ေရးသားသူ — ေပၚဦး
စိမ့္ၿပီးေအးေနေသာ ေဆာင္းရာသီေၾကာင့္ ညမွာ ပိုၿပီး တသီးတသန္႔ ဆန္ေနသလုိဘဲဟု ခံစားမိရင္း အေ၀းဆီသို႔ လွမ္းၾကည့္ေနမိသည္။ ျမင္ကြင္းေရွ႕မွ သစ္ပင္တို႔မွာ ၿငိမ္သက္လွ်က္။ ေတာင္ကုန္း၏ ခပ္ေျပေျပအဆင္းတြင္ရွိေသာ လမ္းမီးတိုင္တို႔မွ အျဖဴေရာင္၊ အ၀ါေရာင္ အလင္းေတြက ခပ္ေစြေစြ။ နီနီ စိမ္းစိမ္း ကားမီးေရာင္တုိ႔ကေတာ့ ဟိုဟိုဒီဒီ ေရြ႕လ်ားသြားလာေနၾကသည္။ မီးတိုင္ေတြက ဘယ္ႏွတိုင္၊ ကားေတြကျဖင့္ ဘယ္ႏွစင္း၊ ဘယ္လို ပံုသ႑ာန္ေတြရွိၾကသည္ ဆိုတာေတာ့ မသဲကြဲေသာ္လည္း ေခ်ာင္းေရစီးသံလို တေ၀ါေ၀ါႏွင့္ မျမင္ရေသာ ညပိုးေကာင္တို႔၏ တစီစီ တ၀ီ၀ီအသံမ်ားက အာ႐ုံကို လာေရာက္႐ိုက္ခတ္ေနမွန္း ခံစားသိေနသည္။ မ်က္စိကို ပိတ္လိုက္သျဖင့္ အလင္းေရာင္ျမင္ကြင္းတုိ႔ ေပ်ာက္သြားၾကေသာ္လည္း မျမင္ရေသာအသံတို႔မွာ တုိးသြားလုိက္ က်ယ္သြားလုိက္ႏွင့္ ပိုလို႔ပင္ ျပတ္သားလာသလိုလို..။ သာယာဖြယ္အသံေတြဟု မခံစားမိသလို စိတ္ညစ္ညဴးစရာဟူ၍လည္း အလြယ္တကူ သတ္မွတ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ ေန႔တဓူ၀ ၾကံဳေန ၾကားေနရေသာ အသံမ်ား…။
ဒီေနရာမွာ အသံ တစံုတရာေလးမ်ား မၾကားလိုက္နဲ႔ ၀ိုင္းၿပီးေျပာလိုက္ၾက၊ ၾသဘာေပးလိုက္ၾကနဲ႔ ပြက္ပြက္ညံေနေလ့ ရွိတတ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရပ္၀န္းက ခံစားခ်က္ အကဲဆတ္လြန္းသူေတြ၊ ထင္တာျမင္တာေလးမ်ား လုပ္ေနေျပာေနရရင္ ဟဒယေလးမ်ား ေလဟပ္ၿပီး လြတ္လပ္မႈဆိုတာကို အကန္႔အသတ္မဲ့ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ခ်င္ေနၾကသူ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ေတြ အေၾကာင္းကို ၾကားေန၊ ေတြ႔ေနရတာေၾကာင့္ စိတ္ထဲမ႐ိုးမရြ ျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာင္းကို အရပ္ေလ အရပ္အေတြးေလးနဲ႔ နည္းနည္းေလာက္ ၀င္ေျပာခ်င္တဲ့ ခ်ဥ္ျခင္း ျဖစ္လာပါတယ္။ စနစ္ဆိုး ညာဥ္ဆိုးေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးလြန္းခဲ့ေတာ့ အက်င့္ဆိုးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား က်ေနာ္တို႔ ေသြးသားေတြထဲမွာ လည္ပတ္စီးဆင္းေနမယ္ဆိုတာ ရိပ္စာၿပီး ျဖစ္ၾကမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ တစ္ေတြဟာ ခံစားခ်က္ႀကီးလြန္းသူေတြလား ဒါမွမဟုတ္ လိုတာထက္ ပိုေနတာမ်ားလား… ဒီလိုမွ မဟုတ္ရင္လည္း တခုခုမ်ား လြဲေနသလားလို႔ပါ။
“ဒီဘက္က၀င္ ဟိုဘက္က ထြက္လိုက္ေပါ့ကြာ”
“မၾကားခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနလုိက္ေပါ့”
“မၾကားခ်င္ရင္ နားပိတ္ထားေလ….”
အဲလို ေငၚေငၚတူးတူး ႏူတ္လွန္သံမ်ိဳး၊ ဒါမွမဟုတ္ အၾကံေပးသလုိလုိ အသံေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔နားေတြက ယဥ္ေနေလာက္ပါၿပီ။ ဒါဆို သူတို႔ေျပာသလုိ မၾကားခ်င္ေယာင္ေဆာင္၊ နားေတြ ပိတ္ထားလိုက္႐ုံနဲ႔ မၾကားရ ျဖစ္ေအာင္လည္း မဟုတ္ေသးပါဘူး ဆိုတာ သိၾကၿပီးတဲ့ အတုိင္းပါဘဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြ မျမင္ရေသာ အသံမ်ားတြင္ မမွန္းဆႏိုင္ေသာ ခြန္အားမ်ားရွိသည္ ဆိုျခင္းကိုေတာ့ အားလံုး ျငင္းၾကလိမ့္မည္ဟု မထင္မိပါ။ ကိစၥရပ္ေတြ၊ အေၾကာင္းတရား ျဖစ္စဥ္ေတြနဲ႔ အသစ္အသစ္ေသာ အေျခအေန အရပ္ရပ္တို႔ေၾကာင့္ အမ်ိဳးစံုေသာ အသံေတြ ထြက္လာၾကသလို က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း အသံကို ဆာေလာင္ တပ္မက္ၾကပါတယ္။ ေျပာမယ္၊ ၾကားမယ္၊ ၿပီးေတာ့ တုံ႔ျပန္မယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ စက္၀ိုင္းေလးထဲမွာဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ပါ၀င္ရင္း အဲဒီေနာက္ကို ေက်ာ္ၾကည့္တတ္ဖို႔နဲ႔ နည္းနည္းေလးေလာက္ဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ သည္းညည္းခံ ေစာင့္ၾကည့္ေပးဖို႔ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသလုိပါဘဲ။
ေနထုိင္ရာ ေဒသ၊ က်င္လည္ရာ ၀န္းက်င္မွာ အသံေတြက မ်ားလာ၊ လုိတာထက္ ပိုလာ လွ်ံလာတဲ့အခါ အသံေတြဟာ ပံုမွန္ အသံအျဖစ္မွ အသံဗလံေတြ (ဆူညံသံမ်ား) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲကုန္ပါေတာ့တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္မွာ သဘာ၀က ထုတ္လႊတ္ေသာ အသံမ်ားကို အထိုက္အေလ်ာက္ ထိန္းခ်ဳပ္လာႏိုင္ၾကေပမဲ့ လူတို႔ကိုယ္တုိင္က ထုတ္လႊတ္ ဖန္တီးေသာ အသံမ်ားကိုေတာ့ ျဖစ္သင့္သေလာက္၊ ရွိသင့္သေလာက္ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြေရာ ရွိၾကပါသလား၊ ေက်နပ္ေလာက္စရာ အားထုတ္မႈမ်ား မျမင္မိသည့္အျပင္… ပို၍ပင္တိုးလာ၊ မ်ားလာေနသည္ဟု ထင္ေနမိပါတယ္။
တခါက ညီအကိုလို ခင္မင္ရင္းႏွီးေနေသာ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာရင္း “တို႔ရန္ကုန္မွာေတာ့ကြာ ၀ါတြင္းဘဲျဖစ္ျဖစ္ သီတင္းက်ြတ္ဘဲ ေရာက္ေရာက္ အခ်ိန္တုိင္းနီးပါးေလာက္ကို လမ္းထိပ္တိုင္း ရပ္ကြက္တုိင္းက ကက္ဆက္သံ၊ ေလာ္စပီကာသံ၊ အလွဴခံသံ တညံညံနဲ႔ ဆူညံေနတဲ့အျပင္ မီးေလးမ်ား လာၿပီလား မဆိုလိုက္နဲ႔ ဖြင့္လိုက္ၾက၊ ဆိုလိုက္ၾကတဲ့ ကာရာအိုေကဆိုတာ ပြက္ပြက္ကို ညံေနေတာ့တာပါဘဲ…” ဟု ညည္းေျပာ ေျပာမိရာ... “ဟာ အဲဒါေတာ့ ေျပာလို႔မျဖစ္ဘူး ထင္တယ္ဗ်ာ… က်ဳပ္တို႔ရြာမွာဆို အဲဒီလို ဓာတ္ဆက္သံေလး ၾကားေနရတာကုိက အရသာတစ္မ်ိဳးဗ်။ ေန႔ဖြင့္မလား၊ ညဖြင့္မလား စပီကာနဲ႔လာလာ ေအာ္လံနဲ႔ဘဲျဖစ္ျဖစ္ နားၿငီးတယ္လို႔ တစ္ေယာက္မွ ေျပာသံမၾကားဘူးသလို က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္တုိင္လည္္း သြားရင္းလာရင္း လုပ္ရင္းကိုင္ရင္းနဲ႔ ပါးစပ္ထဲ ေပၚလာတဲ့သီခ်င္းကို စိတ္ထဲရွိတဲ့အတိုင္း ေအာ္ဟစ္ၿပီး ဆိုပစ္လိုက္ရမွ ေနသာထိိုင္သာရွိတာကိုးဗ်…” တဲ့ေလ။ က်ေနာ့္အျမင္တြင္ ရပ္ဓေလ့ရြာဓေလ့ အလွဴအတမ္း၊ သာေရးနာေရး ပြဲမ်ားအတြက္ ရံဖန္ရံခါ သူေျပာသလို ဖြင့္ၾကသည္ကိုေတာ့ ေျပာစရာမလိုေသာ္လည္း ဟုိဘက္အိမ္ ဒီဘက္အိမ္မွ အားမနာ၊ လူမမာ မက်န္းမာသူမ်ား ရွိမရွိကုိလည္း ဂ႐ုမစိုက္၊ ကေလးေတြ ေက်ာင္းစာေမးပြဲ ရွိသည္ကိုပင္ ထည့္တြက္ေလ့ မရွိဘဲ ဟုိဘက္လမ္း ဒီဘက္လမ္း အၿပိဳင္ စိတ္ထင္တိုင္းၾကဲကာ သူႏိုင္ငါႏိုင္ သီခ်င္းေတြ အၿပိဳင္ဖြင့္ျခင္းႏွင့္ ေအာ္ဟစ္ အလွဴခံေနၾကေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ား ေရခ်ိန္အေတာ္ျမင့္ေနၿပီး အျမင္မေတာ္လို႔ ေျပာမိသူမ်ားကိုပင္ သာသနာဖ်က္မည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသဖြယ္ တံု႔ျပန္ေနၾကေသာ ၿမိဳ႔ျပလူေနမႈဘ၀မွ အဆင္ျခင္မဲ့ တလဲြဆံပင္ေကာင္း အျပဳအမူမ်ားကို ဆိုလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႐ုိးရာဓေလ့ႏွင့္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ထံုးတမ္းစဥ္လာမ်ားကုိ အျပစ္ျမင္ျခင္း၊ အျပစ္တင္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ေန႔လာလာ၊ ညျဖစ္ျဖစ္ ဖြင့္ခ်င္သေလာက္ဖြင္႔ ဟစ္ခ်င္သေလာက္ ဟစ္ရေအာင္လည္း ကမၻာႀကီးတြင္ သူေျပာသလုိ ရြာမ်ားသာ ရွိေနသည္ မဟုတ္ပါ။
ခ်စ္ရသူမ်ား၏ ၾကည္ႏူးဖြယ္အေျပာႏွင့္ ဆြတ္ပ်ံ႕လြမ္းေမာဖြယ္အသံ၊ ရင္ကို ၿငိမ္းေအးေစေသာ… စိတ္မြန္းက်ပ္မႈကို ေျပေလ်ာ့ေစေသာ က႐ုဏာသံ၊ အားေပးသံမ်ား ရွိသလို၊ ၾကားေနရင္းနဲ႔ ထၿပီးေအာ္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပါက္လာေစေသာ၊ နားေထာင္ေနရင္းက ေဒါသေတြအလိပ္လိုက္ ထြက္လာေစေသာ၊ ၾကံဳေန ၾကားေနရင္းနဲ႔ဘဲ အားမလုိအားမရေတြျဖစ္၊ ခံျပင္းစိတ္ေတြေပၚလာ ခံျပင္းလာရာက ထၿပီးေပါက္ကြဲကုန္တဲ့အထိ ေနာက္ဆက္တြဲ တသီတတန္းမ်ားကို ဖန္ဆင္း ျဖစ္တည္ေစေသာ အသံတို႔၏ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ စြမ္းအားမ်ား။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ သာမန္ပုထုဇဥ္ လူသားတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကုိ အလႈပ္ခတ္ေစႏိုင္ဆံုး ေနရာမွာ ႐ုပ္အဆင္းၿပီးလွ်င္ အသံက ဒုတိယ ေနရာလိုက္သည္ဟု တရားေတာ္တြင္ မွတ္သားဖူးပါသည္။ လူေယာက္်ား၊ မိန္းမ တို႔၏ ႏွလံုးဟဒယကို လႈပ္ရမ္းေစႏိုင္ေသာ မျမင္ႏိုင္ေသာ အသံတုိ႔၏ မမွန္းဆႏိုင္ေသာ စြမ္းအားမ်ား။
စြမ္းအားဆိုမွေတာ့ သံုးတတ္မွ စြမ္းတဲ့ အားေတြျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါလား၊ ကိုယ္က မသံုးတတ္ရင္ သံုးတတ္သူေတြက ကိုယ္ဘာမွ မသိလိုက္ခ်ိန္မွာဘဲ ကိုယ့္ကို အသံုးခ်သြားႏိုင္တဲ့ တစ္ပါးသူရဲ႕ စြမ္းအားေတြ ျဖစ္သြားမွာပါ။ ကိုယ့္အေပၚ ဖ်က္တဲ့ အဖ်က္စြမ္းအားေတြ ျဖစ္မသြားရေလေအာင္၊ မလိုလားအပ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ စိတ္ညစ္ညဴးစရာေတြနဲ႔ ဆိုးက်ိဳးမ်ား မေပၚေပါတ္ေစဖို႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈဆိုတာ လိုအပ္လာတယ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ ေနာက္ဆက္တြဲအေနနဲ႔ လူသားတို႔ အေျခခံ လြတ္လပ္ခြင့္ႏွင့္ လိုအပ္လာေသာ ထိန္းခ်ဳပ္မႈတို႔ၾကားမွာ ညီညြတ္စြာ အျပန္အလွန္ ထိန္းေက်ာင္း ႏိုင္ေစေရး အတြက္ တရားမွ်တမႈက အခရာ က်လာပါေတာ့တယ္။
ဒီေနရာမွာ ျပႆနာတစ္ခု ထပ္ၿပီး ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ တရားမွ်တမႈ၊ မွားယြင္းမႈႏွင့္ ေကာင္းသည္၊ မွန္သည္ ဆိုျခင္းမ်ားကို လူတို႔၏ ခံယူထားေသာ အစဥ္အလာ ဓေလ့ထံုးတမ္း၊ က်င့္သံုးလွ်က္ရွိေသာ ဘာသာေရးစံႏႈန္း၊ တည္ဆဲ ယဥ္ေက်းမႈတို႔အျပင္ က်င္လည္ျဖတ္သန္းရာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္၊ အေတြ႔အႀကံဳ ခံယူခ်က္မ်ားျဖင့္ ေပါင္းစပ္ခ်ိန္ထိုး တိုင္းတာ ဆံုးျဖတ္ တတ္ၾကရာ ကြာဟခ်က္မ်ား အျပင္ မတူညီမႈမ်ားလည္း ေပၚေပါက္ လာပါေတာ့တယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးခ်င္းလုိက္၍ အႀကိဳက္ ကြဲႏိုင္ေသာ္လည္း အမ်ားႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ေယဘုယ် စံႏႈန္းမ်ားတြင္ တဘက္ဘက္တြင္ ထိခိုက္နစ္နာမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚေစေရး အတြက္ ထိန္းညွိရန္ လိုအပ္လာသည့္ တရားမွ်တမႈ ဆိုသည္မွာ “ဥပေဒႏွင့္အညီ အမွားကို အျပစ္ေပး၍ အမွန္ကို ေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာ ေလာကစံႏွဳန္း ”ဟု အႏွစ္ခ်ဳပ္ ဆိုႏိုင္ေၾကာင္း နားလည္ထားပါတယ္။ တပါးသူကို မထိခိုက္ေစေသာ လြတ္လပ္မႈအျပင္ သူ႔ေနရာမွာ ငါ ဆိုေသာ ခ်င့္တြက္ ေထာက္ထားမႈ မ်ားကသာ နားလည္မႈ၏ အေျခခ၊ံ မွ်တမႈအတြက္ အနီးစပ္ဆံုး ေျခလွမ္းမ်ား ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္မိပါတယ္။ ရွိသာရွိၿပီး သက္၀င္ျခင္းမရွိေသာ ဥပေဒမ်ား၊ ေခတ္မမီေတာ့ေသာ၊ လက္ေတြ႔ဘ၀ႏွင့္ ကင္းကြာလြန္းေသာ၊ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အစပ္အဟပ္ ေ၀းလြန္းေသာ ဥပေဒသက္သက္မ်ား အျပင္၊ မသိလိုက္ မသိဘာသာေသာ္၎၊ အမွတ္တမဲ့ေသာ္၎၊ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္ေသာ္၎ ဥပေဒ၏ မူလရည္ရြယ္ရင္းႏွင့္ ကြဲလြဲကာ တလြဲအသံုးခ်ေနမႈမ်ားေၾကာင့္ အသံညစ္ညမ္းမႈမ်ား တိုးပြားလာေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အသံမ်ားေဖာင္းပြ ညစ္ညမ္းလာမႈႏွင့္အတူ လူထုႏွင့္ အသံေတြအၾကား အခရာက်လာေသာ ထိန္းညွိမႈႏွင့္ ပက္သက္၍ သူတို႔ (အသံထုတ္လႊတ္သူမ်ား) ဘယ္လို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနၾကသလဲ၊ ေဖာ္ေနေလ့ရိွသလဲ ဆိုတာေတြကေတာ့ ၾကားေနၾကရသူမ်ား အေနျဖင့္ ဆင္ျခင္ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းတစ္ရပ္လို႔ ျမင္မိပါတယ္။ တိုက္႐ုိက္အသံ၊ တဆင့္အသံ၊ ျပန္လာတဲ့အသံ၊ တိုက္ဆိုင္မႈမွ ျဖစ္ေသာအသံ၊ ေကာလာဟလ အသံ…. စသည္ျဖင့္ေပါ့ဗ်ာ။
“ဟာ ဘာလဲ.. ၾကားတဲ့အေပၚ တုံ႔ျပန္တာဘဲကြာ၊ ဘာမ်ားထူးလို႔တုန္း။ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုခြင့္ ေဖာ္ထုတ္စည္း႐ုံးပိုင္ခြင့္ ဆိုတာေတြက လူမွန္လွ်င္ ရထုိက္ ပိုင္ထုိက္တဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ဆိုတာ တရား၀င္ အသိအမွတ္ျပဳၿပီးသားကိုမ်ား… လာ လာခ်ည္ေသး..” ဒီလိုေစာဒကမ်ိဳး တက္ၾကမယ္ဆိုရင္ လည္းရပါတယ္။
ဒီအတြက္လည္း… အသံဘာေၾကာင့္ျဖစ္ ဆိုတာ သိၾကၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဆက္ၿပီး ဘယ္လို အသံေတြလဲ (အမ်ိဳးအစားခြဲျခင္း) ဆိုတာနဲ႔ ဘယ္လိုဦးတည္ခ်က္ (ရည္ရြယ္ခ်က္သ႐ုပ္ခြဲျခင္း) ဆိုတာကိုေတာ့ (အသံ ေပၚေပါက္ရာအရပ္ႏွင့္ လူပုဂၢိဳလ္အေနအထား အေသးစိတ္တို႔ကုိ ခဏထားၿပီး) က်ေနာ္တုိ႔ အေနျဖင့္ အနည္းဆံုး ဆင္ျခင္သင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ၾကည့္ေလ… တယ္လီဖုန္းသံ၊ ေၾကာ္ျငာသံ၊ ေဟာေျပာသံ၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ ေရဒီယို၊ တီဗြီ ႐ုပ္ရွင္တို႔ႏွင့္ အသံလႊင့္႒ာနတို႔မွ ထုတ္လႊတ္ေသာအသံမ်ား…။
ဆက္သြယ္ရန္၊ ျဖန္႔ျဖဴးရန္၊ စည္း႐ုံးရန္၊ အသိေပးရန္၊ အၾကံဉာဏ္ေပးသံ၊ ေျမွာတ္ပင့္သံ၊ ၀ါဒျဖန္႔ရန္၊ အကဲစမ္းရန္၊ ေလ့လာသံုးသပ္ရန္၊ ၿခိမ္းေျခာက္ရန္၊ သိမ္းသြင္းရန္ႏွင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖံုဖံုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္၎၊ တစ္ခုထက္ပိုေသာ ေပါင္းစပ္ ရည္ရြယ္ခ်က္ မ်ားျဖင့္၎၊ ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အေျခအေနမ်ားျဖင့္ အေရာင္စံု အသြင္ကြဲ၊ သံတူေၾကာင္းကြဲ မ်က္ႏွာဖံုးစြပ္တို႔ႏွင့္ အသံေတြ ဗလံေတြ၊ အရင္က ၾကားခဲ့ ၾကံဳခဲ့ဖူးသလို အခုလည္းၾကံဳေန၊ ၾကားေနရတဲ့၊ ေနာင္လည္း ဆက္ရန္ေပါင္းမ်ားစြာ က်န္ေနေသးေသာ အသံေတြ ဗလံေတြ။ တကယ္ဗ်ာ… ၾကည့္စမ္းပါဦး… အခုတေလာ အသံေတြလား ဗလံေတြလား ဟိုေနရာ ဒီေနရာမွာ ဟိုကိစၥ၊ ဒီကိစၥေတြေၾကာင့္ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို အသံေတြေရာ ဗလံေတြေရာ တိုးတိုးတစ္မ်ိဳး၊ က်ယ္က်ယ္တစ္ဖံု အမ်ိဳးကို စံုတကာေစ့လုိ႔…။
ၾကားတယ္မဟုတ္လား… အဲဒီအသံေတြေလ… ၿပီးေတာ့
အခု က်ေနာ္ေျပာတဲ့အသံ…၊
ဘယ္ေလာက္ၾကားလဲ ဘယ္လိုၾကားလဲ
အသံလား..
အသံဗလံလား။
အဲဒါေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ စဥ္းစားဗ်ာ။
***
႐ုတ္တရက္ စူးရွေသာ ကားဟြန္းသံက အေတြးမ်ားကို ရပ္တန္႔သြားေစသလို မွိတ္ထားေသာ မ်က္ေစ့မွာလည္း ပြင့္သြားကာ အသံလာရာဆီသို႔ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို လွမ္းၾကည့္ၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ အရွိန္ျဖင့္ ေမာင္းႏွင္သြားေသာ ကားတစ္စီးကို ေတြ႔လိုက္ရသည္။ ညဥ့္နက္ေနၿပီ ျဖစ္၍ လမ္းေပၚတြင္ ခုနေလာက္ ကားမီးေရာင္စံုတို႔ကို မေတြ႔ရေတာ့။ ျဖာက်ေနဆဲ လမ္းမီးေရာင္ တို႔ေအာက္တြင္ ေက်ာေျပာင္ေျပာင္ လမ္းမႀကီးက လဲေလ်ာင္း ၿငိမ္သက္ေနဆဲ။ အားလံုးၿငိမ္ေန၊ အိပ္စက္ေနၾကၿပီ။ အသံမ်ား ဘယ္အခ်ိန္ အိပ္သည္ကိုေတာ့ က်ေနာ္ မေျပာတက္ပါ။ က်ေနာ္တို႔ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္ အသံမ်ား ဆက္၍ ၾကားေနရဦးမည္ဟု က်ေနာ္ ယုံၾကည္ေနမိပါေတာ့သည္။ ။
စာေရးသူ ေပၚဦးမွာ ကိုရီးယားတြင္ ေခတၱေနထိုင္လ်က္ ရွိသည့္ စာေပ၀ါသနာရွင္တဦး ျဖစ္ပါသည္။
1 comment:
ယဥ္ေက်းမွဳ.ထြန္းကားေသာ ၿမိဳ.ေတာ္မဟာရန္ကုန္တြင္ပုိဆိုးပါသည္။ ေန.စဥ္ဆူညံသံမ်ားၿပည့္နက္ေနပါသည္။ အသံခ်ဲ.စက္ၿဖင့္ အလွဴခံသံ၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားမွ ၁၂ ရာသီပါတ္လံုးဖြင့္ေသာ ေအာ္လံသံမ်ား၊ အိမ္ဘက္မ်ားလွည့္ထားရင္ၿဖင့္ စကားကုိေၿပာလို.မရေတာ့ပါ။ ဘာသာေရးကုိထိခိုက္ၿခင္းမဟုတ္ပါ။ ဘာသာေရးကုိ ခုတံုးလုပ္ၿခင္းကုိေၿပာၿခင္းပါ။ တိရိစာၦန္မ်ားအတြက္ တီးရန္ထားေသာ ဟြန္းကုိ လူထံသို. နဲနဲေလးပင္ ညည္းခံစိတ္မရွိ အလြန္.အႀကြံ. အသံုးၿပဳၿခင္း။ စကားေၿပာလ်င္ ေအာ္ေၿပာတက္ႀကၿခင္း( ေစ်းေရာင္းၿခင္းကုိ မဆိုလိုပါ )...အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္....ကႊ်န္ေတာ္တို သည္ကိစၥကုိ ဘယ္လိုရွင္းႀကမည္နည္း? ေန.တဓူ၀ သည္၀ဋ္ဒုကၡ ကုိခံစားေနရေသာ အသက္ႀကီးအဖိုးအို အဖြားအို ၿပည္သူမ်ားအတြက္ ေနစရာမရွိေတာ့ပါ။ လူသားတစ္ဦးရဲ.အခြင့္အေရး၊ ရပိုင္ခြင့္၊ လြတ္လပ္မွဳ.ဆိုတာ သူမ်ားကုိ မထိခိုက္ရဘူးဆိုတာ သူတို.ေတြမသိပါ။ ယဥ္ေက်းမွဳ.မရွိေသာ ကိုယ္ခ်င္းမစာနာတက္ေသာ ထုိသူမ်ားကုိ ယဥ္ေက်းလာေအာင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတက္လာေအာင္ မည္သို.မည္ပံုၿပဳလုပ္ရမည္ဆုိတာ ကႊ်နု္ပ္မသိေတာ့ပါ။ သိုပါေသာေႀကာင့္ နားယဥ္သြားေစရန္ ခဏခဏနားေထာင္ၿခင္း ကိုိုယ္တုိင္လုိက္ဆုိၿခင္း ေအာ္ေၿပာၿခင္းၿဖင့္ အသြင္တူေအာင္ ေနထုိင္ၿခင္းၿဖင့္ ကုစားရပါေႀကာင္း....ကြန္.မန္.ေပးအပ္ပါသည္ခင္ဗ်ားးးးးးးးးးးးးးး
Post a Comment