ေရးသားသူ — ကိုႀကီးေပၚ
ေျခာင္းေလေျခာင္းေလ၊ ေျခာင္းမေျပသည္၊ ေျခာင္းေလမွားေလပါတကား… လို႔ သံေပါက္ထုတ္ရမယ္ ထင္ပါရဲ့။ ကိုႀကီးေပၚ တေယာက္ေတာ့ျဖင့္ ေျခာင္းလိုက္ မွားလိုက္ တလည္လည္ပါပဲ ခင္ဗ်ာ။ ဒါေတာင္မွ ေျခာင္းသမွ် မွားသမွ်ကို စာဖြဲ႕တာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ မိုးေသာက္ၾကယ္က တလတခါထုတ္ ဆိုေတာ့ တလမွ တခါပဲ ေျခာင္းရ မွားရတာ။ အျခားမွာ ေလွ်ာက္ေရးရင္ အယ္ဒီတာမင္းမ်ားက ၿငိဳျငင္ေတာ္မူမွာ ေၾကာက္ရပါေသးတယ္။ အခုေခတ္မွာက အင္တာနက္ေပၚမွာ ေရးမယ္ဆိုရင္ အလြန္လြယ္ပါတယ္။ ဘေလာ့ေတာ္မ်ားလည္း အလြန္ေပါပါတယ္။ သို႔ေသာ္ မိုးေသာက္ၾကယ္ အယ္ဒီတာမ်ားက စာအုပ္ထုတ္ေပးမယ္လို႔ ေျပာေတာ့ ကိုႀကီးေပၚလည္း ဘယ္ျငင္းလို႔ ေကာင္းပါ့မလဲ၊ အဟဲ…။ (အိပ္မက္ထဲမွာ အဲသလိုေျပာတာပဲ။ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိဘူး။)
ဒီတလမွာေတာ့ ကိုႀကီးေပၚရဲ့ မွန္ေျပာင္းက ၃၆၀ ဒီဂရီ လည္သြားတယ္ ခင္ဗ်။ ဒီေတာ့ တိုင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ျပည္ေတာ္ႀကီးသာ မကဘဲ ကမၻာတ၀ွမ္းက `ေရႊ´ ဆိုတဲ့ ျပည္ေတာ္သားေတြဆီပါ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ အင္း… ကိုႀကီးေပၚျဖင့္ အႀကီးအက်ယ္ မွားခဲ့ေလၿပီ။ ေတာသားၿမိဳ႕ေရာက္ ထန္းေခါက္ေရႊခ် သလိုမ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား။ လူ၀င္မဆံ့ လူနံ႔မ၀င္မ်ား ျဖစ္ေနၿပီလား။ ကဲ ဘာမ်ား ေျခာင္းမိလို႔ ဘာမ်ား မွားမိသလဲ ဆိုေတာ့…
ခမ္းနားေတာ္၀င္ ပြဲသဘင္၊ ဆင္ယင္ဟန္ေပး ႏုိင္ငံေရး
တုိင္းဗာရာ ျမန္မာဏသီ ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးက တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ အၾကင္အထိုထို စစ္ဗုိလ္ စစ္သား စစ္မယားနဲ႔ စစ္ေဖာ္လံဖား အသီးသီးတို႔ကို မီဒီယာေပၚမွာ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေတြ႕ၾက ျမင္ၾက ၾကားၾကရပါတယ္။ တိုင္းျပည္အတြက္ က်ရာတာ၀န္ကို ပင္ပင္ပန္းပန္း ႀကိဳးႀကိဳးစားစား မဟားဒရား ေဆာင္ရြက္ေနၾကတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ေန႔စဥ္ သတင္းမီဒီယာေတြက တာ၀န္ေက်ေက် ထုတ္ျပန္ေပးေနလို႔ မျမင္ခ်င္လည္းျမင္ေနရတဲ့ ႐ုပ္ပုံမွတ္တမ္းေတြေပါ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းမ်ားရဲ့ တိုင္းျပည္အတြက္ ေပးဆပ္ေနတဲ့ သမိုင္းေတြေပါ့။ အဲဒါေတြက ငါးႏွစ္တႀကိမ္ ဆယ္ႏွစ္တႀကိမ္ ဆိုသလို ထုတ္ေ၀တဲ့ `တိုင္းက်ိဳးျပည္ျပဳ´ တို႔၊ `ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာေသာ…´ တို႔ စတဲ့ ငါးပိႆာေလာက္ေလးတဲ့ စာအုပ္ႀကီးေတြမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပဖို႔ အေၾကာင္းအရာေတြ ဆိုပါေတာ့။
အဲဒီ သတင္းေတြ, မွတ္တမ္းေတြ ရွိသမွ်အားလုံးကို စုေဆာင္းၾကည့္ပါ။ သိန္းနဲ႔သန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ရႏိုင္ပါတယ္။ ၿပီးရင္ အဲဒီမွတ္တမ္းေတြကို အမ်ိဳးအစား တူရာအလိုက္ မ်ိဳးတူစုၾကည့္ပါ။ မ်ိဳးတူစု ဘယ္ႏွစ္ခုရမယ္ ထင္ပါသလဲ။ ကိုႀကီးေပၚ စုၾကည့္တာေတာ့ မ်ိဳးတူစု တခုတည္းပဲ ရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ `အခမ္းအနား´ ဆိုတဲ့ အမ်ိဳးအစားပါ ခင္ဗ်ာ။
အခမ္းအနားေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ, ဘာသာေရးဆိုင္ရာ, လူမႈေရးဆိုင္ရာ, ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေပါ့။ လုပ္တာကိုက အခမ္းအနား ျဖစ္လို႔မို႔ အခမ္းအနား တက္ေရာက္ေၾကာင္း သတင္းေရးတာ ဘာျဖစ္သလဲကြလို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း၊ ဟုတ္ကဲ့… ကိုႀကီးေပၚ ဘာမွ မေျပာလိုပါဘူး။ အခမ္းအနား ဆိုေတာ့ အခမ္းအနားပဲေပါ့။
အဲ သို႔ေပမဲ့ ေစာဒကေလးေတာ့ တက္ပါရေစဦး။ ႏိုင္ငံတကာမွာေတာ့ျဖင့္ရင္ အဲသလို အထိမ္းအမွတ္ အခမ္းအနားေတြ လုပ္တဲ့အခါ `ေရွ႕ကို ဘာဆက္လုပ္ၾကမယ္´ လို႔ ေျပာဆိုေဆြးေႏြးၾက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၾကတဲ့ အေၾကာင္းကို ဦးစားေပးၾကတယ္လို႔ ကိုႀကီးေပၚ မွတ္သားမိပါတယ္။ အခမ္းအနားသို႔ မည္သူမည္၀ါ တက္ေရာက္ေၾကာင္း၊ အမွာစကား ေျပာၾကားေၾကာင္း၊ လူဘယ္ေလာက္လာေၾကာင္း စတာေတြက ေရွ႕တန္းမွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ထင္ပါရဲ့၊ ဗိုလ္သန္းေရႊရဲ့ မိနစ္ ၄၀ ေလာက္ၾကာတဲ့ မိန္႔ခြန္းကို ႏိုင္ငံတကာ သတင္းဌာနေတြက ေရးေတာ့ စာႏွစ္ပိုဒ္တည္း ရွိရဲ့။ စာႏွစ္ပိုဒ္ဆိုတာ သတင္းေရးတဲ့ စနစ္အရ ၀ါက်တေၾကာင္းကို စာတပုိဒ္ခြဲတာမို႔ ႏွစ္ပိုဒ္ ျဖစ္သြားတာပါ။ တနည္းေျပာရင္ ၀ါက် ႏွစ္ေၾကာင္းတည္းရယ္။
သတင္းသမားေတြလည္း အေတာ္ပင္ပန္းရွာမွာပါ။ မိနစ္ေလးဆယ္စာထဲက စကၠန္႔ ၄၀ စာကို ေရြးရ ရွာရတာဆိုေတာ့။ အင္း သူ႔ ဒုကၡနဲ႔ သူေပါ့ေလ။ ျမန္မာ့အလင္းတို႔ ေၾကးမုံတို႔ ျမန္မာ့႐ုပ္သံ တို႔က ၀န္ထမ္းေတြကေတာ့ အဲသလို သတင္းရွိတဲ့ေန႔ဆိုရင္ အင္မတန္ ေပ်ာ္တယ္ ဆိုပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ မိန္႔ခြန္း အျပည့္အစုံကို သက္ဆိုင္ရာက စာ႐ိုက္ေပးလိုက္ၿပီးသား။ အဲဒါကို ဒီအတိုင္း အျပည့္အစုံ ျပန္ကူးထည့္လိုက္႐ုံပါပဲ။ ကြန္ပ်ဴတာေခတ္ဆိုေတာ့ စာျပန္႐ိုက္စရာေတာင္ မလိုေတာ့ပါဘူး။ မိန္႔ခြန္းက စာ ရွစ္မ်က္ႏွာေလာက္ ယူမယ္၊ ဓာတ္ပုံက ေလးမ်က္ႏွာေလာက္ ယူမယ္။ က်န္တာက ေၾကာ္ျငာနဲ႔ အာကလံပါကလံ။ ဒီေတာ့ ၀န္ထမ္းေတြ အၿမီးေျမႇာက္လိုက္ အီးေပါက္လိုက္။ က်ားထိုး ခ်ဲတြက္ ေန႔တြက္ကိုက္တ့ဲေန႔ပါပဲ။
အျခား လႈပ္ရွားမႈေတြ သတင္းေတြကို ၾကည့္ဦးမလား။ … ထီးေတာ္တင္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္။ … ဖြင့္လွစ္ပြဲသို႔ တက္ေရာက္။ … သင္တန္းဆင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္။ … လုပ္ငန္းခြင္ ၾကည့္႐ႈ။ … ႏွင့္ လက္ခံေတြဆုံ။ … ႂကြေရာက္စစ္ေဆး။ … ဆိုင္ရာ အစည္းအေ၀း က်င္းပ။ … အလွဴေငြေပးအပ္ပြဲ။ … ညစာစားပြဲ။ … ဂုဏ္ျပဳအမွာစကားေျပာ။ စတဲ့စတဲ့ အဲသည့္ ေခါင္းစဥ္ေတြထဲက မထြက္ပါဘူး။ အားလုံးဟာ အခမ္းအနား သေဘာသက္၀င္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ခ်ည္းပါပဲ။ လုပ္ငန္းခြင္ ၾကည့္႐ႈတာတို႔ စစ္ေဆးတာတို႔ ဆိုတာလည္း မင္းခမ္းမင္းနားနဲ႔ အေႁခြအရံ အသင္းအပင္းနဲ႔ ႀကိဳတဲ့သူ ပန္းစည္းေပးတဲ့သူနဲ႔ ဆိုေတာ့ အခမ္းအနား တမ်ိဳးပါပဲ။ နာဂစ္ ေလေဘးေရေဘး ဒုကၡသည္ေတြဆီ သြားေရာက္အားေပးတယ္ ဆိုတာကိုပဲ နမူနာၾကည့္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းႀကီးက ခါးႀကီးေထာက္လို႔၊ ရံေရြေတာ္သားေတြက သတိနဲ႔ ေစာင့္လို႔၊ ဒုကၡသည္ေတြက လက္အုပ္ေလးေတြ ခ်ီလို႔။
ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာက ဘာပဲလုပ္လုပ္ အခမ္းအနားနဲ႔ လုပ္တတ္တာ အက်င့္ပါေနပါၿပီ။ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ေျမာင္းထဲကႏုံးကို လမ္းေပၚတင္တဲ့အလုပ္ လုပ္ၾကတာေတာင္မွ အခမ္းအနားနဲ႔ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ သတင္းစာထဲ ထည့္ၾကတာ မဟုတ္လား။ ဘုန္းႀကီးက အလယ္က ပလႅင္မွာထိုင္၊ လူႏွစ္ေယာက္က အထုပ္ကေလး တခုကို ဟိုဖက္ဒီဖက္ကိုင္၊ ေအာက္မွာ အလွဴဒါန ျပဳၾကသူငါ ဆိုတဲ့စာေလးကပ္၊ အဲဒါေတြကလည္း မျမင္ခ်င္မွ အဆုံး။ လူတေယာက္က စကားေျပာေနပုံ၊ လူတစုက ေအာက္မွာထုိင္ေနပုံ အဲသည္ ႏွစ္ခုတြဲၿပီး သတင္းဓာတ္ပုံ လုပ္ထားတာေတြကလည္း မနည္းမေနာ။ (အဲဒီလို သတင္းဓာတ္ပုံမ်ိဳးက ဒုတိယကမာၻစစ္ ေနာက္ပိုင္း ဘယ္မွာမွ မသုံးၾကေတာ့ပါဘူး။) ထားပါေတာ့ ဒါေတြေျပာေနရင္ ဆုံးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျပာခ်င္တာက …
အခမ္းအနားေတြ တြင္တြင္ႀကီး လုပ္ျပေနတာကို ၾကည့္ၿပီး တုိင္းျပည္အတြက္ တကယ္ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနတယ္လို႔ ဘယ္သူကမ်ား မွတ္ယူၾကပါလဲ။ ဖန္တရာေတေနတဲ့ ဓာတ္ပုံေတြ သတင္းေတြကို ဘယ္သူကမ်ား စိတ္၀င္တစား ၾကည့္ေနၾကပါသလဲ။ ႀကီးက်ယ္တဲ့ အခမ္းအနားေတြ, လူေတြ သိန္းခ်ီတက္တဲ့ အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္းေတြ, မိုးမဆုံး ေျမမဆုံးတဲ့ မိန္႔ခြန္းေတာ္ႀကီးေတြ, ေျပာင္လက္ေတာက္ပေနတဲ့ အဆင္တန္ဆာေတြ … အဲဒီအရာေတြက တုိင္းျပည္အတြက္ ဘာမ်ား အသုံးက်ပါသလဲ။
ဒီေမးခြန္းေတြကို ျမန္မာ့ဒီမိုသမားေတြက အလြယ္တကူပဲ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေျဖျပၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေတြက တိုင္းျပည္အတြက္ ဘာမွ အသုံးမ၀င္ပါဘူးကြာ… လို႔။ ဒီတသံတည္း ေျဖၾကမွာပါ။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုႀကီးေပၚကေတာ့ မအီမလယ္ႀကီး ျဖစ္ေနတာ ရွိတယ္ ခင္ဗ်။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကိုႀကီးေပၚ မ်က္လုံးထဲမွာ ျပည္ပက ျမန္မာ့ဒီမိုသမားေတြကလည္း အဲသလို အခမ္းအနားေတြကိုပဲ အႀကီးအက်ယ္ လုပ္ေနၾကတာ ျမင္ေနရလို႔ပါပဲ ခင္ဗ်ာ။
ဒီမိုသမားေတြဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းကေတာ့ အကန္႔အသတ္ ရွိသေပါ့။ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ ကိစၥေတြမွာ ျပည္ပေရာက္ ျမန္မာ့ဒီမိုသမားေတြက တက္တက္ႂကြႂကြ လုပ္ၾကတာ ကမာၻမွာ ခ်န္ပီယံပါပဲ။ အရင္ကေတာ့ လမ္းေပၚမွာ လက္သီးလက္ေမာင္းတန္းၿပီး ဟစ္ေအာ္ ဆႏၵျပၾကတာကို အျမဲလိုလို ေတြ႔ရတတ္ေပမဲ့ အခု ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ခန္းမေတြထဲမွာ ခမ္းခမ္းနားနား သားသားနားနားေတြ လုပ္ကိုင္လာၾကတာ ေတြ႔လာရပါတယ္။ အထိမ္းအမွတ္ေန႔ ဆိုင္ရာ ပြဲေတြဆိုရင္ ဟုိတယ္တို႔ ခန္းမတို႔မွာ တကယ့္ကို အက်အနပါ။ စင္ျမင့္နဲ႔ နဖူးစည္းနဲ႔ သဘာပတိနဲ႔ လုံျခံဳေရးနဲ႔ တကယ့္ကို အဟုတ္။ သဘာပတိႀကီးေတြမ်ား စင္ျမင့္ထက္မွာ မိန္႔မိန္႔ႀကီး ထုိုင္ေနေတာ္မူၾကတာ လင္ကြန္းေက်ာက္႐ုပ္ႀကီး က်ေနတာပါပဲ။ ေခါင္းေပါင္းစေတြလည္း တလူလူလြင့္။ ႐ိုးရာ အ၀တ္အစားကလည္း ဖက္ရွင္အျပည့္။ အလံေတြ ပိုစတာေတြ ေႂကြးေၾကာ္သံေတြကလည္း အျပည့္။ အဲ ဓာတ္ပုံေတြလည္း အျပည့္။
ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ရာ အထိမ္းအမွတ္ေန႔မို႔ ခမ္းခမ္းနားနား လုပ္တာ မင္းက ဘာနားလည္လို႔ လာေျပာေနရတာလဲ…လို႔ ေငါက္မွာ ငန္းမွာလည္း ေၾကာက္ရပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ မေကာင္းဘူးလားလို႔ ေမးရင္…။ ဟုတ္ကဲ့ `ေကာင္ပါ၏ခင္ဗ်ာ´လို႔ပဲ ေျဖပါရေစ။ အခမ္းအနားႀကီး ေအာင္ျမင္စြာ ၿပီးဆုံးသြားေလသတည္း … ေျဖာင္း ေျဖာင္း ေျဖာင္း ဆိုတာနဲ႔ ဒီမိုကေရစီႀကီးနဲ႔လည္း နည္းနည္းေတာ့ နီးလာမယ္ ထင္ရတာပါပဲ။ ဟုတ္ဟုတ္ မဟုတ္ဟုတ္ အဲသလုိေလး ထင္လိုက္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ဘ၀င္ျမင့္လို႔ ရသြားတာေပါ့။
ျပည္ပက ဒီမိုသမားေတြ ဆိုတာက ႏိုင္ငံတကာ ၀င္ဆန္႔ေနသူေတြပဲ။ ဘယ္ည့ံပါ့မလဲ။ ဒီလို အခမ္းအနားေတြကေန ေရွ႕ဆက္လုပ္ရမယ့္ ကိစၥေတြကို ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ၾကတာတို႔၊ ညီၫြတ္ေရး တည္ေဆာက္ၾကတာတို႔၊ မဟာဗ်ဴဟာ ေဖာ္ထုတ္ၾကတာတို႔ ဆုိဒါေတြလည္း မျဖစ္မေန လုပ္ၾကမွာပဲလို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။ အနည္းဆုံး စာတရြက္ေလာက္ေတာ့ ထြက္လာမွာပါ။ စာတရြက္ဆိုလည္း နည္းတာလိုက္လို႔။ လိုအပ္ရင္ လက္သီးေတြ လက္၀ါးေတြ ခုံပ်ံေတြ ထုတ္သုံးၾကမယ္လို႔လည္း ယုံၾကည္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕က်တဲ့ တိုက္ပြဲေတြေပါ့ ခင္ဗ်ာ။ ဒီမိုသမားေတြရဲ့ အခမ္းအနားေတြက ဒီလို အႏွစ္သာရေတြနဲ႔ ျပည့္လွ်ံေနမွာပါ။
သို႔ေသာ္လည္း ေရႊျပည္ေတာ္က အခမ္းအနားေတြနဲ႔ ျပည္ပက အခမ္းအနားေတြမွာ ဘုံတူညီေနတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ `ပုံစံေသ´ ႀကီးနဲ႔ `ဟန္ေရးျပ´ ၾကတာပါပဲ။ ပုံစံက် အစီအစဥ္နဲ႔ က်င္းပတဲ့ ပုံစံခြက္ အခမ္းအနားႀကီးမွာ သဘာပတိႀကီးက ပုံစံမိန္႔ခြန္းႀကီးကို ေျပာလို႔။ တက္ေရာက္သူမ်ားက ပုံစံလက္ခုပ္ေတြ တီးလို႔။ ပုံစံက် ထုတ္ျပန္ခ်က္ႀကီး ေက်ညာလိုက္တဲ့အခါ ဒီမိုကေရစီႀကီးလည္း ပုံစံတက် ျဖစ္သြားပါေလေရာ။
ပုံစံ အခမ္းအနားေတြမွာ အေရးပါတဲ့ အခ်က္တခုက ၀တ္စားဆင္ယင္ ထုံးဖြဲ႔မႈ ျဖစ္ေနေၾကာင္းကိုလည္း ကိုႀကီးေပၚရဲ့ မွန္ေျပာင္းထဲမွာ ေပၚလာေသးတယ္ ခင္ဗ်။
လြတ္လပ္ေရးေန႔ ဆိုရင္ ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ တိုက္ပုံနဲ႔ ျမင္ၾကရမယ္။ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ဆိုရင္ တိုင္းရင္းသား ႐ိုးရာ၀တ္စုံေတြနဲ႔ ျမင္ၾကရမယ္။ ေတာ္လွန္ေရးေန႔ ဆိုရင္ စစ္၀တ္စစ္စားေတြနဲ႔ ျမင္ၾကရမယ္။ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ ဆိုရင္ တဘက္ အျဖဴ အညိဳ ကေလးေတြ ပုခုံးမွာ သိုင္းထားၾကမယ္။ သႀကၤန္ေရာက္ေတာ့ ဟာ၀ိုင္ရီရွပ္နဲ႔ ျမက္ဦးထုပ္နဲ႔။ ၾက့ံဖြတ္ကလည္း ၀တ္စုံနဲ႔။ မိခင္နဲ႔ကေလးကလည္း ၀တ္စုံနဲ႔။ ၀န္ထမ္းေတြကလည္း ၀တ္စုံနဲ႔။ ကုမၸဏီက အေရာင္းစာေရး ေကာင္မေလးေတြလည္း ၀တ္စုံနဲ႔။
ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာ ဘယ္နား သြားၾကည့္ၾကည့္ ၀တ္စုံေတြနဲ႔ခ်ည္းပါပဲ။ အမိႈက္ေကာက္တဲ့ စည္ပင္၀န္ထမ္းက စၿပီး၊ ေဂါပကအဖြဲ႕အထိ အားလုံး ၀တ္စုံေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ။ မူႀကိဳကေလးက စၿပီး ထိပ္ဆုံးက ပုဂၢဳိလ္ႀကီးတိုင္ေအာင္ ၀တ္စုံ၀တ္ရတဲ့ ေခတ္ကို ေရာက္ေနမွကိုး။ ကိုႀကီးေပၚေတာင္မွ ျပည္ေတာ္မျပန္ခင္ ၀တ္စုံေတြ ခ်ဳပ္ထားမလား စိတ္ကူးမိရဲ့။ ပိုက္ဆံေတာ့ အေတာ္ကုန္မယ့္ ပုံပါပဲ။
အဲ… အန္အယ္ဒီဆိုတဲ့ ျပည္သူ႔ပါတီႀကီးကလည္း ၀တ္စုံနဲ႔ပါပဲ ခင္ဗ်။ ၈၈ ေက်ာင္းသားမ်ားကလည္း ၀တ္စုံနဲ႔ပါပဲ။ နာဂစ္မွာ ကူညီတဲ့ လူမႈအဖြဲ႕အခ်ဳိ႕လည္း ၀တ္စုံနဲ႔ပါပဲ။ ျပည္ပက ႏိုင္ငံတကာ ျမန္မာ့ဒီမိုသမားေတြလည္း ၀တ္စုံနဲ႔ပါပဲ။ တိုင္းရင္းသားေတြလည္း ၀တ္စုံနဲ႔ပါပဲ။ အခမ္းအနားနဲ႔ ၀တ္စုံ၊ ၀တ္စုံနဲ႔ အခမ္းအနား ညားခဲ့တာလည္း ၾကာပါၿပီေကာ။
ေရႊျပည္ေတာ္ႀကီးမွာေတာ့ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္၍ ေအးခ်မ္းသာယာ ရွိေၾကာင္း, ဗိုလ္ခ်ဳပ္မင္းမ်ားကို တုိင္းသူျပည္သားမ်ားက ေလးစာခ်စ္ခင္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပႏိုင္ဖို႔ ခမ္းနားေတာ္၀င္ ပြဲသဘင္ေတြကို ဆင္ယင္က်င္းပ ဟန္ေရးျပၾကရတာလို႔ ဆိုပါတယ္။
ျပည္ပမွာေတာ့ ဒီမိုကေရစီႀကီး နီးသထက္နီးေအာင္ ခမ္းနားထည္၀ါေသာ သဘင္ပြဲလမ္းမ်ားနဲ႔ ေတာက္ပသစ္လြင္ေသာ ႐ိုးရာ သို႔မဟုတ္ ၀တ္စုံမ်ား ဆင္ယင္လ်က္ ဟန္ေရးျပၾကရတယ္လို႔ ဆိုရေလမလား။
ကိုႀကီးေပၚက ေယာင္တိေယာင္တနဲ႔မို႔ မွားခ်င္လည္း မွားမွာေပါ့ေလ။
ကိုႀကီးေပၚ
Sunday, April 5, 2009
ေျခာင္းၾကည့္သူရဲ့ အမွား (အမွတ္ ၁၄)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
ကိုႀကီးေပၚေရ... မိုးေသာက္ၾကယ္ အယ္ဒီတာမ်ား ထုတ္မေပးလဲ အားမငယ္ပါနဲ႔ေနာ္..။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူႀကီးမင္းက ထုတ္ေပးလိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္...။ သူက အဲဒါမ်ဳိးဆို အထံုပါတယ္ဗ်ဳိ...။ အဲ.. ဒါနဲ႔ ကုိႀကီးေပၚ ေျပာသလို ၃၆၀ ဒီဂရီ လွည့္ၾကည့္တာ မူးသြားတယ္..။ ဘယ္အရပ္ေရာက္ေနလဲ မသိဘူး...။ အခုတစ္ေလာ ဆုေတာင္းေနတယ္ဗ်ဳိ...။ ရြာထဲ မေျခာင္းမိပါေစနဲ႔လို႔...။ ေျခာင္းေလ မွားေလပါတကား...လို႔ ေျပာေနမွာ စိုးလို႔ပါ...။
Post a Comment