ပယ္ပယ္လိုဆိုတာကေတာ့ ပဲေခ်ာင္းလို႔ပဲ ေျပာရမလား မသိပါဘူး။ တစ္ကယ္ကေတာ့ ဘီစကစ္ကို ေခ်ာကလက္ရည္သုတ္ထားတဲ့ အေခ်ာင္းေလးပါပဲ။ 11.11 ဆိုတဲ့ ေန႔စြဲက တုတ္ေခ်ာင္းေလး ၄ ေခ်ာင္းပံုစံလို ျဖစ္ေနေတာ့ တုတ္ေခ်ာင္းပံု ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္းေလးေတြ ေပးၾကပံု ရပါတယ္။ ခ်စ္သူစံုတြဲေတြ ၾကားမွာ ရင္ခုန္စရာ ေန႔တစ္ေန႔ ထပ္တိုးတာေပါ့။ ကိုရီးယားခ်စ္သူစံုတြဲေတြကေတာ့ ၁၁ လပိုင္း ၁၁ ရက္ ပယ္ပယ္လိုေဒးေန႔မွာ ရင္ခုန္စရာ အမွတ္တရေလးေတြ ဖန္တီးတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ပယ္ပယ္လိုေဒးေန႔ဟာ ဗယ္လင္တိုင္းေဒးကို အတုခိုးထားတဲ့ ခ်စ္သူေတြၾကားက အမွတ္တရေန႔ေလးတစ္ေန႔အျဖစ္ ဖန္တီးထားတာပါပဲ။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း အကြက္ျမင္တဲ့ စီးပြားေရးသမားေတြရဲ႕ ေစ်းကြက္တစ္ခုလို႔လည္း ေျပာၾကပါတယ္။
တစ္ကယ္ေတာ့ ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္းေလးေတြ ေပးတဲ့ အေလ့အထဟာ ၁၉၉၄ ခုႏွစ္ေလာက္တုန္းက ဘူဆန္၊ ေယာင္းနမ္းေဒသက အလယ္တန္းေက်ာင္းသူေလးေတြ အၾကားမွာ သြယ္လ်လ် ကိုယ္ခႏၶာအလွကို ထိန္းသိမ္းထားဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ဳိးနဲ႔ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာ အျပန္အလွန္ ေပးခဲ့ ယူခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆယ္ေက်ာ္သက္ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္းေလးေတြကို ပန္စည္းေလးလို စည္းလို႔ လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးရင္း ကိုယ္ခႏၶာအလွထိန္းသိမ္းႏိုင္ပါေစ.. ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ဳိးနဲ႔ ေပးလာၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ထမင္းအစား ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္းေလးေတြ စားၿပီး သြယ္လ်လ်ေျခတံအလွပိုင္ရွင္ျဖစ္ပါေစလို႔ ယူဆၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပယ္ပယ္လိုထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်တဲ့ ကုမၸဏီေတြအတြက္ကေတာ့ ၁၁လပိုင္း ၁၁ ရက္ေန႔ဟာ ေစ်းေရာင္းပြဲေတာ္ႀကီးလို ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီကုမၸဏီေတြက ႏွစ္စဥ္ ၁၁လပိုင္းေရာက္တာနဲ႔ ပယ္ပယ္လိုေရာင္းအားဟာ ၇၀% တက္လာတယ္လို႔ ေျပာဆိုေနၾကတာပါပဲ။ အဲဒီလို ေျပာရေလာက္ေအာင္လည္း ကိုရီးယားခ်စ္သူစံုတြဲေတြၾကားမွာ ပယ္ပယ္လိုေဒးေန႔ဟာ ေရပန္းစားလာေနတာပါ။ ဆယ္ေက်ာ္သက္ ခ်စ္သူစံုတြဲေတြရဲ႕ ရူးသြပ္မႈကပဲ ဒီလို ေရပန္းစားမႈမ်ဳိးကို ဖန္တီးေပးသလားဆိုတာ ေတြးစရာပါပဲ။ ေသးငယ္တဲ့အရာေလးမွာေတာင္ နက္ရႈိင္းတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ လက္ေဆာင္ေပးတယ္ဆိုတဲ့ ေလးနက္မႈမ်ဳိးေၾကာင့္လည္း လူငယ္ေတြၾကားမွာ ေရပန္းစားလာတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုရီးယားႏိုင္ငံထဲမွာ ေပၚလာတဲ့ ျပည္တြင္းျဖစ္ ခ်စ္သူမ်ားေန႔ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆေၾကာင့္လည္း ေရပန္းစားတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာလည္း ဘီစကစ္ကုမၸဏီႀကီးတစ္ခုက ဦးေဆာင္ၿပီး ပယ္ပယ္လိုေဒးေန႔အျဖစ္ ၁၁လပိုင္း ၁၁ရက္ေန႔ကို ေရြးခ်ယ္ၿပီး လူထုၾကားမွာ ေရပန္းစားေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံက ဂူလီခိုဆာဆိုတဲ့ ထိပ္တန္းကုမၸဏီတစ္ခုကေတာ့ ၁၉၉၉ခုႏွစ္က စလို႔ ၁၁လပိုင္း ၁၁ရက္ေန႔ကို ဖိုခီနဲ႔ ဖရက္ခ်္တို႔ရဲ႕ေန႔အျဖစ္ တိုရုိတာကား ၁၁စီး အပါအ၀င္ လူေပါင္း ၁ သိန္း ၁ ေသာင္း ၁ ေထာင္ ၁ ရာ ၁ ဆယ့္ ၁ ေယာက္ကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ေပးကာ လူထုဖက္ရွင္တစ္ခုအျဖစ္ က်ယ္ျပန္႔လာေအာင္ ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ ဖိုခီနဲ႔ ဖရက္ခ်္ဆိုတာကေတာ့ အဂၤလိပ္ ဂဏာန္းပံုသ႑ာန္ 1 လိုျဖစ္ေနတဲ့ ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္းပံုစံေလးကို ေျပာတာပါပဲ။ ပယ္ပယ္လိုေဒးေန႔ ၁၁ လပိုင္း ၁၁ ရက္ေန႔ ၁၁ နာရီ ၁၁ မီးနစ္ ၁၁ စကၠန္႔မွာ ပယ္ပယ္လို ၁၁ ေခ်ာင္း စားတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲလို႔ ေျပာတဲ့သူေတြကလည္း ေျပာၾကပါတယ္။ ကိုရီးယားမွာေတာ့ ေနာက္ထပ္ ေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခု ရွိေနပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အီဟြာအမ်ဳိးသမီးတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသူေလးေတြအေၾကာင္းပါပဲ။ အီဟြာတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသူေလးေတြဟာ စာလည္း ေတာ္ၾကသလို ခႏၶာကိုယ္ အလွအပ ထိန္းသိမ္းတဲ့ေနရာမွာလည္း နံမည္ေက်ာ္ပါတယ္။ ေျခတံလွလွေလးအေၾကာင္းေျပာရင္ေတာင္ အီဟြာတကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသူေလးေတြလို ေျခတံလွတယ္လို႔ တင္စားၾကရတာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာေက်ာင္းသူေလးေတြလည္း အဲဒီေက်ာင္းမွာ တက္ၾကပါတယ္။ သူတို႔လည္း လွမယ္ထင္ပါတယ္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပယ္ပယ္လိုေဒးရဲ႕ ေရပန္းစားမႈေၾကာင့္ ပယ္ပယ္လိုေခ်ာင္း ထုတ္လုပ္တဲ့ လိုတယ္(Lotte) ကုမၸဏီကေတာ့ ၁၉၈၃ ခုႏွစ္က စတင္ ထုတ္လုပ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္စဥ္ ၁၅%နဲ႔ အထက္ ေရာင္းအားတိုးတက္လာတယ္လို႔ ဆိုတာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္ဗ်ဴဟာ တစ္ခုျဖစ္တယ္လို႔ သံုးသပ္ၾကသူေတြလည္း မနည္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကိုရီးယား ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ေတြၾကားမွာေတာ့ ေရပန္းစားတဲ့ဖက္ရွင္တစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment