“ေလာကေဆ၀ါတဲ့။ ‘ေလာက’ကို သိတယ္။ ‘ေဆ၀ါ’ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လံုး၀စိမ္းတယ္။ ေလာကေဆ၀ါ။ ေလာကေကာင္းက်ဳိးကိုေဆာင္သူ။ ပရဟိတ သူတစ္ပါးေကာင္းက်ဳိးေဆာင္သူထက္ေတာင္ ကုိယ္က်ဳိးစြန႔္အနစ္နာခံႏိုင္သူ။ မိမိကိုယ္က်ဳိးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး သူတစ္ပါး အက်ဳိးရွိရာရွိေၾကာင္း ဘယ္အလုပ္မ်ဳိးမဆို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တဲ့ ေလာကေဆ၀ါသမား” လို႔ ဆရာေမာင္ေအာင္ပြင့္ မိတ္ဆက္ေပးတဲ့ “ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္ သူေရးတဲ့ စာတစ္အုပ္”ေဆာင္းပါးေလး ၂၀၀၈ခုႏွစ္၊ ဇြန္လထုတ္ ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း အမွတ္(၁၈)မွာ ဖတ္လိုက္ရကတည္းက ေလာကေဆ၀ါဆိုတဲ့ စကားလံုးေလးကို က်ေနာ္ တသသ ျဖစ္ေနခဲ့မိသည္။
၂၀၀၉ ဆိုတဲ့ သကၠရာဇ္ကို တစ္၀က္တိတိ နင္းၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္က က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ တိုင္းျပည္ေလးရဲ႕ ေ၀ဟင္ထဲေရာက္ေနၿပီေလ။ မိုးရာသီရဲ႕အပီျပင္ဆံုးအခ်ိန္ႀကီးမို႔လား မသိ။ က်ေနာ့္တိုင္းျပည္ေလးအေပၚကို ေရာက္လာကတည္းက ေလယာဥ္ဟာ တိမ္တိုက္ထူထူမဲမဲႀကီးေတြၾကားမွာ ယိမ္းထိုးလႈပ္ယိမ္းေနေတာ့တာပါပဲ။ ျပတင္းေပါက္ကေန ေအာက္ကိုငံု႔ၾကည့္မိေတာ့ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ တိုင္းျပည္လွလွေလးကို အစိမ္းေရာင္ရင့္ရင့္ေတြက မတရားႀကီး လႊမ္းခ်ဳံေနတယ္ေလ။ လူမဆန္တဲ့ အဲဒီအစိမ္းရင့္ရင့္အေရာင္ေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ႏို႔ငတ္ေနတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ သူ႔အေမ့ရင္ခြင္ကို ေငးၾကည့္သလို က်ေနာ့္တိုင္းျပည္ကေလးကို က်ေနာ္ အေငးသားၾကည့္မိေနရင္းက မ်က္ရည္၀ဲလာတယ္။ ေအာ္… အဲဒီ ေတာထေနတဲ့ အစိမ္းရင့္ရင့္ႀကီးေတြရဲ႕ အတြင္းဖက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္ရယ္။
အေတြးစေတြ မျပတ္ခင္မွာပဲ က်ေနာ္ဟာ တအိအိနဲ႔ က်ေနာ့္တိုင္းျပည္ေလးေပၚကို ျပဳတ္က်လာခဲ့ေတာ့တာေပါ့။
ေနာက္တစ္ေန႔မနက္က်ေတာ့ က်ေနာ့္လက္ထဲမွာ ေလာကေဆ၀ါေရးတဲ့ ကေလးျပႆနာ၊ လူငယ္ေရးရာ၊ လူသစ္ေမြးထုတ္ၾက ဆိုတဲ့ စာအုပ္ေလးက မိုးစက္ေတြနဲ႔အတူ ေရာက္ေနသည္။ မ်က္ႏွာဖံုးကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ က်ေနာ္ခ်စ္တဲ့ ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္ ႀကိမ္ဆက္တီထုိင္ခံုေလးေပၚမွာ စြပ္က်ယ္အျဖဴႏြမ္းႏြမ္းေလးနဲ႔ ဆရာမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ကေလးကဗ်ာစာအုပ္ထဲမွာ တစ္ဘ၀လံုး ေပ်ာ္၀င္ေနေပါ့။ သူ႔ဦးေခါင္းထက္မွာေတာ့ ေငြေရာင္ေတြ တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္လို႔။ ေနာက္ေက်ာဖံုးကို လွန္လိုက္တယ္ဆိုရင္ပဲ… …
- ယခုအခ်ိန္အထိ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ပညာေရးအမည္တပ္ေခၚလာခဲ့ေသာ ပညာေရးသည္ ပညာေရးစစ္စစ္မွ ဟုတ္ရဲ႕လား…
- သားဖြားဆရာ၀န္မ်ားသည္ မည္သို႔မည္ပံု ကေလးေမြးဖြားေပးေနၾကသနည္း။
ကေလးကို ႀကဳိဆိုသည့္နည္းလမ္းသည္ ပံုစံမမွန္ေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ေနသည္။
- ကေလးသူငယ္တစ္ေယာက္သည္ မ်က္စိပြင့္လာႏိုင္ေသာ၊ သိခ်င္တတ္ခ်င္ေသာ၊ ႏိုးႏိုးၾကားၾကားရွိခ်င္ေသာ “ဇ”ကေလးမ်ားႏွင့္ ေမြးဖြားလာၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။
- ကေလးသူငယ္တစ္ေယာက္သည္ သူ႔ကိုခ်စ္ေသာ၊ သူ႔အတြက္ စြန္႔စြန္႔စားစား ျပဳလုပ္ေသာ တခ်ဳိ႕မိဘ၏ အႏွိမ္ခံဘ၀ ရာက္ေနရသည္။
- ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မ်ားအား မိမိတို႔၏ မိဘမ်ားကို မည္သည့္အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးကိုမဆို မေၾကာက္မရြံ႔ ေျပာျပႏိုင္ေစရန္ အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳလုပ္ရမည္။
- ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မ်ားအေနႏွင့္ မိမိတို႔၏မိဘမ်ားကို အမွန္တရားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ရိုးသားျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ မိမိတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ဖြင့္ျပၾကသည္ဆိုလွ်င္ မိဘမ်ားကိုလည္း သူတို႔၏ စိတ္ႏွလံုးကို ဖြင့္ျပရန္ တြန္းအားေပးရာ ေရာက္သြားလိမ့္မည္။
- တစ္ခ်ဳိ႕မိဘမ်ားသည္ ဆရာ၀န္ျဖစ္ဖို႔ ၀ါသနာမပါေသာ သားသမီးမ်ားကို မိမိတို႔၏ အက်ဳိးကိုၾကည့္လ်က္ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာႏိုင္ဖို႔ အတင္းႀကဳိးစားၾကသည္။
- ဆရာမ်ား၏အစား လမ္းညႊန္မ်ားေပၚလာလိမ့္မည္။ ဆရာႏွင့္ လမ္းညႊန္၏ ျခားနားခ်က္ကို နားလည္ေအာင္လုပ္ရမည္။
-ႏိုင္ငံတကာဘာသာစကားတစ္ခုသည္ တစ္ခုတည္းေသာ ကမာၻေျမျဖစ္ေစရန္အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ လူသားျဖစ္ေစရန္အတြက္ အေျခခံအျဖစ္ အထူးပင္ လိုအပ္သည္… … လို႔ ေရးသားထားတာကို ဖတ္လိုက္ရေတာ့ စိတ္ထဲ ထူးဆန္းသလိုလို ျဖစ္သြားသည္။
ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ ကေလးအေၾကာင္းေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္ပံုက အသစ္ျဖစ္ေနတာနဲ႔ စာအုပ္ကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ … …
၁။ အဆင့္ဆင့္ ေျပာဆိုလာတဲ့ စကားၾကားရံုနဲ႔ မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၂။ ဘိုးေဘး အစဥ္အဆက္ က်င့္သံုးလာတဲ့ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာ ဆိုစကားအားလံုးကို မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၃။ ရာဇ၀င္အေထာက္အထားနဲ႔ သူတစ္ပါးေျပာတိုင္း မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၄။ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ ေရးသားထားတိုင္း မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၅။ တကၠေဗဒ တစ္နည္းေျပာရရင္ မိမိေတြးေတာႀကံဆလို႔ ေပၚလာတဲ့ မိမိရဲ႕အေတြး အႀကံအားလံုး မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၆။ မွီျငမ္းရမယ့္ နည္းနိႆယေတြ ရွိၿပီးသားပဲဆိုၿပီး အဲသည္နည္းေတြကို မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၇။ မိမိ အႀကံအစည္ အေတြးအေခၚကို မိမိဘာသာ အက်ဳိးအေၾကာင္း အေထာက္အထားေပး ခိုင္လံုလွၿပီဆိုၿပီး မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၈။ မိမိႀကဳိတင္ စဥ္းစားေတြးေတာထားတဲ့ အယူအဆနဲ႔ ကိုက္ညီတယ္ တူညီတယ္ဆိုၿပီး မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၉။ ထင္ရွားေၾကာ္ၾကား လူအမ်ားေလးစားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ႀကီး ေျပာတဲ့စကားဟာ မွတ္ယူထိုက္တယ္ဆိုၿပီး မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
၁၀။ ငါတို႔ေလးစားတဲ့ ငါတို႔ဆရာစကားဆိုၿပီး မွန္ၿပီလို႔ မယူဆ လက္မခံလိုက္နဲ႔။
- ကာလာမတို႔မွ … … … ဆိုတဲ့ ကာလာမသုတ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္စာပုိဒ္ေလးဟာ ႏွလံုးသားတစ္ခုလံုးကို သိမ္းက်ံဳးဆြဲငင္သြားေတာ့တာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီစာအုပ္ေလးက အိုရႈိးရဲ႕ “The New Child” စာအုပ္ထဲကမွ ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္က လက္ခံေသာ အစိတ္အပိုင္းေတြကို သူ႔ကုိယ္ပိုင္ စကားလံုးေတြနဲ႔ ေရးသားထားတဲ့စာအုပ္ကေလး ျဖစ္လို႔ေနသည္။ ဒါက စာအုပ္ကေလးရဲ႕ ပထမအပိုင္းလို ျဖစ္ေနသည္။ ဆက္ၿပီး ဓာတ္ပံုမ်ားက ေျပာတဲဲ့ ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္အေၾကာင္းဆိုသည့္ အျဖဴအမဲ ဓါတ္ပံုေလးေတြကို တစ္ရြက္ၿပီးတစ္ရြက္ လွန္ၾကည့္လိုက္မိသည္။ ေလာကေဆ၀ါဆိုတဲ့ စကားလံုးတစ္ခုဆီကို ရြက္လြင့္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ေန႔စြဲေတြက အျမင္အာရံုထဲတြင္ ၿပဳိးၿပိဳးျပက္ျပက္ထ ေနသည္။
ၿပီးေတာ့မွ ေလာကေဆ၀ါ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေလးနဲ႔ စာဖတ္သူကို ေဟာသလို မိတ္ဆက္ေပးခဲ့တယ္။
ပုဂံၿမဳိ႕ေဟာင္းတစ္ေနရာမွာေပါ့ … …
“ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ စိတ္ကူးေလးတစ္ခုရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကြယ္လြန္သြားခဲ့ရင္ က်န္ရစ္ခဲ့မယ့္ နည္းနည္းပါးပါး ပိုင္ဆိုင္မႈေလးေတြနဲ႔ … … အဲ … စာမူပုိင္ဆိုင္မႈေတြကို စီမံခန္႔ခြဲဖို႔ အဖြ႔ဲအစည္းေလး ဖြဲ႔မယ္စိတ္ကူးတယ္။ အဲဒီ အဖြဲ႕အစည္းေလးက ရန္ပံုေငြ စနစ္တက် ထူေထာင္ထိမ္းသိမ္းၿပီး ခိုကိုးရာမဲ့ ကေလးသူငယ္ေတြ … … အဲ … လူမ်ဳိးမေရြး ဘာသာမေရြးေနာ္ … ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္သူကင္းတဲ့ သက္ႀကီးရြယ္အိုေတြ ေဆးရံုေတြကို ႏွစ္စဥ္ လွဴဒါန္းႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ခ်င္တယ္။”တဲ့ေလ…။
ေနာက္ၿပီး ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀အျမင္ေတြကို စီစဥ္သူက တရင္းတႏွီး ဇာတ္ေၾကာင္းျပန္ေျပာသလိုမ်ဳိး ဘ၀ဇာတ္ေၾကာင္းေလးေတြနဲ႔ ယွက္ေဖာက္ေရးထားျပန္တယ္။ ေလာကေဆ၀ါရဲ႕ ဘ၀အျမင္ေတြကို… …
“အက်ဳိးမရွိေသာ အရပ္၌ တစ္သက္ပတ္လံုးေနရျခင္းထက္၊ အက်ဳိးရွိေသာ အရပ္၌ တစ္မိနစ္ ေနရျခင္းက ျမတ္၏။”တဲ့ေလ။
ေနာက္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ “ၿငိမ္းခ်မ္းေရး”ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲက ေဂါ၀ိႏၵမဏိက်ဘုရင္က သူ႔ညီေတာ္ နကၡတၱရာသ ကို “ ညီေတာ္ မင္း ဘာျဖစ္လို႔ ေနာင္ေတာ့္ကို သတ္ခ်င္ရသလဲ။ ထီးနန္းအရိုက္အရာကို လိုလားတဲ့ ေလာဘေဇာေၾကာင့္ပဲ မဟုတ္လား။ ထီးနန္းအရိုက္အရာဆိုတဲ့ သေဘာဟာ ေရႊပလႅင္၊ စိန္မကိုဋ္နဲ႔ ထီးျဖဴကနက္ပဲလို႔ ညီေတာ္က တြက္သလား။ ဒီမကိုဋ္၊ ဒီထီးျဖဴကနက္နဲ႔ ဒီဘုရင့္ႀကိမ္စၾကာရဲ႕၀န္ဟာ ဘယ္ေလာက္ေလးတယ္ မွတ္သလဲ။ ထီးနန္းကို လိုခ်င္ရင္ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္လိုရင္ သိန္းသန္းမကတဲ့ လူမ်ားရဲ႕ ဒုကၡကို ကိုယ့္ဒုကၡလို႔ ေအာက္ေမ့ရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ေဘးရန္ကို ကိုယ့္ေဘးရန္လို႔ သေဘာထားရတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဆင္းရဲျခင္းကို ကိုယ့္ဆင္းရဲျခင္းလို႔ ယူဆၿပီး တာ၀န္ကို ေရွာင္ဖယ္မပစ္ရဘူး။ အဲဒီလို လုပ္တဲ့လူမွသာ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္တဲ့သူ မည္တယ္။ ဘုရင္မည္တယ္။ သစ္ခက္တဲကုပ္မွာ ေနေန၊ ေရႊအိမ္နန္းမွာေနေန လူထုအားလံုးကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာတတ္ရင္၊ ကိုယ့္လို သေဘာထားတတ္ရင္ တစ္ေလာကလံုးဟာ သူ႔ေလာကပဲ။ လူအားလံုးဟာ သူ႔လူခ်ည္းပဲ။ ဒီကမာၻေလာကရဲ႕ ဒုကၡကို ဖယ္ရွားပစ္တဲ့လူဟာ ဒီကမာၻေလာကရဲ႕ ဘုရင္ပဲ။ ဒီကမာၻေလာကရဲ႕ အေသြးကို စုပ္တဲ့လူ၊ ဒီကမာၻေလာကရဲ႕ စည္းစိမ္ကို မတရားသိမ္းပိုက္တဲ့လူကေတာ့ ဘုရင္မဟုတ္ဘူး။ ေခါင္းေဆာင္မဟုတ္ဘူး။ သူခိုး၊ ဓားျပသာ ျဖစ္တယ္”လို႔ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္မင္းလုပ္မယ့္သူေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဘ၀အျမင္ကို ေဖာ္ထုတ္ျပခဲ့တယ္။ ဒါတင္ဘယ္ကဦးမလဲ။ “စိတၱရေလခါ”ဆိုတဲ့ ဘာသာျပန္၀တၳဳစာအုပ္ကို ဘာသာျပန္ရတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ပါတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း သူ႔အျမင္ကို “ ေလာကမွာ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို အထင္ႀကီးတဲ့၊ ေလးစားတဲ့ေနရာမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျမင္ခ်င္း မတူၾကပါဘူး။ တခ်ဳိ႕က ဥစၥာရွိသူကို အထင္ႀကီးတယ္။ တခ်ဳိ႕က အာဏာရွိသူကို အထင္ႀကီးၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕က ပညာရွိသူကို အထင္ႀကီးၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ္က်ဳိးမၾကည့္ဘဲ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကို သယ္ပိုးတဲ့လူကို အထင္အႀကီးဆံုးပဲ။ အႀကီးဆံုးအျမတ္ဆံုးပုဂၢိဳလ္ကို တိုင္းတာတဲ့ေနရာမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဂိုက္တံဟာ ပရဟိတအလုပ္ပဲ။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကို သူေဆာင္ရြက္တဲ့ ပရဟိတအတိုင္းအတာ ပမာဏကိုၾကည့္ၿပီး ႀကီးရင္ႀကီးသေလာက္၊ မ်ားရင္မ်ားသေလာက္ အထင္ႀကီးတယ္။ ေလးစားတယ္။ စိတၱရေလခါကို ဖတ္ရင္ အဲသည္ေလာကအျမင္ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ဟာ အမ်ားအျမင္မွာ ေကာင္းမႈျပဳတယ္လို႔ ထင္ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ေကာင္းမႈဟာ ကိုယ္က်ဳိးနဲ႔ယွဥ္ေနတယ္။ ပရဟိတမပါဘူး။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ သူလုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ အမ်ားအျမင္မွာ မေကာင္းမႈလို႔ထင္ေနရေပမယ့္ သူတစ္ပါးအတြက္ ကိုယ္က်ဳိးကို စြန္႔လႊတ္တဲ့လူ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီလူႏွစ္ေယာက္ ဘယ္သူက ျမင့္ျမတ္သလဲဆိုတဲ့ ျပႆနာကို စိတၱရေလခါမွာ တင္ျပထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀တၳဳကို ဖတ္လိုက္ရင္ အေျဖေပၚၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအေျဖကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်တယ္။ လက္ခံတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမန္မာျပန္တာပါ။”လို႔ ရွင္းျပထားျပန္တယ္။
ၿပီးေတာ့ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ဘာသာအယူ၀ါဒေတြ၊ လူမ်ဳိးႏြယ္စုေတြ ျဖစ္ေနပါေစ၊ အတူတကြ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကတာ တစ္ခုေတာ့ အေသအခ်ာရွိတယ္ဆိုတဲ့ အေရးႀကီးတဲ့ သတင္းစကားတစ္ခုကိုလည္း ေျပာထားျပန္တယ္။ “ဘာသာတရားတိုင္းရဲ႕ ဓမၼက်မ္းဂန္ေတြမွာ ပရဟိတအလုပ္ကို အေလးအနက္ ဖြင့္ဆို ေရးသားထားၾကတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဘာသာတရားတိုင္း အခ်င္းခ်င္းေသြးစည္းလို႔ မရမယ့္ အယူအဆေတြ၊ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြကို ခဏ အသာထားၿပီး လက္တြဲလို႔ရမယ့္ ပရဟိတအလုပ္ကို လုပ္ဖို႔အတြက္ Common Forumမွာ ရပ္သင့္ၾကတယ္။ ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔ လက္တြဲၿပီး ပရဟိတအလုပ္ကို လုပ္သင့္တယ္။ အဲဒီလိုလုပ္ရင္ ကမာၻေလာကႀကီးမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးေရာင္ျခည္ ယွက္သန္းလာမွာ မလြဲပါဘူး။”လို႔ အလင္းျပခဲ့ျပန္တယ္။
“ပရဟိတ”ဆိုတဲ့ ပါဠိစကားမွာ “ပရ”က တစ္ပါးသူ၊ “ဟိတ”က အက်ဳိးေပါ့။ သူတစ္ပါးအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္ျခင္းေပါ့ကြာ။ ေနာက္ၿပီး ဟိႏၵီဘာသာနဲ႔ သကၠတဘာသာစကားမွာ သူတစ္ပါးအက်ဳိးေဆာင္ရြက္ျခင္းကို “ေလာကေဆ၀ါ”လို႔ ေခၚတယ္။ ေလာကဆိုတာေတာ့ တို႔လူငယ္ေတြ သိၿပီးသားပါ။ “ေဆ၀ါ”ကေတာ့ အက်ဳိးျပဳျခင္းေပါ့။ သည္ေတာ့ သူတစ္ပါးအက်ဳိး ေဆာင္ရြက္သူကို ပရဟိတသမား၊ ေလာကေဆ၀ါသမားေပါ့။ သူတစ္ပါးအက်ဳိးဆိုလို႔ ေျပာရဦးမယ္။ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲရံုသက္သက္ကို ေျပာတာမဟုတ္ဘူးေနာ္။ မိမိကိုယ္က်ဳိးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး သူတစ္ပါး အက်ဳိးရွိရာရွိေၾကာင္းကို ဘယ္အလုပ္မ်ဳိးကိုမဆို လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္တာကို ေျပာတာ။ အဲသလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကိုမွ ေလာကေဆ၀ါသမားလို႔ေခၚတာ။
ဒါက ေလာကေဆ၀ါကို ရွင္းျပထားတာပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္အေၾကာင္းကိုလည္း လူငယ္ေတြနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးျပန္တယ္။ “ထီးခ်ဳိင့္ၿမဳိ႔နယ္ ပန္းၿမဳိင္ရြာမွာ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုေပါ့။ အဲသည့္ေဒသမွာရွိတဲ့ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းကုိ ကူးတို႔ေလွေလးတစ္စီး ေလွာ္သြားတယ္။ ကူးတို႔ေလွေပၚမွာ လင္မယားႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ျမစ္တစ္ဖက္ကမ္းကို သြားတဲ့ ေယာက်ၤားသံုးေလးေယာက္ပါတယ္။ အဲသည့္ ေလွစီးခရီးသည္ေတြထဲက အမ်ဳိးသမီးဟာ ကိုယ္ေလးလက္၀န္ႀကီးနဲ႔။ ကိုယ္၀န္ေန႔ေစ့လေစ ့ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တစ္ဖက္ကမ္းက ေဆးခန္းမွာ ကေလးမ်က္ႏွာျမင္ဖို႔ ေလွနဲ႔ကူးသြားတာ။ ေလွကေလး ျမစ္လယ္ေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ မိုးညိဳ့လာတယ္။ ေလထန္လာတယ္။ လႈိင္းႀကီးလာတယ္။ ေလွလူးလာတယ္။ အေျခအေနက ေလွေပၚမွာပါတဲ့ လူတစ္ေယာက္ လူတစ္ေယာက္ ေလွေပၚက ဆင္းမေပးဘူးဆိုရင္ ေလွျမဳပ္ေတာ့မယ္။ အဲသည့္အခ်ိန္မွာ ေလွေပၚမွာပါလာတဲ့လူႀကီးေတြက စြန္႔စားဖို႔ သတိမရၾကဘူး။ သည္မွာ ေမာင္ထိန္လင္းဆိုတဲ့ ကိုးတန္းေက်ာင္းသားေလးက ေလွေပၚက ခုန္ခ်ၿပီး ကိုယ္၀န္ေဆာင္မိန္းမနဲ႔ ေလွေပၚပါလာတဲ့ တျခားလူေတြကို အသက္စြန္႔ၿပဲီး ကယ္လိုက္တယ္” တဲ့ေလ။
အဆံုးသတ္မွာေတာ့ ပရဟိတဆိုတဲ့ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကေန ေလာကအက်ဳိးဆိုတဲ့ “ေလာကေဆ၀ါ”ထိ ေဆာင္ရြက္ၾကဖို႔ တိုက္တြန္းရင္းနဲ႔ ရိုးရွင္းတဲ့ ဒႆနေလးနဲ႔ အဆံုးသတ္လိုက္တယ္။
တရားေစာင့္သူကို တရားက ျပန္ေစာင့္တယ္။
ျပည္သူကို ခ်စ္သူကို ျပည္သူက ျပန္ခ်စ္တယ္။
လူကို ေလးစားသူကို လူက ျပန္ေလးစားတယ္ … … … တဲ့။ ဘယ္ေလာက္ ရိုးရွင္းလွပလိုက္တဲ့ ဒႆနေလးလဲ။
ကဲ… …၊ အဲသည္ ေလာကေဆ၀ါ ဆိုတာ ဘယ္သူမ်ား ျဖစ္မယ္ထင္ပါသလဲ။ တစ္ျခားသူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ ၂၄ ရက္္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ ေရႊေပါကၠံၿမဳိ႕သစ္ ၁၆ ရပ္ကြက္ အမွတ္ ၉၈၈၊၉၉၀ မွာ ျမန္မာလို “ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဗိမာန္”လို႔ အမည္ရတဲ့ “ပါရဂူ ရွန္တိနိေကတန္” စာၾကည့္တိုက္ႀကီးကို တည္ေထာင္ေပးခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး ပါရဂူပဲေပါ့။ ဆရာ့ကို ဆက္သြယ္ခ်င္ရင္ျဖင့္ ဖုန္းနံပါတ္-၀၉-၈၀ ၂၃၉၇၄၊ ၀၁- ၆၉၅၆၆၂ နဲ႔ အီးေမးလ္လိပ္စာ shanti @ mail4u.com.mm သို႔ ဆက္သြယ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ အင္း… ေလာကေဆ၀ါ… … ေလာကေဆ၀ါ… ... ေလာကေဆ၀ါ... …။ သင္လည္းပဲ ကမာၻေျမျပင္ေပၚက ေလာကေဆ၀ါတစ္ေယာက္ပင္ မဟုတ္ပါလား။ ။
Friday, September 4, 2009
ႏွလံုးသားထဲက ေလာကေဆ၀ါ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment