ေရးသားသူ — ေမာင္ဘေမာင္(ဘုန္းစုိး)
ျမတ္စြာဘုရားက လူ႔ဘ၀ကို ‘ဒုလႅဘ’ ဟုေဟာေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ အလြန္ရခဲတယ္လို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း နားလည္လက္ခံထားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကေန႔ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ အထြန္းကားဆုံး ႏိုင္ငံတႏိုင္ငံျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာေတာ့ မိမိတို႔ အခ်င္းခ်င္း ‘ဒုလႅဘ’ လို႔သေဘာမထား၊ ဘာမွ်တန္ဖိုးမရွိတဲ့ အရာ၀တၳဳလိုသာ သေဘာထားေနၾကတယ္။ မိမိတို႔ရဲ႕ ‘အတၱ’ ကို ထိခိုက္တယ္ထင္ရင္ စိတ္မထင္ရင္ မထင္သလို ခဏခ်င္းသတ္လိုက္ၾကတယ္။ ဖ်က္ဆီးလိုက္ၾကတယ္။ အကယ္၍ သတ္ျဖတ္ဖ်က္ဆီးတဲ့ အဆင့္ထိ မေရာက္ေတာင္ မေထမဲ့ျမင္ျပဳၾကတယ္၊ အႏိုင္က်င့္ၾကတယ္၊ ၿပီးေတာ့ မိမိကပဲမွန္သေယာင္ အေၾကာင္းျပၾက၊ ေျဖရွင္းၾကနဲ႔၊ ဒီလိုဆိုမွျဖင့္ ‘ဒုလႅဘ’ ဆိုတာ ဘယ္လိုအဓိပၸာယ္ ရွိႏိုင္ပါေတာ့မလဲ။
“တခုတည္းကိုသာ ျမင္သူသည္ ပညာရွိျဖစ္၏။ အမ်ားကိုျမင္သူကားပညာရွိမဟုတ္” ဒီလို ပညာရွင္မ်ား မိန္႔ၾကားတာ မွတ္သားဖူးတယ္။ လူတဦးတည္းကိုပဲ လူျဖဴ၊လူမဲ တရုတ္၊ကုလားခဲြျမင္ၾကတယ္။ ပိုဆိုးတာက တႏိုင္ငံတည္းသားခ်င္း ကရင္၊ ကယား…….. မြန္၊ဗမာ…. ခဲြျမင္ေနတယ္။ ေဆြမ်ဳိး၊ သူစိမ္းခဲြတယ္။ သူေဌး၊ ဆင္းရဲခဲြတယ္။ ဂုဏ္ရွိ၊ ဂုဏ္မဲ့ခဲြတယ္၊ အာဏာရွိ၊ အာဏာမဲ့ခဲြတယ္။ ဒီလို လူတဦးတည္းကေန အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္သြားကို ၀ိေသသန ျပဳတယ္လို႔ဆိုၾကတယ္။ တရားကိုယ္အားျဖင့္ေတာ့ အ၀ိဇၨာ၏ မာယာပါပဲ။ သာမန္လူမ်ားကေတာ့ အ၀ိဇၨာ၏ ‘မာယာအလွ’ ကိုသာျမင္တတ္ၾကတယ္။ ၀ိဇၨာ၏ ‘သစၥာအလွ’ ကိုမျမင္တတ္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အ၀ိဇၨာ၏ မာယာအလွမွာ နစ္မြန္းေနၾကသူမ်ားအဖို႔ ‘သမၼဳတိသစၥာ’ အရ အရာရွိႀကီးျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနမယ္၊ သူေဌးႀကီး ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္ေနမယ္။ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါပင္ျဖစ္ပါေစ ကိုယ္က်င့္သိကၡာရႈေထာင့္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ သာမန္လူ အဆင့္မွာပဲ၀င္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုၿပီး မျမင့္မားႏိုင္။ ဒါေၾကာင့္သာ သူဟာ ‘ဒုလႅဘ’ ျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘ၀ရဲ႕’အႏွစ္’ ကိုမျမင္ပဲ ‘အကာ’ ျဖစ္တဲ့ ဂုဏ္ပကာသန ျပည့္စုံမႈမ်ားကိုသာ ျမင္ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဂုဏ္ပကာသနျပည့္စုံမႈကိုျမင္ရင္ အာရုံကိုယူေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုရမယ္၊ ဒီအခါ သူ႔ရဲ႕ သႏာၱန္မွာ ခ်စ္ျခင္း(အဘိဇၽြာ)နဲ႔ မုန္းျခင္း(ေဒါမနႆ) တို႔ႏွစ္ခုအနက္ တခုခု ျဖစ္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။
ျမတ္စြာဘုရားကလည္း အာရုံတခုခုကိုေတြ႔ျမင္တိုင္း ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ေစ၊ မုန္းျခင္းျဖစ္ေစ၊ ျဖစ္ေပၚမလာရေလေအာင္ သတိထားရမယ္၊ အာရုံကို အေသးစိတ္အထိ မၾကည့္မိေအာင္ သတိထားရမယ္၊ အာရုံကို အေသးစိတ္ၾကည့္မိပါက ခ်စ္ျခင္းျဖစ္ေစ၊ မုန္းျခင္းျဖစ္ေစ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တယ္။ အာရုံတခုခုကို ျမင္လွ်င္ ‘ျမင္ကာမွ်’ ၾကားလွ်င္ ‘ၾကားကာမွ်’ အဆင့္၌သာထားႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရမယ္ လို႔ေဟာခဲ့ပါတယ္။ ဒီလိုေလ့က်င့္ ေစတာက သက္ရွိသက္မဲ့ မည့္သည့့္အာရုံကိုျဖစ္ေစ အားလုံးမွာ ခႏာၱငါးပါး၊ ရုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးတို႔ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္ကေနတဆင့္ ‘သုညတ’ သေဘာတမ်ဳိးတည္းသာရွိေၾကာင္း သိေစလို၍ျဖစ္ပါတယ္။
သို႔ေပမဲ့ ဒီေလာကမွာရွိတဲ့ လူသားအားလုံးကိုမဆိုထားနဲ႔ ဗုဒၶ၏ အဆုံးအမမ်ားနဲ႔ယဥ္ပါးေနတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ပင္ အရာရာတိုင္းကို “အရိယာသစၥာအျမင္” နဲ႔ၾကည့္တတ္ၾကသူခ်ည္း မဟုတ္ၾကဘူး၊ “သမၼဳတိသစၥာအျမင္” နဲ႔သာ ၾကည့္တတ္သူက မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အရိယာသစၥာအျမင္” နဲ႔ မၾကည့္တတ္ေသးမီ “သမၼဳတိသစၥာအျမင္” နဲ႔သာၾကည့္တတ္တဲ့ ကာလမွာပင္ “အရိယာသစၥာအျမင္” သို႔ဦးတည္တဲ့ “သမၼဳတိသစၥာအျမင္” နဲ႔ ၾကည့္တဲ့ ၾကည့္နည္းကို ျမတ္စြာဘုရားက မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။
မဂၤလသုတ္ေတာ္အရ လူဆိုတာ မိမိတဦးတေယာက္တည္း ေနႏိုင္စြမ္းမရွိ၊ သက္ရွိ သက္မဲ့ တန္ခိုးရွိ တန္ခိုးမဲ့ မ်ားနဲ႔ အမွီသဟဲျပဳၿပီး ေနၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္သာ လူမွာပတ္၀န္းက်င္ဆိုတာ ရွိလာၿပီး မလဲြမေသြ ဆက္ဆံေနၾကတယ္၊ မဆက္ဆံပဲ ေနလို႔မရပါဘူး။ ဒီလိုဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္ျဖင့္ဆက္ဆံပါက “ကာယကံ” လို႔ဆိုတယ္။ ႏႈတ္နဲ႔ဆက္ဆံရင္ “၀ဇီကံ” လို႔ဆိုတယ္။ စိတ္နဲ႔ဆက္ဆံရင္ “မေနာကံ”လို႔ ဆိုရတယ္။ ဒီကံသုံးပါးမွာ တပါးပါးနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ကို ဆက္ဆံရၿမဲျဖစ္တယ္။ ေကာင္းေသာ ကာယကံ နဲ႔ဆက္ဆံရင္ “သုစရိုက္ကံ” မည္တယ္။ မေကာင္းတဲ့ ကာယကံနဲ႔ဆက္ဆံရင္ “ဒုစရုိက္ကံ” မည္တယ္။ ဒီလိုပဲ ၀ဇီကံ မေနာကံ တို႔နဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့ေနရာမွာလည္း ေကာင္းမြန္တဲ့ေစတနာပါရင္ “သုစရုိက္ကံ” မည္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ေစတနာပါရင္ “ဒုစရုိက္ကံ” မည္ပါတယ္။ ဒုစရိုက္နဲ႔ သုစရုိက္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ သာမန္လူနဲ႔ ျမင့္ျမတ္တဲ့လူတို႔ရဲ႕ နယ္ျခားမ်ဥ္း ျဖစ္တယ္။
ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို ျမင့္ျမတ္တဲ့လူတို႔ရဲ႕ နယ္နိမိတ္အတြင္းမွာသာ ရွိေစဖို႔ ျမတ္စြာဘုရားက မဂၤလသုတ္တရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မဂၤလသုတ္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သုံးမယ္ဆိုရင္ ရခဲလွတဲ့ လူ႔ဘ၀ကို ထုိက္ထုိက္တန္တန္ ရတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။ မဂၤလသုတ္ အတိုင္း လုိက္နာက်င့္သုံးႏိုင္ေအာင္ ပထမဦးဆုံးအေလးထားရမဲ့အခ်က္က “ပတ္၀န္းက်င္” ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ “ဓမၼ” ျဖစ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ “မိမိကိုယ္” ျဖစ္တယ္။ ပတ္၀န္းက်င္၌ အေလးထားမႈကို “ေလာကာဓိပတိ” ၊ ဓမၼ ၌ အေလးထားမႈကို “ဓမၼာဓိပတိ” ၊ မိမိကိုယ္၌ အေလးထားမႈကို “အတၱာဓိပတိ” လို႔ဆိုရမယ္။ မဂၤလသုတ္က ဒီအေလးထားမႈ သုံးမ်ဳိးလုံးကို ၫႊန္ျပပါတယ္။
မိမိကိုယ္ကို အေလးထားတတ္သူျဖစ္ရေလေအာင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔သူျဖစ္လာေစဖို႔ မိမိစိတ္ကို ႏိုင္နင္းေအာင္ ဆုံးမႏိုင္စြမ္းရွိသူ ျဖစ္ရမယ္။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔တဲ့စိတ္က ခ်မ္းသာကုိ ေဆာင္တတ္ပါတယ္။ ဒီအျပင္ ဗဟုသုတ ရွာမွီးရမယ္။ အတတ္ပညာ သင္ယူရမယ္။ ဗဟုသုတရွာမွီးျခင္း၊ အတတ္ပညာသင္ယူျခင္း ဆုိတာေတြက မိမိရဲ႕ ဘ၀မွာ ႀကိဳတင္ျပဳလုပ္ထားရမဲ့ ေရွးဦးလုပ္ငန္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ေက်ာင္းသားဘ၀ ပညာရွာမွီးရမဲ့ အရြယ္ကတည္းက ျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ထားရမဲ့ လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။
အတတ္ပညာ၊ စီးပြားဥစၥာ၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်မ္းသာသုခ၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၊ တရားဘာ၀နာတို႔ ဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ေသာ ဘ၀၏ ကြန္းခုိစခန္း မ်ားျဖစ္ၾကတယ္လို႔ နီတိက်မ္းက ဆိုပါတယ္။ ဒီဘ၀ရဲ႕ အဆင့္လိုက္သတ္မွတ္ထားတဲ့ ကြန္းခိုစခန္း မ်ားဆီကို မေရာက္ ေရာက္ေအာင္ သြားၾကရပါမယ္။ ဒီလိုသြားၾကတဲ့ေနရာမွာ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ထိန္းႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းျပည့္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ ဆိုင္ရာ ဆိုင္ရာ ပညာရပ္မ်ားနဲ႔ ဗဟုသုတမ်ားကို ျပည့္၀သည္ထက္ ျပည့္၀ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းထားရပါမယ္။
အဲ့ဒီေနာက္ အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀ကို ေရာက္လာတဲ့အခါ စီးပြားဥစၥာကို ရွာေဖြရမယ္။ မိမိနဲ႔သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ပတ္၀န္က်င္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္။ အေၾကာင္းအားေလ်ာ္စြာ ေရာက္ရာပတ္၀န္းက်င္မွာ အားလုံးနဲ႔အဆင္ေျပေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။ လူဆိုးနဲ႔ လူေကာင္း ခဲြျခားတတ္ရမယ္။ လူဆုိးနဲ႔ေတြ႔ရင္လဲ လူဆိုးအေလ်ာက္၊ လူေကာင္းနဲ႔ေတြ႔ရင္လဲ လူေကာင္းအေလ်ာက္ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႔စြာ ေျပာဆိုဆက္ဆံရမယ္။ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာမွာလည္း အျပစ္ကင္းတဲ့ လုပ္ငန္းမ်ဳိးကိုသာ ေရြးခ်ယ္လုပ္ေဆာင္တတ္ရမယ္။ ဒီအျပင္ ဆိုင္ရာပုဂၢိဳလ္တို႔ရဲ႕ ယုံၾကည္ကိုးစားမႈကို ခံရေလေအာင္ လုပ္ငန္းကိုရႈပ္ရႈပ္ေထြးေထြးမလုပ္ဘဲ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ လုပ္ကိုင္ရမယ္။
ၿပီးေတာ့ အမိအဖတို႔ကိုေရာ၊ ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းမ်ားကိုေရာ၊ မိသားစုကိုေရာ ၀တၱရားနဲ႔အညီ ေထာက္ပံ့ရပါမယ္။ ေဒသနာေတာ္အရဆိုရင္ မိမိဆည္းပူးခဲ့တဲ့ အတတ္ပညာမ်ားနဲ႔ ဗဟုသုတမ်ား၊ မိမိရွာေဖြခဲ့တဲ့ စည္းပြားဥစၥာမ်ား၊ မိမိျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ေကာင္းမႈကုုသုိလ္မ်ားဟာ မိမိတဦးတည္းခံစားဖို႔မဟုတ္။ ေလာကအတြက္ပါ ခံစားဖို႔ျဖစ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကအတြက္ပါ ထုိက္သင့္သလို ေ၀ငွေပးရပါမယ္။ တကယ္ေတာ့ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းမွသာ မိမိလည္းၿငိမ္းခ်မ္းမွာပါ၊ ေလာကခ်မ္းသာမွ မိမိလည္းခ်မ္းသာမွာပါ။ အကယ္၍မ်ား မိမိပတ္၀န္းက်င္က ဆူပြက္ေနရင္ မိမိအေနနဲ႔ေရာ ဘယ္လိုမ်ားခ်မ္းသာႏိုင္ပါ့မလဲ။
အိမ္ေထာင္သည္ဘ၀ ဒုတိယအရြယ္မွာ အေပါင္းအသင္း အစုံဆုံးအရြယ္ပါ။ စီးပြားဥစၥာရွာေဖြရတဲ့အရြယ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္က်င့္သိကၡာ အယုိယြင္းႏိုင္ဆုံး အခ်ိန္ကာလလည္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ “အတၱာသမာပဏိဓိ” အရ မိမိကိုယ္နဲ႔စိတ္ကို ထိန္းႏိုင္ဖို႔ အလုိအပ္ဆုံးအရြယ္ပါ။ ဒီကာလမွာ ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ ဓမၼတာအရ စိတ္ဆိုတာ မေကာင္းမႈမွာပဲ ေမြ႔ေလ်ာ္တတ္တဲ့ သဘာ၀အရ ေပ်ာ္ခ်င္တယ္၊ ပါးခ်င္တယ္၊ အရက္ေသရည္ေသာက္ခ်င္တယ္၊ အသုံးအစဲြဖြာခ်င္တယ္၊ ဒီကာလမ်ဳိးမွာ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္မွ ေတာ္ကာက်မယ္။ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို ေ၀းေ၀းကေရွာင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ မိမိမွာ ပစၥည္းဥစၥာ ျပည့္စုံေနရင္ သူတပါးရဲ႕ ပစၥည္းဥစၥာကို လိုခ်င္တဲ့စိတ္မရွိရဘူး၊ ဒါက မေကာင္းမႈကို ေရွာင္ၾကဥ္ခ်င္းသေဘာျဖစ္တယ္။ ဒီသေဘာက လိုက္နာရလြယ္တယ္။ အကယ္၍မ်ား ကိုယ္တိုင္က “ငတ္” ေနမယ္၊ သူတပါးရဲ႕ပစၥည္းဥစၥာကလည္း အလြယ္တကူရႏိုင္တဲ့ အေျခအေနမ်ဳိးနဲ႔ႀကဳံေတြ႔ေနမယ္ဆိုရင္ မေတာ္မတရား လိုခ်င္တတ္ၾကတယ္။ ဒီလိုအေျခအေနမွာ မယူမိေအာင္ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္တာကို အထူးသျဖင့္ ေရွာၾကဥ္ျခင္းလို႔ဆိုရမယ္။ ဒီသေဘာက လိုက္နာႏိုင္ဖို႔ အလြန္ခဲယဥ္းတယ္။ ခဲယဥ္းေပမဲ့ လိုက္နာႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္းရမယ္။ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္စားျခင္းနဲ႔ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ျပခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႂကြား၀ါခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားမသင့္ေလ်ာ္တဲ့ အေၾကာင္းတမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အသုံးအစဲြႀကီးျခင္းက ဘ၀ပ်က္ျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္းနဲ႔ အသုံးအစဲြႀကီးျခင္းကိုလည္း ေရွာင္အပ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ ဒီအရြယ္မွာ သူ႔ေက်းဇူးကိုသိမႈနဲ႔ ဆိုဆုံးမရလြယ္ကူမႈဟာ အလြန္အေရးႀကီးပါေပတယ္။
တတိယအရြယ္ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ စီးပြားဥစၥာထက္ တရားဓမၼကို ပိုၿပီးအေလးထားရမယ္။ ဒါနကိုလည္းျပဳရမယ္၊ သီလကိုလည္းေစာင့္ရပါမယ္။ ဒါနျပဳတဲ့ေနရာမွာ မိမိထက္ျမင့္ျမတ္တဲ့သူကိုျပဳရင္ “ပူေဇာ္” တယ္လုိ႔ဆိုရမယ္။ မိမိနဲ႔တန္းတူသူကိုျပဳရင္ေတာ့ “ကူညီ” တယ္မည္ပါတယ္။ မိမိထက္နိမ့္က်တဲ့သူကိုျပဳရင္ “ခ်ီးေျမာက္” တယ္လို႔ဆို ၾကပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေသာ ေကာင္းမႈရွင္မ်ားက ေက်ာင္း၊ ကန္၊ ဘုရား တည္ထားတဲ့ေနရာမွာ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္က်ခံ လွဴဒါန္းဖို႔ ေစတနာေရာက္ၾကေပမဲ့ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးသူမ်ားကို ရာဂဏန္း၊ ေထာင္ဂဏန္းေလာက္ ခ်ီးေျမာက္ဖို႔ ၀န္ေလးတတ္ၾကတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဒါနနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ဥတၱမပုရိသဒီပနီမွာ “အက်ဳိးကို လိုလားေသာစိတ္ျဖင့္ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္ကို အယုတ္အျမတ္ေရြးခ်ယ္မႈ၊ အက်ဳိးႀကီးရာေသာ နည္းလမ္းကိုေရြးခ်ယ္မႈတို႔ႏွင့္ ျပဳေသာ ကုသုိလ္သည္ ပါရမီကုသုိလ္မ်ဳိးမဟုတ္။ လွဴဒါန္းမႈကိုသာ အေလးဂရု အထူးျပဳသည္၊ အက်ဳိးကို အမႈမစိုက္၊ ဤသို႔ ႏွလုံးထား၍ လွဴဒါန္းေသာ ကုသုိလ္သည္သာ ပါရမီကုသုိလ္မ်ဳိးျဖစ္၏” ဟုမိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ေစတီပုထိုး၊ ေက်ာင္းကန္မ်ားမွာသာမက ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသူမ်ားနဲ႔ အတိဒုကၡေရာက္ေနၾကသူမ်ားကို ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရင္လည္း အျမတ္ဆုံးကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။
မိမိပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ လူအားလုံးလည္း မိမိလိုပင္ အတိတ္ကံ ျမင့္မားမႈေၾကာင့္သာ လူျဖစ္လာၾကရသူမ်ားျဖစ္တယ္။ ဒုလႅဘ ျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘ၀ ကိုရၾကသူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မိမိနဲ႔ အၿမဲတေစဆက္ဆံေနရတဲ့ လူအားလုံးသည္ ေလးစားထိုက္သူ၊ တန္ဖိုးထားထုိက္သူမ်ားျဖစ္ၾကတယ္။ ေလးစားထုိက္သူမ်ားအျဖစ္ခံယူၿပီး ေလးစားတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ၿပီးသားလည္းျဖစ္တယ္။ အရာရာကို ခြင့္လႊတ္ၿပီးသားးလည္းျဖစ္တယ္။ ျဗဟၼစုိရ္တရား ပြားမ်ားၿပီးသားးလည္းျဖစ္တယ္။ တကယ္ေတာ့ တတိယအရြယ္ ဆိုတာ တရားဓမၼ ေလ့လာမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ အျပည့္စုံဆုံး ေလ့လာလိုက္စားရမဲ့ အရြယ္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဟာၾကားေတာ္မႈတဲ့ သစၥာေလးပါးႏွင့္စပ္ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို နားၾကားရမယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေဟာၾကားေတာ္မူလိုက္တဲ့အတိုင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ မိမိက်င့္ႀကံအားထုတ္တဲ့အခါ ေတြ႔ႀကဳံရမႈေတြကို တရားျပဆရာေတာ္နဲ႔ ေဆြးေႏြးရမယ္ ဒါမွသာ မိမိရဲ႕ ဘာ၀နာအဆင့္ကို နားလည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
မဂၤလာသုတ္တရားေတာ္က လူ႔ေလာကမွာ လူအျဖစ္ ေနထုိင္တတ္ဖို႔ ေဟာၾကားေတာ္မႈတဲ့ ေဒသနာျဖစ္တယ္။ လူမ်ဳိးမခြဲျခား၊ လူတန္းစားမခဲြျခား “လူ” ကို “လူ” အျဖစ္ ျမင္တတ္ေအာင္၊ ေလးစားစြာဆက္ဆံတတ္ေအာင္၊ အဲ့ဒီလို ဆက္ဆံရာက အတိုင္းမသိ အာႏုေဘာ္ႀကီးမားတဲ့ ပါရမီကုသုိလ္ကုိ ရယူၿပီး သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ကုိယ္တိုင္မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္တဲ့အထိ လူခ်မ္းသာနဲ႔ နတ္ခ်မ္းသာကို လက္ေတြ႔ခံစားႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါတယ္။
အဲ့ဒီလို ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လူအေပါင္းကို ေလးေလးစားစား တန္ဖိုးထားဆက္ဆံၿပီး က်င့္၀တ္နဲ႔အညီ ကိုယ့္က်င့္သိကၡာကို အေလးအနက္ထားဆက္ဆံလာတဲ့အခါ ကံသုံးပါးစလုံး ဒုစရုိက္ကံမ်ားက ကင္းၿပီး သုစရုိက္ကံမ်ားနဲ႔ ပုညကိရိယာမ်ားသာ ထြန္းကားၿပီး ေမြ႔ေလ်ာ္ဖြယ္ရာ ေကာင္းလွတဲ့ ေလာကျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
၀န္ခံခ်က္။ ။ ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္၏ အေတြးအျမင္မ်ားကို မီွျငမ္း၍ ျပန္လည္ခံစားမွ်ေ၀ပါသည္။
Thursday, June 17, 2010
တန္ဖိုးထားရမည့္ လူ႔ဘ၀
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment