Thursday, March 1, 2012

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ သမၼတ ေျပာၾကားသည့္ မိန္႔ခြန္း (၁ - ၃ - ၂၀၁၂ ရက္) အပိုင္း (၁)

ေလးစားအပ္ပါေသာ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီးႏွင့္ တစ္ကြ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ခင္ဗ်ား -

ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၁၀ အရ ကၽြန္ေတာ့အေနျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ မူဝါဒမ်ား၊ တစ္ႏွစ္တာ ကာလအတြင္း မိမိအစိုးရ အဖြဲ႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားနဲ႔ ေရွ႕တြင္ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္မည့္ ကိစၥရပ္မ်ားအား ဤလႊတ္ေတာ္မွ တစ္ဆင့္ ျပည္သူမ်ား သိရွိေစရန္ တက္ေရာက္ ေျပာၾကားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမဦးစြာ ႏိုင္ငံေတာ္ တစ္ဝန္းလံုးမွာ ရွိတဲ့ မိဘျပည္သူမ်ား အားလံုး၊ အေၾကာင္း အမ်ိဳးအမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ပႏိုင္ငံမ်ားမွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ႏိုင္ငံသူႏိုင္ငံသား အားလံုး၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ နာယကႀကီး၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒ႀကီးနဲက ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၊ အားလံုး စိတ္၏ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ကိုယ္၏ က်န္းမာျခင္းႏွင့္ ျပည့္ဝၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းရင္း ႏႈတ္ခြန္းဆက္သ အပ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ အစိုးရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာ လႊဲေျပာင္းရယူခဲ့တာ ဒီလဆိုရင္ (၁) ႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ေျမာက္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို (၁) ႏွစ္ျပည့္ အခါသမယမွာ လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ႀကီးမ်ားက တစ္ဆင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ ႏိုင္ငံေတာ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ အာဏာကို အပ္ႏွင္း ထားခဲ့ၾကတဲ ့မိဘျပည္သူမ်ားကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ကၽြႏ္ေတာ္တို႔ အစိုးရဲ႕ ေဆာင္ရြက္ၿပီး၊ ေဆာင္ရြက္ဆဲ၊ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္သြားမယ့္ အစီအစဥ္မ်ားနဲ႕ ပတ္သက္လို႔ အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး ရွင္းလင္း တင္ျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး လမ္းေၾကာင္းကို ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒနဲ႕ အညီ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ရာမွာ ဒီကေန႔ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ အသြင္းကူးေျပာင္းေရး လမ္းေၾကာင္းသစ္ကို စနစ္တက် ကူးေျပာင္း တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာ သတင္းမီဒီယာေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ အသြင္ကူးေျပာင္းမႈကို ' Burma Spring ' ' Myanmar Spring ' အစရွိတဲ့ အမည္နာမ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကင္ပြန္းတပ္ခံ ေနရာတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိရွိထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ တည္ၿငိမ္မွန္ကန္တဲ့ အသြင္းကူးေျပာင္းမႈ အေပၚ ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝိုင္းရဲ႕ နားလည္မႈေတြ ျမင့္မားလာေနၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ယံုၾကည္မႈေတြ ဆင့္ပြားျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္လက္ ႀကိဳးပမ္း ၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ဗဟိုျပဳၿပီး ဒီမိုကေရစီ ေခတ္သစ္ စနစ္သစ္ကို ကူေျပာင္းေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီကေန႔ ဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ စစ္မွန္ခုိင္မာတဲ့ ဒီမိုကေရစီနဲ႕ ေလာကပါလ တရားမ်ား ထြန္းကားတဲ့ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ၿပီလားလို႕ ေမးရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားရဦးမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ဆက္ၿပီး ေျခလွမ္းေပါင္းမ်ားစြာ ေလွ်ာက္လွမ္း ၾကရဦးမွာပါ။ ဒါဟာလည္း ဒီမိုကေရစီ ျမန္မာ့လူေဘာင့္ကို တည္တံ့ခိုင္မာ ရွင္သန္ေအာင္ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ သြားၾကရမယ့္ ေရွရွည္ လုပ္ငန္းစဥ္ႀကီး တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ (၁) ႏွစ္ျပည့္ ကာလမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအေနနဲ႔ ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ့တာေတြ ရွိသလို စိန္ေခၚမႈေတြလည္း အမ်ားအျပား ေတြ႔ႀကံဳရင္ဆိုင္ ခဲ့ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ (၁) ႏွစ္က ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရအေပၚ သံသယ ရွိေနသူေတြ၊ မယံုမၾကည္ ျဖစ္ေနသူေတြ ျပည္တြင္းမွာေရာ ျပည္ပမွာပါ အမ်ားႀကီး ရွိေနတဲ့အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘျပည္သူေတြဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္၊ အစိုးရစနစ္မ်ိဳးစံုကို ေတြ႔ႀကံဳခံစား ခဲ့ၾကသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လက္ေတြ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ ပကတိ အေျခအေနမွန္ေတြကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရဟာ ဘယ္လိုအစိုးရမ်ိဳၚ ျဖစ္သလဲဆိုတာကို အကဲျဖတ္ၾကမွာ ျဖစ္သလို၊ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ ေဆာင္ရြက္ ေနတာဟာ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႕ ျပည္သူေတြရဲ႕ အနာဂတ္ သမိုင္းေၾကာင္းအတြက္ အထူးပဲ အေရးႀကီးလွတဲ့ လမ္းေၾကာင္းအသစ္ အေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနရတယ္ ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးေလးနက္နက္ သိရွိနားလည္ ခံယူထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရဟာ ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ အလွည့္အေျပာင္း ျဖစ္သလို အနာဂတ္ သားစဥ္ေျမးဆက္ အတြက္လည္း သမိုင္းတြင္မယ့္ စတင္ျခင္း အသစ္ ျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခံယူထားပါတယ္။ ဒီကေန႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရရဲ႕ အသြင္ကူးေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ခုိင္မာမႈ၊ ေရရွည္ တည္တ့ံမႈအေပၚ မူတည္ၿပီး ေနာင္အစိုးရ အစဥ္အဆက္ ေကာင္းေမြ၊ ဆိုးေမြ ခံစားၾကရမယ္ ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးအနက္ ခံယူထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေတာ္ တည္ေဆာက္ေရး ဆိုရာမွာ ယခုလို ေခတ္ တစ္ေခတ္ကေန ေခတ္သစ္တစ္ရပ္ကို၊ စနစ္တစ္ခုကေန စနစ္သစ္ တစ္ခုကို ကူးေျပာင္းႏိုင္ေရး ေဆာင္ရြက္ရာမွာ တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈ၊ စည္းလံုး ညီညြတ္မႈ၊ စနစ္တက်နဲ႕ ခုိင္ခိုင္မာမာ ရွိမႈတို႔ဟာ သိပ္ကို အေရးႀကီးပါတယ္။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ကမာၻ႕ေရးရာ အေျခအေနမ်ားနဲ႕ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အသြင္းကူးေျပာင္းမႈ ျဖစ္စဥ္ဟာ မိဘျပည္သူေတြ အတြက္ တစ္ကယ့္ကို ဂုဏ္ယူ ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ၊ စံနမူနာ သာဓက ျပဳဖြယ္ရာ ေအာင္ျမင္တဲ့ ကူးေျပာင္းမႈႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနကို ေရာက္ရွိေအာင္ ဘယ္သူေတြ ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာလဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရခ်ည္း သက္သက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြ၊ အရပ္ဘက္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ အရပ္ရပ္က လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ၊ တရားစီရင္ေရး မ႑ိဳင္နဲ႕ စတုတၳမ႑ိဳင္ မီဒီယာေတြ၊ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ တပ္မေတာ္စတဲ့ သက္ဆိုင္ရာ Stackeholder ေတြ အားလံုးက စည္းစည္းလံုးလံုး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ ဦးထမ္းပဲ့ထမ္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက အက်ဆံုးကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသား မိဘျပည္သူေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းမွာ အစဥ္အၿမဲ ေမာ္ကြန္းတင္ က်န္ရစ္မယ့္ သမိုင္းစာမ်က္ႏွာသစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ တစ္ကမာၻလံုးက ေစာင့္ၾကည့္မႈေတြ ၾကားမွာ ျမန္မာ့ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္သစ္ကို လမ္းဖြင့္ေပးႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြ အားလံုး တက္ညီလက္ညီ ေဖာ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ဒီလမ္းေၾကာင္းမွန္ ေပၚမွာ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏုိင္ငံသား အားလံုး ေနာက္ေၾကာင္း ျပန္ မလွည့္စတမ္း ေလွ်ာက္လွမ္းၿပီး မတူညီတာေတြ ဖယ္ထားၿပီး တူညီတာေတြ ပူးေပါင္း လုပ္ကိုင္ သြားၾကမယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီဟာလည္း ခုိင္မာသည္ထက္ ခုိင္မာလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

နာယကႀကီး ခင္ဗ်ား -
ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရ စတင္တာဝန္ယူခ်ိန္မွာလည္း မိဘျပည္သူေတြအားလံုး လိုလားေတာင့္တေနတဲ့ အဓိကဆႏၵ ႏွစ္ရပ္ကို ျဖည့္ဆည္းႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပထမ ဆႏၵက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျပည္သူေတြဟာ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းနဲ႕ ေနထုိင္လို ၾကပါတယ္။ မိဘျပည္သူေတြရဲ႕ ဒီဆႏၵကို အေျခခံၿပီး အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ ေပါင္းစည္း ညီညြတ္ေရး၊ ထာဝရ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ေဆာင္ၾကဥ္းေရး စတဲ့ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေလးေပးၿပီး ေဆာင္ရြက္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ ပါဝင္သင့္ ပါဝင္ထိုက္ ပါဝင္ႏိုင္တဲ့သူေတြ အားလံုး ပါဝင္ခြင့္ ရရွိေရး ဆိုတဲ့ All Inclusive Political Process ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးပမ္း တည္ေဆာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီကေန႔ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကိဳးပမ္းခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္ဟာ သိသိသာသာ အေကာင္အထည္ ေပၚလာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလမ္းေၾကာင္းသစ္ ေပၚထြန္းလာေစဖို႔ ျပည္သူလူထု တစ္ရပ္လံုးရဲ႕ ဆႏၵ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔အစိုးရဲ႕ စစ္မွန္တဲ့ ေစတနာ၊ ႏိုင္ငံနဲ႕ ျပည္သူလူထု အက်ိဳးကို ဦးထိပ္ထားတဲ့ ခံယူခ်က္ ဒါေတြနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆိုရင္ ျပည္တြင္း ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု အားလံုးဟာ အေျခခံဥပေဒ မူေဘာင္အတြင္းကေန ဒီမိုကေရစီ က်င့္စဥ္ေတြကို လိုက္နာ က်င့္သံုးၿပီး ျပည္သူ႔ ကိုယ္စားလွယ္ေတြ အျဖစ္ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ စိတ္အား ထက္သန္စြာ ႀကိဳးပမ္းလာၾကတာ ကိုလည္း ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ ျမင္ေတြ႔ ေနရၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

အလားတူပဲ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ ေပါင္းစည္း ညီညြတ္ေရးနဲ႕ ႏိုင္ငံ တည္ေဆာက္ေရးမွာ အားလံုး ပါဝင္ခြင့္ ရရွိေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရရဲ႕ (၁) ႏွစ္တာကာလ သက္တမ္းအတြင္းမွာ အက်ဥ္းသားေပါင္း ႏွစ္ေသာင္း ရွစ္ေထာင္ေက်ာ္ကို လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ ေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သမိုင္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ ျပန္ၾကည့္ရင္ (၁) ႏွစ္အတြင္း လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ အႀကိမ္ေရ အမ်ားဆံုး ေပးခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္း အသစ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာရရင္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အားလံုး ပါဝင္ခြင့္ ရရွိေရးကို ေမွ်ာ္မွန္းၿပီး ဇန္နဝါရီလ အတြင္းမွာ (၂) ႀကိမ္ တိုင္တိုင္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ပႏိုင္ငံေတြမွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသားေတြကိုလည္း လမ္းဖြင့္ႀကိဳဆို ဖိတ္ေခၚခဲ့တာနဲ႕အညီ နယ္ပယ္အသီးသီးမွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာေတြဟာလည္း တက္တက္ႂကြႂကြ စိတ္အား ထက္သန္စြာနဲက တက္ႏုိင္သမွ် ဝိုင္းဝန္းကူညီ ေဆာင္ရြက္လာၾကတာကိုလည္း ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္ရာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ႏိုင္ငံေရးစနစ္ ခုိင္မာ ရင္သန္႔ဖို႔ ခုိင္မာေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ လိုအပ္ပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္သစ္၊ မ်ိဳးဆက္ေဟာင္း အားလံုး Common Ground ရွာေဖြႏိုင္ၿပီး စုေပါင္းစြမ္းအားနဲ႔ ႏိုင္ငံတည္ေဆာက္ သြားႏိုင္ေရးဟာ ႏိုင္ငံေတာ္နဲ႕ ႏုိင္ငံသား အားလံုးရဲ႕ အနာဂတ္နဲ႕ တိုက္ရိုက္ ဆက္စပ္လ်က္ ရွိေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေနတဲ့ All Inclusive Political Process မွာ ေခတ္အဆက္ဆက္က အခြင့္အေရးေတြ ေတာင္းဆိုေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ တိုင္းရင္းသားေတြ ပါဝင္ႏိုင္ဖို႔ အေရးႀကီးဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံဟာ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ ျဖစ္တာနဲ႔အညီ ဒီႏိုင္ငံေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ တိုင္းရင္းသားေတြ အားလံုး တန္းတူရည္တူ ပါဝင္ခြင့္ရရွိဖို႔ မျဖစ္မေန ေဆာင္ရြက္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေသြးရင္း ညီအစ္ကို တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေခတ္အဆက္ဆက္ အေကာင္အထည္ မေပၚခဲ့တဲ့ အိပ္မက္၊ လြင့္ျပယ္ ေပ်ာက္ပ်က္ခဲ့ရတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဘက္နဲ႕ တစ္ဘက္ ထိေတြ႔ ဆက္ဆံမႈေတြ ကင္းေဝးၿပီး အထင္အျမင္ လြဲမွားခဲ့တာေတြ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အစိုးရလက္ထက္မွာ အဆံုးသတ္ေပးႏိုင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ရခိုင္၊ ရွမ္းအစရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားမ်ား နည္းတူ ဗမာဆိုတာဟာလည္း ျပည္ေထာင္စုႀကီးထဲက တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတစ္စု ျဖစ္ပါတယ္။ သာတူညီမွ် အခြင့္အေရးကို အားလံုးမွ်ေဝ ရရွိၾကဖို႔၊ တန္းတူရည္တူ ျဖစ္ေပၚလာဖုိ႔ဆုိတဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အစိုးရရဲ႕ လုိလားခ်က္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။

အပိုင္း (၂) ဆက္ရန္

No comments: