Sunday, March 13, 2011

ကိုရီးယား ရိုးရာဓေလ့ နတ္ကိုးကြယ္ ယံုၾကည္မႈ


ကိုရီးယားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ေရွးယခင္ကတည္းက “လူသားတို႔၏ အစြမ္းအစ၊ က်န္းမာေရး၊ ရွင္သန္မႈႏွင့္ စြမ္းအား စသည္တို႔သည္ အကန္႔အသတ္ တစ္ခုအထိသာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ အသက္ရွင္သန္မႈ၌ အခက္အခဲ၊ အတားအဆီးမ်ားစြာ ရွိေနျခင္း”အေပၚ ယံုၾကည္နားလည္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘ၀၏ အခက္အခဲ၊ အတားအဆီးမ်ားကို ေျဖရွင္းႏိုင္ၿပီး၊ ေအးၿငိမ္းစြာ ရွင္သန္ႏိုင္ရန္အတြက္ ႀကဳိးပမ္းအားထုတ္မႈ တစ္ခုအျဖစ္ျဖင့္ နတ္ႏွင့္ သဘာ၀လြန္ စြမ္းအားရွင္တို႔ကို ယံုၾကည္ လက္ခံခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ ရိုးရာယံုၾကည္မႈ အစြဲအလမ္းမ်ားသည္ ဟိုးေရွးယခင္ကတည္းက အစျပဳ၍ ကိုရီးယားလူမ်ဳိးတို႔၏ ေန႔စဥ္ဘ၀ေနထိုင္မႈအတြင္း၌ အသားက်စြဲၿမဲလာခဲ့ၾကေလသည္။

ရိုးရာယံုၾကည္မႈ အစြဲအလမ္းမ်ားအနက္ မိမိတို႔၏ ေနအိမ္၌ နတ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္ၿပီး ပူေဇာ္ပသထားၾကေသာ အိမ္တြင္းနတ္ယံုၾကည္မႈႏွင့္ ၿမဳိ႕၊ ရြာ၊ ရက္ကြက္တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ နတ္တို႔ကို လူအမ်ားစုေပါင္းၿပီး ပူေဇာ္ပသၾကသည့္ နတ္ကြန္းယံုၾကည္မႈ၊ နတ္ဆရာမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္မႈ ရွိေသာ ေခါင္းဆြဲနတ္ယံုၾကည္မႈ၊ အနာဂါတ္ကိစၥမ်ားကို မွန္းဆရန္အတြက္ နကၡတ္ ေဗဒင္ ယံုၾကည္မႈ၊ ေလာကီပညာရပ္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ဖုန္းေရႊပညာရပ္အေပၚ ယံုၾကည္မႈ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး အဖံုဖံု ရွိခဲ့ၾကသည္။

ယခုအခါ ကိုရီးယားႏိုင္ငံသည္ စိုက္ပ်ဳိးေရးႏိုင္ငံအျဖစ္မွ စက္မႈႏိုင္ငံအျဖစ္သို႔ ကူးေျပာင္းကာ လူေနမႈအဆင့္အတန္းမွာလည္း ေျမစိုက္အိမ္မွသည္ မိုးပ်ံတိုက္မ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ တိုက္ခန္းအိမ္ယာ၊ လံုးခ်င္းအိမ္ယာမ်ားသို႔ ေျပာင္းလဲသြားေသာ္လည္း ရိုးရာအစြဲအလမ္းျဖစ္သည့္ နတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈဓေလ့မွာမူ တိမ္ေကာ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ျခင္း မရွိေခ်။ ကိုရီးယားလူမ်ဳိးမ်ားသည္ ရိုးရာယံုၾကည္မႈ အစြဲအလမ္းမ်ားအျပင္ ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၌ ေပၚထြန္းလာေသာ ဘာသာတရားမ်ားကိုလည္း ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကကာ၊ ဗုဒၶဘာသာ၊ ခရစ္ယာန္ဘာသာတို႔ကဲ့သို႔ေသာ ကိုရီးယားႏိုင္ငံျပင္ပမွ ၀င္ေရာက္လာသည့္ ဘာသာတရားမ်ားကိုလည္း ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ေလ့ ရွိခဲ့ၾကသည္။

အိမ္တြင္းနတ္မ်ား(가신신앙)

ကိုရီးယားလူမ်ဳိးတို႔သည္ ေရွးယခင္ကတည္းက မိမိတို႔ ေနထိုင္ၾကေသာ အိမ္ေဂဟာ၏ ေနရာအႏွံ႔တြင္ အိမ္တြင္းကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ နတ္မ်ား ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကသည္။ ကိုရီးယားလူမ်ဳိးတို႔၏ အိမ္မ်ားတြင္ ေနရာလြတ္ မက်န္ေအာင္ အိမ္တြင္းနတ္မ်ား ပင့္ဖိတ္ထားေသာ ေနရာအမွတ္အသားမ်ား ရွိၾကသည္။ အိမ္ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ အိမ္တြင္းခန္းတြင္ ပင့္ဖိတ္ထားေလ့ရွိေသာ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္၊ အိမ္တြင္းခန္းႏွင့္ အျခားအခန္းတြင္  စမ္းရွင္းနတ္၊ ဂ်ဳိ၀ွန္းနတ္တို႔ကို ပင့္ဖိတ္ေလ့ရွိကာ ပဲငပိႏွင့္ ပဲငန္ျပာရည္အိုးမ်ားထည့္ထားေသာ စဥ့္အိုးမ်ား ထားသည့္ ေနရာတြင္ ေထာဂ်ဴနတ္၊ တံခါးတြင္ မြန္းရွင္းဟုေခၚေသာ တံခါးေစာင့္နတ္၊ အိမ္သာတြင္ ခ်ဳ႕ရွင္ဟုေခၚသည့္ အိမ္သာနတ္၊ ႏြားတင္းကုပ္တြင္  အူမာရွင္းဟုေခၚသည့္ တင္းကုပ္ေစာင့္နတ္ စသည္ျဖင့္ နတ္ႏွင့္ လြတ္ေသာ ေနရာဟူ၍ မရွိေခ်။ 


လုပ္ငန္းသစ္မ်ား လုပ္ကိုင္ၾကသည့္အခါ ဤသို႔ နတ္တင္ၾကသည္။


အထူးသျဖင့္ အိမ္တြင္းနတ္မ်ားသည္ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ား အိမ္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္လာျခင္းကို တားဆီးၿပီး အိမ္သူအိမ္သားမ်ား၏ က်န္းမာေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးသည္ဟု ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းနတ္မ်ားကို အခ်ိန္အခါအလိုက္၊ မိမိတို႔ လိုအပ္ခ်က္အလိုက္ ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ပသေသာ အေလ့အထ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ၎နတ္မ်ားကို အိမ္တြင္းနတ္အျဖစ္ ယံုၾကည္ခဲ့ၾကသည္။ အိမ္တြင္းနတ္ အသီးသီးတို႔၏ ေစာင့္ေရွာက္မႈကို လိုက္၍ ယံုၾကည္မႈ တူညီၾကေသာ္လည္း၊ ပင့္ဖိတ္ထားၾကသည့္ ေနရာႏွင့္ အသံုးအေဆာင္မ်ားမွာမူ ကြဲျပားမႈ ရွိၾကေလသည္။

ေဆာင္းဂ်ဴနတ္(성주신)


ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ ပင့္ဖိတ္ထားပံု

ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ကို အိမ္တြင္း၏ အေရးအပါဆံုး နတ္အျဖစ္ ယံုၾကည္ၾကလွ်က္ အိမ္ေဂဟာ၏ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္း ကိစၥမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ ဖန္တီးေပးေနေသာ နတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကသည္။ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္သည္ အိမ္ေဂဟာ၏ ေအးၿငိမ္းမႈႏွင့္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာအတြက္ အေကာင္းဆံုး နတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကသည္။  ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ကို ပင့္ဖိတ္ထားရာ ေနရာမွာ အိမ္၏ အေနအထားကို လိုက္၍ ကြဲျပားျခားနားမႈ ရွိေသာ္လည္း၊ အမ်ားအားျဖင့္ အိမ္၏ ဗဟိုျဖစ္ေသာ ထုပ္တန္း ေအာက္၊ ေခါင္တိုင္ အထက္နား ေနရာ ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္တြင္းခန္း၏ သန္႔ရွင္းတိတ္ဆိတ္ေသာ ေနရာတြင္ ပင့္ဖိတ္ထားေလ့ ရွိၾကသည္။





ေဆာင္းဂ်ဴနတ္အား အိမ္သစ္ေဆာက္ေသာ အခါ၌လည္းေကာင္း၊ အိမ္သစ္ ေျပာင္းေသာအခါ၌လည္းေကာင္း ေနရာေရြးခ်ယ္၍ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္၏ သေကၤတ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ပင့္ဖိတ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္၏ အမွတ္သေကၤတပစၥည္းမွာမူ အရပ္ေဒသကို လုိက္၍လည္းေကာင္း၊ ပင့္ဖိတ္သည့္ အိမ္၏ အေနအထားကို လိုက္၍လည္းေကာင္း ကြဲျပားမႈ ရွိေလသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာ အိမ္မ်ားတြင္ အိမ္ၾကမ္းျပင္၏ အလယ္ဗဟိုရွိ ထုပ္တန္းေအာက္ေနရာ သို႔မဟုတ္ အခ်င္းတိုင္ အထက္နား ေနရာတြင္ စကၠဴျဖဴ သုိ႔မဟုတ္ အျဖဴေရာင္ ပိတ္သားစကုိ ေခါက္ခ်ဳိးကာ ေလးေထာင့္ပံုစံ ျပဳလုပ္၍ ခ်ိတ္ဆြဲႏိုင္ေစရန္ ႀကဳိးျဖင့္ ရစ္ပတ္ ခ်ိတ္ဆြဲထားေလ့ ရွိၾကသည္။ ဤသို႔ ျပဳလုပ္ျခင္းအားျဖင့္ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္မင္းသည္ ေကာင္ကင္မွ ပင့္ဖိတ္ေသာ အိမ္သို႔ လမ္းေပါက္ကာ အိမ္သူအိမ္သားမ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ထိုအိမ္တြင္ အတူတကြ ရွိေနသည္ဟု စြဲလမ္းယံုၾကည္ၾကသည္။



အခ်ဳိ႕ေသာ အိမ္မ်ားတြင္မူ ဆန္အရက္ႏွင့္ သစ္ေခါက္စကၠဴကို ေသာ့၊က္၊ဟုေခၚေသာ ရိုးရာဆန္မုန္႔တစ္မ်ဳိးႏွင့္အတူ လက္ျဖင့္ ထိေတြ႔ႏိုင္ေစရန္ ေဘ့စ္ေဘာ ေဘာလံုးကို ထက္ျခမ္းျခမ္း၍ တင္ေျမႇာက္ ပင့္ဖိတ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ဆန္ထည့္ေသာ အိုးငယ္ကို အိမ္ၾကမ္းျပင္ တစ္ေနရာ၌ ခ်ထားေလ့ ရွိေသာ အိမ္မ်ားလည္း ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း ေႂကြအိုးတြင္ ေက်ာက္ခဲမ်ား ထည့္ကာ အေပၚမွ စကၠဴျဖင့္ ေခါက္ခ်ဳိးၿပီး အဖံုးလုပ္၍ ပင့္ဖိတ္ကိုးကြယ္သူမ်ားလည္း ရွိသည္။ အကယ္၍ ေငြေၾကးမ်ား ရရွိလာေသာအခါ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ ပင့္ဖိတ္ထားေသာ အိုး၌ ထည့္၍ ပူေဇာ္ၿပီးမွ ျပန္လည္ ထုတ္ယူ အသံုးျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးမဂၤလာ ျဖစ္ေစသည္ဟု ယံုၾကည္သူမ်ားလည္း ရွိၾကသည္။





ကိုရီးယားမိသားစုမ်ား၏ အိမ္ အမ်ားစုတြင္မူ ေႏြဦးႏွင့္ ေဆာင္းဦးအခါမ်ား၌ နတ္တင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ ရွိၾကကာ၊ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ကိုသာ ပူေဇာ္ပသေလ့ ရွိၾကေလသည္။ ရိုးရာႏွစ္သစ္ကူး၊ ေကာက္သစ္စားပြဲစေသာ အခါႀကီး ရက္ႀကီး အခ်ိန္အခါမ်ားႏွင့္ နတ္ကႏၷားပြဲ ျပဳလုပ္ေလ့ ရွိသည့္ အခ်ိန္အခါမ်ားတြင္လည္း ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ကို ပူေဇာ္ပသကာ မိမိတို႔ လိုအင္ဆႏၵမ်ား ျပည့္၀ေစရန္ ဆုေတာင္းေလ့ ရိွၾကသည္။


ေဆာင္ဂ်ဴနတ္ပင့္ဖိတ္ေပးေနသူ နတ္ကေတာ္တစ္ဦး

ေဆာင္းဂ်ဴနတ္စင္တြင္ တင္ေျမႇာက္ေသာ ဆန္ကို အမ်ားအားျဖင့္ လျပကၡဒိန္ ၁လပိုင္းႏွင့္ ၁၀လပိုင္းတို႔၌ ေကာက္သစ္ဆန္ျဖင့္ လဲလွယ္ တင္ေျမႇာက္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ထိုသို႔ တင္ေျမႇာက္ၿပီးေသာ ဆန္ကိုမူ အျခားသူမ်ားအား ေပးကမ္းျခင္း မျပဳလုပ္ၾကပဲ ခ်က္ျပဳတ္၍  မိသားစု၀င္မ်ားသာ စားသံုးေလ့ ရိွၾကေလသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုသုိ႔ နတ္စင္မွ ခ်ေသာ ဆန္ကို အိမ္အျပင္သို႔ ေရာက္ေစျခင္းသည္ ေကာင္းက်ဳိးမဂၤလာမ်ားကို အျခားသူမ်ားအား ေပးကမ္းျခင္းႏွင့္ တူသည္ဟု ယံုၾကည္ေသာ ထံုးတမ္းဓေလ့ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။


ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ပင့္ဖိတ္ရန္ အိမ္ကို ျပင္ဆင္ထားပံု

ကိုရီးယား အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈ သုေတသနအဖြဲ႔က ၂၀၀၄ခုႏွစ္မွ ၂၀၀၆ခုႏွစ္အတြင္း ကိုရီးယားႏိုင္ငံ အႏွံ႔အျပား ၿမိဳ႕ေပါင္း ၁၆၃ ၿမဳိ႕၊ ရြာေပါင္း ၄၈၉ ရြာ၌ နတ္ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈ ဓေလ့ထံုးစံႏွင့္ အေလ့အထတို႔ကို သုေတသန ျပဳခဲ့ၾကသည္။ သုေတသန ျပဳလုပ္ခ်က္အရ ကိုရီးယားႏိုင္ငံအတြင္း ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ ပင့္ဖိတ္ကိုးကြယ္မႈ ဓေလ့မွာ အမ်ားအားျဖင့္ ၃ မ်ဳိး ရွိေလသည္။ ၎တို႔မွာ စကၠဴျဖင့္ ပင့္ဖိတ္ကိုးကြယ္ျခင္းဓေလ့(한지형)ႏွင့္ အုိးျဖင့္ ပင့္ဖိတ္ကိုးကြယ္ျခင္းဓေလ့(단지형)့တို႔အျပင္ ထိုနည္းလမ္း ၂မ်ဳိးစလံုး အသံုးျပဳ၍ ပင့္ဖိတ္ျခင္းတို႔ ျဖစ္ၾကသည္။ ေဒသအလိုက္ ကိုးကြယ္သည့္ ဓေလ့မ်ားကို ေအာက္တြင္ ေျမပံုအညႊန္းျဖင့္ ျပထားသည္။ အဆင့္ျမင့္ တုိက္ခန္းအိမ္ယာတြင္ ေနထိုင္သူမ်ားတြင္ပင္ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ ပင့္ဖိတ္ကိုးကြယ္သည့္ေနရာရွိ မ်က္ႏွာက်က္ကို အေပါက္ေဖာက္၍ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ အသက္၀၀ ရွဴႏိုင္ေစရန္ ျပဳလုပ္ထားတတ္ၾကေသးသည္။ အကယ္၍ မိမိတို႔ ေနထိုင္ေသာ အိမ္ယာ ေျပာင္းေရႊ႕ရေသာ အခါမ်ဳိးတြင္ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ ပင့္ဖိတ္သည့္ အိုးကို ေျမတြင္ ျမႇပ္ႏွံ၍ စကၠဴကိုမူ သစ္ပင္တြင္ ခ်ိတ္ထားခဲ့ကာ ေျပာင္းေရႊ႕သြားေသာ အိမ္အသစ္၌ ထပ္မံ ပင့္ဖိတ္ေလ့ ရွိၾကေလသည္။
ေဒသအလိုက္ ကြဲျပားေသာ ဓေလ့ထံုးစံမ်ားျပပံု





ဂ်ဳိစန္းနတ္ (조상신)


ဂ်ဳိစန္းနတ္ ပူေဇာ္ထားပံု

ဂ်ဳိစန္းနတ္သည္ မ်ဳိးႏြယ္စုကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ နတ္ ျဖစ္သည္။ ဂ်ဳိစန္းနတ္ ကိုးကြယ္ပံု ၂ မ်ဳိး ရွိေလသည္။ အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္ ပူေဇာ္ပသေသာ စားပြဲ၌ ပင့္ဖိတ္ေသာ ဂ်ဳိစန္းနတ္ႏွင့္ အိမ္၌ အိမ္တြင္းနတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ေသာ ဂ်ဳိစန္းနတ္ဟူ၍ ျဖစ္သည္။ အခါႀကီး ရက္ႀကီးမ်ားတြင္ ပူေဇာ္ပသေသာ ဂ်ဳိစန္းနတ္မွာ ကြန္ျဖဴးရွပ္ဓေလ့အရ ပူေဇာ္ ပသရေသာ လူမ်ဳိးစု ဂ်ဳိစန္းနတ္ ျဖစ္သည္။ အိမ္တြင္း ဂ်ဳိစန္းနတ္မွာ မ်ဳိးႏြယ္စု၏ ဘိုးေဘးဘီဘင္ အဆက္ဆက္ကို နတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ မိသားစုတစ္စုရွိ အဘိုးအေဘးမ်ားသည္ သားေျမးျမစ္မ်ားကို ေစာင့္ေရွာက္လွ်က္ ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကရာမွ ထိုသို႔ ကြယ္လြန္သြားေသာ မိမိတို႔ ဘိုးေဘးမ်ား၏ ၀ိဉာဥ္ကို ပင့္ဖိတ္၍ ဂ်ဳိစန္းနတ္ေခၚ ရိုးရာနတ္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ထိုရိုးရာနတ္မ်ားကို ပင့္ဖိတ္ ကိုးကြယ္ေသာ ေနရာမွာမူ အိမ္တြင္းခန္း၏ ၾကမ္းျပင္တစ္ေနရာရွိ နံရံေအာက္နားေနရာ၌ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕မွာ ေျမအိုး၊ ေႂကြအိုး၊ အိတ္တို႔ျဖင့္ ပင့္ဖိတ္ပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကေသာ္လည္း ဂ်ဳိစန္းနတ္၏ သေကၤတ အမွတ္အသားအျဖစ္ သီးသန္႔ ထားရွိျခင္းမ်ဳိး မရွိေခ်။ ေျမအိုးျဖင့္ ပူေဇာ္ေသာအခါတြင္ ဘာလီေပၚခ်ိန္၌ ဘာလီေစ့မ်ား ထည့္၍ ပူေဇာ္ကာ၊ စပါးေပၚခ်ိန္၌ စပါးေစ့မ်ားျဖင့္ ေျပာင္းထည့္၍ ပူေဇာ္ေသာ ဓေလ့လည္း ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကလည္း မိမိတို႔ ေဒသထြက္ သစ္သီး၀လံမ်ားျဖင့္ ပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကသည္။


ဂ်ဳိစန္းနတ္ ပူေဖာ္ကန္ေတာ့ေနသူတစ္ဦး

ကိုရီးယားႏိုင္ငံရွိ အိမ္အမ်ားစု၌ ဂ်ဳိစန္းနတ္ ကြယ္လြန္ေသာ ေန႔၊ ရက္၌ အိပ္ခန္းတြင္း နံရံ တစ္ေနရာတြင္ မိမိတို႔၏ မ်ဳိးႏြယ္မွာ မည္သူျဖစ္သည္ကို စကၠဴ၌ ေရးသား၍ နတ္တင္သည့္ စားပြဲတြင္ ကပ္ကာ ပူေဇာ္ပသေလ့ ရွိၾကသည္။ ယင္းသို႔ ျပဳလုပ္ၾကျခင္းမွာ ဂ်ဳိစန္း၊င္၊နတ္သည္ အိပ္ခန္းအတြင္းဘက္ နံရံ တစ္ေနရာ၌ စံေပ်ာ္သည္ဟု ယူဆခဲ့ၾကေသာ ရိုးရာအစြဲအလမ္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေလသည္။ ကိုရီးယားလူမ်ဳိးတို႔သည္ မိမိတို႔၏ အေတြးအေခၚ၊ အယူအဆ၊ ဗီဇ ႏွင့္ ဓေလ့စရိုက္မ်ားသည္ မိမိတို႔၏ ဂ်ဳိစန္းနတ္ျဖစ္ေသာ ဘိုးေဘးဘီဘင္တို႔မွ လက္ခံ ရရွိခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ၾကရာ ဂ်ဳိစန္းနတ္ကို အိမ္တြင္း၏ အေရးပါေသာ နတ္တစ္ပါးအျဖစ္ ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ၾကေလသည္။


နတ္ကေတာ္တစ္ဦး နတ္ပင့္ေနဟန္

ဂ်ဳိစန္းနတ္ကို အရပ္ေဒသအလိုက္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေခၚေ၀ၚၾကသည္။ ခၽြန္းေခ်ာင္းနမ္ဒို၊ ဘိုေလ်ာင္း(보령) အရပ္ေဒသ၌ ဂ်ဳိစန္းနီးမ္(조상님)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဆိုးလ္၌ ဂ်ယ္ေဆာ့ဂ္(제석)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေဂ်ာ္လာနမ္ဒို၊ ဂြမ္ဂ်ဴးအနီးရွိ ဂူလဲအရပ္(구례)ႏွင့္ မူအန္းအရပ္(무안)၌ ဂ်ယ္ေဆာ့ဂ္အိုဂါရီ(제석오가리)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဟြာေဆာင္းအရပ္(화성)၌ ဂ်ယ္ေဆာ့ဂ္ဂ်ဴေမာနီ(제석주머니)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ အေရွ႕ပင္လယ္ရွိ ေယာင္းေဒါ့ဂ္ကၽြန္း(영덕도)၌ ဆယ္ဂ်ဳန္ဒန္ဂ်ီ(세존단지)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ဂေယာင္းစန္းနမ္ဒို၊ ထံုးေယာင္း(통영)အရပ္၌ ဘူရူဒို႔ဂ္(부루독)ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ ေဂ်ာ္လာဘုဂ္ဒို အင္၊မ္၊ရွီးလ္(임실)အရပ္၌ ဘူရုဒန္ဂ်ီ(부르단지)ဟူ၍လည္းေကာင္း ေခၚေ၀ၚေလ့ ရွိၾကသည္။

ဂ်ဳိစန္းနတ္အား ပူေဇာ္ပသေသာ အခါ၌ စားပြဲ သီးသန္႔ ျပင္ဆင္ ပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ ေကာက္သစ္ေပၚခ်ိန္၌ ေဆာင္းဂ်ဴနတ္ႏွင့္ အတူတကြ ေကာက္ပဲသီးႏွံအသစ္မ်ားျဖင့္ တင္ေျမႇာက္ ပူေဇာ္ေလ့ ရွိၾကသည္။ နတ္ကႏၷားပြဲ ျပဳလုပ္သည့္ အခါမ်ားတြင္လည္း ဂ်ဳိစန္းနတ္အား သီးသန္႔ စားပြဲေနရာ ျပဳလုပ္ေပးကာ ပသေလ့ရွိၿပီး၊ ထူးကဲေသာ အစားအေသာက္မ်ား ျပဳလုပ္ၾကသည့္အခါ၌လည္း တစ္ပန္းကန္ ပူေဇာ္ပသေလ့ ရွိၾကေပသည္။


ဆက္ပါဦးမည္... ...

1 comment:

၀င္းေပၚေမာင္ said...

ကိုရီးယားေတြ သခၤ်ဳိင္းကန္ေတာ့တဲ့ ဓေလ့ကိုလည္း ေရးပါဦးဗ်...