Sunday, September 9, 2012

ျပည္သူအားကိုယ္စားျပဳထားေသာလႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား အၾကံျပဳလႊာ

ေရးသားသူ — ေအာင္မို်းထြဋ္
သို႔
အယ္ဒီတာ
မၾကာမီရက္မ်ားအတြင္း လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားက ဖဲြ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးအား စြပ္စဲြျပစ္တင္အေရးယူမႈမ်ား ျပုလုပ္ရန္ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားျပုလုပ္ေနသည္ကို ေတြ့ျမင္ရပါသည္။ ဥပေဒျပဳလႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ထိုကဲ့သို့ အေရးယူမႈမ်ားကို ျပုလုပ္နိုင္သည့္အခြင့္အာဏာရိွသည္ကို ျငင္းပယ္၍မရနိုင္ပါ။သို႔ရာတြင္ ဥပေဒျပဳအဖဲြ့ထံ ထိုကဲ့သို့ အခြင့္အာဏာကိုအပ္နွင္းထားသည္ဆိုျခင္းသည္ ထိုအာဏာကို မိမိၾကိဳက္သလို၊သံုးခ်င္သလိုသံုး၍ရသည္ဟု ဆိုလိုျခင္းမဟုတ္သည္ကို နားလည္ရန္လိုပါသည္။
ထို့အျပင္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးကို ယခုကဲ့သို့ စြပ္စဲြျပစ္တင္အေရးယူမႈမ်ားသည္ တိုင္းျပည္၏ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္မႈလုပ္ငန္းစဥ္မ်ားအတြက္ မလိုလားအပ္သည့္အကို်းသက္ေရာက္မႈမ်ားရိွလာနိုင္ပါသည္။
အထူးသျဖင့္ တိုင္းျပည္၏တရားစီရင္ေရးက႑အား အလြန္အမင္းအားနည္းသြားေစနိုင္ပါသည္။ လက္ရိွျမန္မာနိုင္ငံ၏ နိုင္ငံေရးစနစ္ျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို ယထာဘူတက်က်ျကည့္လွ်င္ တရားစီရင္ေရးမ႑ိုင္သည္ အားအနည္းဆံုးမ႑ိုင္တစ္ခုျဖစ္သည္မွာအမ်ားအသိပင္ျဖစ္ပါသည္။

ယခုကဲ့သို့ လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ား၏ စြပ္စဲြအျပစ္တင္ အေရးယူမႈမ်ားသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံခံုရံုးအေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္အတြင္းခိုင္မာသည့္ တရားစီရင္ေရးအင္စတီကူ်းရွင္းတစ္ခုအျဖစ္ ေပၚထြက္လာနိုင္မႈမရိွေအာင္ ျပုလုပ္သလို ျဖစ္ေနပါသည္။
ထို့အျပင္ ဤကဲ့သို့ အေရးယူေဆာင္ရြက္မႈမ်ားသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွ တရားသူျကီးမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို့၏ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကို ထိေရာက္စြာ ေဆာင္ရြက္လိုစိတ္ကို ခို်းနိွမ္လိုက္သလိုျဖစ္သြားနိုင္ပါသည္။လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို့သေဘာမတူသည့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွ ခ်မွတ္တိုင္း ထိုခံုရံုးမွတရားသူျကီးမ်ားကို စြပ္စဲြျပစ္တင္အေရးယူမႈမ်ား ျပုလုပ္မည္ဆိုသည့္သေဘာမို်းျဖစ္လာေစနိုင္ပါသည္။

ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွ တရားသူျကီးမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို့၏တာဝန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္မေဆာင္ရြက္နိုင္ပါက လႊတ္ေတာ္၏ တာဝန္နွင့္ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားအား စစ္ေဆးေစာင့္ျကည့္နိုင္မည့္အင္စတီကူ်းရွင္းကို အားနည္းေအာင္ တမင္လုပ္ေနသလို ျဖစ္ေနပါသည္။ ထိုအေရးယူမႈမ်ားကို တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္၍ ဒီမိုကေရစီစနစ္တည္ေဆာက္ေရးကို လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ ျပည္သူကို အမွန္တကယ္ကိုယ္စားျပုသည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ မျပုလုပ္သင့္ေျကာင္းေျပာျကားလိုပါသည္။

ယေန့ျမန္မာနိုင္ငံသည္ ဒီမိုကေရစီျပုျပင္မႈလမ္းေၾကာင္းေပၚသို့စတင္ေရာက္ရိွေနေသာအေျခအေနတြင္ရိွပါသည္။ ထိုသို့ ဒီမိုကေရစီစနစ္တည္ေဆာက္ေရး၏ ကနဦးကာလတြင္ လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္မ်ား အားနည္းသြားေစမည့္အျပုအမူမ်ားကို မလုပ္ေဆာင္မိေစရန္လိုအပ္ပါသည္။

ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးတစ္ခုသည္ တိုင္းျပည္၏ ဥပေဒစိုးမိုးေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အေရးပါေသာ အင္စတီကူ်းရွင္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ ထိုအဖဲြ့အား စြပ္စဲြျပစ္တင္အေရးယူမႈသည္ ဒီမိုကေရစီစနစ္တည္ေဆာက္ေရးတြင္ အေရးျကီးသည့္အေျကာင္းတစ္ခုျဖစ္သည့္မ႑ိုင္သံုးခုအျကား တာဝန္နွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားပိုင္းျခားထားမႈကို အဓိပၸာယ္မဲ့သြားေစပါသည္။

မ႑ိုင္သံုးခုအၾကား တာဝန္နွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ား ခဲြျခားထားမႈရိွမွသာ အစိုးရအဖဲြ့အစည္းတစ္ခုလံုးရိွ က႑မ်ား တစ္ခုနွင့္တစ္ခုအျပန္အလွန္ကြပ္ကဲမႈရိွျပီး အာဏာရွင္စနစ္မ်ား ေပၚထြက္လာနိုင္မႈကိုအကာအကြယ္ေပးနိုင္မည္ျဖစ္ပါသည္။

တရားစီရင္ေရးက႑သည္ အျခားက႑ကဲ့သို့ ေငြေျကးဆိုင္ရာနွင့္ အစိုးရ၏ အာဏာစက္ကို တိုက္ရိုက္အသံုးျပုသည့္ အခြင့္အာဏာမရိွေသာ္လည္း တိုင္းျပည္အတြင္းရိွ ဥေပဒမ်ား၏ အဓိပၸာယ္ကိုေဖာ္ေဆာင္သည့္တာဝန္ကို ယူထားသည့္ တစ္ခုတည္းေသာမ႑ိုင္ျဖစ္ပါသည္။ တရားစီရင္ေရးအဖဲြ့အေနျဖင့္ တရားဥပေဒမ်ား၏အဓိပၸာယ္ကို ဖြင့္ဆိုခြင့္ေပးထားသလို အေျခခံဥပေဒခံုရံုးအေနျဖင့္ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုခြင့္ တာဝန္နွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္အျပည့္အဝရိွပါသည္။

တရားသူျကီးအား သူတို့၏ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို သေဘာမက်၍သူတို့အား စြပ္စဲြျပစ္တင္ရႈတ္ခ်မႈမ်ားျပုလုပ္ရန္ လံုးဝမျဖစ္သင့္သည္မွာဆင္ျခင္တံုတရားရိွေသာသူမ်ားအားလံုး လက္ခံနိုင္မည့္အခ်က္တစ္ခုျဖစ္ပါသည္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ အေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွ တရားသူျကီးမ်ားကို စြပ္စဲြအျပစ္တင္ အေရးယူမႈမ်ားျပုလုပ္မည္ဟု ျခိမ္းေျခာက္မႈမ်ားသည္ တရားေရးက႑လုပ္ပိုင္ခြင့္နယ္ပယ္အတြင္းသို့ ခို်းေဖာက္ဝင္ေရာက္ေနသည့္ သေဘာေဆာင္ေနပါသည္။

ဤသို့လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒခံုရံုးမွတရားသူျကီးမ်ား မိမိတို့တာဝန္ကို ထိေရာက္စြာလုပ္ေဆာင္လိုစိတ္မ်ား အားနည္းသြားေအာင္ျပုလုပ္သလို လႊတ္ေတာ္အမတ္မ်ားအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္၏လုပ္ပိုင္ခြင့္အာဏာကိုေက်ာ္၍ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ တရားစီရင္ေရးသံုးသပ္ခ်က္ (Judicial Review) ကိုလုပ္ေဆာင္သည့္သေဘာလည္းျဖစ္ေနပါသည္။

ဥပေဒျပုမႈကို အဓိကထားလုပ္ေဆာင္ရမည့္ လႊတ္ေတာ္အေနျဖင့္ အစိုးရအဖဲြ့မ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒနွင့္ ကိုက္ညီမႈရိွမရိွ ဆန္းစစ္သည့္အာဏာကို ယူလိုက္ပါက အစိုးရအဖဲြ့က႑မ်ားအၾကား အျပန္အလွန္ကြပ္ကဲမႈကို အားနည္းသြားေစပါသည္။

လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ၾကီးမ်ားနွင့္ အစိုးရအဖဲြ့ဝင္မ်ားအားလံုးအေနျဖင့္ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒတစ္ရပ္သည္ နိုင္ငံေရးလုပ္ငန္းစဥ္ကို မည္သို့မည္ပံု ညိွနိႈင္းေဆာင္ရြက္သြားသည္ကို ဖြင့္ဆိုထားသည့္ဥပေဒျဖစ္သည္ဟု နားလည္သင့္ပါသည္။ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ တိုင္းျပည္ကို တိုက္ရိုက္စီမံအုပ္ခု်ပ္ေနသည္ဟု မျမင္သင့္ပါ။

ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ အစိုးရနွင့္ အုပ္ခု်ပ္ေရးစနစ္ပံုစံမ်ားမည္သို့မည္ပံု ဖဲြ့စည္းသင့္သည္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးထားသည့္ ဥပေဒတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။
တိုင္းျပည္အား အမွန္တကယ္အုပ္ခု်ပ္သူမ်ားသည္ ဖဲြ့စည္းပံုအရ ေရြးခ်ယ္ထားသည့္ သို့မဟုတ္ ခန့္အပ္ထားသည့္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ထိုသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိတို့၏ အတၱမာန္မာန လက္စားေခ်လိုစိတ္မ်ားကို အေျခမခံဘဲ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒပါ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားနွင့္ အစိုးရမ႑ိုင္မ်ားအျကား အာဏာနွင့္ တာဝန္ခဲြေဝ မႈမ်ားကိုေလးစားမႈျဖင့္ မိမိတို့၏တာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ပါမွ ဖဲြ့စည္းပံုအေျခခံဥပေဒသည္ မွန္ကန္အဓိပၸာယ္ရိွစြာ အသက္ဝင္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တိုင္းျပည္၏တည္ျငိမ္မႈနွင့္ ဒီမိုကေရစီတည္ေဆာက္ေရးကအေထာက္အပံ့ျပဳလိုေသာ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအားလံုးအေနျဖင့္ တိုင္းျပည္အတြင္း နိုင္ငံေရးျပုျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကို အေထာက္အကူမျဖစ္ေစသည့္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားကို မလုပ္ျခင္းျဖင့္တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္သည့္ တာဝန္ရိွ ျပည္သူ့ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သက္ေသျပသင့္ပါသည္။

ေအာင္မို်းထြဋ္
(The Voice Weekly)

No comments: