Tuesday, October 28, 2008

သတၱမ ပုဏၰား ႏွင့္ တတိယ သစ္ခုတ္သမား

၊ ၁ ၊

မ်က္မျမင္ ပုဏၰား ေျခာက္ေယာက္ ပုံျပင္ကို လူတိုင္းလိုလို ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မည္။

တခါက ဆင္ဆိုတာ ဘယ္လိုသတၱ၀ါမ်ိဳးလဲဟု သိလိုသျဖင့္ စူးစမ္းၾကေသာ မ်က္မျမင္ ပုဏၰား ေျခာက္ေယာက္ ရွိသည္။ သူတို႔သည္ ဆင္၏ ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္း အသီးသီးကို လက္ျဖင့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ၾကသည္။ ပုဏၰားတို႔သည္ သူတို႔ စမ္းသပ္မိေသာ ေနရာ၏ သေဘာသဘာ၀ကို သူတို႔ သိထားေသာ အျခားအရာတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ကာ `ဆင္ဆိုသည္မွာ…´ ဟူ၍ အနက္အသီးသီး ဖြင့္ဆိုၾကေလသည္။

ဆင္၏ ႏွာေမာင္းကို စမ္းမိေသာပထမ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ ေႁမြကဲ့သို႔ ရွည္ရွည္ေမ်ာေမ်ာ အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ ဖြင့္ဆိုသည္။ ဆင္၏ အစြယ္ကို စမ္းမိေသာ ဒုတိယ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ တုတ္ေခ်ာင္းကဲ့သို႔ မာမာလုံးလုံး အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ ေျပာဆိုသည္။ ဆင္၏ နားရြက္ကို စမ္းမိေသာ တတိယ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ ယပ္ေတာင္ကဲ့သို႔ ျပားျပား၀ုိင္း၀ိုင္း အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ မိန္႔ဆိုသည္။ ဆင္၏ ကိုယ္လုံးကို စမ္းမိေသာ စတုတၳ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ အုတ္နံရံကဲ့သုိ႔ ထူထူျမင့္ျမင့္ အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ ေႂကြးေၾကာ္သည္။ ဆင္၏ ေျခေထာက္ကို စမ္းမိေသာ ပၪၥမ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ တုိင္ကဲ့သို႔ တုတ္တုတ္ရွည္ရွည္ အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ ဟစ္ေႂကြးသည္။ ဆင္၏ အၿမီးကို စမ္းမိေသာ ဆ႒မ ပုဏၰားက — ဆင္ဆိုသည္မွာ ႀကိဳးကဲ့သို႔ ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေခြေခြ အရာ ျဖစ္သည္ — ဟူ၍ က်ဴးရင့္သည္။

ပုံျပင္က ဤေနရာတြင္ အဆုံးသတ္သြားသည္။ ပုံျပင္၏ ေနာက္ဆက္ ဥပေဒသ အျဖစ္ ျပရာ၌ အလုံးစုံကို မျမင္လွ်င္ မိမိ စမ္းမိသေလာက္ကိုပင္ အမွန္ဟု ထင္ေနတတ္သည္ဟူ၍ ေဖာ္ျပၾကပါသည္။

ဤပုံျပင္သည္ လူ႔သမိုင္း၌ မည္သည့္ေနရာ မည္သည့္ကာလက စတင္ေပၚေပါက္ခဲ့သည္ဟု မည္သူမွ် တပ္အပ္မသိ။ သို႔ရာတြင္ ကမာၻ႔ေနရာ အႏွံ႔တြင္ ဤပုံျပင္ ျပန္႔ႏွံ႔ခဲ့သည္ကေတာ့ အေသအခ်ာ။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေညာင္းလာခဲ့ၿပီးေနာက္ လူတုိ႔ေနထိုင္ရာ ဤကမာၻ၏ တေနရာတြင္ သတၱမေျမာက္ ပုဏၰားတဦး ေပၚထြန္းလာခဲ့ေလသည္။

၊ ၂ ၊

သတၱမေျမာက္ ပုဏၰားဟု ေခၚဆိုရျခင္းမွာ ၄င္းပုဏၰားသည္ ပုံျပင္ထဲမွ ဆင္ဆုိသည္မွာ… ဆိုသည့္ ဖြင့္ဆိုခ်က္မ်ားကို ေဟာေျပာေသာ ပုဂၢဳိလ္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သတၱမ ပုဏၰားသည္ မ်က္မျမင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိ ျမင္သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ျမင္သည္လည္း မဟုတ္, မျမင္သည္လည္း မဟုတ္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ပုံျပင္ထဲမွ ထြက္လာသူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ သီးျခား ေမြးဖြားလာသူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သတၱမ ပုဏၰားသည္ အမွန္တကယ္ ရွိေနသူ ျဖစ္၏။

သတၱမ ပုဏၰားသည္ ပုံျပင္ထဲမွ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္ႏွင့္ ဆရာတပည့္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ ဆရာတပည့္ မဟုတ္သူလည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ အေဆြအမ်ိဳး အႏြယ္၀င္လည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔မဟုတ္ မည္သည့္ အဆက္အႏြယ္မွ် မဟုတ္သူလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ သတၱမ ပုဏၰားသည္ ဆင္အေၾကာင္းကို အမွန္တကယ္ ေဟာေျပာေနသူ ျဖစ္၏။

သတၱမ ပုဏၰားသည္ ဆင္၏ ၾကန္အင္လကၡဏာ, သေဘာသဘာ၀, ထုပၸတ္ဗ်ဳပၸတ္ အလုံးစုံကို ေဟာေျပာသူ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ပုဏၰားေျခာက္ေယာက္တို႔၏ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားကို ျပန္လည္ ေဟာေျပာသူ, ဖြင့္ဆိုရွင္းျပသူ အျဖစ္ ရွင္သန္ေနသူ ျဖစ္သည္။ သူက ဆင္အေၾကာင္းကို ေနရာအႏွံ႔သို႔ လွည့္လည္ ေဟာေျပာသည္။ လူတို႔က သူေဟာေျပာေသာ ဆင္အေၾကာင္းကို နားေထာင္ၾကသည္။ မွတ္သားၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ သူ႔ကို ေက်းဇူးတင္ေသာအားျဖင့္ အစားအေသာက္ ေနရာထိုင္ခင္းေပးသည္။ တခါတရံ ေငြေၾကးအခ်ိဳ႕လည္း ေပးၾကသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ သတၱမ ပုဏၰားသည္ ဆင္အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ အျဖစ္ ဤေလာကအတြင္း လွည့္လည္ ေဟာေျပာ၍ ရွင္သန္ေနေလသည္။ သူက — ငါသည္ ဤေလာက၌ ဆင္အေၾကာင္းကို အလုံးစုံ သိသူ ျဖစ္ေပသည္ — ဟု ဥဒါန္းက်ဴးေလ၏။

၊ ၃ ၊

တတိယ သစ္ခုတ္သမားကို ေမြးဖြားသူမွာ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္ ျဖစ္ပါသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က ခ်ယ္ရီမဂၢဇင္းတြင္ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္က `ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းႏွင့္ တတိယသစ္ခုတ္သမား´ ဟူ၍ အက္ေဆးတပုဒ္ ေရးခဲ့ပါသည္။ ဆရာ့အက္ေဆး၏ မူလဇာစ္ျမစ္မွာ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းႏွင့္ သစ္ခုတ္သမား ဆိုသည့္ ပုံျပင္ ျဖစ္သည္။

တခါက သစ္ခုတ္သမား တေယာက္သည္ ျမစ္ကမ္းေဘး၌ သစ္ပင္ခုတ္ေနသည္။ ထုိစဥ္ သူ႔လက္ထဲမွ သံပုဆိန္သည္ ေရထဲသို႔ မေတာ္တဆ က်သြားခဲ့သည္။ သစ္ခုတ္သမားက ေရငုပ္၍ ပုဆိန္ကို ရွာသည္။ သို႔ေသာ္ မေတြ႔။ သူသည္ အေမာေျဖရင္း ျမစ္ကမ္းတြင္ ထုိင္ေနစဥ္ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းက ကိုယ္ထင္ျပကာ ဘာေၾကာင့္ ထုိင္ငိုင္ေနရသနည္းဟု ေမးသည္။ သစ္ခုတ္သမားက ပုဆိန္ေရထဲက်သြားေၾကာင္း, ပုဆိန္မရွိလွ်င္ မိမိဘ၀အတြက္ ခက္ခဲလွမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျပန္ေျပာသည္။ နတ္မင္းက ေရထဲငုပ္သြားကာ ခဏေနေတာ့ ျပန္ေပၚလာသည္။ လက္ထဲတြင္ ေရႊပုဆိန္တလက္ကိုလည္း ကိုင္လာသည္။ နတ္မင္းက `ဒါ သင့္ပုဆိန္လား´ ဟု သစ္ခုတ္သမားကို ေမးသည္။ သစ္ခုတ္သမားက `မဟုတ္ပါ´ ဟု ေျဖသည္။ နတ္မင္းက ေရထဲ ျပန္ငုပ္သြားျပန္သည္။ ခဏေနေတာ့ ျပန္ေပၚလာၿပီး၊ လက္ထဲတြင္ ေငြပုဆိန္တလက္ကို ကိုင္လာသည္။ `ဒါ သင့္ပုဆိန္လား´ ဟု ေမးျပန္သည္။ သစ္ခုတ္သမားကလည္း `မဟုတ္ပါ´ဟု ေျဖျပန္သည္။ နတ္မင္းလည္း ေရထဲ ျပန္ငုပ္သြားသည္။ ေနာက္တႀကိမ္ ျပန္ေပၚလာေတာ့ နတ္မင္းလက္ထဲတြင္ သံပုဆိန္ကို ကိုင္လာသည္။ ထိုအခါက်မွ သစ္ခုတ္သမားက `ဒါ ကၽြႏု္ပ္ ပုဆိန္ ျဖစ္သည္´ ဟု ဆိုသည္။ ထိုအခါ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းက သင္သည္ ႐ိုးသားသူ, လု႔ံလရွိသူ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုကာ ခ်ီးေျမာက္သည့္ အေနျဖင့္ ေရႊပုဆိန္, ေငြပုဆိန္တို႔ကိုပါ ေပးလိုက္ေလသည္။

ထိုအေၾကာင္းကို ၾကားေသာ လူတေယာက္သည္ ပုဆိန္တလက္ကို ကိုင္ကာ ျမစ္ကမ္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ သစ္ပင္တပင္ကို အနည္းငယ္ ခုတ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ လက္ထဲမွ ပုဆိန္ကို မေတာ္တဆ က်ဟန္ျပဳလ်က္ ျမစ္ထဲသို႔ ခ်လိုက္သည္။ သူက ေရထဲသို႔ ငုပ္မရွာေတာ့။ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းကိုသာ တိုင္တည္၍ ငိုေလသည္။ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္းလည္း ေရွးနည္းအတိုင္း ေပၚလာသည္။ ေရွးနည္းအတိုင္း ေမးသည္။ ဒုတိယ သစ္ခုတ္သမားကလည္း ေရွးနည္းအတိုင္း ေျဖသည္။ ထို႔ေနာက္ နတ္မင္းက ေရႊပုဆိန္ကိုင္လ်က္ ေပၚလာၿပီး၊ `ဒါ သင့္ပုဆိန္လား´ ဟု ေမးရာ၊ ဒုတိယ သစ္ခုတ္သမားက `ဟုတ္ပါသည္´ဟု ေျဖသည္။ နတ္မင္းက သင္သည္ လူလိမ္လူညာ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုကာ ေရႊပုဆိန္ကိုင္လ်က္ ေရထဲငုပ္လွ်ိဳးသြားေလသည္။

မူလပုံျပင္က ဤတြင္ ဇာတ္သိမ္းသည္။ သို႔ရာတြင္ ဆရာၿငိမ္းေက်ာ္က တတိယ သစ္ခုတ္သမားကို ဤသို႔ ေမြးဖြားလိုက္သည္။

လူတေယာက္သည္ မေယာင္မလည္ျဖင့္ ျမစ္ကမ္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ သူ႔လက္ထဲတြင္ ဘာပုဆိန္မွ မပါလာ။ သူသည္ သစ္ပင္ကိုလည္း မခုတ္။ ေရထဲသို႔လည္း မဆင္း။ ျမစ္ကမ္းတြင္ ထုိင္လ်က္ သူ၏ ပုဆိန္ ေရထဲက်သြားေၾကာင္း ေျပာဆိုကာ ငိုေႂကြးေနေလသည္။ သူ၏ တိုင္တည္ ငိုေႂကြးသံေၾကာင့္ ျမစ္ေစာင့္နတ္မင္း ေပၚလာမည္ဟု သူ ယုံၾကည္လ်က္ ရွိသည္။ တတိယ သစ္ခုတ္သမားသည္ အခ်ိန္ကာလမ်ားစြာ ၾကာျမင့္လာသည့္တိုင္ ေလာကကမ္းပါး၌ ငိုေႂကြးလ်က္ ရွိေလ၏။

၊ ၄ ၊

ထို တတိယ သစ္ခုတ္သမားသည္ ျမစ္ကမ္းတခုေဘး၌ ငိုေႂကြးလ်က္ ရွိသည္မွာ အမွန္တကယ္ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္တိုင္ ထို ျမစ္ကမ္းေဘးတြင္ ငိုေႂကြးေနျမဲ ျဖစ္သည္။

တေန႔တြင္ တတိယသစ္ခုတ္သမား ရွိေသာ ျမစ္ကမ္းသို႔ ေနရာအႏွံ႔ လွည့္လည္ေနေသာ သတၱမ ပုဏၰား ေရာက္လာေလသည္။

သတၱမ ပုဏၰားႏွင့္ တတိယ သစ္ခုတ္သမားတို႔ ေတြ႔ၾကေသာအခါ တဦးကိုတဦး စူးစမ္း ေလ့လာၾကသည္။ သစ္ခုတ္သမားက အေဟာအေျပာ ထူးျခားေသာ ပုဏၰားကို စိတ္၀င္စားမိသလို၊ အမူအရာစုံျဖင့္ ငိုေႂကြးေနေသာ သစ္ခုတ္သမားကိုလည္း ပုဏၰားက စုံစမ္းေမးျမန္းခ်င္သည္။ သို႔ျဖင့္ ညခ်မ္းအခ်ိန္ လူသြားလူလာ စဲသြားေသာအခါတြင္ ၄င္းတို႔ႏွစ္ဦး တဦးကိုတဦး ႏႈတ္ဆက္ မိတ္ေဆြဖြဲ႕ၾကေလသည္။ တဦးအေၾကာင္းကို တဦး ေျပာဆို ဖလွယ္ၾကသည္။ မၾကာခင္ အခ်ိန္မွာပင္ သူတို႔ႏွစ္ဦးသည္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေသာ အေဆြ ခင္ပြန္းမ်ား ျဖစ္သြားၾကေလသည္။

ပုဏၰားက ေမးသည္။

`အေဆြ ဒီ ျမစ္ကမ္းမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာသည့္တိုင္ ငိုေႂကြးေနရတာ မပင္ပန္းေပဘူးလား။ ဤကာလအတြင္း သင့္အတြက္ စားေရးေသာက္ေရးကို ဘယ္လို ေျဖရွင္းပါသလဲ၊ သင့္အတြက္ စိတ္ပူပန္မိသည္´။

သစ္ခုတ္သမားက ျပန္ေျပာသည္။

`ပုဏၰား ကၽြႏု္ပ္ကလည္း အသင္ ရပ္တကာ ရြာတကာ လွည့္လည္ေနရတာကို ပင္ပန္းလွေပမည္ဟု ထင္မိသည္။ အသင္ေရာ စားေရးေသာက္ေရး ဘယ္လို ေျဖရွင္းပါသလဲ။´

ပုဏၰား။ ။ ကၽြႏု္ပ္က ဆင္အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ျဖစ္သည္။ ကၽြႏု္ပ္က ဆင္အေၾကာင္း ေဟာေျပာသည့္အတြက္ နားေထာင္သူတို႔က အစားအစာႏွင့္ ေငြေၾကးမ်ား ေပးၾကပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ထုိ ၀င္ေငြက လုံေလာက္႐ုံမက ပိုလွ်ံပါေသးသည္။ ခရီးလွည့္လည္ သြားလာေနရ၍လည္း မပင္ပန္းပါ။ ပုဏၰားတို႔မည္သည္ ခရီးလွည့္ေနသည့္ သူမ်ားျဖစ္သည္။ ခရီးသြားေနျခင္းေၾကာင့္ ေနရာေဒသ မ်ားစြာသို႔ ေရာက္ကာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာပင္ ေကာင္းပါေသးသည္။

သစ္ခုတ္သမား။ ။ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ငိုေႂကြးေနရသည္မွာ သီခ်င္းတပုဒ္ကို သီဆိုေနရသကဲ့သို႔ပင္ ထင္မိပါသည္။ အျမဲလုပ္ေနက် ျဖစ္၍ ပင္ပန္းသည္ဟု မထင္ရပါ။ ဒီျမစ္ကမ္းသို႔ ေရာက္လာသူမ်ားက ကၽြႏု္ပ္၏ ငိုေႂကြးသံကို ၾကားရသည့္အခါ က႐ုဏာသက္၀င္ၿပီး အစားအစာႏွင့္ ေငြတုိေၾကးစမ်ား ေပးကမ္းၾကပါသည္။ ထို၀င္ေငြျဖင့္ပင္ ဒီျမစ္ကမ္း ရိပ္၌ ေအးေအးသက္သာ ေနႏိုင္ပါသည္။ ဒီ ျမစ္ကမ္းသို႔ ဆိုက္လာသည့္ ခရီးသြားမ်ိဳးစုံႏွင့္ ေတြ႔ဆုံေနရ၍ ကၽြႏု္ပ္အဖို႔ ခရီးသြားစရာမလိုဘဲ ေပ်ာ္စရာမ်ားပင္ ရေနပါေသးသည္။

သတၱမ ပုဏၰားႏွင့္ တတိယ သစ္ခုတ္သမားတို႔ အျပန္အလွန္ ေမးေျဖၾကၿပီးေနာက္ တဦးအလုပ္ကို တဦးက အထင္ႀကီး စိတ္၀င္စားလာၾကေလသည္။ ကိုယ့္အလုပ္ကိုကိုယ္ အမႊန္းတင္ ေျပာဆိုထားၾကသည္ ျဖစ္၍ သူက ငါ့ထက္ သာေလမလားဟုလည္း ထင္မိၾကသည္။ ထိုကိစၥကို ပုဏၰားကပင္ စ၍ ေျပာေလသည္။

ပုဏၰား။ ။ အေဆြ… ကၽြႏု္ပ္သည္ သင္ေျပာသလို မရပ္မနား ခရီးလွည့္လည္ သြားေနရသည္မွာ ၾကာလွေခ်ၿပီ။ ၾကာေတာ့လည္း ၿငီးေငြ႔လာမိသည္။ သင္ကဲ့သို႔ ကိုယ္က မသြားရဘဲ အျခား ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ႏိုင္သည့္ ဘ၀မ်ိဳးကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္ စိတ္၀င္စားမိသည္။

သစ္ခုတ္သမား။ ။ ပုဏၰား… ကၽြႏု္ပ္လည္း သင္ကဲ့သို႔ ခရီးလွည့္လည္ရသည့္ အေတြ႔အၾကံဳကို စိတ္၀င္စားမိပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္ ဒီျမစ္ကမ္းနားမွာပဲ ေနေနရတာကို ၾကာေတာ့လည္း တခါတရံေတာ့ ၿငီးေငြ႔မိပါသည္။

ပုဏၰား။ ။ ဟုတ္ေပၿပီ အေဆြ… ကၽြႏု္ပ္တို႔ ႏွစ္ဦးသည္ အေဆြခင္ပြန္းလည္း ျဖစ္ၾကၿပီ။ စိတ္ခံစားမႈခ်င္းလည္း တူၾကၿပီ။ သို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္ႏွစ္ဦး ေနရာခ်င္း လဲၾကည့္ၾကလွ်င္ မေကာင္းေပဘူးလား အေဆြ။

သစ္ခုတ္သမား။ ။ ေကာင္းပါေပသည္ ပုဏၰား… ေနရာခ်င္း လဲဖို႔ဆိုလွ်င္ တေယာက္ပညာ တေယာက္ သင္ၾကားေပးမွ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ပုဏၰား။ ။ ကၽြႏု္ပ္က ဆင္ၾကန္ပညာအေၾကာင္းကို အေဆြအား သင္ေပးပါမည္။ အေဆြကလည္း ငိုေႂကြးျမည္တမ္းရမည့္ အတတ္ကို ကၽြႏု္ပ္အား ျပန္သင္ၾကားေပးပါေလ။

သို႔ႏွင့္ သတၱမ ပုဏၰား ႏွင့္ တတိယ သစ္ခုတ္သမားတို႔သည္ ထိုညဥ့္ တညလုံးတိုင္တိုင္ တဦးႏွင့္တဦး ပညာဖလွယ္ သင္ၾကားေပးၾကေလသည္။ နံနက္မိုးေသာက္ေသာအခါ တတ္သင့္ေသာ ပညာအစုံ တတ္ကၽြမ္း ျပည့္စုံျခင္းသို႔ ေရာက္ၾကေလသည္။

သူတို႔သည္ နံနက္စာ စားေသာက္ ကိုယ္လက္သန္႔စင္ ၿပီးၾကေသာအခါ ပုဏၰားက သစ္ခုတ္သမား၏ အ၀တ္အစားတို႔ကိုလည္းေကာင္း၊ သစ္ခုတ္သမားက ပုဏၰားအ၀တ္ႏွင့္ အသုံးအေဆာင္တို႔ကိုလည္းေကာင္း လဲလွယ္ ဆင္ျမန္းလိုက္ၾကေလသည္။ ထို႔ေနာက္ အေဆြခင္ပြန္းႏွစ္ဦးသည္ ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးေသာ အျပံဳးကိုယ္စီျဖင့္ တဦးကိုတဦး ဖက္ကာ ႏႈတ္ဆက္ၾကေလသည္။

ပုဏၰား တျဖစ္လဲ တတိယသစ္ခုတ္သမားက အသုံးအေဆာင္တို႔ကို ယူငင္၍ ခရီးစထြက္ရန္ ဟန္ျပင္လိုက္သည္။ သစ္ခုတ္သမား တျဖစ္လဲ ပုဏၰားက - ေကာင္းမြန္ ၿငိမ္းခ်မ္းေသာ ခရီးျဖစ္ပါေစ အေဆြ - ဟု ပ်ဴငွာစြာ ႏႈတ္ဆက္သည္။ သစ္ခုတ္မားကလည္း ျပန္လည္ ႏႈတ္ဆက္ၿပီးေနာက္ ေျပာသည္မွာ-

``အို ပုဏၰား… သင္သည္ ယခု အခ်ိန္မွစ၍ သစ္ခုတ္သမား ျဖစ္ေပၿပီ။ သင့္အား အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္ကို ကၽြႏု္ပ္ေျပာခဲ့ပါမည္။ ဤအခ်က္ကို စြဲျမဲစြာ လိုက္နာပါေလ။ အဘယ္နည္းဟူမူ… သင္သည္ ပုဆိန္ကို အလိုရွိေၾကာင္း တမ္းတ ငိုေႂကြးရမည္။ သို႔ေသာ္ သင္သည္ တစုံတေယာက္က ပုဆိန္ လာေပးခဲ့ပါမူ ဘယ္ေသာအခါမွ မယူလိုက္ေလႏွင့္´´ ဟူ၏။

ထုိအခါ ပုဏၰားက ျပန္ေျပာသည္မွာ -

``အို သစ္ခုတ္သမား… သင္သည္ ယခုအခ်ိန္မွစ၍ ပုဏၰား ျဖစ္ေပၿပီ။ သင့္ကိုလည္း ကၽြႏု္ပ္က အေရးႀကီးဆုံး အခ်က္ကို ေျပာျပေပအ့ံ။ သင္သည္ ဆင္အေရး ကၽြမ္းက်င္သူအျဖစ္ အရပ္တကာသို႔ လွည့္လည္ ေဟာေျပာရမည္။ သို႔ေသာ္ သင္သည္ ဆင္ရွိရာအရပ္သို႔ ဘယ္ေသာအခါမွ မသြားေလႏွင့္။ စြဲျမဲစြာ လုိက္နာပါေလ´´ ဟူ၏။

ထိုေန႔မွစ၍ သတၱမ ပုဏၰားသည္ ပုဆိန္ကို အလိုရွိ၍ နတ္မင္းထံ တိုင္တည္ငိုေႂကြးသည့္ တတိယ သစ္ခုတ္သမားအျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ တတိယ သစ္ခုတ္သမားသည္ ဆင္အေရး ကၽြမ္းက်င္သူ သတၱမ ပုဏၰားအျဖစ္ လည္းေကာင္း ဤေလာကအတြင္း၌ က်င္လည္က်က္စား ေနၾကေလကုန္သတည္း။ ။

၀င္းေပၚေမာင္

1 comment:

winlatt said...

ေရသာခို အေခ်ာင္လိုက္ ေလွၾကံဳစီးသမားေတြအတြက္ ပုဏၰားနဲ့ ထင္းခုတ္သမားတို႔ဟာ ဆရာေတြေပါ့ဗ်ာ...
သူမ်ားေပးစာကမ္းစာနဲ႔ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ လုပ္တတ္သူေတြ အသံေကာင္းဟစ္တတ္သူေတြ သူတို့လမ္းစဥ္လိုက္ၾကပါလိမ္႔မယ္...
ပထမဦးဆံုး ထင္းခုတ္သမားမ်ဳိးလဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာျပည္မွာ ရွိေသးတယ္ဗ်...။ဟိုစမ္းစမ္းဒီစမ္းစမ္း ပုဏၰားေတြလဲ တစ္ပံုၾကီးဘဲဗ်ိဳ႕...ၾကည့္တတ္ရင္ ျမင္မွာပါ...။ေက်းဇူးဘဲအကိုေရ...ဖတ္ဘူးခဲ႔တာေလးေတြက လက္ေတြ႕မွာ လာကိုက္ေနတယ္...က်န္းမာပါေစ...