ေရးသားသူ — အရွင္စႏၵိမာ (မြန္စိန္ေတာရ)
ေက်ာင္းသားဘဝက စုုိင္းထီးဆုုိင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြကုုိ စြဲမက္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ “အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးရဲ႕ဘဝကုုိ တစ္ခါျပန္ၿပီး ေရာက္ခ်င္ေသးတယ္” စာသားပါတဲ့ သီးခ်င္းလည္း ပါဝင္တယ္။ ကေလးဘဝ အပူအပင္ကင္းသလား မကင္းသလားဆုုိတာ စစ္ေျပးဒုုကၡသည္ရုုပ္သံသတင္းေတြကုုိ ၾကည့္လုုိက္ရင္ ေပၚလြင္ပါတယ္။ အသက္လုုထြက္ေျပးေနၾကရတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာင္ ကေလးေတြကေတာ့ ေရာက္ရာအရပ္မွာ ေပ်ာ္ႏုုိင္ၾကေသးတာပါ။ ယခင္က ထုုိသီခ်င္းစာသားကုုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ဖူးေပမယ့္ အေတာ္အတန္ စဥ္းစားတတ္တဲ့အရြယ္ ေရာက္လာေတာ့ ထုုိစာသားကုုိ အေလးအနက္ ျပန္ေတြးၾကည့္ျဖစ္တဲ့အခါ ကေလးဘဝကုုိ ျပန္ေရာက္ရမွာ မဝံ့မရဲျဖစ္လာတယ္။ အပူအပင္ကင္းတဲ့ ကေလးဘဝအျဖစ္ မျမင္မိေတာ့ဘဲ အသိဉာဏ္နည္းတဲ့ ကေလးရဲ႕ဘဝကုုိပဲ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္လာတယ္။ အသိဉာဏ္ႏုုနယ္ အျပစ္ကင္းစင္တဲ့ ကေလးဘဝကုုိ ေနာက္ထပ္အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္လည္ကာ ျဖတ္ေက်ာ္ရမွာကုုိ ေၾကာက္လာသလုုိ အသက္အရြယ္ႀကီးရင့္လွ်က္ အသိဉာဏ္မျမင့္ သံေဝဂဉာဏ္မျဖစ္ ကလိမ္ဉာဏ္သာျမင့္တဲ့ ႀကီးမုုိက္ဘဝနဲ႔ ဘဝနိဂုုံးခ်ဳပ္ရမွာကုုိလည္း ေၾကာက္လာပါတယ္။
လူဆုုိတာလည္း မွတ္ဉာဏ္ေခါင္းပါးတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ေသခ်ာတာက အမိဝမ္းမွ ကြ်တ္လြတ္ခ်ိန္ကုုိ ဘယ္သူမွ မမွတ္မိပါဘူး။ အမိဝမ္းမွာ ၉ လတာ ကိန္းေအာင္းခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္ဆုုိရင္ေတာ့ မွတ္မိဖုုိ႔ ပုုိေတာင္ အလွမ္းေဝးသြားပါၿပီ။ ထုုိအခ်ိန္မွာ မိခင္က အသြားအလာ အေနအထုုိင္ ဆင္ျခင္ရပါတယ္။ မေတာ္တဆ မိခင္ရဲ႕ အထုုိင္အထ ခြ်တ္ေခ်ာ္တိမ္းပါးမႈတစ္ခုုခုုေၾကာင့္ ဝမ္းတြင္းမွ သေႏၶသားကုုိ နာက်င္ခံခက္ ဆင္းရဲေဝဒနာခံစားမႈ ျဖစ္ေစႏုုိင္သလုုိ မိခင္က အစားအေသာက္ မဆင္ျခင္ရင္လည္း သေႏၶသားကုုိ ထိခုုိက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အခန္႔မသင့္ရင္ မိခင္ဝမ္းမွ သက္မပါဘဲ ထြက္လာႏုုိင္ပါေသးတယ္။ ေဆးပညာအရ ေဆးလိပ္ေသာက္တဲ့ မိခင္ေၾကာင့္ သေႏၶသားကုုိ ထိခုိက္မႈ ျဖစ္ေစတယ္လုုိ႔လည္း ဆုုိပါတယ္။ ၿခဳံလိုုက္ရင္ အမိဝမ္းတြင္း ၉ လတာမွ် ကိန္းေအာင္းခဲ့စဥ္ အခ်ိန္ကာလကုုိ မမွတ္မိႏုုိင္ေသာ္လည္း သေႏၶသားအေနနဲ႔ အလြန္ပင္ ဆင္းရဲဒုုကၡႀကီးစြာ ခံစားခဲ့ရပါတယ္။
မိခင္ဝမ္းတြင္း သေႏၶသားအျဖစ္ ေရာက္မလာေသးမွီ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့သလဲဆုုိတာကုုိလည္း မွတ္မိသူ မရွိသေလာက္ပါ။ ျခင္းခ်က္အေနနဲ႔ ဇာတိႆရဉာဏ္ရသူတခ်ိဳ႕ အတိတ္ဘဝကုုိ ျပန္လည္အမွတ္ရႏုုိင္ၾကတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြေတြအထဲမွာ အတိတ္ဘဝကုုိ တိတိက်က် ျပန္လည္ေျပာျပႏုုိင္သူတခ်ိဳ႕ ရွိပါတယ္။ မိတ္ေဆြတစ္ဦးဆုုိရင္ ေတာထဲမွာ သစ္တုုံးႀကီးပိလုုိ႔ အသတ္ဆုုံးခဲ့ရတဲ့ အရင္ဘဝဒဏ္ရာရဲ႕ အနာရြတ္ဟာ ယခုုအခ်ိန္အထိ မီးေလာင္ဒဏ္ရာလုုိ အနီျပင္ႀကီးအျဖစ္ ထင္ထင္ရွားရွား စြဲထင္ေနပါတယ္။ သူဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ အတိတ္ဘဝကုုိ ေကာင္းစြာ အမွတ္ရလွ်က္ ေျပာျပႏုုိင္သူပါ။
အတိတ္ဘဝကုုိ မွတ္မိႏုုိင္ၾကသူေတြအေၾကာင္း ေရးသားထားၾကတဲ့ ျပည္တြင္းမွ စာေရးဆရာမ်ားရဲ႕ စာအုုပ္မ်ားနဲ႔ ေဆာင္းပါးမ်ားကုုိလည္း ဖတ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထုုိအထဲမွာ ေက်ာင္းသားဘဝ ဆရာရင္းျဖစ္တဲ့ ဆရာ ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ ေရးတဲ့ “ေရွ႕ဘဝ ေနာက္ဘဝ” အမည္ရတဲ့ စာအုုပ္လည္း အပါအဝင္ပါ။ ဗုုဒၶဘာသာဆုုိင္ရာ စာအုုပ္အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးသားခဲ့သူ ကြယ္လြန္သူ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳး Fransic Story ရဲ႕ စာအုုပ္ေတြနဲ႔ ေဆာင္းပါးေတြကုုိလည္း ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အဲဒီအထဲမွာ ျမန္မာ ထုုိင္း သီရိလကၤာ စတဲ့ အာရွႏုုိင္ငံတခ်ိဳ႕မွာ အတိတ္ဘဝဆုုိင္ရာ အေၾကာင္းအရာေတြကုုိ ကြင္းဆင္းသုုေတသနျပဳလုုပ္ၿပီး ေရးသားထားတဲ့ Rebirth အမည္ရတဲ့ စာအုုပ္ကေတာ့ အတိတ္ဘဝကုုိ မွတ္မိသူေတြရဲ႕ အတိတ္ဇာတ္ေၾကာင္းေတြကုုိ အေထာက္အထား ခုုိင္လုုံစြာ ေရးသားထားတဲ့ စာအုုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ဘဝရွိတယ္ဆုုိတာကုုိ သံသယရွိသူမ်ား ဖတ္သင့္တဲ့ စာအုုပ္ပါ။
အတိတ္ဘဝရွိတာကုုိ လက္ခံႏုုိင္ခဲ့ရင္ မေရမတြက္ႏုုိင္တဲ့ အတိတ္ဘဝဇာတ္ခုုံအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ သုုခခ်မ္းသာအေထြေထြနဲ႔ ဒုုကၡဆင္းရဲအဖုုံဖုုံကုုိ စံစားခံစားကာ ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးအျဖစ္ သရုုပ္ေဆာင္ခဲ့ရတာကုုိ လက္ခံႏုုိင္မွာပါ။ ယခုုမ်က္ေမွာက္ဘဝမွာလည္း မိမိနဲ႔ မတူကြဲျပားတဲ့ ဇာတ္ေကာင္အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြ ရွိေနၾကတာလည္း မ်က္ျမင္ပါ။ ဒီလုုိ မတူကြဲျပားၾကတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြနဲ႔ စံစားခံစားခဲ့ရ စံစားခံစားေနရဆဲ သုုခဒုုကၡေတြရဲ႕ ဇာတ္ဆရာက မိမိကုုိယ္တုုိင္သာ။
အတိတ္ဘဝကုုိ မမွတ္မိတာ အေၾကာင္းမဟုုတ္ေပမယ့္ တရားဓမၼကုုိ ဘူးလုုံးနားမထြင္း တစ္ဘဝစား တစ္နပ္စား မ်က္ကန္းတေစၦမေၾကာက္ ႀကီးမုုိက္ေတြက မ်ိဳးဆက္တစ္ဆက္ၿပီးတစ္ဆက္ လူထုုအထက္မွ ဂုုတ္ခြစီး တုုိင္းျပည္ရဲ႕ အဆီအႏွစ္ေတြကုုိ ေသြးစုုပ္ခ်ယ္လွယ္ခြင့္ ရေနၾကဆဲ ႏုုိင္ငံေရးေပၚလစီ လမ္းေၾကာင္းအမွားေပၚမွ တေရြးသားမွ် မေရြ႕ေသးတာက ျပႆနာႀကီးတစ္ခုုပါ။ ခက္တာက ဒါကုုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္ေနရပါလွ်က္ အမုုိက္ဇာတ္ကုုိ ဆြဲဆန္႔ႏုုိင္မယ့္အေရး မိစၦာဝါယာမလုုံ႔လအားႀကီးမားစြာ ကူညီအက်ိဳးေဆာင္ေပးေနၾကသူေတြအထဲမွာ ကြ်မ္းက်င္သူ ဂုုုုရုုဆုုိသူတခ်ိဳ႕လည္း ပါဝင္ေနျပန္တယ္။
ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာ သရဏံဂုုံသုုံးပါးကုုိ ဘာသာျခားေတြေတာင္ နားယဥ္ၾကပါတယ္။ သရဏံဂုုံသုုံးပါးဆုုိတာက ဘုုရားကုုိ ယုုံၾကည္ဆည္းကပ္တယ္။ တရားကုုိ ယုုံၾကည္ဆည္းကပ္တယ္။ သံဃာကုုိ ယုုံၾကည္ဆည္းကပ္တယ္လုုိ႔ ဆုုိလုုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အႏွစ္သာရပုုိင္းအရ ျပန္စစ္ထုုတ္လိုုက္ရင္ေတာ့ လက္ေတြ႔မပါတဲ့ အရြတ္သရဏံဂုုံသမားေတြက အေရအတြက္ ပုုိၿပီး မ်ားေနမလားလုုိ႔ အေတြးဝင္မိပါတယ္။
ယခင္စစ္အစုုိးရလက္ထက္က စစ္ဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြဟာ သံဃမေထရ္ႀကီးမ်ားထံမွာ သရဏံဂုုံေဆာက္တည္ ငါးပါးသီလခံယူေနၾကတဲ့ ပုုံေတြကုုိ အစုုိးရရုုပ္သံနဲ႔ သတင္းစာမ်က္ႏွာဖုုံးေတြမွာ မၾကာခဏ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ ထုုိဗုုိလ္ခ်ဳပ္ေတြကပဲ တရားမွ်တမႈကုုိ ကုုိယ္စားျပဳႏုုိင္မယ့္ ဒီမုုိကေရစီစနစ္ေပၚေပါက္ေရး ႀကိဳးပမ္းၾကသူေတြကုုိ လုုပ္ႀကံဖန္တီး ကလိမ္ကက်င့္ပုုဒ္မေတြတပ္ ယုုတ္မာပက္စက္စြာ ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ် ႏွိပ္ကြပ္ခဲ့တယ္။ ယခုု ေဘာင္းဘီခြ်တ္ စစ္ဗုုိလ္လူထြက္ေတြနဲ႔ ေဘာင္းဘီဝတ္ဆဲ စစ္ဗုုိလ္ေတြကပဲ မိစၦာလမ္းေၾကာင္း အမုုိက္အေမြကုုိ ဆက္ခံလွ်က္ ယခင္ႏွိပ္ကြပ္မႈေပၚလစီကုုိ က်င့္သုုံးဆဲ။
အရြတ္သရဏံဂုုံသမား လူမုုိက္ႀကီးေတြ ရာဇပလႅင္မွာ ဖင္ၿမဲေနသေရြ႕ ဒီလုုိအနိဌါရုုံျမင္ကြင္းေတြကုုိ ေတြ႔ေနၾကရပါအုုံးမယ္။ အသားမပါ အရြတ္မ်ားတဲ့ သရဏံဂုုံနဲ႔ အာဏာတုုိ႔ မကြာရွင္းဘဲ ေပါင္းဖက္ေတြ႔ေနသေရြ႕၊ အမုုိက္ဇာတ္သက္ဆုုိးရွည္ေရး ဝုုိင္းဝန္းေလွာ္ခတ္ေပးၾကသူ ရွိေနသေရြ႕၊ တုုိင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ဒီမုုိကေရစီအင္အားစုုမ်ား ခုုိင္မာအားေကာင္းတဲ့ ဘုုံရပ္တည္ခ်က္ မတည္ေဆာက္ႏုုိင္သေရြ႕ ျမန္မာႏုုိင္ငံမွာ လူမုုိက္ေတြ ႀကီးစုုိးခြင့္ ရေနအုုံးမယ္။ ျမန္မာ့ႏုုိင္ငံေရး အနာဂတ္ ေဝဝါးေနအုုံးမယ္။
(မုိးမခမွကူးယူေဖာ္ျပသည္)
No comments:
Post a Comment