ျပည္ပ ႏိုင္ငံျခားသေဘၤာလိုင္းမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္သ႔ို တရားဝင္အခြန္ေပးေဆာင္ေနေသာ ျမန္မာသေဘၤာသားသံုံုးေထာင္ကို ကားတင္သြင္းခြင္ျ့ပဳမညျ္ဖစ္ရာ ၂ဝဝ၇ ခုႏုႏွစွစ္ ေမာ္ဒ္ဒယ္လ္လ္မွ ၂ဝ၁၂ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္လ္အထိကားမ်ား တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီး အနည္းဆံုး ကန္ေဒၚလာငါးေထာင္မွ ေဒၚလာသိန္းေက်ာ္တန္ ကားမ်ားအထိ ပါဝင္ေသာ္လည္း သေဘၤာသားအမ်ားစုကားသြင္းရန္ အလြန္အခက္အခဲျဖစ္ေနေၾကာင္း သက္ဆိုင္ရာ၏ထုတ္ျပန္ခ်က္ႏွင့္ သေဘၤာသားအမ်ားစု၏ ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရွိရသည္။
တရားဝင္အခြန္ေဆာင္ၿပီး ဘဏ္စာရင္းတြင္ ကန္ေဒၚလာတစ္ေသာင္းခြဲမွ ငါးေသာင္းအထိရွိေသာ ျမန္မာသေဘၤာသားတိုင္း ကားတင္သြင္းခြင့္ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ မိမိဘဏ္စာရင္းတြင္ ေဒၚလာတစ္ေသာင္းရွိလွ်င္ေဒၚလာ ၅ဝဝဝ တန္ကား တင္သြင္းႏိုင္ၿပီး ဘဏ္စာရင္းတြင္ ေဒၚလာႏွစ္ေသာင္းရွိလွ်င္ တစ္ေသာင္းတန္ကား တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း ၊ အမ်ားဆံုးေဒၚလာငါးေသာင္းရွိလွ်င္ ေဒၚလာႏွစ္ေသာင္းခြဲတန္ကား တင္သြင္းႏိုင္ေၾကာင္း အစိုးရက တရားဝင္သတင္းထုတ္ျပန္ခဲ့ေသာ္လည္း ကားတင္သြင္းခြင့္ စာရင္းတြင္မူ ေဒၚလာသိန္းေက်ာ္တန္မွ တစ္သန္းနီးပါးတန္ ကားသစ္မ်ားကိုပါ စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္းထားေၾကာင္း သေဘၤာသားမ်ားကဆိုသည္။
''အခုထုတ္ျပန္တဲ့ ကား CIF စာရင္းက သေဘၤာသားကားသြင္းခြင့္အတြက္ သက္သက္ လုပ္ေပးထားတဲ့ စာရင္းမဟုတ္ဘူး ။ ဟိုတယ္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ၊ ပို႔ကုန္သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ပါ တစ္ခါတည္း ထုတ္ျပန္လိုက္တဲ့ စာရင္းမ်ဳိး။ ဒီေစ်းႏႈန္းေတြနဲ႔ ဘယ္သေဘၤာသားမွ ကားမသြင္းႏိုင္ဘူး'' ဟုအသက္ ၃ဝ ေက်ာ္သေဘၤာသားတစ္ဦးက ရွင္းျပသည္။
ကားသစ္မ်ား၏ CIF တန္ဖိုးစာရင္းသိရွိၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ရွင္းလင္းမႈမရွိေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေနအထားတြင္မူ သေဘၤာသားအမ်ားစု ကားသြင္းရန္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္း ရွင္းလင္းမႈ မရွိေသးသည့္အျပင္ သက္ဆိုင္ရာက တာဝန္ခံေျဖၾကားမႈလည္းမရွိေၾကာင္း သေဘၤာသားမ်ားက ေျပာဆိုၾကသည္။
''အခု ကားသြင္းခြင့္ေပးမယ္ဆိုလို႔သေဘၤာသားေတြအမ်ားစုက ဘဏ္ထဲကို ေဒၚလာ တစ္ေသာင္းေလာက္ ထည့္ၿပီး ကားသြင္းဖို႔ေလွ်ာက္တယ္။ ဘဏ္ထဲမွာ တစ္ေသာင္းပဲရွိတဲ့အတြက္တင္သြင္းႏိုင္တဲ့ကားက ေဒၚလာ ၅ဝဝဝတန္ ကားပဲ သြင္းလို႔ရမယ္။ ထုတ္ျပန္ထားတဲ့ စာရင္းမွာ ေဒၚလာ ၅ဝဝဝတန္ကားေတာင္မပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ေဒၚလာတစ္ေသာင္းပဲ ဘဏ္ထဲမွာ သြင္းထားတဲ့သူက ဘယ္ကားအမ်ဳိးအစားကို သြားသြင္းမလဲ ။ ေဒၚလာတစ္ေသာင္း ဘဏ္ထဲမွာရွိတဲ့ သူကတစ္ေသာင္းတန္ကားအထိ ေပးသြင္းမယ္လို႔လည္း သတင္းေတြ ထြက္တယ္။ သက္ဆိုင္ရာဝန္ႀကီးဌာန ေတြေမးေတာ့လည္း မသိပါဘူးဆိုတဲ့ အေျဖေတြခ်ည္းပဲ'' ဟု ဝါရင့္သေဘၤာသားတစ္ဦးကေျပာသည္။
လက္ရွိအေနအထားတြင္သေဘၤာသားသံုးရာနီးပါး ကားသြင္းခြင့္ပါမစ္ေလွ်ာက္ရန္ ေထာက္ခံခ်က္စလစ္မ်ား ေရေၾကာင္းပို႔ေဆာင္ေရးၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ ရရွိထားၾကေသာ္လည္း မည္သူမွ် လက္ေတြ႕က်က် ပါမစ္မေလွ်ာက္ႏိုင္ၾကေသးေၾကာင္း သေဘၤာသားမ်ားထံမွ စံုစမ္းသိရွိရသည္။
သေဘၤာသားအမ်ားစုကမူ ၁၉၉၅ခုႏွစ္မွ ၂ဝဝ၆ ခုႏွစ္ ေမာ္ဒယ္လ္အၾကားတန္ဖိုးနည္းကားမ်ား တင္သြင္းရန္စိတ္အားထက္သန္ၾကေၾကာင္း၊ လက္ရွိထုတ္ျပန္ထားေသာ ေစ်းႏႈန္းမ်ားႏွင့္ သတ္မွတ္ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားအရ သေဘၤာသားမ်ားအတြက္ ကားတင္သြင္းခြင့္အိပ္မက္ ပ်က္သုဥ္းသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သေဘၤာသားမ်ားကဆိုသည္။
သေဘၤာသားမ်ားတင္သြင္းခြင့္ရသည့္ ကားသစ္စာရင္းတြင္ စုစုေပါင္းကားအမ်ဳိးအစား ၁၅၆ မ်ဳိးပါဝင္ၿပီး ဆလြန္း၊ ဝက္ဂြန္၊ ပစ္ကပ္၊ Hatchback ဗင္ အမ်ဳိးအစားမ်ားအားလံုးတင္သြင္း ခြင့္ျပဳေၾကာင္း၊
အနိမ့္ဆံုးကားမွာ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ေမာ္ဒယ္ Toyota Probox Van ျဖစ္ၿပီးယင္းကား၏ ဆိပ္ကမ္း အေရာက္ CIF တန္ဖိုးမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၅၂ဝဝ ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘၤာ သားမ်ားထံမွစံုစမ္းသိရွိရသည္။
''သြင္းခြင့္ေပးတဲ့ ကားအမ်ဳိး အစားအားလံုး ေတာ္ေတာ္လည္းစံုတယ္ ။ BMW ၊ မာစီဒီး၊ တိုယိုတာ Mark X ၊ တိုယိုတာ Lexus, Toyota Alphabat , Nissan အမ်ားႀကီးပဲ။ ပါမစ္ေလွ်ာက္ၿပီး သေဘၤာသားေတြ တင္သြင္းၾကတဲ့ ကားက ၂ဝဝ၇ ေမာ္ဒယ္လ္ Toyota Mark X လို႔ထင္တယ္။ အဲဒီကားရဲ႕ ဆိပ္ကမ္းအေရာက္ CIF တန္ဖိုးက ေဒၚလာ ၁၅ဝဝဝ ရွိတယ္'' ဟု သေဘၤာသားတစ္ဦးကဆိုသည္။
ထို႔ျပင္ ၁၃၅ဝ CC ေအာက္ယာဥ္မ်ားအား ေမာ္ဒယ္လ္ ၂ဝဝ၇ မွ ၂ဝ၁ဝ အထိ CIF တန္ဖိုး အေမရိကန္ေဒၚလာ ၅ဝဝဝ ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္ေၾကာင္း၊ ၂ဝ၁၁/၂ဝ၁၂ ေမာ္ဒယ္လ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ ထားမည္ဆိုပါက ေပါက္ေစ်းအတိုင္း ေလွ်ာက္ထားရမည္ဟု သေဘၤာသားမ်ား ထံမွ သိရွိရသည္။ သေဘၤာသားကား တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္းမႈႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီထံ ဇန္နဝါရီလ ၁ဝ ရက္ ေန႔တြင္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းေသာ္လည္း တာဝန္ခံေျဖဆို မည့္သူမရွိေပ။
တရားဝင္အခြန္ေဆာင္ၿပီး ဘဏ္စာရင္းသတ္မွတ္ေငြပမာဏရွိေသာသေဘၤာသားမ်ား၊ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား၊ လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအပါအဝင္ စီးပြားေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားကို ကားသစ္ စုစုေပါင္း ၁၉,ဝဝဝ ေက်ာ္တင္သြင္းခြင့္ ျပဳမည္ဟု အစိုးရက တရားဝင္ သတင္းထုတ္ျပန္ ထားသည္ ။
သာလြန္ေဇာင္းထက္
Sources:
- The Voice Weekly (8/5)
-
Sunday, January 15, 2012
သေဘၤာသားအမ်ားစု ကားသြင္းရန္ အလြန္ခက္ခဲဟုဆို
Labels:
မွ်ေ၀ျခင္း,
ျပည္တြင္းသတင္း,
သတင္းဖတ္စာ,
ဥပေဒႏွင့္စည္းကမ္း,
ေမာင္းသတင္း
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment