Monday, September 14, 2009

ခိုးကူး ေျပာင္ကူး အေ၀းျမင္

ခိုးကူးေခြမ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ ေတးဂီတ ထုတ္လုပ္မႈ ရပ္ဆိုင္းလုနီးနီး ျဖစ္ေနသကဲ့သို႔ ေျပာင္ကူး အီးစာအုပ္မ်ားေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္ စာအုပ္ထုတ္ေ၀မႈ ရပ္တန္႔သြားႏိုင္သလား။

ေခတ္မီနည္းပညာ တိုးတက္မႈက လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအေပၚ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျမန္ဆန္ ထိေရာက္လြန္းသည္မွာ လူတိုင္း လက္ေတြ႔ မ်က္ျမင္ ျဖစ္ပါသည္။ နည္းပညာ တိုးတက္ က်ယ္ျပန္႔သည္ႏွင့္အမွ် အသိတရားႏွင့္ ထိန္းကြပ္မႈ တိုးတက္လာရန္လည္း အလြန္ အေရးႀကီးပါသည္။ အသိတရား ေနာက္က်မႈႏွင့္ ပရမ္းပတာ ထိန္းကြပ္မႈ ၾကားတြင္ နည္းပညာတိုးတက္မႈ တခုတည္းျဖင့္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းႏိုင္သည္ဟု ေျပာဆိုရန္ သံသယျဖစ္ဖြယ္ ရွိေနပါသည္။ ျမန္မာျပည္ ေတးဂီတ စီဒီထုတ္လုပ္မႈက ဤအခ်က္ကို သက္ေသျပေနပါသည္။

၁၉၉၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျမန္မာေတးဂီတ ေလာက၌ `စီဒီ´ ျဖင့္ ထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်မႈ က်ယ္ျပန္႔လာပါသည္။ တိပ္ေခြ ထုတ္လုပ္မႈမွ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ စီဒီ ထုတ္လုပ္မႈသို႔ ကူးေျပာင္းလာျခင္းမွာ နည္းပညာ တိုးတက္မႈ ျဖစ္ပါသည္။ တိုးတက္မႈႏွင့္အတူ ကပ္ပါလာသည္က အလြယ္တကူ ကူးယူႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းတြင္ စီဒီခ်ပ္မ်ား ေစ်းေပါေပါျဖင့္ ျပည္တြင္းသို႔ လွိမ့္၀င္လာသည္ ႏွင့္အမွ် တဆင့္ ကူးယူေရာင္းခ်သည့္ ေစ်းကြက္လည္း ေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။ အဆိုပါ ခုိးကူးေခြ ေစ်းကြက္က တျဖည္းျဖည္း ေဖာင္းပြလာေသာအခါ မူလ ထုတ္လုပ္သူမ်ား အ႐ႈံးေပၚလာသျဖင့္ အသစ္ ထပ္မထုတ္ႏိုင္ ျဖစ္လာၾကရသည္။ အခုေတာ့ အဆိုးရြားဆုံး အေျခအေနႏွင့္ ရင္ဆိုင္ေနရၿပီဟု ၾကားသိေနရပါသည္။

ယေန႔ ေခတ္မီ လူသားတိုင္းအတြက္ မရွိမျဖစ္ အရာတခုက အင္တာနက္ ျဖစ္ပါသည္။ ကြန္ရက္ထဲ တရက္မ၀င္ျဖစ္လွ်င္ ဆယ္ႏွစ္ေလာက္ ေနာက္က်သြားသလို ခံစားရေလာက္ေအာင္ အင္တာနက္က ဆြဲေဆာင္အား ေကာင္းသည္။ တေနရာတည္းမွေန၍ တကမာၻလုံးကို ျဖန္႔က်က္ ဆက္သြယ္ႏိုင္သျဖင့္ အသုံးတည့္သည္။ သုံးတတ္လွ်င္ ပိုက္ဆံလည္း ျဖစ္သည္။ ပိုက္ဆံ မျဖစ္ဦးေတာ့ ပိုက္ဆံမကုန္ဘဲ အလကားရတာေတြက အလြန္မ်ားသည္။ ထိုအထဲတြင္ ျမန္မာ သီခ်င္းဂီတေတြလည္း ပါသည္။

ျမန္မာသီခ်င္းေတြကို အင္တာနက္ေပၚတြင္ အလြယ္တကူ နားဆင္ႏိုင္ျခင္းက ျမန္မာေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ အင္တာနက္ႏွင့္ ရင္းႏွီးေအာင္ ဖိတ္ေခၚ ေနသေယာင္ ရွိသည္။ ထိုရႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုရမည္။ ေငြကုန္ခံ အခ်ိန္ကုန္ခံ အပင္ပန္းခံၿပီး တခုတ္တရ တင္ေပးေနသူမ်ားရဲ့ ေစတနာကိုလည္း အသိအမွတ္ ျပဳအပ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္… ထိုသုိ႔ အလကား ျဖန္႔ေ၀ေပးလိုက္ျခင္းက မူလထုတ္လုပ္သူႏွင့္ အႏုပညာရွင္အေပၚ ထိခိုက္မႈ ရွိမရွိကိုလည္း ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔ လိုပါသည္။

ယခုအခါ အင္တာနက္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ႐ုပ္သံမ်ားသာမက ထူထူထဲထဲ စာအုပ္မ်ားကိုပါ အီးစာအုပ္အျဖစ္ အလြယ္တကူ ျဖန္႔ေ၀ေပးႏိုင္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ စာအုပ္ကို ျဖန္႔ေ၀ေပးတာ အသိပညာ တိုးပြားေစလိုေသာ ေစတနာေၾကာင့္ဟု နားလည္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အင္တာနက္ေပၚ အလကား ျဖန္႔လိုက္သျဖင့္ စာေရးသူႏွင့္ ထုတ္ေ၀သူမွာ ထိခိုက္မႈ ရွိမရွိ ထည့္သြင္း စဥ္းစားဖို႔ လိုပါသည္။

စာအုပ္ကိုေတာ့ ခုိးကူးၿပီး လမ္းေဘးမွာ မေရာင္းၾကပါ။ ပုံႏွိပ္စာအုပ္အတိုင္း ခိုးထုတ္လွ်င္ ေစ်းလည္း ပိုႀကီးသည္။ ဥပေဒအရလည္း အေရးယူခံရမည္။ ဒီေတာ့ ဘယ္သူမွ မလုပ္ၾကပါ။ ရွားပါးစာအုပ္ မိတၱဴကူးထုတ္သည့္ ေစ်းကြက္သာ ရွိပါသည္။ ဒီေစ်းကြက္က စိန္ေစ်းကြက္ထက္ က်ဥ္းပါေသးသည္။ အလြယ္တကူ လုပ္ေနၾကတာကေတာ့ အင္တာနက္ေပၚမွာ အီးစာအုပ္ ျဖန္႔ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဒီအတိုင္း ဆက္သြားလွ်င္ အင္တာနက္ေပၚမွ အီးစာအုပ္မ်ားကို စီဒီျဖင့္ ျပန္ကူးယူၿပီး လမ္းေပၚတြင္ ခ်ေရာင္းသည့္ ေစ်းကြက္ ေပၚလာႏိုင္စရာ ရွိပါသည္။ စီဒီတခ်ပ္တြင္ စာအုပ္ ႏွစ္ဆယ္ သုံးဆယ္ အသာေလး ထည့္ႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။

ျမန္မာျပည္ စာအုပ္ေစ်းကြက္တြင္ အေရာင္းရဆုံး ဆိုသည့္ ၀တၳဳတအုပ္မွာ ေသေရာေက်ေရာ ငါးေထာင္ထက္ မပိုပါ။ ဟိုးတခ်ိန္က ၀တၳဳစာအုပ္ ပထမအႀကိမ္႐ိုက္ တေသာင္းေက်ာ္ ႏွစ္ေသာင္းအထိ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ အလြန္နည္းပါသည္။ သိပ္ေရာင္းေကာင္းလို႔ ထပ္႐ိုက္ခ်င္႐ိုက္မည္။ တႀကိမ္တည္း အမ်ားႀကီး ႐ိုက္ေလ့ မရွိပါ။ စာအုပ္က ၀ုန္းခနဲ ၿပိဳက္ခနဲ ေရာင္းရခဲပါသည္။ တျဖည္းျဖည္း တအိအိ အ၀ယ္လိုက္လာတာမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေရးသူေရာ ထုတ္ေ၀သူေရာ ကိုယ့္စာအုပ္ကို ေနာက္တႀကိမ္ ထပ္႐ိုက္ႏိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၾကစျမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ယခုလို အီးစာအုပ္ေတြ ပလူပ်ံေနလွ်င္ျဖင့္ ေနာက္တႀကိမ္ ႐ိုက္ဖို႔ အိပ္မက္ပင္ မက္ရဲမည္ မထင္ပါ။

ေတးသီခ်င္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္, စာအုပ္ပဲျဖစ္ျဖစ္, အျခားဘယ္အႏုပညာ ပစၥည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ မူပိုင္အခြင့္အေရး ႏွင့္ အခ်ိန္ကာလ သတ္မွတ္ခ်က္ ရွိၾကပါသည္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မူလ ဖန္တီးထုတ္လုပ္သူသည္ `မူပိုင္ခြင့္´ ရရွိသူ ျဖစ္ပါသည္။ မူပိုင္ခြင့္ထဲတြင္ အမ်ားျပည္သူထံသို႔ ျဖန္႔ေ၀ျခင္း ကိစၥလည္း ပါ၀င္ၿပီးသား ျဖစ္ပါသည္။ မူလပိုင္ရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကိုယ္ အီးစာအုပ္လုပ္ၿပီး ျဖန္႔ေ၀ျခင္းမွာ မူပိုင္ခြင့္ႏွင့္ ၿငိစြန္းရာ ေရာက္ေနပါသည္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ မူပိုင္ခြင့္ သက္တမ္းမွာ မူလပိုင္ဆိုင္သူ ကြယ္လြန္ၿပီး အႏွစ္ ၅၀ သို႔မဟုတ္ ၆၀ ခန္႔ ရွိတတ္ပါသည္။ ထိုကာလ ေက်ာ္လြန္လွ်င္ ယင္း အႏုပညာပစၥည္းကို အမ်ိဳးသားပိုင္ အျဖစ္ မွတ္ယူႏိုင္ပါသည္။ အမ်ိဳးသားပိုင္အျဖစ္ စိတ္ခ်ရသည့္ သီခ်င္း, စာအုပ္မ်ား ျဖန္႔ေ၀ျခင္းကိုမူ ႀကိဳဆိုုအားေပးထိုက္ပါသည္။ ထို႔ျပင္ မူလဖန္တီးသူက အစကတည္းက ဆက္လက္ျဖန္႔ေ၀ရန္ ခြင့္ျပဳထားလွ်င္ အေၾကာင္းမဟုတ္ပါ။

နည္းပညာ တိုးတက္မႈကို အသုံးခ်ၿပီး အားလုံး အလြယ္တကူ ရပါေစ ဆိုေသာ ေစတနာျဖင့္ ျဖန္႔ေ၀ ေပးေနၾကသည္ကို ျပစ္တင္ မေျပာလိုပါ။ သို႔ေသာ္ ထုိသို႔ ျဖန္႔ေ၀မႈမ်ားက တဖက္တြင္ ျပန္႔ႏွံ႔လာေစသလို တဖက္တြင္ ဆုတ္ယုတ္လာေစသည္ကို သတိျပဳေစလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမစ္တို႔ ေခ်ာင္းတို႔၌ တဖက္တြင္ ေသာင္ထြန္းလွ်င္ တဖက္တြင္ ကမ္းပါးၿပိဳရသကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဤတြင္ `လြယ္လင့္တကူ ရရွိသည္´ ဆိုေသာ အခ်က္ႏွင့္ `အသစ္မထုတ္လုပ္ႏိုင္´ ဆိုေသာ အခ်က္ႏွစ္ခုကို အေလးအနက္ ခ်ိန္ဆၾကည့္ဖို႔ သင့္ပါသည္။

နည္းပညာ တိုးတက္ ေျပာင္းလဲလာသည္ ႏွင့္အမွ် ထိန္းကြပ္မႈပိုင္းကလည္း တိုးတက္လာဖို႔ လိုပါသည္။ ထိန္းကြပ္သည္ ဆိုရာတြင္ အမ်ားလက္ခံႏိုင္သည့္ အခြင့္အေရးႏွင့္ တာ၀န္ခံမႈမ်ား ပါ၀င္ဖို႔ အေရးႀကီးပါသည္။ လိုတမ်ိဳး မလိုတမ်ိဳး ႐ႈံ႕ခ်ည္ႏွပ္ခ်ည္ ထိန္းကြပ္မႈမ်ိဳးက အလုပ္မျဖစ္ပါ။ နည္းပညာ တိုးတက္မႈကို အဆိုးျမင္ျဖင့္ ၾကည့္ေနသမွ် မွန္ကန္သည့္ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္မ်ား ေပၚလာႏိုင္စရာ မရွိပါ။ မမွန္ကန္သည့္ ထိန္းကြပ္မႈမ်ားေၾကာင့္ လြဲမွား အသုံးျပဳမႈမ်ား ေပၚလာရသည္ဟုပင္ ဆုိေကာင္း ဆိုႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

မည္သို႔ပင္ ျဖစ္ေစ အဆုံးစြန္ ပဓာနက်သည့္ အခ်က္မွာ သုံးစြဲသူမ်ား၏ အသိတရားသာ ျဖစ္ပါသည္။ မိတ္ေဆြ အခ်င္းခ်င္း ငွားရမ္းတာ, ကူးယူခြင့္ေပးတာ ႏွင့္ အမ်ားအတြက္ ျဖန္႔ေ၀တာ အဓိပၸာယ္ခ်င္း မတူပါ။ လုပ္နည္းလုပ္ဟန္ခ်င္း မတူပါ။ စာၾကည့္တိုက္မ်ားက အမ်ားျပည္သူ ဖတ္ရႈႏိုင္ေအာင္ ငွားရမ္းေပးတာႏွင့္ မတူပါ။ ကိုယ္မပိုင္ေသာ အရာတခုကို ေစတနာ ဗရပြႏွင့္ ျဖန္႔ေပးသည္ ဆိုေသာ္ျငား သက္ေရာက္မႈမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား သင့္ပါသည္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးတာေတြကိုသာ မ်ားမ်ား ျဖန္႔ေ၀ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ပိုင္ ဖန္တီးၾကည့္မွ သူတပါး ဖန္တီးတာကို စာနာႏိုင္ပါမည္။ ေနာက္တနည္းမွာ အၫႊန္း, ေ၀ဖန္ခ်က္, ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား ေရးသား ျဖန္႔ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေတးဂီတေလာက ဖုတ္လႈိက္ဖုတ္လိႈက္ ျဖစ္ရသည္မွာ ခိုးကူးေခြမ်ားေၾကာင့္ဟု ဆိုၾကပါသည္။ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္ကို ခိုးကူးက ၀ါးၿမိဳလိုက္သည့္ သေဘာျဖစ္သည္။ တကယ္ေတာ့ ခိုးကူး လုပ္ငန္းမွာ ျပည္ပတြင္လည္း အႀကီးအက်ယ္ ရွိပါသည္။ ျမန္မာရွိရာ အရပ္တိုင္းလိုလို ခိုးကူးေတြ ရွိၾကပါသည္။ အင္တာနက္ေပၚမွာေတာ့ ေျပာင္ကူးၾကပါသည္။ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ၀င္းဒိုးစ္ကစ ဂိမ္းအဆုံး အလကား ကူးယူ သုံးစြဲသည့္ အက်င့္က စြဲေနၿပီဆိုေတာ့ ဘာလာလာ ကူးဖို႔ရာ ၀န္မေလး ျဖစ္သြားၾကဟန္ တူပါသည္။

စာအုပ္ေလာကေကာ… ဆန္႔ငင္ဆန္႔ငင္ ျဖစ္သြားမွာလား။ အီးစာအုပ္က ဂီတလို အလြယ္တကူ ဖတ္လို႔ရတာ မဟုတ္လို႔ ေလာေလာဆယ္မွာေတာ့ အေျခမပ်က္ႏိုင္ေသးပါ။ သို႔ေသာ္ တအိအိနဲ႔ ပိုးထိုးသလို ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။ ထုတ္ၿပီးသားေတြ အေရာင္းထိုင္းလာလွ်င္ ေနာက္ထပ္ အသစ္ ထုတ္ဖို႔ေတြ နည္းသြားမွာ အေသအခ်ာ ျဖစ္ပါသည္။

ပုံႏွိပ္စာအုပ္မ်ားကို အီးစာအုပ္ ေျပာင္းၿပီး အင္တာနက္ေပၚတြင္ ေျပာင္ကူးျဖန္႔ေ၀ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္ေနႏိုင္ျခင္းက အနာဂတ္အတြက္ ေကာင္းသည့္ လကၡဏာေတာ့ မဟုတ္ပါ။

ဤစကားကို အဆိုးျမင္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုေကာင္း ဆိုၾကပါမည္။ စာေပဆိုသည္မွာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတြင္ မွန္ကန္ေသာ အသိတရား အေတြးအျမင္ ပြားမ်ားလာဖို႔ ေဆာင္ရြက္သယ္ပိုး ေနျခင္းျဖစ္သည္ ဆိုလွ်င္ စာေပကို ခ်ဥ္းကပ္ ရယူသည့္ နည္းလမ္းကိုယ္၌က မွန္ကန္ေနဖို႔ မလိုအပ္ေပဘူးလား။ ဤခံယူခ်က္အရ ၾကည့္လွ်င္ အဆိုးျမင္ဟု မဆိုတန္ေကာင္းပါ။

အနာဂတ္အတြက္ ေျဖရွင္းႏိုင္မည့္ နည္းလမ္းတခုမွာ တိုးတက္လာေသာ နည္းပညာကို အသုံးျပဳ၍ စနစ္က်သည့္ အြန္လိုင္းစာၾကည့္တိုက္, အီးစာၾကည့္တိုက္မ်ား တည္ေဆာက္ႏိုင္ေရး ျဖစ္ပါသည္။

၀င္းေပၚေမာင္

1 comment:

Unknown said...

very good.,,,
optimist vision
welcome