Sunday, March 14, 2010

ေ၀ဖန္ျခင္းနဲ႔ ပညာသည္ပီသျခင္း

ေရးသားသူ — လူထုစိန္၀င္း

“၀ါရင့္ကေလာင္ႀကီးတစ္ေခ်ာင္းကို ၀ါႏုကေလာင္ငယ္တစ္ေခ်ာင္းက ေ၀ဖန္လို႔ ျဖစ္ပါ့မလားခင္ဗ်”

လူငယ္ ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ေယာက္က ေမးတဲ့ေမးခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သူေတာ္ေတာ္ ဘ၀င္မက်ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ျပန္ေရးခ်င္ေပမယ့္ ကေလာင္၀ါခ်င္းက အမ်ားႀကီးကြာတာေၾကာင့္ ေတာ္မေတာ္၊ သင့္မသင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ေနရလို႔ ေမးတာပါလို႔ ေျပာျပပါတယ္။


“လူသိရွင္ၾကား ထုတ္ေ၀ထားတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္၊ ဒါမွမဟုတ္ စာတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္မိတဲ့သူ ဘယ္သူမဆို ႀကိဳက္မႀကိဳက္၊ သေဘာတူမတူ ေျပာခြင့္ရွိပါတယ္”

စာေရးဆရာတစ္ေယာက္က စာတစ္ပုဒ္ေရးလိုက္တယ္ဆိုတာ သူေျပာခ်င္တာတစ္ခုကို တျခားသူမ်ား သိၾကားေစခ်င္လို႔ျဖစ္တယ္။ ေရးလိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ သူေရးလိုက္တဲ့စာအေပၚမွာ ဖတ္သူမ်ားက ႀကဳိက္မႀကဳိက္၊ သေဘာတူမတူ ျပန္ၿပီးၾကားခ်င္၊ သိခ်င္မွာပဲျဖစ္တယ္။ ပုထုဇဥ္သဘာ၀အရ ႀကဳိက္တယ္ေျပာရင္ သေဘာက်ၿပီး မႀကဳိက္ဘူးေျပာရင္ သေဘာမက် ျဖစ္တာမ်ဳိးေတာ့ ရွိမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သေဘာက်သည္ျဖစ္ေစ၊ မက်သည္ျဖစ္ေစ သူ လက္ခံရမွာျဖစ္တယ္။ သူက ပညာသည္မဟုတ္လား။

စာေရးဆရာက သူယံုၾကည္တာ၊ သူႀကဳိက္ႏွစ္သက္တာကို လြတ္လပ္စြာ ေဖာ္ထုတ္ေရးသားမွာျဖစ္သလို စာဖတ္သူပရိတ္သတ္ကလည္း ႀကဳိက္တယ္၊ မႀကဳိက္ဘူး။ သေဘာတူတယ္ မတူဘူး လြတ္လပ္စြာ ေျပာခြင့္ရွိတယ္ဆိုတာကို လက္ခံရမွာပဲျဖစ္တယ္။ ဒီေနရာမွာ စာဖတ္သူက ငယ္သလား၊ ႀကီးသလားဆိုတာနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူး။ ငယ္ရြယ္တဲ့စာဖတ္သူမွာလည္း သူႀကဳိက္တာ၊ မႀကဳိက္တာဆိုတာမ်ဳိး ရွိမွာပဲ။ ရွိတဲ့အတိုင္း သူေျပာခြင့္ ရွိရမွာပဲ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ကေလာင္မွာ ၀ါႏု၊ ၀ါရင့္ဆိုတာက သိပ္အေရးပါလွတယ္ မထင္ပါဘူး။

လူမွာ အသက္ႀကီးတိုင္း၊ အေတြ႔အႀကံဳေတြမ်ားတိုင္း အသိဉာဏ္ပညာ ႀကီးရင့္လာေလ့ရွိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အသက္ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ အသိဉာဏ္ပညာထက္ျမက္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လူအမ်ားဖတ္ရႈဖို႔ ပံုႏွိပ္ထားတဲ့ စာတစ္ပုဒ္ကို ဘယ္သူမဆို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ အေ၀ဖန္မခံခ်င္ရင္ ပံုႏွိပ္ထုတ္ေ၀ျခင္း မျပဳဘဲထားဖို႔သာ ရွိပါတယ္။ လူအမ်ားနဲ႔ ထိေတြ႔ဆက္ဆံရတဲ့ public figure မ်ားဟာ လူအမ်ားရဲ႕ ေ၀ဖန္တာ၊ မွတ္ခ်က္ခ်တာကို ခံရမွာ သဘာ၀ပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒီေနရာမွာ ကေလးဘ၀က သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ သူ႔အေဖအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းက ငယ္ငယ္ကတည္းက ေဘာလံုးကစားဖက္ ျဖစ္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေရာက္ေတာ့လည္း ေဘာလံုးအသင္းတစ္သင္းတည္းမွာ အတူကန္ၾကပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းအေဖက ေဘာလံုးသမားေဟာင္းႀကီးတစ္ေယာက္ပါ။ သူ႔သား ေဘာလံုးကစားတာကို ေကာင္းေကာင္းအားေပးပါတယ္။ သူက ႀကီးလာလို႔ ေဘာလံုးက အနားယူေတာ့ ဒိုင္လူႀကီးလုပ္ပါတယ္။ ေရွးက ဒိုင္လူႀကီးလုပ္တယ္ဆိုတာ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရပါဘူး။ ပထမပိုင္းအၿပီး အနားေပးခ်ိန္မွာ အဲဒီေခတ္ကေပၚတဲ့ “ပင္မွည့္ ဘိလပ္ရည္”တစ္ပုလင္းပဲ ေသာက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒိုင္လူႀကီးမ်ားကို “ပင္မွည့္”လို႔ က်ီစားေခၚေလ့ရွိပါတယ္။

သူငယ္ခ်င္းက ေဘာလံုးမကစားတဲ့ေန႔မ်ားမွာ ေဘာလံုးပြဲမွန္မွန္ ၾကည့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔အေဖ ဒိုင္လူႀကီးလုပ္ရမယ့္ေန႔ေတြဆို ပြဲဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း သူ႔ကို ေခၚလို႔ မရပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲ ေမးေတာ့ သူ႔အေဖကို ၀ိုင္းဆဲေနၾကတာေတြ မၾကားခ်င္လို႔ပါလို႔ ေျဖပါတယ္။ ေဘာလံုးပြဲဒိုင္လူႀကီးလုပ္ရတာ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွ မရရံုမကပါဘူး။ ေအာ္တာ ဟစ္တာ၊ ဆဲတာ အၿမဲခံရပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ေျပာင္းဖူးရိုးနဲ႔ ေပါက္တာ၊ ဖိနပ္နဲ႔ ခၽြတ္ပစ္တာမ်ဳိးေတာင္ ခံရတဲ့အခါမ်ားလည္း ရွိပါတယ္။ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ေလ့ရွိသူမွန္ရင္ ဒါကိုသိပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္လည္း ေအာ္ဖူးဟစ္ဖူးမွာပါ။ ဒါက ၿပဳိင္ပြဲမွန္သမွ်ရဲ႕ သဘာ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္ႀကဳိက္သူကို အားေပးမယ္။ မႀကဳိက္သူကို ေအာ္ဟစ္မယ္ေပါ့။ ဒါေတြကို သိသိႀကီးနဲ႔ ေဘာလံုးပြဲမွာ ဒိုင္လူႀကီးလုပ္တယ္ဆိုတာ ေဘာလံုးကို အင္မတန္ ခ်စ္လြန္းလို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ပရိသတ္ကဆဲလို႔၊ ေျပာင္းဖူးရိုးနဲ႔ေပါက္လို႔ဆိုၿပီး ကစားရင္းတန္းလန္း ကြင္းထဲက ထြက္သြားတဲ့ ဒိုင္လူႀကီးဆိုတာ မရွိပါဘူး။ လူအမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ရင္ လူအမ်ားရဲ႕ ေအာ္တာ၊ ဟစ္တာ၊ ေ၀ဖန္တာေတြ ခံရမွာပဲဆိုတာ သိသိႀကီးနဲ႔လုပ္တာပါ။

စာေရးေနတဲ့သူျဖစ္ေစ၊ အဆိုေတာ္ျဖစ္ေစ၊ ရုပ္ရွင္မင္းသား၊ မင္းသမီးျဖစ္ေစ အားလံုးဟာ လူအမ်ားနဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့ public figureေတြ ျဖစ္ၾကေလေတာ့ ေဘာလံုးပြဲက ဒိုင္လူႀကီးလိုပဲ ေအာ္တာ ဟစ္တာ၊ ေ၀ဖန္တာေတြ ခံရမွာပဲ။ ဒါကို ေရွာင္လြဲလို႔ မရပါဘူး။ အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ စင့္ျမင့္ေပၚ သီခ်င္းဆိုေနစဥ္မွာ စင္ေအာက္က ပရိသတ္က မႀကိဳက္ရင္ ေအာ္ဟစ္ၿပီး “ေတာ္ေတာ့၊ ဆင္းေတာ့”လို႔ ေအာ္တာမ်ဳိးေတြ ေတြ႔ဖူးမွာပါ။ အဲဒီလို အေအာ္ခံရလို႔ ဆင္းသြားတဲ့အဆိုေတာ္မ်ဳိး ရွိမယ္မထင္ပါဘူး။ Professional(ပညာသည္) ပီသသူဟာ ခ်ီးမြမ္း၊ ေ၀ဖန္၊ ကဲ့ရဲ႕ ကိစၥမွန္သမွ်ကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရင္ဆိုင္တတ္ရပါမယ္။ ေျမႇာက္တိုင္းလည္း မေျမာက္ရပါဘူး။ ေျခာက္တိုင္းလည္း မေျခာက္ရပါဘူး။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုယ္ ေလးေလးနက္နက္ လုပ္ေနဖို႔သာ လိုပါတယ္။

လူအမ်ား ကဲ့ရဲ႕ေ၀ဖန္တာ၊ ဆဲေရးရႈတ္ခ်တာ မခံႏိုင္ရင္၊ မခံခ်င္ရင္ လူအမ်ားနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့အလုပ္မ်ဳိး မလုပ္ရံုဘဲ ရွိပါတယ္။ ပညာသည္ ပီသသူဟာ ဘယ္အရာကိုမဆို ဣေႁႏၵရရ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရင္ဆိုင္ႏိုင္စြမ္း ရွိရပါမယ္။ ေဘာလံုးပြဲထဲမွာ ကေလးေတြ ဒိုင္လူႀကီးကို မေအာ္ရလို႔ စည္းကမ္းခ်ထားလို႔ မရပါဘူး။ ေဘာလံုးပြဲၾကည့္ ပရိသတ္အားလံုး ေအာ္ဟစ္အားေပးခြင့္၊ ေအာ္ဟစ္ရႈတ္ခ်ခြင့္ ရွိပါတယ္။

စာေပနယ္မွာလည္း လူငယ္က လူႀကီးကို မေ၀ဖန္ရလို႔ တားဆီးလို႔ မရပါဘူး။ စာဖတ္သူ ဘယ္သူမဆို ၀င္ေျပာခြင့္ရွိပါတယ္။ စာေပကို ေ၀ဖန္တာမဟုတ္ဘဲ လူကို “အသားလြတ္” ဆဲေရးတာမ်ဳိးကိုေတာ့ အယ္ဒီတာေတြက ထည့္ေပးလိမ့္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ “ထည့္ေနၾကတာပဲ”လို႔ ေျပာခ်င္သူ ရွိေကာင္းရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို ထည့္ေပးတဲ့ အယ္ဒီတာက “ပညာသည္” မစစ္လို႔ ျဖစ္မွာပါ။ ပညာသည္ မပီသသူဟာ စာေပေလာကမွာ ၾကာၾကာေနရာရေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စာဖတ္ပရိသတ္က ဒဏ္ခတ္တာခံရၿပီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမွာ အေသအခ်ာပါ။ “ပညာသည္” ပီသသူမွန္သမွ် ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ တန္ဖိုးထားသလို တစ္ပါးသူကိုလည္း တန္းဖိုးထား ေလးစားတတ္ၾကပါတယ္လို႔ ေျပာျပလိုက္ပါရေစ။

လူထုစိန္၀င္း

No comments: