Saturday, December 11, 2010

စုံသာၿမိဳင္ သည္ေတာင္စခန္းမွာ

“တဆင္းတက္ေသာ္ တေတာင္ေက်ာ္
တေမွာ္ငုပ္လွ်ိဳး တခ်ဳံတိုး
တမိုးေသာက္လွ်င္ တေန၀င္
တပင္ၿမိဳင္ႀကီး ဂႏိုင္ဆီး”
(ျမ၀တီမင္းႀကီး ဦးစ)

ေအာင္ေျမသာစံ ပတ္ပ်ိဳးထဲက စာပိုဒ္ကေလး တစကို စိတ္ထဲက ရြတ္မိေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ဟာ ဂန္းဟြာကၽြန္းေပၚက ဟဲေျမာင္ေတာင္ (해명산) ေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းလ်က္ ရွိေနပါၿပီ။ ေတာင္႐ိုးတခြင္ဟာ မင္းႀကီးဦးစရဲ့ အဖြဲ႕အႏြဲ႕လို ေတာႀကီး အထပ္ထပ္ ေတာင္ျမင့္ အသြယ္သြယ္ သိပ္သည္း ေနတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္။ သို႔ေပမင့္ ေတာရိပ္ ေတာတန္း ေတာင္ကုန္း ေတာင္ဆင္း ကေလးေတြက အဆင့္ဆင့္ အစီစီ။ လူသြားလမ္းကေလးက ျမင့္လိုက္ နိမ့္လိုက္ ေကြ႕လိုက္ ေျဖာင့္လိုက္။ လမ္းေလွ်ာက္ေနရင္း ေဆာင္းဦး ေလညင္းကိုလည္း ရွဴရ႐ိႈက္ရ။ ဟိုအေ၀း ႐ႈခင္းကိုလည္း အေပၚစီးက ျမင္ရရႈရမို႔ ေတာေတာင္ရဲ့ ရသက ရင္ထဲကို စိမ့္၀င္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မြန္းလြဲ ႏွစ္နာရီရဲ့ ေနေရာင္ျခည္က ေတာင္ေပၚကို ခပ္က်ဲက်ဲ က်လ်က္ ရွိေနဆဲ။ ေနေရာင္ျခည္ ပူေႏြးေႏြးဟာ ေက်ာက္တုံးေပၚ အတက္မွာ ျဖဳန္းခနဲ ေပၚလာလိုက္။ ေနာက္ ေလးငါးဆယ္လွမ္း အကြာ သစ္ပင္ေအာက္ ေရာက္ေတာ့ ႐ုတ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားလိုက္။ ေႏြးခနဲ ေအးခနဲ အထိအေတြ႕ဟာ ခပ္ျပင္းျပင္း အသက္႐ႈခ်က္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေခၽြးေစးထဲမွာ ႏူးညံ့ ေနပါေတာ့တယ္။

ေတာင္ေပၚတက္လာတာ နာရီ၀က္ နီးပါး ရွိပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔နဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ျဖတ္သြားတဲ့ ႏွစ္ဖြဲ႕ကလြဲလို႔ အျခား ေတာင္တက္သူေတြကို မေတြ႕ရပါ။ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႕၀င္ ေျခာက္ေယာက္က ေရွ႕ေနာက္ တေယာက္စီ ခပ္က်ဲက်ဲ တက္လာတာမို႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ က်ေနာ္တို႔ အသံခ်ည္းပဲ လႊမ္းေနပါတယ္။ ေတာင္ထြတ္တေနရာ အေရာက္မွာ ေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့ ေက်ာက္တုံးတခုေပၚ တက္ၿပီး ေအာက္ေျခ ၀န္းက်င္ကို က်ေနာ္ ၾကည့္ပါတယ္။ ဟိုး ေတာင္ဖက္အေ၀း ျမဴေတြၾကားထဲမွာ ပင္လယ္က ခပ္၀ါး၀ါး။ ၿပီးေတာ့ ေတာင္ပတ္ကားလမ္းနဲ႔ နီတကြက္ စိမ္းတကြက္ လယ္ကြင္းေတြ။ ေျမာက္ဖက္မွာေတာ့ ဂန္းဟြာ ကၽြန္းမႀကီးကို မႈန္ပ်ပ် ျမင္ရၿပီး၊ က်န္တဲ့ ဖက္ေတြကေတာ့ ေတာင္႐ိုးနဲ႔ ကြယ္ေနလို႔ မျမင္ရပါ။


က်ေနာ္ ေျမပုံစာရြက္ကို ထုတ္ၾကည့္ လိုက္ပါတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ကင္မရာ ကိုင္ထားတဲ့ ကိုလြင္က ဖ်ပ္ခနဲ ႐ိုက္လိုက္ပါတယ္။ ပုံကိုျမင္ရင္ေတာ့ အေတာ္ ခက္ခဲတဲ့ လမ္းကို ေျမပုံၾကည့္ၿပီး သြားေနရတာပါလားလို႔ ထင္စရာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အဲသလို မဟုတ္ပါ။ အားလပ္ရက္မွာ အမ်ားျပည္သူ မည္သူမဆို အလြယ္တကူ တက္ေနၾကတဲ့ ကိုရီးယားႏိုင္ငံရဲ့ ေတာင္ေပါင္း မ်ားစြာထဲက ေတာင္တခုကို တက္ေနၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

စထြက္လာတုန္းက ဒီေတာင္ကို တက္ဖို႔ မရည္ရြယ္ခဲ့။ ဂန္းဟြာ (강화) သြားမယ္, ေတာင္တက္မယ္ ဆိုတဲ့ ေယဘုယ် သေဘာတူခ်က္နဲ႔ က်ေနာ္တို႔တေတြ ဂန္းဟြာ ကားစုံစခန္းကို ေရာက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ ပူခၽြန္းက လာရတဲ့ သူတို႔ ငါးေယာက္က အင္ခၽြန္းၿမိဳ႕ႀကီးကို အေရွ႕ကေန အေနာက္ေျမာက္ ေရာက္ေအာင္ တပတ္ႀကီး ျဖတ္လာရတာမို႔ နံနက္ ၈း၃၀ က်မွ ကားစုံစခန္းကို ေရာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္က ကင္ဖိုကေန လာရတာမို႔ ၇း၃၀ ကတည္းက ေရာက္ႏွင့္ေနပါတယ္။ ဂန္းဟြာနယ္က တဖက္မွာ အင္ခၽြန္းနဲ႔ ကင္ဖိုကို ထိစပ္ေနၿပီး၊ ဟိုတဖက္မွာေတာ့ ပင္လယ္ထဲ က်ေရာက္ေနပါတယ္။ ေတာင္ကိုရီးယားရဲ့ အေနာက္ေျမာက္ စူးစူးမွာ ရွိတဲ့ ကၽြန္းစုေဒသပါ။

ေအာက္တိုဘာ ၁၇ ရက္ေန႔ဟာ ေဆာင္းဦးရဲ့ အလွပဆုံး ကာလကို ပိုင္ဆိုင္ထားပါတယ္။ ေနလည္း မပူ, ေဆာင္းလည္း မေအး။ မိုးလည္း မရြာ, ႏွင္းလည္း မက်။ ၀န္းက်င္တခုလုံးဟာ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေအးေအးျမျမ။ သစ္ပင္ေတြမွာ အရြက္ေတြ စိမ္းေနဆဲ။ အခ်ိဳ႕ကေတာ့ အနီ အ၀ါဖက္ကို ကူးလုကူးခင္။ ေလညင္းကေတာ့ တသုန္သုန္ တႏြဲ႕ႏြဲ႕။ က်ေနာ္တို႔ လူစုံေတာ့ ဘယ္သြားမလဲလို႔ အခ်င္းခ်င္း ေမးၾကပါတယ္။ ကိုေအာင္ျမင့္ေဆြက ေတာင္လည္း တက္, ပင္လယ္လည္း ၾကည့္ရေအာင္ ကၽြန္းတခုခုကို သြားၾကရင္ ေကာင္းမယ္လို႔ အၾကံျပဳပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ ဂယုိဒုံကၽြန္း (교동도) သြားမယ္၊ ဟြာဂဲေတာင္ (화개산) တက္မယ္လို႔ အစီအစဥ္ ဆြဲလိုက္ၾကပါတယ္။


ဂန္းဟြာ ကားစုံစခန္းကေန ဘတ္စကားစီးၿပီး ဂန္းဟြာကၽြန္းမႀကီးရဲ့ ေျမာက္ဖက္ကို ထြက္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂယုိုဒုံကၽြန္းကို ဟာဂ်ဳံရြာ (하점면) ကေန တဆင့္ ဇက္စီးၿပီး သြားရမွာ မဟုတ္လား။ ခရီးေတာ္ေတာ္ ေရာက္လာေတာ့ ကိုေအာင္ခိုင္က ညာဖက္မွာေတြ႕တဲ့ ေတာင္ကို ၾကည့္ၿပီး - “ကဲ ဒီေတာင္ႀကီးပဲ တက္လိုက္ၾကပါစို႔” - လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ကိုလြင္က - “အေပၚမွာ ဆက္သြယ္ေရးတိုင္ေတြ ေတြ႕တယ္။ စစ္တပ္နယ္ေျမ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဗ်” - လို႔ ျပန္ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း အျပင္ကို ေသခ်ာၾကည့္ၿပီး - ေၾသာ္ ငါတို႔လာေနတာ ေတာင္ေျမာက္နယ္စပ္နဲ႔ အလြန္နီးကပ္တဲ့ ေနရာပါလား - လို႔ သတိ ျပဳလိုက္မိပါတယ္။

တနာရီေလာက္ ၾကာေတာ့ ဇက္ဆိပ္ကို ေရာက္ပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ေတြ သြက္လက္ တက္ႂကြစြာနဲ႔ ကားေပၚက ဆင္းဆင္းခ်င္းပဲ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဦးက ဇက္ကူးတို႔ လက္မွတ္၀ယ္ဖို႔ ေကာင္တာမွာ ၀င္တန္းစီပါတယ္။ အေဆာက္အအုံ ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေလးထဲမွာ လူသုံးဆယ္ေလာက္ လက္မွတ္၀ယ္သူ ၀ယ္, စာရြက္ကေလးေတြမွာ ေဖာင္ျဖည့္သူ ျဖည့္နဲ႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ က်ေနာ္က ဘာေတြမ်ား ေရးေနၾကတာပါလိမ့္လို႔ စပ္စုေနတုန္းမွာ ေဘးနားက ကိုလြင္က - “ေဟ့ လက္မွတ္ မ၀ယ္နဲ႔ဦး၊ ခဏ” လို႔ လွမ္းေျပာပါတယ္။ အားလုံးရဲ့ မ်က္လုံးေတြ သူ႔ဆီကို ေရာက္သြားခ်ိန္မွာ သူ႔ရဲ့ေဘးမွာ လက္နက္ အျပည့္အစုံနဲ႔ စစ္သားေလး တေယာက္ကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ကိုလြင္က - “ႏိုင္ငံျခားသားေတြ သြားလို႔ မရဘူးလို႔ ေျပာေနတယ္” လို႔ စစ္သားေလးကို ညႊန္ျပၿပီး ေျပာပါတယ္။

ဂယိုဒုံကၽြန္းဟာ ေျမာက္ကိုးရီးယား နယ္စပ္နဲ႔ အလြန္ နီးကပ္တာေၾကာင့္ စစ္ဧရိယာ အျဖစ္ သတ္မွတ္ ထားပါသတဲ့။ သြားခ်င္ရင္ အဲဒီ ကၽြန္းေပၚမွာေနတဲ့ ကိုယ္နဲ႔ သိကၽြမ္းသူ တဦးဦးက တာ၀န္ခံမွ သြားလို႔ ရပါတယ္တဲ့။ ကိုရီးယား ႏိုင္ငံသားေတြလည္း ဒီသတ္မွတ္ခ်က္ အတိုင္း လိုက္နာရပါသတဲ့။ အခု ကူးတို႔ဆိပ္ဟာ စစ္တပ္ အပိုင္ပါတဲ့။ ေၾသာ္… ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ စာရြက္ကေလးေတြ ျဖည့္ေနၾကရတာကိုး။


က်ေနာ္တို႔တေတြ ေအာင္ျမင္စြာ တပ္ဆုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ လူေကာ ကားေကာ ၾကပ္ၾကပ္မတ္မတ္ စစ္ေဆးေနတာကို ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ျမင္ေနရပါတယ္။ ဂယိုဒုံကၽြန္းကိုေတာ့ ဒီဖက္ကေနပဲ ခပ္ေဆြးေဆြး ေငးၾကည့္ လိုက္ရပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္းကေတာ့ ဆိတ္ၿငိမ္စြာ လဲေလ်ာင္းလို႔။ ေျမပုံတခုထဲမွာေတာ့ ဒီကၽြန္းဆီကို တံတားထိုးေနတယ္လို႔ ျပထားပါတယ္။ တံတားၿပီးရင္ေကာ…။ လုံျခံဳ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ မရရင္ ဒီတံတားက အသက္၀င္ပါ့မလား…။

“ေတာ္ေသးတယ္ဗ်ာ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံသားလဲလို႔ မေမးလို႔။ ဗမာမွန္းသိရင္ မင္းတို႔ ေျမာက္ကိုရီးယားနဲ႔ စစ္ေရး အဆက္အသြယ္ ရွိတယ္။ မသကၤာဘူး ဆိုၿပီး ဖမ္းထားရင္ အခက္ပဲ” လို႔ က်ေနာ္က အရႊမ္းေဖာက္လိုက္ပါတယ္။

“ဟုတ္ပ ကိုေပၚေရ၊ ဒီေကာင္ေလး သိပ္မလ်င္တာဘဲ ေက်းဇူးတင္ရမယ္ဗ်” လို႔ ကိုေက်ာ္ထြတ္က စကား ေထာက္ေပးပါတယ္။

ကဲ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ ပုံမွန္ လမ္းေၾကာင္းအရ က်ေနာ္တို႔ဟာ စစီးလာတဲ့ ကားစုံစခန္းဆီကို ျပန္သြားရမယ္။ ဂန္းဟြာေဒသရဲ့ ခရီးလမ္း ဖြဲ႕စည္းပုံက ထီးလိုပါပဲ။ ကားစုံစခန္းကို ဗဟိုထားၿပီး က်န္ေဒသေတြက ကားမွန္သမွ် ဒီစခန္းမွာ စုၾကတယ္။ အဲဒီမွာပဲ ကားေျပာင္းစီးၾကရတယ္။ ေျမပုံထုတ္ၿပီး ဘယ္သြားမလဲ, အခ်ိန္ ဘယ္ေလာက္ရမလဲ တြက္ၾကရေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆုံး စိတ္ခ်လက္ခ် ေဆာ့မိုကၽြန္း (석모도) ကၽြန္းကို သြားၾကမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။

ေနဦး။ ဒီေနရာကို အျမန္ဆုံး ဘယ္လိုသြားႏိုင္မလဲ စုံစမ္းဦးစို႔။ ေျမပုံထဲမွာေတာ့ ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာနဲ႔ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာကို ကားလမ္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွိေၾကာင္း ျပထားတယ္။ ဘတ္စကား ရွိမရွိ မသိ။ ရွိမယ္ဆိုရင္ ကားစခန္းအထိ သြားစရာ မလိုေတာ့။ စုံစမ္းလိုက္ေတာ့ ကားရွိတယ္။ ဒီမွာေတာ့ မဟုတ္။ လမ္းဆုံမွာ။ လမ္းဆုံက က်ေနာ္တို႔ အလာတုန္းက ျဖတ္လာတဲ့ ေနရာ။ ဒီကေန ေလးငါးမိုင္ေလာက္ ေ၀းလိမ့္မယ္။ ဒီကေန အျပန္ကားကို စီးၿပီး လမ္းဆုံအထိ သြားရမယ္။ အျပန္ကားခ်ိန္ကို ၾကည့္ေတာ့ ၁၁း၃၀ တဲ့။ အခု အခ်ိန္က ၁၀း၀၀ နာရီ။


ကဲ ထိုင္ေတာ့ ေစာင့္မေနေတာ့ဘူး။ လမ္းဆုံေရာက္ေအာင္ လမ္းေလွ်ာက္မယ္။ ရဲေဘာ္… ခ်ီတက္။ ဘယ္ ညာ ဘယ္…။ ေတာင္မတက္ရရင္ လမ္းေလွ်ာက္ေပါ့။ ဒါမွ ေျခလ်င္နဲ႔ ေတာင္တက္ စစ္စစ္ ျဖစ္သေပါ့။ ကိုရီးယား ေတာင္ေျမာက္နယ္စပ္မွာ ခ်ီတက္ လမ္းေလွ်ာက္ဖို႔ တကူးတက စီစဥ္ရင္ေတာင္ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာ။ အခ်င္းခ်င္း ရယ္ကာေမာကာနဲ႔ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ကားလမ္းက က်ဥ္းတယ္။ ကားလာရင္ သတိထားရတယ္။ ဘယ္ဖက္မွာေတာ့ ေတာင္ကမာၻး ျမင့္ျမင့္ႀကီးက ကာရံလို႔။ ညာဖက္မွာ ပင္လယ္က နီးလိုက္ ေ၀းလိုက္။

မိနစ္ ေလးဆယ္ေလာက္ ၾကာေတာ့ ခရီးလည္း အေတာ္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ ဗိုက္လည္း နည္းနည္း ဆာလာၿပီ။ ေလ့က်င့္ခန္း ေကာင္းေကာင္းရလိုက္လို႔ တကိုယ္လုံး ေပါ့ပါးၿပီး ေခၽြးရြဲေနၿပီ။ အဆင္သင့္စြာပဲ ဒီလမ္းတေလွ်ာက္လုံးမွာ အခုမွ ပထမ ေတြ႕တဲ့ အိမ္ဆိုင္ကေလးကို ျမင္ေတာ့ အားလုံး မတိုင္ပင္ရဘဲ ခဏနားဖို႔ ရပ္လိုက္ၾကပါတယ္။ ဆိုင္မွာ ကိုရီးယား အဖိုးအိုတဦး တဦးတည္း ရွိတယ္။ မာေကာလီနဲ႔ ဆိုဂ်ဴး၀ယ္ၿပီး ဆိုင္ေရွ႕ သစ္တုံးေလးေတြမွာ က်ေနာ္တို႔ ၀ိုင္းဖြဲ႕လိုက္တယ္။ ကိုယ္စီပါလာတဲ့ ပန္းသီး, သစ္ေတာ္သီးေတြ ခ်ၾကတယ္။ အဲဒီက်မွ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဦးရဲ့ ေက်ာပိုးအိတ္ထဲက ၾကက္အျမစ္ေၾကာ္, ၾကက္ဥျပဳတ္ေၾကာ္နဲ႔ ထမင္းေၾကာ္ေတြကို က်ေနာ္ တအ့ံတၾသ ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ညကတည္းက ေၾကာ္ခ်က္ၿပီး ယူလာတာတဲ့ေလ။

ဆိုင္ရွင္ အဘဟာ မာေကာလီေလး တလုံး ဆြဲၿပီး က်ေနာ္တို႔နဲ႔ ၀ိုင္းပါတယ္။ သူ႔ကို အလာတုန္းက က်ေနာ္ ကားေပၚက ျမင္လိုက္တယ္။ ဆိုင္ရဲ့ တဖက္ျခမ္းကို ျပင္ဆင္ေနတာ။ နယ္ဖက္က လူႀကီးေတြဟာ အလုပ္နဲ႔လက္ မျပတ္ပါလားလို႔ စိတ္ထဲမွာ ေပၚလိုက္မိေသးရဲ့။ အဘက သူဟာ လက္သမားတဦး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယီမင္, ကာတာနဲ႔ ဟာ၀ိုင္ယီမွာ သြားေရာက္ အလုပ္လုပ္ဖူးေၾကာင္း စေျပာပါတယ္။ ကိုယ့္အိမ္ကို အနည္းအပါး ျပင္ဆင္ ေနခ်ိန္မွာေတာင္ လက္သမား၀တ္စုံကို အျပည့္၀တ္ထားတဲ့ အဘကို ၾကည့္ရတာဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးငါးဆယ္က ကိုရီးယားသမိုင္းကို ဖတ္ေနရသလိုပါပဲ။ ဇရာနဲ႔ ရင့္ေရာ္မႈေတြ လႊမ္းထားတဲ့ အဘရဲ့ ခႏၶာကိုယ္မွာ သန္စြမ္းျခင္းနဲ႔ တည္ၿငိမ္ျခင္းေတြကိုလည္း ရွာေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့ သားသမီးေတြက အေ၀းမွာ။ ဇနီးသည္က ေဆး႐ုံမွာ။ အဘကေတာ့ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ခရီးသြားေတြလာရင္ ေစ်းေရာင္း၊ က်န္အခ်ိန္မွာ ေတာက္တိုမယ္ရ လုပ္ရင္း ေရွးအိမ္ကေလးမွာ။


အေရွ႕တိုင္းသားတို႔ စ႐ိုက္ သဘာ၀အတိုင္း အဘနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ဟာ ခဏခ်င္းမွာပဲ ရင္းႏွီးသြားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဂယိုဒုံကၽြန္းကို မေရာက္ဘဲ လွည့္ျပန္လာရတယ္ ဆိုတာ ေျပာေတာ့၊ ေနာက္တခါ လာမယ္ဆိုရင္ ဖုန္းႀကိဳဆက္လိုက္၊ သူ လိုက္ပို႔ေပးမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ထိုစဥ္မွာပဲ ဘတ္စကား ေရာက္လာလို႔ လမ္းဆုံဆီ ကားနဲ႔ ခရီးဆက္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လမ္းဆုံက မေ၀းေတာ့ပါဘူး။ ေဆာ့မိုကၽြန္းဆီ သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သိခ်င္လို႔ ကားတက္စီးၾကတာပါ။ ကားေပၚေရာက္ေတာ့ ကိုေအာင္ခိုင္က ကားသမားကို လမ္းေၾကာင္း ေမးပါတယ္။ ကားသမားက ကားေတြ႕ရင္ ရပ္ေပးမယ္။ မေတြ႕ရင္ေတာ့ ကားစခန္းအထိ သြားရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။

ကံေကာင္းခ်င္ေတာ့ မၾကာခင္ ကားေတြ႕လို႔ ေျပာင္းစီးၾကပါတယ္။ ဒီကားနဲ႔ ဟာဂ်ဳံရြာ, နယ္ဂါရြာ (내가면), ဂုတ္စုေတာင္ (국수산) တို႔ကို ျဖတ္ၿပီး၊ ဟြာဖိုရီငါးေစ်း/ရြာ (외포리할어회마을) အထိ သြားရမွာပါ။ အဲဒီကမွ ဇက္ကူးၿပီး ေဆာ့မိုကၽြန္းဆီ သြားၾကရမွာပါ။ ေဆာ့မိုကၽြန္းေပၚမွာ ေတာင္ေျမာက္တန္းေနတဲ့ အဓိက ေတာင္တန္းႀကီး တခုရွိၿပီး၊ အဲဒီမွာ ေဆာင္ဗုံေတာင္ (상봉산), နတ္ဂါေတာင္ (낙가산), နဲ႔ ဟဲေျမာင္ေတာင္တုိ႔ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီေတာင္ေတြထက္ ပိုမို ထင္ရွားတာကေတာ့ ဘိုမြန္ဆာ (보문사) ေခၚ ဗုဒၶဘုရားေက်ာင္းႀကီးဟာ ဒီေတာင္တန္းေပၚမွာ တည္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေတာင္ေျခတခုလုံးကို ကားပတ္လမ္း ေဖာက္ထားတာမို႔ ႀကိဳက္ရာဖက္က တက္ႏိုင္ၿပီး ႀကိဳက္တဲ့ဖက္က ျပန္ဆင္းႏိုင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔က ေတာင္ဖက္ ဟဲေျမာင္ေတာင္ကေန စတက္ဖို႔ ေရြးလိုက္ပါတယ္။


ဟဲေျမာင္ေတာင္ေပၚက ကုန္းဆင္းကုန္းတက္ ကေလးေတြေပၚ ေလွ်ာက္မိေတာ့ “တဆင္းတက္ေသာ္ တေတာင္ေက်ာ္ တေမွာ္ငုပ္လွ်ိဳး တခ်ဳံတိုး…” ဆိုတဲ့ စာက ရင္ထဲမွာ ေပၚလာေတာ့တာပါ။ ေတာင္ေပၚ တက္ေနရင္း က်ေနာ့္ရဲ့ ေတာင္တက္ခရီးကို ျပန္သတိရေနမိပါတယ္။

က်ေနာ္ဟာ ေျမျပန္႔သားျဖစ္တာရယ္, ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေတာင္တက္တဲ့ ဓေလ့ မရွိတာရယ္ေၾကာင့္ ဘယ္တုန္းကမွ ေတာင္တက္ဖို႔ စိတ္ကူး မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းသားဘ၀ တုန္းကလည္း ေျခလ်င္နဲ႔ ေတာင္တက္အသင္းကို ကပ္ေက်ာ္ လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ က်ိဳက္ထီး႐ိုးနဲ႔ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔က ေတာင္ေပၚဘုရားေတြကို ေရာက္ေတာ့လည္း ေတာင္တက္တဲ့ အရသာကို မေတြ႕ရွိခဲ့ပါဘူး။ တက္လိုက္သမွ် ေလွခါးထစ္ေတြနဲ႔ခ်ည္း တိုးေနရတာကလည္း အေၾကာင္းတခု ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။


ကိုရီးယား ေရာက္ေတာ့လည္း ေတာင္တက္တာကို သိပ္စိတ္မ၀င္စားခဲ့ေသးပါ။ ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္နည္းနည္း ၾကာလာေတာ့ က်န္းမာေရးအရ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွား တခုခုကို လုပ္ဖို႔ လုိအပ္လာတာ သတိထားမိပါတယ္။ ငယ္စဥ္က လုပ္ခဲ့တဲ့ အားကစားနဲ႔ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ိဳးေတြကို ျပန္လုပ္ဖို႔လည္း စိတ္မပါျပန္ဘူး။ ပိုဆိုးတာက အိမ္တြင္း ၿမိဳ႕တြင္းမွာ လုပ္ရမွာဆိုရင္ စိတ္က အလိုလို ၿငီးေငြ႕ေနေတာ့တယ္။ ဘ၀က အခ်ိန္ျပည့္ ဆိုသလို အိမ္တြင္း ၿမိဳ႕တြင္းမွာပဲ ေနေနရတာ မဟုတ္လား။ ၿမိဳ႕ျပင္ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာ အပမ္းေျပ ေဂါက္႐ိုက္ဖို႔ ဆိုတာက်ေတာ့ စိတ္ကူးၾကည့္လို႔ေတာင္ မရ။ ဒီေတာ့ က်န္းမာေရး အတြက္လည္း ျဖစ္, စိတ္အပန္းလည္း ေျပေစမယ့္ ေတာင္တက္ဖို႔ကို စတင္ စိတ္၀င္စား လာခဲ့ပါေတာ့တယ္။


လူဟာ အဆုတ္အားေကာင္းဖို႔ ေလသန္႔သန္႔ကို အားရပါးရ ဆယ္ႀကိမ္ေလာက္ ေန႔စဥ္ ရွဴသင့္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ အဲသလို ရွဴမိပါရဲ့လား။ သာမန္ ေနစဥ္အတြင္းမွာ တခါမွ အဲသလို ရွဴမိမယ္ မဟုတ္ပါ။ တကယ္လို႔ သတိတရနဲ႔ ရွဴမယ္ ဆိုပါေတာ့။ ရွဴမယ့္ ေလက သန္႔ပါရဲ့လား။ စက္မႈၿမိဳ႕ျပ၀န္းက်င္က ေလဟာ မသန္႔ႏိုင္ေၾကာင္း အလြယ္တကူ သိႏိုင္ပါတယ္။ ေတာင္ေပၚ တက္တဲ့အခါ ေမာလို႔ အသက္ျပင္းျပင္း ရွဴရတာေၾကာင့္ အဆုတ္အတြက္ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေတာင္ေပၚက ေလဟာ ၿမိဳ႕ထဲက ေလထက္ေတာ့ သန္႔တာ ေသခ်ာပါတယ္။

အျမဲတမ္း ေတြ႕ေနရတဲ့ ျမင္ကြင္းထဲက ခဏ ဖဲခြာၿပီး သဘာ၀ ေတာရိပ္ေတာင္ရိပ္မွာ အနားယူရတာဟာ စိတ္လန္းဆန္းေစတယ္။ ကိုယ္လက္ လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ အေညာင္းအညာ ေျပေလ်ာ့တယ္။ ေလ့က်င့္ခန္း သီးသန္႔ လုပ္ေနစရာ မလိုဘဲ ေတာင္တက္ လမ္းေလွ်ာက္႐ုံနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္ ႂကြက္သားနဲ႔ အေၾကာအျခင္ေတြကို လႈပ္ရွား ႏိုးၾကားေစၿပီး ျဖစ္ေစတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေတာင္တေတာင္ကို တက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ က်ေနာ့္ ေျခဖ၀ါးေတြဟာ ေတာင္ေတြဆီကိုပဲ ဦးတည္ေနပါေတာ့တယ္။

ဟဲေျမာင္ေတာင္တန္း အေပၚတေနရာမွာ ခရီးတေထာက္နားၿပီး အဆာေျပ စားေသာက္ၾကပါေသးတယ္။ ေတာၾကမ္းခရီး မဟုတ္တဲ့ ေတာႏုခရီးက ေပ်ာ္စရာ ခ်စ္စရာ တမ်ိဳးတဘာသာပါပဲ။ ကမ္းေျခ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ညေန ၅း၀၀ နာရီ ရွိပါၿပီ။ အဲဒီ ကမ္းေျခမွာ ပုစြန္ငေပါင္းေၾကာ္ အလြန္ေကာင္းတယ္လို႔ အရင္တေခါက္ ေရာက္ဖူးတဲ့ ကိုလြင္တို႔က ၫႊန္းပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာအႀကိဳက္ ပုံစံပါပဲ။ အရြက္စိမ္း ကေလးေတြကို မုန္႔ႏွစ္နဲ႔ ကပ္ေၾကာ္ထားတာကလည္း အလြန္ေကာင္းပါတယ္။


“ကဲ က်ေနာ္တို႔ - ျမန္မာေတာင္တက္ကလာပ္ - ကို အခုက စၿပီး အဖြဲ႕၀င္ ေျခာက္ေယာက္နဲ႔ ဖြဲ႕လိုက္ၿပီဗ်ာ” လို႔ က်ေနာ္က ေျပာလိုက္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြမ်ား အားလုံး ညာလက္ ကိုယ္စီေျမႇာက္ၿပီး “၀ီ အာ ေရာ” လို႔ ကိုရီးယားလို ဟစ္ေႂကြးလိုက္ၾကပါတယ္။

ျမန္မာဆန္ဆန္ ပုစြန္ငေပါင္းေၾကာ္ စားရင္း ျမန္မာေတာင္တက္ကလာပ္ကို ဖြဲ႕လိုက္တာပါပဲ။ က်ေနာ့္ ေတာင္တက္ခရီးေတြမွာ ျမန္မာမိတ္ေဆြ ႏွစ္ေယာက္ သုံးေယာက္ထက္ မပိုခဲ့ပါဘူး။ တခါတရံ တေယာက္တည္းပါ။ ဒီတေခါက္ ေျခာက္ေယာက္ဆိုတာ အမ်ားဆုံး စံခ်ိန္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္ကိုလည္း အျမဲတက္ေနျဖစ္ဖို႔ ကလာပ္ ဖြဲ႕လိုက္တာပါပဲ။ က်ေနာ္တို႔ တလကို တေခါက္ တက္ၾကဖို႔ သေဘာတူလိုက္ၾကပါတယ္။


အျပန္ ဇက္စီးေတာ့ ေန အေတာ္က်ေနပါၿပီ။ ၀ဲပ်ံလာေနတဲ့ စင္ေရာ္ကေလးေတြကို ၾကည့္ၿပီး က်ေနာ္ ၿမိဳ႕မၿငိမ္းရဲ့ ေငြစင္ေရာ္သီခ်င္းကို ဆိုပါတယ္။ “သို႔ေပမယ့္ ၀ဲလက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ရည္…၊ ယာလက္ျဖင့္ သူ႔ကိုယ္စား ရည္ရြယ္ေကၽြးလိုက္မည္…” တဲ့။ သီခ်င္းသာ ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္ မေကၽြးခဲ့ပါ။

ဂန္းဟြာ ကားစုံစခန္းကို ျပန္ေရာက္ေတာ့ မိုးခ်ဳပ္စျပဳၿပီ။ က်ေနာ့္လို ၿမိဳ႕ျပထဲ ျပန္သြားမယ့္ သူေတြကို ေနရာအႏွံ႔ ေတြ႕ရပါတယ္။ အင္း… အျပန္လမ္းကေတာ့ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ေတာ့မွာပဲ။ က်ေနာ္ ကားေပၚတက္ၿပီး ေနာက္နားတေနရာမွာ အက်အနထိုင္ကာ မ်က္လုံးကို စုံမွိတ္ ပစ္လိုက္ပါေတာ့တယ္။ ၾကာခ်င္သေလာက္ ၾကာပေစေရာ့။ တကယ္ပါပဲ။ ပုံမွန္ထက္ ႏွစ္ဆေလာက္ ပိုၾကာပါတယ္။ တပတ္လုံးလုံး ၿမိဳ႕ျပထဲမွာ လူးလိမ့္ေနရတာေၾကာင့္ အားရက္ကေလးမွာ ၿမိဳ႕စြန္ေတာရပ္ကို အတင္း ထြက္ေျပးသြားသူေတြ ဘယ္ေလာက္ မ်ားသလဲ ဆိုတာ ဒီယာဥ္ေၾကာေတြက သက္ေသျပေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ျပထဲမွာ မြန္းၾကပ္လာေလေလ အားရက္မွာ ေတာေတြ ေတာင္ေတြ လူစည္ေလေလပါပဲ။ ဘတ္စကားေပၚမွာလည္း ခရီးသည္ အားလုံးနီးနီးက ေတာင္တက္သူေတြ ခ်ည္းပါပဲ။

က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မြန္းၾကပ္မႈေတြကို ေတာင္ေပၚမွာ သြန္ခ်ခဲ့ၿပီပဲ။ ေတာင္တက္ေနစဥ္ ကိုယ္ထဲက ထြက္လာတဲ့ အခိုးေတြထဲမွာ ေလာဘအပူေငြ႕ေတြမ်ား ေရာပါသြားခဲ့သလား။ ေခၽြးေစးေတြထဲမွာေကာ ေဒါသမ်က္ရည္ေတြမ်ား ေရာပါသြားခဲ့သလား။ အသက္၀၀ ရွဴ႐ိႈက္ရခိုက္မွာ ေမာဟအညစ္ေတြမ်ား ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့သလား။ ပသို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္းနဲ႔ လန္းဆန္းမႈ တခုကိုေတာ့ တေန႔တာအတြက္ ရရွိခဲ့တာ အေသအခ်ာပင္။

(ဓာတ္ပုံမ်ား - ကိုလြင္၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဦး)

၀င္းေပၚေမာင္

No comments: