Yျမစ္ခ်ိဳ ရဲ့ တတိယေျမာက္ စီးရီးျဖစ္တဲ့ “ေအးစက္ပ်စ္ခဲသြားေသာ ပန္းႏုေရာင္ ခ်စ္ျခင္းမ်ား” အမည္ရ ေတးစု မၾကာမီ ထြက္လာပါေတာ့မယ္။ သူ႔ရဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးထားတဲ့ ေတးသီခ်င္းေတြ အေၾကာင္းနဲ႔ ဂီတေလာကအေပၚ သူ႔ရဲ့ ရင္ခုန္သံအခ်ိဳ႕ကို အင္တာဗ်ဴး အစီအစဥ္အျဖစ္ တင္ဆက္လိုက္ပါတယ္။
ေမး -- အခု အေခြက ခင္ဗ်ားရဲ့ တတိယေျမာက္ အေခြေနာ္။ ေရွ႕က ႏွစ္ေခြနဲ႔ အခု လုပ္ေနတာနဲ႔ ဘာကြာသလဲ။
ေျဖ -- ေရွ႕ႏွစ္ေခြနဲ႔ အခုေခြနဲ႔ လုပ္ရတဲ့ ခံစားခ်က္ ကြာတာေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ေရွ႕အေခြေတြက ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သီခ်င္းေတြ ျဖစ္တယ္။ အခုကေတာ့ လူတေယာက္ရဲ့ ဘ၀နဲ႔ အခ်စ္၊ ယုံၾကည္မႈ၊ ငယ္ငယ္က အၾကည္ဓာတ္ရွိစဥ္က ခံစားမႈေတြကို ျပန္ေဖာ္ထုတ္ထားတာပါ။ ဒီအခ်ိန္မွာ အဲသည္တုန္းက ေရးခဲ့တဲ့ အေတြး စကားလုံးေတြကို က်ေနာ္ မေရးႏိုင္ေတာ့တာေတာ့ အမွန္ပဲ။ အရင္ ငယ္ငယ္က ေရးခဲ့တာေတြ အမ်ားစုပါ။
ေမး -- ငယ္ငယ္က ေရးခဲ့တာ ဆိုေတာ့ အဲသည္တုန္းထဲက ဂီတပိုင္း အတီးပိုင္းေတြက လုပ္ထားၿပီးသားလား။
ေျဖ -- ျမဴးဇစ္က လုပ္ထားၿပီးသား။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ဟာကိုယ္ ဒီလို အေခြေတြဘာေတြ လုပ္ႏိုင္မယ္လို႔ မထင္ထားဘူး။ သို႔ေသာ္ လုပ္တတ္သေလာက္ေလး လုပ္ထားခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ အခုခ်ိန္ ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ႏိုင္တဲ့အခါမွာ ဒီသီခ်င္းေလးေတြကို က်ေနာ္ ႏွေျမာလို႔၊ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ေတြ ျဖစ္လို႔ အမွတ္တရ လုပ္ျဖစ္တာပါ။
ေမး -- ခင္ဗ်ား သီခ်င္းေတြက ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္ဆို ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးတာေတြ ဆိုေတာ့ ျမဴးဇစ္ အတီးပိုင္းေတြကေကာ ဘယ္လို လုပ္ထားသလဲ။
ေျဖ -- ကိုယ္တိုင္ေရး ကိုယ္တိုင္ဆို ဆိုေပမယ့္ အခ်ိဳ႕ ျမဴးဇစ္ေတြ ဖန္တီးရာမွာ က်ေနာ္ မတတ္တာေတြ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ စတူဒီယုိက ကိုရီးယား တီး၀ုိင္းနဲ႔ အင္ဂ်င္နီယာေတြကို က်ေနာ္လိုခ်င္တဲ့ ဂီတပုံစံကို ေျပာျပတယ္။ လုိခ်င္တဲ့ တူရိယာေတြ၊ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာသုံးခ်င္တာ ဆုိတာေတြ ေျပာျပတယ္။ တေယာသံ၊ ပုေလြသံ စသျဖင့္ေပါ့။ က်ေနာ္ ခံစားမိထားတဲ့ ဂီတေတြထဲက က်ေနာ္ ေကာင္းမယ္ ထင္တာေလးေတြေပါ့။ လက္တင္စေကး, အာေရဗီယံစေကး လိုခ်င္တာေလးေတြ ေျပာျပတယ္။ သူတို႔က ရွာေပးတယ္။ က်ေနာ္ အားလုံးေတာ့ နားလည္ တတ္ကၽြမ္းတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမး -- တီး၀ုိင္းသီးသန္႔ မရွိဘူးေပါ့။
ေျဖ -- the heath တီး၀ိုင္း ဆိုတာက စတူဒီယိုရဲ့ ၀ိုင္းပါ။ section players ေတြေပါ့။ က်ေနာ္က လိုခ်င္တာ အဆင္သင့္ ေပးထားၿပီးသား ဆိုေတာ့ သူတို႔ အတြက္လည္း လုပ္ရတာ အဆင္ေျပပါတယ္။ သိပ္ကပ္သပ္ေနတဲ့ တခ်ိဳ႕ေနရာဆို က်ေနာ္ လိုခ်င္တာကို ပါးစပ္နဲ႔ တီးျပတယ္။ အဲဒါကုိ အတီးသမားက သူ႔ တူရိယာအလိုက္ ၀င္တီးေပးမယ္။ အခ်ိန္ပိုင္း ပေရာ္ဖက္ရွင္ သမားေတြေပါ့။ အားလုံးကိုေတာ့ က်ေနာ္ လုိခ်င္တဲ့ ပုံစံရတဲ့အထိ လုပ္ယူရထားတာပါ။
ေမး -- ခင္ဗ်ားက ကိုရီးယားမွာ အသံသြင္း အေခြထုတ္တာ သုံးေခြ ရွိၿပီ ဆိုေတာ့ အေတာ္ေလး အေတြ႕အၾကံဳ ရွိၿပီလို႔ ေျပာလို႔ရၿပီေပါ့။ အဲေတာ့ အခု ေနာက္ဆုံး လုပ္ရတာအေပၚမွာ အားရေက်နပ္မႈ ရွိလား။
ေျဖ -- စိတ္တိုင္းကေတာ့ ဘယ္က်မလဲ။ အားနည္းခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတာေပါ့။ အခုလုပ္တာမွာ ဆိုရင္ ထိုင္းက က်ေနာ့္ ညီေတြ ကူညီ တီးေပးထားတာေတြ ရွိတယ္။ ဟိုက အၾကမ္း တီးေပးလိုက္တာေတြ။ အဲဒါကို ဒီမွာ ေပးတဲ့အခါ သူတို႔က အေခ်ာ ျပန္တီးမေပးဘူး။ အဲသည့္ အၾကမ္းကိုပဲ ျပန္သုံးလိုက္တာ။ ဒီမွာက အလုပ္ကို ေငြေၾကးနဲ႔ တြက္ယူတာ ဆိုေတာ့ တပုဒ္လုံး အတြက္ဆို တေစ်း၊ တပိုင္းတစဆို တေစ်း။ အသံ အရည္အေသြးက်ေတာ့ သိပ္မေကာင္းဘူး ျဖစ္တာေပါ့။ အဲဒါမ်ိဳးေတြ အေတာ္ ညႇိယူရတာေပါ့။
(လသာေသာည)
ေမး -- ဒီအေခြမွာ ဘယ္ႏွပုဒ္ပါလဲ။
ေျဖ -- ဆယ္ပုဒ္ေလာက္ ပါမယ္။ ေပါ့ပ္ ပါမယ္။ ေဆာ့ေရာ့ခ္ ပါမယ္။ စလုိးေရာ့ခ္ ပါမယ္။ ေနာက္ ဖန္႔ခ္ဆိုတာ တခု လုပ္ဖို႔ ရွိတယ္။
ေမး -- ဒီအေခြကိုေရာ အရင္လိုပဲ စီဒီထုတ္ေရာင္းမွာလား။ ဘယ္လို ျဖန္႔မွာလဲ။
ေျဖ -- စီဒီထုတ္ဖို႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနတယ္။ ထုတ္လည္း ဘယ္သူမွ ၀ယ္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေသခ်ာတဲ့ အခ်က္။ က်ေနာ္ကလည္း သီခ်င္းဆိုတာ စီးပြားျဖစ္ခ်င္တဲ့ စိတ္နဲ႔ လုပ္တာ မဟုတ္ဘူး။ အရင္ေခြေတြ တုန္းကလည္း ရတဲ့ ပိုက္ဆံက လွဴဟယ္တန္းဟယ္နဲ႔ အဖြဲ႕အစည္းေတြဆီ ျပန္သြားတာပဲ။ က်ေနာ့္ အက်ိဳးအျမတ္ကေတာ့ ကိုယ့္သီခ်င္းကို တစုံတေယာက္က နားဆင္ခံစားၿပီး လိုက္ညည္းမိတယ္ ဆိုရင္ ေက်နပ္ပါၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း အလုပ္တခု လုပ္ရင္ေတာ့ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ေလးလည္း ျဖစ္ဖို႔ လုိတာေပါ့။ ဒီဖက္ေခတ္မွာဆိုရင္ စီဒီေတာင္ မလိုေတာ့ပါဘူး။ အင္တာနက္မွာ သူ႔၀က္ဆိုက္ကေန ေဒါင္းလုတ္နဲ႔ ေရာင္းသြား ျဖန္႔သြားလို႔ ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ အဲသလို လုပ္ရင္ေတာ့ ေဒါင္းလုတ္တခု ေပးတာနဲ႔ ကူးၾက ျဖန္႔ၾက ခိုးကူးၾကနဲ႔ ဂိသြားမွာပဲ။ အဲေတာ့ ခိုးမကူးရေအာင္ က်ေနာ္ပဲ ေပးကူးလိုက္တာ ေကာင္းမယ္ ထင္ပါတယ္။
ေမး -- ေဒါင္းလုတ္န႔ဲ ေရာင္းလို႔ရတာ မွန္ေပမယ့္ ဒီယဥ္ေက်းမႈက ဗမာေတာမွာ မထြန္းကားေသးဘူးေလ။ ရၿပီးရင္ ျဖန္႔ၾကေတာ့တာပဲ။ ဘယ္လိုပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အင္တာနက္ကေန အဓိက ျဖန္႔မယ့္သေဘာေပါ့။
ေျဖ -- ဟုတ္ပါတယ္။ အမွတ္တရ စီဒီေလးေတာ့ နည္းနည္းပါးပါး လုပ္မွာပါ။
ေမး -- Yျမစ္ခ်ိဳ ကိုယ္ပိုင္ ဟုမ္းေပ့ေတြ ဘာေတြေရာ မတင္ေသးဘူးလား။
ေျဖ -- လုပ္ဖို႔ေတာ့ စိတ္ဆႏၵ ရွိတယ္။ ဘယ္သူမွ ၀င္မၾကည့္တဲ့ ကိုယ္ပိုင္ ဘေလာ့ေလးလည္း ရွိတယ္။ မွတ္တမ္းအျဖစ္ သိမ္းထားတဲ့ သေဘာပါ။
ေမး -- ဒါကေတာ့ လတ္တေလာ ၾကံဳေနရတဲ့ ျဖန္႔ခ်ိေရး ကိစၥေပါ့ေနာ္။ ျဖန္႔ခ်ိေရးမွာေတာ့ ဒီအေပၚကေန ေငြေၾကး အျမတ္လည္း ရစရာ အေၾကာင္းမရွိဘူး၊ ကိုယ့္ ၀ါသနာအရ ပရိသတ္ဆီကို ရတဲ့နည္းနဲ႔ ပို႔ရတယ္ေပါ့။ သီခ်င္း ျဖစ္လာေအာင္လည္း ဖန္တီးသလို၊ သီခ်င္း ျဖန္႔ခ်ိဖို႔လည္း ကိုယ္တိုင္ပဲ စိုက္တယ္ဆိုတ့ဲ သေဘာေပါ့။
ေျဖ -- ဟုတ္ကဲ့။ အျပည့္အ၀ စိုက္ထုတ္ရပါတယ္။
ေမး -- အင္မတန္ အႏုပညာရွင္ ပီသပါေပတယ္။ ဆိုေတာ့ အဲသလို ကိုယ္ဖန္တီးထားတဲ့ ဟာေတြေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ ေက်နပ္ ႏွစ္သက္မႈ ရွိသလဲ။
ေျဖ -- က်ေနာ္ ကဗ်ာေရးဖူးတယ္။ အပုဒ္ ေလးငါးဆယ္ေလာက္ ရွိမယ္။ အဲသည္ထဲမွာ က်ေနာ္ ႀကိဳက္တာ သုံးေလးပုဒ္ထက္ မပိုဘူး။ သီခ်င္းေတြမွာလည္း အဲလိုပဲ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ လုပ္သာလုပ္လိုက္တယ္ စိတ္တိုင္း မက်တာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ အထူးသျဖင့္ သီခ်င္းတပုဒ္မွာ သူ႔ဖြဲ႕စည္းပုံ ရွိတယ္။ သူ႔စေကးနဲ႔ သူ။ သူ႔ဖြဲ႕စည္းပုံနဲ႔ သူေပါ့။ အဲဒီအတြက္ အတီးပိုင္း အဆိုပိုင္း ဟာမိုနီပိုင္း စသျဖင့္ လိုအပ္တာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါေတြကို ျပည့္စုံေအာင္ မလုပ္ႏိ္ုင္တာေတြ ရွိတယ္။ ေငြေပးရမယ့္ ကိစၥမွာ ေငြ မေပးႏိုင္ဘူး။ လူေပးရမယ့္ ကိစၥမွာ လူမေပးႏိုင္ဘူး။ စိတ္တိုင္းမက်ဘူးေပါ့။
ေမး -- ေစာေစာက ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့ ေပါ့ပ္တို႔ ေဆာ့ေရာခ့္တို႔ ဆိုတဲ့ သီခ်င္းအမ်ိဳးအစားေတြက ကိုယ့္အႀကိဳက္ေတြပဲလား။ ေခတ္ေရစီးကေန ပါလာတာေတြလား။
ေျဖ -- ေျပာရရင္ ကိုယ့္အႀကိဳက္ ဆိုတာထက္ ကိုယ့္အသံနဲ႔ လိုက္ဖက္ညီတာကို ေရြးခ်ယ္လိုက္ရတာ။ ပထမအေခြမွာ ေရာ့ခ္ကို က်ေနာ္ ဆိုၾကည့္တယ္။ က်ေနာ့္အသံက ကြဲထြက္သြားတယ္။ အသံလုံးကလည္း ေသးတယ္။ မလွေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ လိုက္ဖက္ညီမယ့္ အသံကို ဦးစားေပးၿပီး ေရြးခ်ယ္တာပါ။ ကိုယ္နဲ႔ မလိုက္တာကို ဖ်စ္ညစ္ၿပီး လုပ္ေနတာက အ႐ုပ္ဆိုးတယ္ ထင္တယ္။
ေမး -- ခုေခတ္ လူငယ္ေတြ အမ်ားစု ႀကိဳက္ေနတဲ့ ဂီတပုံစံေတြနဲ႔ ဆိုရင္ ခု ခင္ဗ်ားႀကိဳက္တယ္ ဆိုတဲ့ ပုံစံေတြက နည္းနည္း ေနာက္က်မေနဘူးလား။
ေျဖ -- က်တာေပါ့။ ေနာက္က်တယ္ ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ မလုပ္လို႔ မရတာေတြ ရွိတယ္။ ခုေခတ္ ဟစ္ေဟာ့ေတြ ဘာေတြ ဆိုတာက စင္ေပၚက ဆိုသြားတာကို ေအာက္က လိုက္ဆိုႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔လို ခ်ိဳတဲ့ သီခ်င္းေလးေတြက ကိုယ္ဟာကိုယ္ ဂစ္တာတလက္နဲ႔ ဆိုလို႔တီးလို႔ ရတယ္။ ေနာက္က်တယ္ ဆိုေပမယ့္ အက်ႀကီး မဟုတ္ဘူး။ ဒီလို သေဘာသဘာ၀မ်ိဳးကို ႀကိဳက္တဲ့ ပရိသတ္က ရွိေနတုန္းပဲလို႔ ျမင္တယ္။ ဒါေတြ မ႐ိုးေသးဘူး။ ကမာၻမွာလည္း အသစ္ေတြ ေပၚထြက္ေနတာပါပဲ။
ေမး -- ခင္ဗ်ား သီခ်င္းေတြကို နားေထာင္ရတဲ့ အခါမွာ တခ်ိဳ႕သီခ်င္းေတြက ထူးအိမ္သင္ ဟန္မ်ိဳး၊ အခ်ိဳ႕က ကိုခင္၀မ္း ဟန္မ်ိဳး နီးစပ္ေနသလားလို႔ ထင္မိတယ္။ အဲဒါ ဘယ္လုိ ေျပာခ်င္သလဲ။
ေျဖ -- ေျပာရရင္ေတာ့ ကိုခင္၀မ္းႀကီးကလည္း ႏွင္းဆီျဖဴရဲ့ အေ၀းကလူတေယာက္ ေခတ္ကတည္းက က်ေနာ္တို႔က ရင္ခုန္ခဲ့တယ္။ သူ႔ဆိုပုံ ဆိုေပါက္ႀကီးက ေတာ္ေတာ္ခက္တဲ့ ပုံႀကီး။ ဧရာ၀တီတို႔ အေမတို႔ ဆို သူ႔လို က်ေနာ္ မဆိုတတ္ဘူး။ ႏွစ္သက္တယ္။ ေနာက္တခုက သူဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ကိုယ္ပိုင္သံစဥ္ကို ေသတဲ့အထိ သစၥာရွိစြာ ဆုတ္ကိုင္သြားတဲ့ ပုဂၢဳိလ္။ ပန္းခ်ီဖက္မွာ ခိုင္ခိုင္မာမာ ရပ္တည္တယ္။ က်ေနာ္ သူ႔ကို အျပည့္အ၀ ေလးစားတယ္။ သူ႔ရဲ့ ဟန္ေတြ က်ေနာ့္အေပၚ လႊမ္းမိုးတာ အမွန္ပဲ။ သတိထားမိတယ္။ ေဖ်ာက္ၾကည့္တယ္။ မရတာေတြ ရွိတယ္။
ေနာက္ ကိုသွ်ပ္။ ထူးအိမ္သင္ကို က်ေနာ္တို႔ နယ္ဖက္မွာ သွ်ပ္ကေလးလို႔ ေခၚၾကတယ္။ သူ႔ကို ထူးအိမ္သင္ မျဖစ္လာခင္ ကတည္းက အျပင္မွာ ေတြ႕ခဲ့ဆုံခဲ့တာ ဆိုေတာ့ သူ႔ဟန္ကို ႀကိဳက္တယ္။ ႏွစ္ႏွစ္သက္သက္လည္း အားေပးတယ္။ သူေအာင္ျမင္တဲ့ အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က သီခ်င္းစေရးေတာ့ သူ႔ဟန္ေတြ ပါလာတာေပါ့။ ဒီထဲမွာ လသာတဲ့ည ဆိုရင္ သူရဲ့ ဟုိတုန္းက ေခါင္းေလာင္းေလးေတြ ျမည္ေနၿပီ ဆိုတဲ့ ဖလိုးမ်ိဳး ႏြယ္ေနတာေပါ့။ ဒါ ၈၆ ခုႏွစ္က ေရးခဲ့တာ။ သူ႔အရိပ္ကလည္း လႊမ္းမိုးတာပဲ။ ၀န္ခံပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ေကာင္းတဲ့ လႊမ္းမိုးမႈမ်ိဳးလို႔ ယူဆပါတယ္။
ေမး -- ဒါကေတာ့ အႏုပညာသည္တိုင္းမွာ ရွိတတ္ပါတယ္။ အခုက အေဟာင္းေတြ မ်ားတယ္ဆိုေတာ့ ဒီဖက္မွာ အသစ္ေတြ ဘာလို႔ မေရးျဖစ္တာလဲ။
ေျဖ -- အသစ္ေတြ မေရးႏိုင္တာ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းေျပာရရင္ အေျခအေနေတြက မေရးႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာလို႔ ျမင္တယ္။ ေစာေစာက တီဗီမွာ ေတြ႕လိုက္တယ္။ ကိုရီးယား သီခ်င္းေတြ ဥေရာပအထိ ေပါက္ေရာက္ေနၿပီ။ အာရွကို ေက်ာ္သြားၿပီ။ သူတို႔မွာ အသစ္ကို ဖန္တီးႏိုင္ေအာင္ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက စနစ္တက် သင္ၾကားေပးထားတာ။ ျမန္မာျပည္မွာ စနစ္တက် သင္ၾကားလာတဲ့ အဆိုေတာ္ တေယာက္မွ က်ေနာ္ မေတြ႔ဘူး။ အႏုပညာတကၠသိုလ္ ဖြင့္တယ္ဆိုတာလည္း ေလာက္ေလာက္လားလား ပညာရွင္အစုံ ပစၥည္းအစုံနဲ႔ သင္ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ အႏုပညာတကၠသိုလ္ဆင္းေတြကို ေစာ္ကားတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ့္ အျမင္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္ အႏုပညာတကၠသိုလ္ ဆိုတာက ႏိုင္ငံတကာက မူလတန္းေလာက္ပဲ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ လူေတြက ႏုံ႔လာတယ္။ ဖ်င္းလာတယ္။ က်ေနာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း မတတ္ဘူး။ မတတ္ေပမယ့္ က်ေနာ္က ကုိယ့္ဟာကိုယ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ ရွိေသးတယ္။ ပိုဆိုးတာက မတတ္ဘဲနဲ႔ သူမ်ားဆီကဟာကို ဆြဲကူးခ်ၿပီး အလြယ္တကူ လုပ္ပစ္လိုက္တာ။ ျပည္တြင္းမွာေတာ့ ဘာမွ မသိဘူး။ ျပည္ပေရာက္ေတာ့ ရွက္စရာက အတိၿပီးေနတာ။ လူေတာ မတိုးဘူးေပါ့။
ေမး -- သီခ်င္းေရးသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ေလ့က်င့္တဲ့ အေနနဲ႔ ေကာ္ပီေတြ ေရးခဲ့ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားေကာ အဲသလို ေကာ္ပီေတြ လုပ္ခဲ့တာ ရွိလား။
ေျဖ -- ငယ္ငယ္တုန္းက တပုဒ္ေတာ့ ေရးဖူးတယ္။ ေရးတာလည္း ဘုရားသီခ်င္းပါ။ ေကာ္ပီေတြကို က်ေနာ္ နားေထာင္ပါတယ္။ ႀကိဳက္တယ္။ ေနာက္ပိုင္း အျပင္ထြက္လာတဲ့အခါ စိတ္ခံစားမႈ တမ်ိဳး ေျပာင္းလာတယ္။ အတြင္းနဲ႔ အျပင္နဲ႔ တအားကြာေနတာ ေတြ႕ရတယ္။ အဲသည့္မွာ ကိုယ္ပုိင္သံစဥ္ကို ပုိခ်စ္ျမတ္ႏိုးလာတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ဖန္တီးမွ ျဖစ္မွာ ဆိုတဲ့ စိတ္မ်ိဳး ေပၚလာတယ္။ ေရွ႕လူေတြထက္ ပိုလုပ္ႏိုင္မယ့္ လူငယ္ေတြ ေပၚလာေစခ်င္တယ္။
ေမး -- အခု ၾကားေနရတာ ရွိတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ေကာ္ပီေတြကို ေျပာခဲ့ဆိုခဲ့ၾကတာ ရွိခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ေကာ္ပီသမားေတြရဲ့ အသံက ပိုက်ယ္လာတယ္။ ေကာ္ပီေတြသာ မရွိခဲ့ရင္ ဂီတဟာ အခုေလာက္ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တခါ ေကာ္ပီေတြဟာလည္း သူတို႔ရဲ့ အႏုပညာေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး၊ တန္ဖိုးထားအပ္တယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေျပာလာတာ ရွိတယ္။ ခင္ဗ်ား ဘယ္လို ေျပာခ်င္သလဲ။
ေျဖ -- က်ေနာ္ေတာ့ လုံး၀ လက္မခံဘူး။ အဲဒါ ဆရာ ေမာင္သစ္မင္းတို႔ ေခတ္ကတည္းက စခဲ့တာ။ ေတးျမံဳငွက္ ေခတ္ကတည္းက ေကာ္ပီေတြနဲ႔ ေပါင္းကူးရမယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာ။ ဟုတ္တယ္။ ကိုရီးယားတို႔ ဘာတို႔ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း ေကာ္ပီေတြနဲ႔ ေပါင္းကူးတာပဲ။ ကိုယ့္ထက္ေစာတဲ့ သူဆီက နည္းပညာယူတယ္၊ ခဲမေလာက္ တီး၀ိုင္းနဲ႔ စရတယ္။ ဟုတ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အခု ကိုရီးယားက ခဲမေလာက္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ႏိုင္ငံတကာကို ျပန္ထိုးေဖာက္ေနၿပီ။ ေကာ္ပီ လုပ္တယ္ဆိုရာမွာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ေတးေရးသမား အတြက္ မယ္လိုဒီ ရွိၿပီးသား။ သူက စကားလုံးပဲ စဥ္းစားရတာ။ စကားလုံးေတာင္မွ အေၾကာင္းအရာတခု ေပးလိုက္ၿပီဆိုရင္ ဇာတ္ဆင္ၿပီး စကားလုံးေတြ သြတ္သြင္းရတာပဲ ရွိတာ။ ဂီတသမား က်ေတာ့ ပင္ပန္းတာ မွန္တယ္။ တူေအာင္ လုိက္တီးရတာ ပိုပင္ပန္းတယ္။ မလြတ္လပ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ အႏုပညာလို႔ က်ေနာ္ မယူဆဘူး။ အဲေလာက္ မပင္ပန္းဘဲ ကိုယ့္ပညာ ကိုယ္ျပပါလား။ အဲေတာ့ ေကာ္ပီကိစၥ အဲလိုေျပာတာကို ဘယ္သူပဲ ေျပာေျပာ သူနားမလည္လို႔ ေျပာတာလို႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။
ေမး -- ခုေနာက္ပိုင္း လူငယ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ေရးလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ဘယ္လို ျမင္လဲ။
ေျဖ -- ေပၚလာတာ ၀မ္းသာတယ္။ ထြန္းထြန္းေပါက္ေပါက္ ေဖာက္ထြက္လာေစခ်င္တယ္။ သားစိုးတို႔လိုမ်ိဳး က်ေနာ္ ေလးစားတယ္။ ဘာပဲေရာေရာ လုပ္ၾကည့္ရမွာပဲ။ ဂီတဟာ ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ သင့္တယ္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဖို႔ လမ္းေၾကာင္းေပၚမွာလည္း ရွိေနသင့္တယ္။
ေမး -- ဟစ္ေဟာ့တို႔ အာရ္အန္ဘီတို႔ လူငယ္ေတြ ေရးလာၾကၿပီ မဟုတ္လား။
ေျဖ -- ေရးၾကတယ္။ ေအာ္တာေတြ ဘာေတြလည္း ေရးတယ္။ သူတို႔ ပရိသတ္နဲ႔ သူတို႔ ရွိတယ္။ က်ေနာ္ လက္ခံလို႔ ရပါတယ္။
ေမး -- သူတို႔ ေရးတာေတြေရာ ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္ကို မီၿပီလား။
ေျဖ -- စကားလုံးပိုင္းအရ အေတြးပိုင္းအရေတာ့ မမီဘူးဗ်။ အသစ္ေတာ့ အသစ္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ စြဲစြဲျမဲျမဲ နားေထာင္လို႔ရမယ့္ ဂီတမ်ိဳးအထိေတာ့ ေရာက္မသြားဘူး။
ေမး -- ခုသီခ်င္းေတြကိုေရာ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ျဖန္႔ဖို႔ အစီအစဥ္ ရွိလား။
ေျဖ -- နည္းလမ္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ေတာ့ ျဖန္႔မွာပါ။
ေမး -- ျပည္တြင္းက လက္လွမ္းမီတဲ့ အင္တာနက္ဆိုက္ေတြ ရွိတာပဲ။ အဲဒီက တဆင့္ မျဖန္႔ဘူးလား။
ေျဖ -- တခ်ိဳ႕က က်ေနာ္ သိပ္မသိတာ လက္လွမ္းမမီတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။
ေမး -- ခုေလာေလာဆယ္ ဘယ္ဂီတမ်ိဳးကို အာ႐ုံက်ေနလဲ။
ေျဖ -- ဂ်ပ္စ္ဂီတကို အာ႐ုံက်တယ္။
ေမး -- ဂီတနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဘာအိပ္မက္ေတြ ရွိေသးလဲ။
ေျဖ -- အိပ္မက္ မမက္ႏိုင္ေသးဘူး။ ေအးစက္ပ်စ္ခဲသြားေသာ ပန္းႏုေရာင္ ခ်စ္ျခင္းမ်ား ဆိုတဲ့ ဒီအေခြ ၿပီးေအာင္ ႐ုန္းေနရတာ။ ဒါၿပီးလို႔ အိပ္ေပ်ာ္သြားရင္လည္း အိပ္မက္သစ္ေတြဘာေတြ မက္ခ်င္မက္မွာေပါ့။
ေမး -- ေနာက္ဆုံး ေမးခ်င္တာကေတာ့ ခင္ဗ်ား ဘာျဖစ္လို႔ ဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေနတာလဲ။
ေျဖ -- က်ေနာ္က Yျမစ္ခ်ိဳ လို႔ အမည္ယူရာမွာ Y က ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆုံကို ယူတာပါ။ ေျမပုံကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ျမစ္ဆုံဟာ Y ပုံစံေလး ျမင္ရပါလိမ့္မယ္။ ဧရာ၀တီကို ကိုယ္စားျပဳတာပါ။ က်ေနာ္က ဧရာ၀တီတိုင္းသားပါ။ ဧရာ၀တီဟာ ျမန္မာျပည္ကို အလုပ္အေကၽြးျပဳတယ္။ အစအဆုံး ေရခ်ဳိေတြခ်ည္းပဲ။ အခ်ိဳ႕ျမစ္ေတြဆို ေရငန္ေပါက္တယ္။ ဧရာ၀တီ ျမစ္ေရ ခ်ိဳခ်ဳိကို Yျမစ္ခ်ိဳ လို႔ အမည္ ယူတာပါ။
ေစာေစာက ေျပာခ့ဲသလို ျပည္ပမွာ ဂီတကြက္လပ္ ဟာေနတာကို တတ္စြမ္းသမွ် ၀င္အားျဖည့္တာပါ။ က်ေနာ္တို႔လည္း သီခ်င္း ဆိုတတ္တယ္။ ဂီတ ဖန္တီးတတ္တယ္ ဆိုတာ ေျပာခ်င္တယ္။ ေကာ္ပီေတြ ၾကားမွာပဲ နစ္ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ေျပာရရင္ ကုိႏိုင္ျမန္မာ ေရးခဲ့တဲ့ ကမာၻမေၾကဘူး ဆိုတဲ့ သီခ်င္း။ က်ေနာ္ ႀကိဳက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အစာမေၾကဘူး။ က်ေနာ္တို႔မွာ ဆိုေနရေပမယ့္ ၾကာေတာ့ ရွက္လာတယ္။ ကိုယ္လည္း မဖန္တီးႏိုင္ေသးဘူး။ တတ္သေလာက္ မွတ္သေလာက္ေတာ့ လုပ္ၾကည့္တာပဲ။ လူေတြ လက္ခံလာေအာင္ ထပ္ႀကိဳးစားရမွာပဲ။ အဓိကကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဆိုတာ ရွိမွ ျဖစ္မယ္။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္တာ ေကာင္းလွခ်ည္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ လူငယ္ေတြ ကိုယ္ပိုင္ေတြ လုပ္လာေစခ်င္လို႔ ၀င္လုပ္တာပါ။ ပုန္ကန္တာပါ။
ႏို႔မို႔ရင္ ေကာ္ပီသမားေတြရဲ့ လႊမ္းမိုးမႈေအာက္မွာပဲ လူေတာမတိုးတဲ့ က်ေနာ္တို႔ ဂီတ မ်ိဳးဆက္ေတြ ဒီလိုပဲ ျဖစ္ေနမွာပဲ။ သူ႔ဟာကို မတူ တူေအာင္ လိုက္လုပ္ေနမယ့္အစား ကိုယ္ဘာသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တီးခ်င္တိုင္းတီး ေညာင္ခ်င္တိုင္း ေညာင္ပစ္လိုက္တာမ်ိဳးကို က်ေနာ္က အားေပးခ်င္တယ္။ ေကာ္ပီေလာကကို ဆန္႔က်င္တဲ့ တပ္ဦးထဲမွာ က်ေနာ္ ေရွ႕ဆုံးက ပါတယ္။ ကိုယ္ဖန္တီးခ်င္တာကို လုပ္ခ်င္လို႔ လုပ္တယ္။ အလကားေပးတယ္။ ႀကိဳက္ရင္ယူ။ ဒါပါပဲ။
(အလြမ္းအိမ္)
Monday, August 1, 2011
ေအးစက္ပ်စ္ခဲသြားေသာ ပန္းႏုေရာင္ ခ်စ္ျခင္းမ်ား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment