖ်ာ္ရည္တို႔ေပါ့။
အိုး… ဒီေတာပြဲမွာေတာ့ ဘာအမယ္မင္း၊ မယ္လမင္းေတြ လုပ္မေနနဲ႔။ ေျမအိုးပဲ၊ ေျမပန္းကန္ပဲ။ ဆြဲမယ့္စံုတြဲကလည္း တစ္တြဲတည္းမ်ား မမွတ္နဲ႔၊ အစုလိုက္ အၿပဳံလိုက္။ တစ္ႏွစ္လံုး မဂၤလာေဆာင္ထားသမွ် အတြဲေတြအကုန္လံုး အင္းပိတ္ခ်ိန္ နတ္ကေတာ့မွ စုၿပီး ဆြဲၾကတာ။ ငါးေျခာက္ျပားေတြ ကိုယ္စီနဲ႔။ လာၾကစမ္း။ ကန္ေတာ့ေၾကးက စံုတြဲတစ္တြဲ သံုးရာ့ခုႏွစ္ဆယ္။ အဲဒါတစ္ခုကေတာ့ ကိုက္တယ္။ မဆိုးဘူး။ တစ္ပြဲေလးငါးေထာင္၊ ကနားေၾကးနဲ႔ မဆိုင္ဘဲ ရတာပဲ။
အဲဒါေတြ အဲဒါေတြကို ညည္းတို႔ ေနာက္တက္မယ့္ဟာေတြ သိေစခ်င္တာ၊ တတ္ေစခ်င္တာဟဲ့။
ေၾသာ္… ေျပာရင္းဆိုရင္း အမယ္ႀကီးအိုမ၊ နတ္ကေတာ္ လုပ္စားမယ့္ ေကာင္မက ထိုင္မသိမ္း ခ်ိတ္ထိုးတာေတာင္ အျဖစ္ရွိေအာင္ မထိုးႏိုင္ပါလား။ အံ့တာပဲ။
ဟဲ့… ဘီးဆံပတ္မ၊ ေရွ႕သြားၾကည့္စမ္း။ တစ္ရြာလံုးက နတ္၀င္သည္ေတြ မကုန္ေသးဘူးလား။ ဒီနယ္ေတြေလာက္ နတ္ယဥ္တာမ်ား ေတြ႔ဖူးေပါင္ေတာ္။ ဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီး၊ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ၊ လူအို၊ ကေလးကစၿပီး ယဥ္လိုက္တဲ့နတ္၊ ၀င္လိုက္တဲ့ နတ္၊ ကလိုက္တဲ့နတ္။ အင္းပိတ္ခ်ိန္ ဒီနတ္ပြဲေတြဟာ သူတို႔ရြာရဲ႕ ဒန္႔စ္ကတဲ့ ပါတီပြဲမ်ား က်လို႔။ နတ္ပံုေတာ္နဲ႔ဆိုင္း သူတို႔လက္အပ္ၿပီး နတ္ကေတာ္ထိုင္သာ ေနလိုက္ေတာ့။ နတ္ေပါင္းကလည္း စံုပါ့။ ေသတဲ့ ေဆြမ်ဳိးမွန္သမွ် နတ္ျဖစ္တဲ့ အရပ္ေလ။
လူေသရင္ ေသတဲ့လူရဲ႕ ပုဆိုး ထဘီေတြ သိမ္းထားၾကၿပီး နတ္ပြဲက်ရင္ အဲဒီ ပုဆိုး၊ ထဘီေတြ အေခါက္လိုက္၊အထပ္လိုက္ႀကီးကို ပစ္ခ်။ နတ္ကေတာ္က ေတြ႔ရာထဘီေတြ ဆြဲ၀တ္ၿပီး နတ္၀င္ရတယ္။ သူတို႔ေဆြမ်ဳိးေတြက ေမးရင္ ဘယ္သူဘယ္၀ါဆိုတာ မွန္ေအာင္ေျပာႏိုင္ရတယ္။
အဲဒီေတာ့ နတ္ကေတာ္မွာ ဘယ္လိုလုပ္ရတယ္မွတ္လဲ။ အို ပြဲမ၀င္ခင္ အျပင္ကက်င္းပေပါ့။ ေရာက္တာနဲ႔ ဒီအိမ္မွာ ဘယ္သူ ေသဖူးတံုး၊ နာမည္ ဘယ့္ႏွယ့္ေခၚတံုး၊ ဘယ္လို အကႌ်ထဘီ အဆင္မ်ဳိး ႀကဳိက္တာတံုးေပါ့။ ေထာက္လွမ္းေရး အရင္၀င္ထားရာတာ ေပါ့လို႔။
အရွက္ေတြ ကြဲၿပီးၿပီေလ။ ဒီနယ္အေၾကာင္း နားမလည္တဲ့ မိန္းမလ်ာ တပည့္တစ္ေယာက္ေပါ့။ ဂ်က္စီမ။ နယ္ပြဲမွာ ထဘီထုပ္ႀကီး ပစ္ခ်ေပးေတာ့ တျခားနတ္ကေတာ္ မိန္းမလ်ာမေတြက ထဘီေတြေကာက္ဆြဲ၀တ္တဲ့ ၀တ္တဲ့ၿပီး နတ္၀င္ၾကတာေပါ့။ ကနားရွင္ေတြက ဘယ္သူလဲဆို မေအးစိန္ေတာ့ မေအးစိန္ေပါ့၊ မလွရီေတာ့ မလွရီေပါ့။
အဲဒါကို ဂ်က္စီမက နားမလည္ ပါးမလည္နဲ႔ ထၿပီး ထဘီတစ္ထည္ဆြဲ၀တ္ကေတာ့ ေမးတာေပါ့။ ဘယ္သူလဲလို႔ဆိုေတာ့ သူ မေျဖတတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီတင္ ရွက္ရွက္နဲ႔ ေျဖခ်လိုက္တာေလ။ ထက္ထက္မိုးဦးေတာ့တဲ့။ ကဲ… အရွက္က လွလွႀကီး ကြဲေတာ့တာေပါ့။
ဟဲ့… ကဲ… ဘီးဆံပတ္မေရ၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲ။ နတ္ေတြ မကုန္ေသးဘူးလား။ မျဖစ္ပါဘူး၊ ငါကုိယ္တိုင္ ထြက္ျဖတ္မွျပတ္မွာ။ ငါ့ဆိုင္းသမားေတြလည္း လက္အံေသၿပီး ဆိုင္းတီးရင္း နတ္ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ငါလည္း ပုပၸားေရာ၊ ပခန္းေရာ ဆင္းလိုက္ရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အမယ္ႀကီးအိုမ၊ ေဒါင္းေတာင္ေတြ၊ ပုပၸားစားေတာ္စာ အဆင့္သင့္ လုပ္ထားေဟ့။
ကဲ…ကဲ နတ္အေပါင္းတို႔ ေပ်ာ္ပါေပ်ာ္ပါ၊ တစ္ႏွစ္ တစ္ခါ ေပ်ာ္ရတာ။ ေပ်ာ္တာလည္းေပ်ာ္ ကၽြဲစင္ကိုလည္း သိပ္မဆြဲနဲ႔။ ကၽြဲစင္ႀကီး ၿပဳိက်လာဦးမယ္။ ေဟာေဟာ ၀င္လာျပန္ၿပီ၊ ႏွစ္ေယာက္။ ကဲ… ေျပာေျပာ ဘာနတ္လဲ၊ မေျပာႏိုင္ရင္ နတ္စည္း၀ိုင္းထဲ ၀င္မလာနဲ႔။
“အိုင္လပ္ဖ္ယူ မိုးသန္း အိုင္ကဲန္ေဆး”
ဟဲ့… ဘိုကေတာ္ဘိုမင္းတဲ့၊ ဘိုကေတာ္ ဘိုမင္းနတ္။ ကာဖီရည္ဆက္၊ ကာဖီရည္ ယူခဲ့ ယူခဲ့၊ ဘယ္မလဲ။
ကဲ… တီးလိုက္ပါဦး ရြာစားေရ၊ ဘိုသံေလး။ စံုတယ္ နတ္ေတြကေတာ့။ ဟိုတုန္းက ေခ်ာင္းထဲမွာ သေဘၤာနစ္ေသတဲ့ ဘိ္ုလင္မယားစံုတြဲ နတ္ျဖစ္တာတဲ့။ ေဟာ… ေတြ႔လား၊ ဘုိနတ္၀င္ေနလိုက္တာ ငါးဖမ္းစားတဲ့ ႏွစ္ေယာက္က ဘိုက ကေနလိုက္တာမ်ား အက်။
ဟဲ့… ဘီးဆံပတ္မ ၾကည့္စမ္း။ ဟိုမယ္ အရပ္သူ အရပ္သားေတြ လိမ္ေနတာ။ ဘယ္ေလာက္ ပိရိတံုး။ ဘယ္ေလာက္ သပ္ရပ္တံုး။ ညည္းတို႔ လုပ္စားတဲ့ ဟာမေတြထက္ အမ်ားႀကီးသာတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ငါ ကရင္၊ ငါျပရင္ ေသခ်ာၾကည့္၊ ေသခ်ာမွတ္ဆိုတာ။ ကိုယ့္ေခါင္းဆြဲနတ္ ဘယ္ေလာက္ထက္ထက္၊ မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာဘူးဟဲ့။ ဒီလို ဗဟုသုတ မရွိ ဘာမရွိ၊ ရိုးရိုးအအနယ္မ်ဳိး တစ္နယ္ေလာက္ကို လွည့္ေနတတ္လို႔ ကေတာ့ေအ… ညည္းတို႔ တစ္သက္စားေရာပဲဟဲ့ နားလည္လား။
ကဲ… ကဲ နတ္သစ္ေတြ ရွိေသးလား၊ ရွိေသးရင္ ထြက္ထြက္။ ေအး ဘယ္သူ ဘယ္၀ါဆိုတာ နာမည္ေျပာႏိုင္မွလည္းထြက္။ မဟုတ္လို႔ကေတာ့ တုန္ေတာင္မလာနဲ႔ေဟ့။
ေၾသာ္ ဒါေလာက္ ေအာ္ထားတာေတာင္ နဂါးသိုက္ဆိုၿပီး မိန္းမႏွစ္ေယာက္ လိွမ့္၀င္လာေသး။ မိန္းမတို႔အႀကဳိက္ နဂါးသိုက္လို႔ေတာင္ ေအာ္ရမလိုက်ေနၿပီ။ သိုက္ဆက္ရွိတဲ့ သူတိုင္း နဂါးသိုက္ဆိုၿပီး အခ်ိန္မေရြး ထ၀င္လိုက္လို႔ ရတာကိုး။ လက္ႏွစ္ဖက္ပူး၊ အေပၚေျမႇႇာက္တြန္႔လိမ္ၿပီး တစ္ကိုယ္လံုးသာ တြန္႔လိုက္ လိမ္လိုက္ နဂါးသိုက္၊ နဂါးသိုက္ပဲ။ ဟိုမယ္ ၾကည့္ေလ၊ မိန္းမႏွစ္ေယာက္၊ အမယ္ေလး အတတ္ အတတ္။ နဂါးအရွင္ထက္ေတာင္ သူတို႔က တြန္႔လိမ္ေနေသးတယ္။ ၿမဳိ႕ေပၚက ေဆြမ်ဳိးနီးစပ္ တူမတစ္ေယာက္ဆို တြန္႔လိမ္ရံုတင္မကဘူး ဖ်ာေပၚမွာ တစ္ကိုယ္လံုး ႏွစ္ပတ္ သံုးပတ္ လွိမ့္ေနလို႔။ ေၾသာ္… ညည္းတို႔မလဲ အံ့တာပဲ။ အပ်ဳိေလးတန္မဲ့နဲ႔ အလူးေတြ အလိမ့္ေတြေတာင္ လုပ္တတ္၊ ဟုတ္လားဆိုေတာ့ အို မာမီကလည္း၊ မာမီ နာမည္ႀကီးေအာင္လို႔ လုပ္ေပးရတာဥစၥာ တဲ့ေလ… တဲ့။
… ေမၿမဳိ႕ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္… ျမဴခိုးေလးမ်ား အု႔ံဆိုင္းပါလို႔ပင္… ပန္းကမၻာ ေမွ်ာ္စင္…
ေဟာေတာ္ ၀င္ၾကျပန္ၿပီ၊ တရုတ္နတ္။ အမယ္ေလး သူတို႔က သီခ်င္းေတြေတာင္ ရေနၿပီ။ ကိုယ္ေတာင္ မေျပာလိုက္ရဘူးဟဲ့၊ ခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေမၿမဳိ႕ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဦးလြင္ဟာ တရုတ္နတ္ေခ်ာ့သီခ်င္းဆိုတာ သင္းတို႔က ကၽြမ္းေနေပေရာလား။ ကဲ… ၀င္ၾကစမ္း၊ ၀င္ၾကစမ္း။
ဟဲ့… ဘာတဲ့၊ ထဘီကို မဆြဲနဲ႔ေလ။ ေၾသာ္ ဘယ္သူလဲလို႔၊ ေတာ္ကိုး။ က်ဳပ္က အမူးသမားေကာင္ေလးေတြမွတ္လို႔။ ရယ္မေနနဲ႔ေလ။ မဟိုဒင္းႀကီး ေျပာ၊ ဒီႏွစ္ ဘာကိစၥ ေတာ္က နတ္မကရတာတံုး။
“ မကႏိုင္ဘူး၊ ပိုက္ဆံမရွိဘူး”
အမယ္ေလး အင္းပိုင္ေတြ၊ ကြင္းပိုင္ေတြကမ်ား မညည္းနဲ႔၊ နိမိတ္မရွိဘူး။
“ အဟုတ္ေျပာတာ၊ ရွိလို႔ကေတာ့ က်ဳပ္အေၾကာင္း ေတာ္သိသား။ ငယ္တုန္းက ႏွစ္ပြဲဆက္ေတာင္ ကခဲ့ေသးတာ”
“ ဒါျဖင့္ ေနာက္ႏွစ္၊ ေနာက္ႏွစ္ ကမွာလား ေျပာ”
“ အဆင္ေျပရင္ေပါ့၊ အဆင္ေျပရင္ ကမွာေပါ့”
“ ေျပာျပန္ၿပီ၊ နိမိတ္မရွိ နမာမရွိ။ ေျပာ ကမွာလား”
“ ေအးပါ ကပါ့မယ္၊ ကပါ့မယ္ ကဲ”
လာခဲ့ ရိုက္၊ လက္၀ါးခ်င္း။
ေသခ်ာသြားၿပီ၊ ေနာက္ႏွစ္အတြက္ တစ္ပြဲ။ ဒီလိုေတြကလည္း လုပ္ရတယ္ေလ။ ပြဲမ်ားမွ ပိုက္ဆံရမွာ။ အိုစာ မင္းစာေလး စုရ၊ ေဆာင္းရမွာ။ အသက္ႀကီးၿပီ။ ေနာက္ ေလးငါးႏွစ္ဆို ဒီေတာပြဲေတြ ဘယ္ေလွ်ာက္လာႏိုင္ေတာ့မတံုး။ ကိုယ္ေသရင္လည္း ကုသိုလ္ရိကၡာ ထုပ္ကေလးက ပါသြားဦးမွ။ ငရဲအိုးႏႈတ္ခမ္း ပတ္ေျပးေနရတဲ့ နတ္ကေတာ္ ဘ၀။ သတ္ေစ အမိန္႔ခ်ခဲ့ရတဲ့ ၾကက္ေတြ၊ ငါးေတြလည္း နည္းေရာ့လား။ ေျပာခ်င္တာေတြလည္း ေလွ်ာက္ေျပာ။ ညက်မွ ပုတီးႀကီး တေဂ်ာက္ေဂ်ာက္လုပ္ေနလို႔ကလည္း တယ္မဟုတ္ေသးဘူး။ ဇာတိရြာေလးမွာ ေက်ာင္းေလးတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လွဴၿပီး ၀ိပႆနာနဲ႔ အရိုးထုတ္ခ်င္တယ္။ တကယ္ တကယ္ ဘုရားစူးရပါေစရဲ႕။ လင္စိတ္ သားစိတ္လည္း ကုန္ပါၿပီ။
အို… ဟဲ့… ဟဲ့ ဒီနတ္ေတြက ဘာတံုး။ အမူးသမားနတ္ေတြ၊ ထြက္ထြက္။ အကုန္ဆြဲထုတ္ေဟ့။ ေဖႀကီးေက်ာ္ေတာင္ မေသာက္ရေသးဘူး၊ နင္တို႔က မူးလို႔ျဖစ္မလား။ ဟဲ့ အမယ္ႀကီးအိုမ၊ စားေတာ္စာေတြ ျမန္ျမန္ျပင္၊ ေဒါင္းေတာင္ယူခဲ့။ သူတို႔နတ္ေတြ ကုန္ေအာင္ ေစာင္ေနလို႔ကေတာ့ ငါတို႔ ကလိုက္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီမွာ ပုပၸားမယ္ေတာ္က ယမံုနာနဲ႔ ငါးဖမ္းပိုက္ ကူဆြဲေပးရင္း အင္းသူႀကီးဆီက ေတာင္ၿပဳံးတစ္ပြဲစာ၊ ပုဆိုးတစ္အုပ္ ေၾကာ္ရ ေလွာ္ရဦးမယ္ဟဲ့။
[ မေဟာ္သဓာ၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၅ ]

No comments: