Tuesday, January 25, 2011

အခမ္းအနားမွဴး က်မ

ေရးသားသူ — အင္ၾကင္း

တခုေသာ တနဂၤေႏြေန႔ မဂၤလာေဆာင္မွာ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္ေပးဖို႔ ေျပာထားတာနဲ႔ သြားဖို႔ က်မ မေမ့ေအာင္ စေနည ကထဲက စိတ္ထဲက ျပင္ထားေပမယ့္ မနက္က်ေတာ့ စာလုပ္ရင္း စာထဲကို အာရုံေရာက္သြားျပီး အခ်ိန္ကို မၾကည့္မိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္မွ နာရီ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ေနာက္ေတာင္ က်ေနျပီ။ သြားရမယ့္ေနရာက ေဝးေတာ့ အျမန္ျပင္ဆင္ျပီး သြားဖို႔လုပ္ရပါတယ္။ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္ရမွာကလဲ မဂၤလာေဆာင္ဆိုေတာ့ မွားလို႔ကလဲ မျဖစ္ဘူးေလ။

ဒီလိုနဲ႔ အိမ္ကေန ကမန္းကတန္း ထြက္ရင္းက လမ္းမွာ ေခ်ာ္လဲ က်ပါေတာ့တယ္။ ေဆာင္းတြင္းဆို လမ္းေတြေပၚမွာ က်ထားတဲ့ ႏွင္းေတြက ရာသီဥတု ေအးေတာ့ ေရခဲေတြျဖစ္ၿပီး ေခ်ာေနတတ္ပါတယ္။ ေရခဲထဲမွာ ရူးဖိနပ္က စီးထားေတာ့ ေခ်ာေနတဲ့ လမ္းေပၚမွာ ေခ်ာ္က်တာမွ ေလ်ာကနဲပဲ။ က်မအျဖစ္က အခန္းကုိ ျပန္လို႔လဲ မျဖစ္ေတာ့တာနဲ႔ ဘူတာေရာက္မွ အိမ္သာမွာ လက္ေတြကို ျပန္ေဆးရင္း သယ္လာတဲ့ အဝတ္ထုပ္ကို ျပန္စစ္ရေသးတယ္။ “ေတာ္ေသးတယ္ ဘာမွမေပကုန္တာ” နဲ႔လို႔ သက္ျပင္းခ်ရင္း ေနာက္က်မွာ စိုးတာနဲ႔ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ေနမိပါေတာ့တယ္။

မဂၤလာေဆာင္မွာ သတို႔သမီး သတို႔သားက ဘာအဝတ္အစား ဝတ္မွန္းမသိတာနဲ႔ အေနာက္တိုင္းဝတ္စုံေရာ၊ (ဒီမွာ တစ္ထည္ထဲရွိတဲ့) က်မရဲ့ ျမန္မာဝတ္စုံေရာ ထည့္သြားေတာ့ သယ္ရတဲ့ အထုပ္ကလဲ ေလးေနပါတယ္။ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါ အျပင္မွာ ရာသီဥတုက အႏႈတ္ ၁၅ေတာင္ ရွိေနတာေလ၊ ရာသီဥတုက တအားေအးေနေတာ့ ဒါေတြ ဝတ္သြားလဲ အေပၚက ထပ္ဝတ္ရမွာကိုး။ အထပ္ထပ္ ဝတ္ရင္လဲ သိပ္အဆင္မေျပတာနဲ႔ လိုတာေတြ ထည့္သြားရပါတယ္။

ဧည့္ခံပဲြ ခန္းမထဲေရာက္ေတာ့ ျမန္မာတေယာက္မွ မေတြ႔ရပဲ ကုိရီးယား ရိုးရာဝတ္စုံေတြ ဝတ္ထားတဲ့ ကိုရီးယား အမ်ိဳးသမီးၾကီးေတြနဲ႔ လူေတြအမ်ားၾကီး ေတြ႔ေတာ့ “ဟင္ ငါေတာ့ေနရာမွားေနလားမသိဘူး”ဆို ထင္မိ ပါေသးတယ္၊ ေနာက္ေတာ့မွ ဒါသူမ်ားပဲြဆိုတာ သတိထား မိေတာ့တယ္ ေနာက္ေတာ့ လူတေယာက္ ထြက္လာျပီး “အမလာလာ ဒီအခန္းထဲသြား”ဆိုမွ သူ့ေနာက္လိုက္သြားျပီး မိပ္ကပ္လိမ္းတဲ့ အခန္းထဲ အထုပ္ေတြနဲ႔ ဝင္သြားလိုက္တယ္။ အခန္းထဲေရာက္ေတာ့ အဝတ္လဲေနတဲ့ ျမန္မာေတြ ေတြ႔ေတာ့တယ္ အဲဒီက်မွ လူၾကီးတေယာက္က “အခမ္းအနားမွဴး လာျပီ ကဲ ေနာက္က်ေနၿပီ အဝတ္ျမန္ျမန္ ဝင္လဲေတာ”့ဆိုလို႔ က်မလဲ အဝတ္လဲခန္းထဲ ဝင္ၿပီး ကမန္းကတန္း လဲရေတာ့တယ္။

အဝတ္လဲၿပီး အျပင္ ထြက္လုိက္ေတာ့ သတို႔သမီးအေဖလား ဘာလားေတာ့မသိဘူး လူၾကီးတေယာက္က “ဟဲ့ဟဲ့ ငါ့သမီးရဲ့ ဘယ္လို ျဖစ္တာတုန္း ထမီၾကီးကလဲ တေစာင္းၾကီးပါလား၊ ခါးက အဖုၾကီးက ဘာၾကီးလဲ အက်ီ ၤေအာက္မွာ လဲ အက်ီ ၤ က ထြက္ေနပါလား”လို႔ သူက ေျပာေတာ့မွ က်မလဲ ကိုယ့္ကုိကုိယ္ ျပန္ၾကည့္ မိေတာ့တယ္ ခါးက လုံခ်ည္ဝတ္ထားတာ လုံခ်ည္စကို လုံးထည့္ထားတာေလ ေအာက္ကလဲ ေအးေတာ့ အတြင္းက အသားကပ္ အက်ီ ၤ ေတြ မခၽြတ္ပဲ ထပ္ဝတ္ထားေတာ့ တမ်ိဳးၾကီး ျဖစ္ေနေတာ့တာေပါ့။ က်မရဲ့ ဗမာရင္ဖုံးအက်ီ ၤပိတ္သားက ပါးပါးေလး ဆုိေတာ့ ေအာက္ကအက်ီ ၤက ခါးကေန ေပၚေနတာ မသိဘူး၊ အဲဒါနဲ႔ ေဘးကသူေတြကလဲ “ကဲ ျပန္လဲပါ အထဲမွာ မခ်မ္းပါဘူး ျမန္ျမန္ျပန္လုပ္”ဆိုေတာ့ က်မလဲ ျပန္ျပင္ၿပီး ဝတ္လုိက္ရတယ္။ ေျပာတဲ့သူကလဲ အားပါးတရ “အမေလး ငါ့သမီးရယ္ လွလွေလးဆိုျပီး ပဲြထုတ္မိပါတယ္ ညီးကလဲ လုံခ်ည္ဝတ္ထားတာ ဘယ္လိုၾကီးလဲ” လို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႔ နဂိုကထဲက အဝတ္အစားကုိ ဘယ္ေတာ့မွ လွတပတေလး မဝတ္တတ္တဲ့ က်မလဲ ျပန္ျပင္ၿပီး ဝတ္ရင္းနဲ႔ စိတ္ေတြ က်ဥ္းက်ပ္လာေတာ့တယ္၊ ဆက္ေျပာရရင္ ..ပုဝါကလည္း က်မမွာ ပါမသြားေတာ့ အခမ္းအနားေရာက္မွ ေတြတဲ့ အမတေယာက္ဆီက ခဏငွားျပီး ၿခဳံထားရပါတယ္။

က်မက နဂိုကထဲက ဗမာအက်ီ ၤတို႔ တိုတဲ့က်ပ္တဲ့ အဝတ္အစားေတြဆို ဘယ္ေတာ့မွ မဝတ္တတ္ဘူး ဝတ္မိရင္လဲ မလြတ္မလပ္နဲ႔ အသက္ရူလို႔ မဝသလို ခံစားရတယ္၊ ဒီပြဲမွာ ဝတ္တဲ့ အက်ီ ၤ ေတာင္မွ ေမေမဆီက အေမြ ေတာင္းထား တာေလ၊ က်မနဲ႔ ေမေမက သားအမိ ႏွစ္ေယာက္လုံး ပိန္တဲ့သူေတြဆိုေတာ့ ေမေမ့အက်ီ ၤဆို ယူဝတ္ လို႔ ရတယ္ေလ။ အိမ္ကပါလာတာ ဒီခ်ိတ္လုံခ်ည္နဲ႔ ဒီအက်ီ ၤတစုံပဲ ရွိတာကိုး၊ ျပန္ၿပီး ထုတ္မဝတ္ ၾကည့္မိဘူးေလ။ ေနာက္တခုက က်မ လုံခ်ည္ဝတ္ရင္ ငယ္ငယ္ကထဲက ကၽြတ္မွာစိုးလို႔ု လုံခ်ည္စကုိ အမ်ားၾကီး လုံးၿပီး ဝတ္တတ္ေတာ့ ထမီက အၿမဲ တေစာင္းၾကီးနဲ႔ ခါးမွာလဲ ဗိုက္ပူသလိုၾကီး ျဖစ္ေနတတ္တာ တကၠသိုလ္ တက္တဲ့အထိပဲ။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြက ဝုိင္းသင္ေပးၾကတယ္ မရပါဘူး ..ဒီပုံပဲ၊ ေနာက္ေတာ့ သူတို႔ လက္ေလ်ာ့သြားၾကတယ္။

အက်ီ ၤဆိုလဲ ခပ္ပြပြပဲ ဝတ္တတ္ေတာ့ က်မ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ စက္ခ်ဳပ္ဆိုင္က ေျပာဖူးတယ္ “နင္ဟာေလ စတိုင္လ္ကို မရွိဘူး”တဲ့ အဲ..စတိုင္လ္ထုတ္ ဝတ္မိလဲ ၿပဲသြားရတာနဲ႔ စကပ္ ကဲြသြားတာနဲ႔ အဲလိုကလဲ ျဖစ္တတ္ေတာ့ က်မ စိတ္လဲမရွည္ပါ… စမတ္မက်လဲ ေနပါေစေတာ့ဆိုၿပီး အၿမဲ အဆင္ေျပသလိုပဲ ဝတ္ပါေတာ့တယ္။ က်မ အထက္က အမကေတာ့ သူကိုယ္တိုင္ ခ်ဳပ္ျပီး မီးပူကို အက်အနတိုက္ျပီး စတိုင္လ္က်က် ဝတ္တတ္ စားတတ္ပါတယ္။ က်မကေတာ့ အေဒၚေတြ ခ်ဳပ္ေပးသလိုပဲ ဝတ္ျပီး မီးပူတိုက္ရမွာလဲ ပ်င္းတယ္။ ဒီမွာဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသြားခါနီး ဂ်င္းေဘာင္းဘီကို ခါျပီး ေကာက္ဝတ္ သြားလိုက္တာပဲေလ။ အိမ္မွာတုန္းကေတာ့ အေဒၚေတြ အမေတြက လုပ္ေပးသမွ်ကို ဝတ္စားေနခဲ့ရတာ ဆိုေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာ ဘာမွ သိပ္မလုပ္တတ္ေတာ့ဘူး၊ ဒီမွာေတာ့ စာကလဲမ်ား ခုဆို အခ်ိန္ပိုင္းကလဲ ဝင္လုပ္ေနတာနဲ႔ တေယာက္ထဲ ျဖစ္သလိုပဲ ေနေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ တခါတေလေတာ့ အိမ္ကို အရမ္း သတိရမိပါတယ္။

ခုလို ဧည့္ခံပြဲ တခုခု သြားေတာ့မယ္ ဆိုရင္ အိမ္က လူေတြပါ က်မေၾကာင့္ အလုပ္ရႈပ္ ကုန္တယ္ေလ။ က်မ အေဒၚဆုိ က်မကို ေခါင္းဖီးေပးတာက စၿပီး အလွျပင္ ေပးေနက်ေပါ့၊ က်မပဲြတခုခု သြားခါနီးရင္ အေဒၚေတြ အမေတြက ဘယ္လိုဝတ္သြား ဘယ္လိုေလး ျပင္ဆုိျပီး ၾကည့္ေပးေနက်ေလ၊ ဒီမွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ပဲြေတြဘာေတြ သြားစရာ မရွိေတာ့ ဘာမွလဲ သီးသန္႔ ဝယ္မထားေတာ့ဘူး..

ရန္ကုန္မွာ တုန္းကေတာ့ အခမ္းအနားမွဴး မၾကာခဏ လုပ္ဖူးပါတယ္။ လုပ္ရတာကလဲ အလုပ္ထဲကေန အစိုးရပဲြေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ပစၥည္းအပ္တဲ့ အခမ္းအနားမ်ိဳး၊ စကားေျပာ ျပိဳင္ပဲြတို႔၊ သင္တန္းသားေတြ ျပန္ေတြ႔ဆုံတဲ့ ပဲြမ်ိဳးေတြ ဘာေတြေပါ့ေလ။ က်မရဲ့ ပထမဆုံး အခမ္းအနားမႈး လုပ္ဖူးတဲ့ ပဲြကေတာ့ တစ္ေယာက္ထဲ လုပ္ခဲ့ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုၿပဳံးခ်ိဳ လို႔ေခၚတဲ့ ကိုရီးယားေလးနဲ႔ အတူ အခမ္းအနားမွဴး တဲြလုပ္တာပါ။ သူက လယ္ယာစိုက္ပ်ိဳးေရး ဝန္ၾကီးဌာန ေအာက္မွာ လုပ္အားေပး လာၿပီးလုပ္ေပးတဲ့ ေကာင္ေလးပါ။ သူက ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္နဲ႔ စတတ္ ေနာက္တတ္ျပီး အၿမဲလို ၿပဳံးေနတတ္လို႔ သူ့ကိုအားလုံးက သူ႔နာမည္အရင္းကို မေခၚေတာ့ပဲ ကိုၿပဳံးခ်ိဳလို႔ပဲ ေခၚၾကပါတယ္။

ပထမဆုံး ပဲြဆိုေတာ့ က်မတို႔ ၂ေယာက္လုံး အခမ္းအနားအတြက္ ေျပာရမယ့္ စာေတြ ေသျခာေရးၿပီး တိုက္ထားေတာ့ ပဲြျပီးတဲ့အထိ အားလုံး အဆင္ေျပခဲ့ပါတယ္။ အခမ္းအနားမွာ က်မေျပာရမယ့္ ဟာေတြကို က်မဖာသာ ျပင္ဆင္ေရးျပီးမွ ေျပာတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေတာင္ တခါတေလ စိတ္လႈပ္ရွားေတာ့ မွားတတ္ပါေသးတယ္။ ခုေတာ့ မလုပ္တာကလဲ ၾကာျပီဆိုေတာ့ ဘာကိုျပင္ရမွန္း ေသျခာမသိေတာ့ဘူးေလ။
ေနာက္ျပီး က်မလဲ မဂၤေဆာင္ အခမ္းအနားမူးေတာ ့တခါမွ မလုပ္ဖူးပါဘူး။ ျမန္မာျပည္ မွာကေတာ့ မဂၤေဆာင္ဆိုရင္ ဘိတ္သိတ္ဆရာက အခမ္းအနားမွဴး အေနနဲ႔ အေရးပါတယ္ေလ။ ကိုရီးယားမွာေတာ့ အခမ္းအနားမွဴးက အေရးႀကီးပါတယ္။ ဧည့္ခံပဲြမွာ သူကပဲ အားလုံးကို တာဝန္ယူ ေနရာခ်ထားျပီး ပဲြအေနအထားေပၚ မူတည္ၿပီး ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ရတာဆိုေတာ့ ပဲြတခုလုံးကို အခမ္းအနားမွဴးက ဦးေဆာင္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ခုနက အခမ္းအနားမွဴး လုပ္တဲ့အေၾကာင္း ဆက္ေျပာျပပါ့မယ္။ ဒါနဲ႔ က်မေျပာရမယ့္ စာရြက္ကိုေကာက္ယူျပီး ခန္းမထဲ ဝင္သြားေတာ့ ဧည့္သည္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္သူက သတို႔သမီး ဘယ္သူက သတို႔သား ဆိုတာေရာ သက္ဆိုင္တဲ့ သူေတြေရာကို က်မလုံးဝ မသိတာပါ ဘယ္ေလာက္ညံ့လဲဆို နာမည္ေတာင္ ႀကိဳေမးမထားမိဘူး ပဲြေရာက္မွ သတို႔သား သတို႔သမီး နာမည္ကုိ ၾကည့္ရေတာ့တယ္။ ေခါင္းေပါင္းႀကီးနဲ႔ လူကို က်မက သတို႔သားလို႔ မွားျပီးထင္ေနတာ.. ေနာက္မွ ဘိသိတ္ဆရာမွန္း သိရေတာ့တယ္။ ဘိတ္သိတ္ဆရာက အေျပာေကာင္းလို႔သာ ေတာ္ပါေသးတယ္.. မဂၤလာပဲြမွာ သူကပဲ ဆက္တိုက္ ေျပာသြားေတာ့တယ္။

က်မ ခန္းမထဲ ဝင္သြားေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ ခန္းမက ဝန္ထမ္း ကိုရီးယားမေလးက “အခမ္းအနားမွဴးလား လာလာ ေနရာယူေတာ”့ဆိုလို႔ က်မလဲ သူ႔ေနာက္ လိုက္သြားပါတယ္။ ပဲြစေတာ့မယ္ လုပ္ေတာ့ တေယာက္က လာလိုက္ “မေျပာနဲ႔အုံး” ေနာက္တေယာက္က ”ဖတ္ေတာ့”လို႔ ေျပာလိုက္နဲ႔ က်မလဲ ဘာလုပ္ရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနမိပါတယ္။ က်မလဲ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ရပ္ေနရတာ ေမ့ၿပီး ပဲြအစီအစဥ္ အစအဆုံးကို မေၾကျငာလုိက္မိဘူး။ လူေတြကလဲ ထိုင္လိုက္ ထလိုက္ဆိုေတာ့ က်မလဲ ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ အခမ္းအနားမွဴး လုပ္ရတာ တကယ္မလြယ္ပါဘူး။ တင္မိုးလြင္တုိ႔လို ၿပဳံးၿပဳံးေလး ေျပာဖို႔က အေတာ္ က်င့္ရမယ္နဲ႔တူပါရဲ့။

သတို႔သား သတို႔သမီးကလဲ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မေတြ႔ရေသးဘူး အေရးထဲ သူတို႔ ေလွ်ာက္လာခ်ိန္မွာ ဖြင့္မယ့္ သီခ်င္းကလဲ အသံမထြက္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘိသိတ္ဆရာက “အစီအစဥ္ သုံးခုေျမာက္ကေန စျပီး အမ မေျပာနဲ႔ေတာ့”ဆိုတာနဲ႔ က်မလဲ သူေျပာတာ နားေထာင္ ေနလိုက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘာသာလဲ ျပန္မေပးမိဘူး၊ သတို႔သမီး သတို႔သား မိဘေတြက ကိုရီးယားမွာ မရွိေတာ့ သူတို႔အစား ဒီမွာရွိတဲ့ လူၾကီးေတြကို ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လပ္ထပ္လက္စြပ္ ဝတ္ေပးတဲ့ ကိုရီးယား ဘုန္းေတာ္ၾကီးက ဆုံးမၾသဝါဒ ခ်ီးျမွင့္ေပးပါတယ္။ မဂၤလာလက္ထပ္ လက္စြပ္ဝတ္ေပးတဲ့ ကိုရီးယား ဘုန္းေတာ္ၾကီးကိုလဲ က်မက ထုံးစံအတိုင္း ေနရာသို႔ ျပန္ၾကြႏိုင္ပါျပီလို႔ မေျပာမိေတာ့ ဘုန္းၾကီးက ေနရာက ရပ္ေစာင့္ေနတာ က်မက မသိလိုက္ဘူး။ အဲလို..က်မအျဖစ္က...

ေနာက္ထပ္ မွားတာကေတာ့ နာမည္ေတြကို ေသေသျခာျခာ ေမးမထားမိေတာ့ ကိုရီးယားလို ေျပာတဲ့အခ်ိန္မွာ စာထဲမွာ သူတို႔ကလဲ ဗမာ နာမည္ေတြကို ကိုရီးယားလို ေရးထားေတာ့ အသံထြက္ေတြ မွားကုန္ေရာ။ အစီအစဥ္ တခုျပီးတိုင္း “လက္ခုပ္တီးျပီး ခ်ီးျမွင့္ေပးၾကပါ”လို႔ က်မက မေျပာခင္ လက္ခုပ္ေတြ တီးၾကေတာ့ က်မလဲ မွားျပီး လက္ခုပ္တီးျပီးမွ ေျပာမိေတာ့တယ္။ က်မေလ ပဲြျပီးမွ ဖိတ္တဲ့သူကို အားနာလိုက္တာ...
မဂၤလာေဆာင္မွာ သီခ်င္းသီဆိုျပီး ခ်ီးျမွင့္ေပးတဲ့ သူ (၃) ဦး ကေတာ့ တကယ့္ အဆိုေတာ္ေတြလိုပဲ ျမန္မာသံကို ဆိုသြားတာ နားေထာင္လို႔ တကယ္ပဲ ေကာင္းပါတယ္။ က်မၾကိဳက္တဲ့ စုံတဲြသီခ်င္း မဂၤလာေတးကို တေယာက္ထဲ ဆိုတာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။

မဂၤလာ အခမ္းအနား ျပီးေတာ့ ခန္းမထဲက ဝန္ထမ္း အမ်ိဳးသမီးက “ဒါ ျမန္မာ့ ရိုးရာဝတ္စုံလား လွလိုက္တာေနာ္” လို႔ လာေျပာေတာ့ အဲဒီက်မွ က်မလဲ သေဘာက်ျပီး စိတ္နဲနဲ သက္သာ သြားပါေတာ့တယ္။ က်မရဲ့ ကိုရီးယားက ျမန္မာမဂၤလာေဆာင္ အခမ္းအနားမွဴး အေတြ႔အႀကဳံကေတာ့ အမွားမ်ားနဲ႔ တကယ့္ အမွတ္တရပါပဲရွင္။

ကုိေသာ္တာထြန္း+မေမေဇာ္ေမာင္ဝင္း တုိ႔ မဂၤလာပြဲ အမွတ္တရ။

အင္ၾကင္း (Incheon, Korea)

No comments: