Sunday, February 1, 2009

ေျခာင္းၾကည့္သူရဲ့ အမွား ၁၂

ေရးသားသူ — ကိုႀကီးေပၚ

`ကမာၻမီးေလာင္၊ ေတာေၾကာင္ လက္ခေမာင္းခတ္´ ဆိုတဲ့ ျမန္မာဆို႐ိုးတခု ရွိပါတယ္။ အခက္အခဲ အၾကပ္အတည္းေတြ ျဖစ္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာ အခြင့္အေရးသမားေတြ အႀကိဳက္ေတြ႔တတ္တယ္လို႔ ဆုိလိုတာပါ။ ဘယ္ကမာၻမွာ ဘယ္မီးေလာင္တုန္းက ဘယ္ေတာက ဘယ္ေၾကာင္ ဘယ္လို လက္ခေမာင္းခတ္တယ္ေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ ကိုႀကီးေပၚတို႔ တိုင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာျဖင့္ `ဘ၀ေလာင္မီးက်´ တဲ့အခါ ၾကားသိျမင္ေတြ႔ ရသမွ်မွာေတာ့ `ေဗဒင္ေၾကာင္´ေတြ လက္ခေမာင္းခတ္ၾကတာပါပဲ။ ျမန္မာေတြရဲ့ ဘ၀ေတြကလည္း ေလာင္းမီးေတြ က်ၿပီးရင္းကို က်ေနေလေတာ့၊ ေဗဒင္ေၾကာင္ေတြကလည္း လက္ခေမာင္းေတြ ခတ္ၿပီးရင္းကို ခတ္ေနၾကေတာ့တာ။ ေမာ ေမာေလာက္ပါေပရဲ့။

ကံတရားကို လာဘ္ထိုးမယ္

ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးကို ေျခာင္းၾကည့္လိုက္တိုင္း အလွဴဒါနေတြ, ဆုေတာင္းပတၳနာေတြ, ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြက ၿခိမ့္ၿခိမ့္ညံညံ ရွိလွပါတယ္။ ဒါေတြ အားလုံးလုိလိုကို ျမန္မာျပည္သားေတြက `ယၾတာေခ်´ေနတာေတြလို႔ ေယဘုယ် မွတ္ယူၾကပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းမ်ား ဘုရားတက္တာ ယၾတာ။ ဘုန္းႀကီးလွဴတာ ယၾတာ။ ဆင္းတုထုတာ ယၾတာ။ လမ္းျပင္တာ ယၾတာ။ ထားပါေတာ့ ဒီလိုလုပ္တာေတြက ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းေတြမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ေခါင္းရြက္ဗ်တ္ထိုး ေစ်းသည္ကအစ နာမည္ေက်ာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ အဆုံး လုပ္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။

ယုံၾကည္မႈေၾကာင့္ပဲ လုပ္လုပ္၊ ရလိုမႈေၾကာင့္ပဲ လုပ္လုပ္ ဒီလို လုပ္တာမ်ိဳးကိုေတာ့ ျမန္မာေတြက အျပစ္လို႔ မယူဆတတ္ၾကပါဘူး။ အခ်ိဳ႕က ဒါမ်ိဳးကို ဗုဒၶယၾတာ လုိ႔ေတာင္ ေခၚၾကေသးရဲ့။ ကိုႀကီးေပၚကလည္း အျပစ္လို႔ မေျပာလုိပါဘူး။ အျခားသူေတြကိုလည္း မထိခိုက္၊ အက်ိဳးလည္း ျဖစ္ေစမယ့္ အလုပ္မ်ိဳးကို ယုံၾကည္မႈေလး ကပ္ၿပီး လုပ္လိုက္ေတာ့ ေက်နပ္စရာ တမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္သြားတာေပါ့။ မဟုတ္ဘူးလား။ သို႔ေသာ္လည္းေပ့ါေလ… ဘုန္းႀကီးတပါးက အိပ္မက္ရလို႔ ဆိုၿပီး က်ိဳက္ထီး႐ိုး အတက္လမ္းကို ကားလမ္းေဖာက္လိုက္ေတာ့…။ ဟုတ္ကဲ့ ကားနဲ႔တက္ေတာ့ ျမန္ျမန္ေရာက္တာေပ့ါ။ ဒါေပမဲ့ သဘာ၀၀န္းက်င္ ပ်က္သြားတာက်ေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရပါ့…။ ဟုတ္ကဲ့ ဒါလည္း ျမန္ျမန္ေရာက္တာလုိ႔ပဲ ထားလိုက္ၾကပါစို႔။

အိပ္မက္ရလို႔, ဓာတ္က်လုိ႔, ကိန္းခန္းေရာက္လို႔, န၀င္းကိုက္လို႔ ဆိုတဲ့ ေဗဒင္ဆရာေတြ ဘိုးေတာ္ေတြေပးတဲ့ ယၾတာ ဆိုတာေတြကလည္း စုံမွစုံပါပဲ။ နအဖေခတ္မွာ အထင္ကရ ရွိခဲ့တဲ့ ယၾတာေတြကို ႏိုင္ငံျခားက ပညာရွင္ေတြကေတာင္ ေလ့လာဆန္းစစ္ သုေတသန လုပ္ၾကရတဲ့ အထိပါပဲ။ ျမန္မာေတြ ဘယ္ေလာက္ ယၾတာ ယုံၾကည္သလဲ ဆိုတာ ေလ့လာေတာ့ ေန႔စဥ္ဘ၀ ခါးနာ ေခါင္းကိုက္ ျဖစ္တာကအစ၊ စီးပြားေရး ပညာေရး အလယ္၊ ႏိုင္ငံေရး သံတမန္ေရး အဆုံး ယၾတာမပါရင္ ဘာမွ မလုပ္ၾကဘူးတဲ့။

ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ့လားလို႔ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ကိုႀကီးေပၚ ငယ္ငယ္တုန္းကလည္း ယၾတာနဲ႔ တတြဲတြဲ ရွိခဲ့ေပတာပဲလို႔ ျပန္ေအာက္ေမ့မိပါရဲ့။ ကိုယ္တိုင္လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အေမက လုပ္တာပါ။ စာေမးပြဲ ေျဖခါနီးခ်ိန္ဆုိရင္ ဘုရားစဥ္မွာ ပန္းေတြတင္ထားတာ အမ်ိဳးကို စုံလို႔။ ေမာင္ႏွမေတြအတြက္ ေန႔သင့္နံသင့္ ကပ္ထားတာေလ။ အေမနဲ႔အမ ႏွစ္ေယာက္တြဲၿပီး ဘုရားသြားတယ္ဆိုရင္ ဒါ ယၾတာသြားေခ်တာလို႔ တြက္လို႔ရၿပီ။ ေနာက္ေတာ့ ညီအကိုေတြ လုပ္ငန္းကိုင္ငန္းေတြနဲ႔ ႐ုန္းကန္ေနခ်ိန္မွာ အေမကလည္း ပန္းေတြ ဖေယာင္းတိုင္ေတြနဲ႔ ႐ႈပ္ေနတာပါပဲ။ ေၾသာ္… ဒါေၾကာင့္လည္း ပညာရွင္ေတြက ျမန္မာေတြရဲ့ ဘ၀ထဲမွာ ယၾတာက ထဲထဲ၀င္၀င္ ရွိေနတယ္လို႔ ဆိုေပတာကိုး။

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းေတြက ယၾတာမပါဘဲ ဘာမွမလုပ္ဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသား ပညာရွင္ေတြထက္ ျမန္မာေတြက ပိုသေဘာေပါက္ၾကပုံ ရပါတယ္။ သူတို႔ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ယၾတာေခ်တာပဲလို႔ လုံး၀ကို သတ္မွတ္ထားၾကတာပါ။ ေရႊျပည္ေတာ္က ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ ေဗဒင္ယၾတာကို အလြန္အမင္း ယုံၾကည္ၾကတယ္လို႔ ျပင္ပကမာၻကလည္း မွတ္ခ်က္ေပးထားပါတယ္။ ျပန္ၾကည့္ရင္ ဒီလို `ယၾတာကိုးကြယ္မႈ´ စြဲကပ္ေနတာကလည္း သမိုင္းနဲ႔ ရာဇ၀င္နဲ႔ပါပဲ။ ျမန္မာရာဇ၀င္မွာ ယၾတာမေခ်တဲ့ ဘုရင္ရယ္လို႔ မရွိပါဘူး။ ေဗဒင္ဆရာမရွိတဲ့ နန္းေတာ္လည္း မရွိပါဘူး။ ထားပါေတာ့။ ဒါက ေရွးေခတ္က ေရွးအယူ ေရွးပညာ။ ေခတ္သစ္မွာ က်ေတာ့ေရာ…။

ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးယူတဲ့ နံနက္ ၄ နာရီ ၂၀ မိနစ္ဆိုတာ ေဗဒင္ဆရာေတြ တြက္ေပးတာတဲ့။ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးႏုရဲ့ ဗလိနတ္စာ ေကၽြးတာတို႔၊ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ သဲပုံေစတီတည္တာတို႔ ဆိုတာေတြကလည္း ေျပာမဆုံးတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြေပါ့။ ဗုိလ္ေန၀င္း တေယာက္ နန္း၀တ္နန္းစား၀တ္ၿပီး မႏၲေလးနန္းေတာ္ေဟာင္းထဲ ၀င္သြားတယ္ ဆိုတာလည္း ၾကားဖူးပါရဲ့။ ရခိုင္လူမ်ိဳး မိန္းကေလးငယ္ငယ္ေလးနဲ႔ လက္ထပ္ပြဲယၾတာ လုပ္တယ္ဆိုတာလည္း ၾကားဖူးပါရဲ့။ အဲ သူ႔တပည့္ သြားေလသူ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးလို ၀တ္ၿပီး ဘုရားေပၚက ဆင္းလာသတဲ့။ ဗိုလ္ေစာေမာင္ကေတာ့ ပုတီးႀကီးနဲ႔ ဟုိလူ႔တို႔ ဒီလူ႔တို႔။

ဗုိလ္သန္းေရႊကေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာနဲ႔ တူတဲ့ ေက်ာက္စိမ္းဆင္းတု ထုၿပီး လူေတြကို ရွိခိုးခိုင္းသတဲ့။ အဲဒီဆင္းတုကို ဓာတ္ေတြေဆးေတြ စီရင္ထားေသးတယ္လ္ို႔လည္း ဆိုရဲ့။ ဒါေၾကာင့္ ဂမ္ဘာရီ နဲ႔ ဘမ္ကီမြန္း ႏွစ္ေယာက္ဟာ ဗိုလ္သန္းေရႊနဲ႔ေတြ႔ေတာ့ အာေစးမိၿပီး အညံ့ခံသြားၾကရတာလို႔လည္း သက္ေသထူၾကပါတယ္။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္တယ္ေတာ့ မေျပာတတ္ပါဘူး။ လူေတြကေတာ့ ဒီအေၾကာင္းေတြကို လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ျမည္းလိုက္ ယမကာနဲ႔ ျမည္းလိုက္ပါပဲ။ ေရႊျပည္ေတာ္မွာကလည္း ေလျမည္းေလေသာက္ နဲ႔ ေလမူးေလေအာ္ပဲ လုပ္ႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္လား။

ဟိုတေလာကေတာ့ ေဗဒင္ဆရာတေယာက္က ေရးပါတယ္။ ဗုိလ္သန္းေရႊ ၾကပ္ေျပးကို ေျပာင္းတာဟာ ယၾတာေခ်တာတဲ့။ ေဗဒင္ကိန္းခန္းအရ မင္းအစိုးရ ျပဳတ္က်မယ့္ အႏၲရာယ္ ရွိတယ္တဲ့။ ဒီကိန္းကို ေၾကဖို႔အတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ေျပာင္းေျပးတာတဲ့။ ဒါေၾကာင့္ က်ေရာက္လာတဲ့ အႏၲရာယ္က မင္းအေပၚ မက်ေတာ့ဘဲ နာဂစ္ အျဖစ္နဲ႔ ၀င္ေရာက္လာၿပီး ျပည္သူေတြအေပၚ က်သြားတာတဲ့့။ သူ႔ရဲ့ အယူခံ၀င္ခ်က္ကေတာ့ ဗုိလ္သန္းေရႊဟာ ျပည္သူ႔ေသြးနဲ႔ နန္းဆက္တာလို႔ ဆိုပါတယ္။

ကိုႀကီးေပၚတို႔ ဆီမွာ အဲသလို `ေပါက္ေဖာ္ေလာဂ်စ္´ ေတြ အလြန္ေပါပါတယ္။ လူထုအႀကိဳက္ ခ်ဲထီလိုပါပဲ။ ေပါက္ဂဏန္းထြက္ၿပီးရင္ ထြက္လာတဲ့ တြက္နည္းက အတိအက်။ ျဖစ္ၿပီးသြားၿပီေဟ့ ဆိုတာနဲ႔ ဇာတ္ကြက္ ဇာတ္လမ္းေတြက အစီအရီ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ။ အခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာရာဇ၀င္ေတြထဲမွာလည္း အဲသလိုပါပဲ။ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ေဗဒင္ယၾတာနည္းနဲ႔ အခ်ိတ္အဆက္လုပ္ၿပီး ဇာတ္လမ္းဆင္ထားတာေတြ မနည္းမေနာပါ။ အခုလည္း ဗိုလ္သန္းေရႊ မေကာင္းဘူး ဆိုတဲ့ သၾကားေလးအုပ္ၿပီး ယၾတာခ်ီးမြမ္းခန္း ထုတ္သြားပါတယ္။ သူ႔အဆိုအရ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ့ ယၾတာက သိပ္မွန္ သိပ္ေကာင္းေနတယ္လုိ႔ ဆိုရမလို၊ အဲသလို ေဟာတဲ့ ဉာဏ္ႀကီးရွင္ကိုလည္း ေရႊခ်ထားရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ တနည္းေျပာေတာ့ ယၾတာယုံတဲ့ လူထုကို ပိုယုံၾကလို႔ ေျပာေနသလိုပါပဲ။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေတာ့ ေဗဒင္ဆရာက `သုေတသီ´ အမည္ခံၿပီး စာေရးေပမယ့္ စာဖတ္သူကို အသိပညာေပးတာ မဟုတ္ဘဲ ေဗဒင္ယုံဖို႔ ေၾကာ္ျငာထိုးသြားတာပါပဲ။

ေၾကာ္ျငာဆိုလို႔ မိုးေသာက္ၾကယ္မွာပါတဲ့ ေၾကာ္ျငာတခုကလည္း အေတာ္သင္းပါတယ္။ `စိတ္ႏွင့္ေမးလွ်င္ စိတ္ျဖင့္ေျဖမည္´တဲ့။ ကိုႀကီးေပၚကေတာ့ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာမွ, စာနဲ႔ေရးမွ ၾကားႏုိင္ သိႏိုင္သူမို႔ မေမးရဲေတာ့ပါဘူး။ တခါကလည္း စာေစာင္တခုမွာ `သင့္ဘ၀ကို ေဗဒင္ပညာျဖင့္ ေျပာင္းလဲေပးမည္´ ဆိုတဲ့ ေၾကာ္ျငာတခု ဖတ္လိုက္ရပါေသးတယ္။ ခင္ဗ်ားဘ၀ကိုေကာ ဘယ္ႏွစ္ခါ ေျပာင္းခဲ့ၿပီးၿပီလဲလို႔ နားရြက္ဆြဲၿပီး ေမးလိုက္ခ်င္ရဲ့။

ေဗဒင္ဆရာေတြ ဘိုးေတာ္ေတြက လူထုၾကားမွာ ေၾကာ္ျငာလိႈင္လိႈင္ထိုးေပမဲ့ အာဏာရွင္ကိုေတာ့ မလြန္ဆန္ႏိုင္ပါဘူး။ ေကာက္ထားလို႔ ေျမႇာက္စားခံရခ်ိန္မွာေတာ့ ေရႊစလြယ္သိုင္းၿပီး ဟန္ေရးျပျပ ေဘာင္းေတာ္စ တလူလူ။ မ်က္မာန္ေတာ္ရွလို႔ ဒဏ္ထိေတာ့ ေျခက်င္းနဲ႔ ေဒါက္နဲ႔ ရဲဘက္မွာ ေက်ာက္ထုလ်က္။ ဒီႏွစ္မွာေတာ့ သႀကၤန္စာ ေဟာစာတမ္းမွာေတာင္ အာဏာရွင္အလိုက် ေဟာကိန္းေတြ ထြက္ျပရေသးသပ။ ကဲ ဘယ့္ႏွယ္ရွိစ။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မင္းေတြ အပါအ၀င္ တိုင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ေရႊျပည္ေတာ္သားေတြ အားလုံးလိုလို `ယၾတာ႐ူး´ ၾကေပမယ့္ `ယၾတာဆိုတာ ဘာလဲ´ လို႔ေမးရင္ အ အာ အိ အီ နဲ႔ ေျဖႏိုင္သူ အေတာ္ ရွားပါတယ္။ ယၾတာဆိုတာ `ကံတရားကို လာဘ္ထိုးတာပါ´။ ျမန္မာအဘိဓာန္ထဲမွာ ဖြင့္ဆိုထားပုံက `ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ မေကာင္းက်ိဳးကို ပ်က္ျပယ္ေစရန္ ေဗဒင္ပညာအရ ေဆာင္ရြက္ေသာ အစီအရင္´ တဲ့။ ဒီဖြင့္ဆိုခ်က္အရကုိပဲ မေကာင္းက်ိဳးကိုပဲ ပ်က္ျပယ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏိုင္တယ္လို႔ မဆိုလိုတာ ေတြ႔ရပါမယ္။ ဒါကိုက `ယထာဘူတ´ မက်ဘူးဆိုတာ သိပ္ထင္ရွားေနပါတယ္။ စြမ္းအင္တခုဟာ ဒြန္တြဲေနတဲ့ သေဘာႏွစ္စလုံးနဲ႔ ဆက္စပ္ႏိုင္မွသာ ယထာဓမၼ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဥပမာ - မီး ဟာ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး ႏွစ္ခုစလုံးကို ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္။ သီလ ဟာ မေကာင္းမႈကို တားျမစ္ၿပီး ေကာင္းမႈကို အားေပးတယ္။

ေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေအာင္မလုပ္ႏိုင္တဲ့ ယၾတာကို ျမန္မာေတြ ႐ူးေနသမွ် ေဗဒင္ေၾကာင္ေတြ လက္ခေမာင္း ခတ္ေနၾကေပမေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ယၾတာ႐ူးခဲ့ၾကတဲ့ ရွင္ဘုရင္ေတြလည္း အခ်ိန္တန္ေတာ့ ေလွ်ာသြားၾကတာပါပဲ။ အာဏာရွင္ေတြလည္း ဂိန္းသြားၾကတာပါပဲ။ ေညာင္ရမ္းေခတ္ရဲ့ မဟာဓမၼရာဇာ မင္းလက္ထက္နဲ႔ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ရဲ့ သီေပါမင္း လက္ထက္ေတြမွာ တိုင္းျပည္ပ်က္ေတာ့မွာမို႔ ရွင္ဘုရင္က စၿပီး တနန္းေတာ္လုံး တျပည္လုံး ယၾတာေခ်ပြဲႀကီးေတြကို အုံးအုံးၿခိမ့္ၿခိမ့္ လုပ္ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ပ်က္စရာရွိတာကေတာ့ ပ်က္တာပါပဲ။ ကံတရားကို လာဘ္ထိုးလို႔ မရပါဘူး။ ေဗဒင္ဆရာေတြ ဘိုးေတာ္ေတြက ယၾတာ မေခ်ခိုင္းလည္း ျဖစ္မႈ ပ်က္မႈေတြက သူ႔အေၾကာင္းနဲ႔သူ သံသရာလည္ေနမွာပါ။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကို `နကၡတၱေဗဒႏွစ္´ လို႔ သတ္မွတ္သတဲ့။ ေနကို ကမာၻက ပတ္ေနတာျဖစ္ေၾကာင္း နကၡတ္ေတြကို မွန္ေျပာင္းနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ပထမဆုံးေျပာခဲ့တဲ့ ဂယ္လီလီယို ႏွစ္ ၄၀၀ ျပည့္ပြဲလည္း က်င္းပမယ္တဲ့။ အေမရိကန္ အာကာသသိပၸံက နကၡတ္တာရာၾကည့္ဖို႔ အာကာသထဲမွာ လႊတ္တင္ထားတဲ့ ဟဗ္ဘဲလ္မွန္ေျပာင္းကို မြမ္းမံမယ္။ ၿပီးေတာ့ ေျခာက္တန္ေက်ာ္ေလးတဲ့ ဂ်ိမ္းစ္၀က္ မွန္ေျပာင္းအသစ္ကို ကမာၻအထက္ မိုင္းေလးရာေက်ာ္မွာ တင္ထားမယ္တဲ့။ ရည္ရြယ္ခ်က္က စၾက၀ဠာႀကီးကို အေသးစိတ္ ပိုျမင္ေအာင္ပါတဲ့။

ဟုတ္ကဲ့။ ကမာၻႀကီးက စၾက၀ဠာထဲက နကၡတ္ေတြၾကည့္ၿပီး အလုပ္႐ႈပ္ခ်င္ ႐ႈပ္ေနၾကပါေစ။ ကိုႀကီးေပၚ စိတ္မ၀င္စား အားပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ဟိုတေန႔က ဗုိလ္သန္းေရႊတို႔ ဗိုလ္ေမာင္ေအးတို႔ ေရႊတိဂုံမွာ ေရႊဆြဲႀကိဳးေတြ လာလွဴတာ ဘာယၾတာလဲလို႔ အဓိပၸာယ္ဖြင့္ရပါဦးမယ္။ မၾကာခင္ ေပၚထြက္လာမဲ့ ကိန္းဂဏန္းေတြက ဘာယၾတာလဲဆိုတာ လက္ဖက္ရည္၀ိုင္းမွာ ျမည္းၾကည့္ရပါဦးမယ္။

1 comment:

ေဇေဇာ္ said...

ဂြဒ္တယ္ဗ်ာ.. ကိုႀကီးေပၚေရ..။ ေခ်ာင္းလက္စေလးနဲ႔ ဆက္ေခ်ာင္းေပးပါဦး..။ မေခ်ာင္းတတ္တဲ့သူဆိုေတာ့ သူမ်ားေခ်ာင္းၿပီး ေျပာျပတာကိုပဲ ေစာင့္ေနရတယ္ဗ်ဳိ..။