ေရးသားသူ — လူထုစိန္ဝင္း
လူငယ္ ဂ်ာနယ္သမားတစ္ေယာက္က စာေရးရင္း သံုးလိုက္တဲ့ စကားလံုး တစ္လံုးနဲ႔ ပက္သက္ၿပီး ဘဝင္မက်သလို ျဖစ္လာလို႔ စာေရးတာကို ရပ္ၿပီး ေရာက္လာ ေဆြးေႏြးပါတယ္။ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေပၚထြက္မယ့္ အစိုးရအေၾကာင္း ေရးရင္းနဲ႔ အစိုးရဆိုတာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ သနားၾကင္နာရမယ္လို႔ ေရးလိုက္တယ္။ ေရးလည္းၿပီးေရာ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယေတြ ျဖစ္လာတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာနဲ႔ လာေဆြးေႏြးတာလို႔ ေျပာပါတယ္။
တိုင္းသူျပည္သားရဲ႕ မိဘလား
ဘာကို ဘဝင္မက် သံသယေတြပြားတာလဲလို႔ ဆက္ေမးေတာ့ ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ ဆိုတဲ့ စကားပါ။
အဲဒီ စကားအရ အဓိပၸာယ္ေကာက္လိုက္မယ္ဆိုရင္ အစိုးရက တိုင္းသူျပည္သားမ်ားရဲ႕ မိဘဆိုတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတယ္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ အစိုးရဆိုတာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ေရြးခ်ယ္တာဝန္ေပးတာ မဟုတ္ဘူးလား။ တာဝန္ကို အခ်ိန္ျပည့္ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဘ႑ာေငြထဲက လစာရိကၡာ ေပးထားခဲ့တယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဘ႑ာေငြဆိုတာလည္း တိုင္းသူျပည္သားမ်ားဆီက ေကာက္ယူရရွိထားတဲ့ အခြန္အတုတ္ေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကသာ အစိုးရရဲ႕ အလုပ္ရွင္လို႔ ဆိုရမွာမဟုတ္ဘူးလား စတဲ့ေမးခြန္းေတြကို တသီတတန္းႀကီး ဆက္ေမးလိုက္ပါတယ္။ ဒီတခါ ေျဖရမွာကေတာ့ ကိုယ့္အလွည့္ျဖစ္သြားပါတယ္။
တရားလက္လြတ္ မျပဳေစဖို႔
သူဘဝင္မက်ျဖစ္တာ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ သနားၾကင္နာရမယ္ဆိုတဲ့ စကားက ေရွးေခတ္ေရွးအခါ ရွင္ဘရင္စနစ္ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေခတ္က သံုးေလ့ရွိတဲ့ စကားျဖစ္တယ္။ သူ႔ေခတ္နဲ႔ သူ႔အခါေတာ့ လိုက္ေရာ ညီေထြရွိတာေပါ့။ အဲဒီေခတ္ကေတာ့ မင္းကို တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ အစဥ္အဆက္ အေမြဆက္ခံလာၿပီး ျဖစ္လာၾကရတာပါ။ သူ႔ေခတ္ သူအခါအေလ်ာက္ ဘုရင္က အရွင္သခင္ သက္ဦးဆံပိုင္ျဖစ္ၿပီး တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးအျဖစ္ သေဘာထားခဲ့ၾကတယ္။ အဲလို အေျခအေနမွာ သက္ဦးဆံပိုင္ အရွင္သခင္ျဖစ္တဲ့ ဘုရင္က တရားလက္လြတ္ မျပဳမိေစဖို႔ ဘုရင္ဆိုတာ မိဘသဖြယ္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ သေဘာထားၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ရမယ္လို႔ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။
ျပည္သူက အာဏာပိုင္
ေခတ္ေတြ စနစ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းသြားခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီေခတ္မွာေတာ့ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္ စနစ္ဆိုတာ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားပါၿပီ။ ၾကြင္းက်န္ေနေသးတဲ့ ဘုရင္စနစ္ေတြဟာလည္း သက္ဦးဆံပိုင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အားလံုးဟာ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက ေရးဆြဲ ျပ႒ာန္းထားတဲ့ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒရဲ႕ ေအာက္က ဘုရင္ေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ျပည္သူက ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ထားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကို နာခံရသူေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ရဲ႕ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွာ မဲဆႏၵရွင္ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားက အာဏာအပိုင္ဆံုးသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘုရင္တို႔၊ အစိုးရတို႔၊ လႊတ္ေတာ္တို႔ဆိုတဲ့ အရာအားလံုးဟာ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို ဦးထိပ္ထားၿပီး ျပည္သူလူထုက တာဝန္ေပး ေစခိုင္းတဲ့အတိုင္း လိုက္နာေဆာင္ရြက္ၾကရတယ္။
ျပည္သူကသာ မိဘ
အဲဒါေၾကာင့္ ေရွးေခဆ္ အခါကတည္းက အစိုးရနဲ႔ အစိုးရ ဝန္ထမ္းမ်ားကို ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း၊ ျပည္သူ႔အေစခံ (Public servant) လို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။ ျပည္သူကေပးတဲ့ လစာ ရိကၡာကို စားေနၾကသူမ်ားျဖစ္လို႔ ဒီလိုေခၚတာဟာ ေလွ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ပါတယ္။ ျပည္သူဟာ အရွင္သခင္၊ ျပည္သူဟာ အာဏာပိုင္၊ ျပည္သူဟာ အဓိက ဆိုတဲ့ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ အႏွစ္သာရနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ့ အသံုးအႏႈံးလည္း ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘဝင္မက်လို႔ လာေရာက္ေဆြးေႏြးတဲ့ လူငယ္ဂ်ာနယ္သမားေလးကို ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ အစိုးရက မိဘ မဟုတ္ဘူး၊ တိုင္းသူျပည္သား မဲဆႏၵရွင္မ်ားကသာ မိဘ ျဖစ္တယ္လို႔ အက်ယ္တဝင့္ ေဆြးေႏြးရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။
အသံုးအႏႈံးမ်ား
ဓေလ့ ထံုးစံနဲ႔ စကားလံုး ေဝါဟာရ အသံုးအႏံႈးမ်ားဟာ ေခတ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး တည္တံ့ေနေလ့ရွိတယ္။ ဘုရင္ကို မိဘေနရာ သက္ဦးဆံပိုင္ အရွင္သခင္ ေနရာထားၿပီး ေျပာဆိုခဲ့တဲ့ အသံုးအႏႈံးမ်ားဟာ သမၼတေခတ္အထိ ဆက္ၿပီး သံုးစြဲေနၾကတယ္။ ဌာနဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားကို အာဏာပိုင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ားလို႔ သံုးစြဲေနတာဟာလည္း မသင့္ေတာ္ေတာ့ဘူး။ ျပဳျပင္ဖို႔ ေကာင္းတာၾကာၿပီ။ “ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ပါ” ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း အသံုးအႏႈံး ေဝါဟာရေၾကာင့္ လူေတြရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ေတြပါ ေျပာင္းသြားတတ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္မွာ အာဏာပိုင္တာဟာ ျပည္သူေတြျဖစ္တယ္။ ဝန္ထမ္းေတြ မဟုတ္ဘူး။ ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဒီလို အေခၚအေဝၚ အသံုးအႏႈံးေတြက စၿပီး ျပဳျပင္ၾကရပါလိမ့္မယ္။
ရံုးတစ္လံုး ဓားတစ္စင္း
အာဏာပိုင္ဆိုတဲ့ စကားလံုးေၾကာင့္ ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္း (Public Servant) ေတြက သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ရံုးတစ္လံုး ဓားတစ္စင္းနဲ႔ အာဏာပိုင္စိုးတဲ့ အရွင္သခင္အျဖစ္ မွတ္ယူသြားတတ္ၾကတယ္။ သူတို႔ကို လစာ ရိကၡာေပးထားတဲ့ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ေက်းေတာ္မ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမ်ားအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး အာဏာ ပါဝါျပ ဟိန္းၾက ေဟာက္ၾကတယ္။ ဒီစရိုက္ေတြ ပေပ်ာက္ေအာင္ မနည္းၾကီး လုပ္ရပါလိမ့္မယ္။ အျမစ္တြယ္ခဲ့တာ ၾကာလွၿပီ။ မ်က္ႏွာျဖဴ အရွင္ခင္ႀကီးမ်ားေခတ္က သူတို႔ကို သခင္ေခၚၿပီး ဒူးတုပ္ ခစားေစခဲ့ရာက စခဲ့တဲ့ အက်င့္ျဖစ္တယ္။
ဒီမိုကေရစီ စနစ္ တည္ေဆာက္မယ္ဆိုတဲ့ လူေတြရဲ႕ ေခါင္းထဲမွာ အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ အေတြးအေခၚေဟာင္း၊ စိတ္ဓာတ္ေဟာင္းေတြကို လံုးဝ ရွင္းလင္း ဖယ္ရွားပစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ “ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ပါ” မျဖစ္ရေလေအာင္ အေခၚအေဝၚ အသံုးအႏံႈးေတြကအစ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ပစ္ရပါတယ္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ားကို ရင္ဝယ္သားကဲ့သို႔ သနားၾကင္နာရမယ္ဆိုတဲ့ အေျပာအဆို အသံုးအႏံႈးမ်ိဳးကိုလည္း ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ရပါမယ္။ အစိုးရက မိဘ မဟုတ္ဘူး။ ျပည္သူကသာ မိဘ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ စကားကို နားထဲ စြဲေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔လည္း အထူးလိုအပ္ပါတယ္။ ဒါမွ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္မွာပါ။
လူထုစိန္ဝင္း
၃၁.၁၀.၁၀
(ေကာင္းကင္ အင္တာနက္မဂၢဇင္းမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္။)
Thursday, March 31, 2011
အစိုးရက မိဘလား၊ ျပည္သူက မိဘလား
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment