Monday, December 1, 2008

၄၀ေက်ာ္အေတြးမ်ား(၃)၊အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔႔အေတြးအႀကံ

ေရးသားသူ — ေမာင္ဘေမာင္(ဘုန္းစိုး)
၄၀ေက်ာ္အေတြးမ်ားဟာ ဘေမာင္ရဲ႕ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳအရ ေတြးမိတာေတြကို ဟန္းဂုရြာမွာ ရင္ဖြင့္တာပါ၊ ဘေမာင္တို႔လုိ မသိမႈဆိုတဲ့ ေမာဟနဲ႔မကင္းေသးတဲ့ လူသာမန္ေတြအဖို႔ မွားယြင္းမႈဆိုတာလည္း ရွိေနဦးမွာပါ၊ သူမ်ားေတြ မွားေနရင္လည္း အမွန္ေရာက္ေအာင္ျပင္ေပးဖို႔ ၀န္မေလးပါဘူး၊ ဘေမာင္ မွားေနတာ ေတြ႔ရင္လည္း ျပင္ေပးၾကပါ၊ ဆုံးမေပးၾကပါ၊ အဲ့ဒီလုိ ျပဳျပင္ေပးတဲ့သူကို ဆရာလို႔ ရင္ထဲက အသိအမွတ္ ျပဳထားပါတယ္၊ ဘေမာင္တို႔ မိေ၀းဖေ၀း ပဲ့ျပင္ဆုံးမေပးမဲ့ ဆရာသမားေတြနဲ႔ ေ၀းေနရတဲ့အတြက္ သြန္သင္ဆုံးမမႈကို ငတ္မြတ္မိပါတယ္၊ ဘေမာင္ရဲ႕ အေတြးအျမင္ေတြကို လက္မခံႏိုင္တဲ့သူေတြ ရွိႏိုင္သလုိ လက္ခံႏိုင္တဲ့သူေတြလည္း ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါတယ္၊ လက္ခံႏိုင္ရင္ေတာ ့သိမ္းပိုက္လုိက္ပါ၊ လက္မခံႏုိင္ရင္လည္း ေမ့ပစ္လုိက္ေစခ်င္ပါတယ္။

အေတြ႔အႀကဳံ ဆိုတာကေတာ့ အသက္အရြယ္၊ ႀကီးျပင္းခဲ့တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ လုပ္ကိုင္ခဲ့တဲ့ အလုပ္အကိုင္ အမ်ဳိးအစားေတြေပၚ မႈတည္မွာပါ။ အေတြ႔အႀကဳံေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား အေတြးအႀကံနဲ႔ မေပါင္းစပ္ဘူးဆိုရင္ အဲ့ဒီ အေတြ႔အႀကဳံေတြဟာ အေတြ႔အႀကဳံ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္ဆိုတဲ့ အဆင့္မွာပဲ ရပ္ေနပါလိမ့္မယ္။ အေတြးအႀကံေကာင္းေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ မိမိအတြက္ေရာ ေလာကႀကီးအတြက္ပါ ေကာင္းက်ဳိးေတြ ေပးႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။
ဘေမာင္ အဓိကထား ေတြးမိတာက `ဘ၀´ အေၾကာင္းပါ၊ ဒါကလည္း တိုက္ဆိုက္လာလို႔ အေလးအနက္ထား စဥ္းစားမိတာပါ၊ ၂၀၀၅ ခုႏွစ္က ထုတ္တဲ့ က်န္းမာေရးစစ္တမ္းတခုမွာ ျမန္မာလူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ပ်မ္းမွ်သက္တမ္းက အမ်ဳိးသားက အႏွစ္(၅၀)၊ အမ်ဳိးသမီးက (၅၅)ႏွစ္ပဲ ရွိေတာ့တယ္၊ ဘေမာင္ အေတာ္ကေလး တုန္လႈပ္သြားမိတယ္။ ဘေမာင္ သက္တမ္းကုန္ေနၿပီ၊ ကံမကုန္ေသးလို႔ ဆက္ေနရမဲ့ သက္တမ္းတိုေလးအတြင္း `ငါ႔´အတြက္ဘာလုပ္မလဲ၊ `အမ်ား´ အတြက္ဘာလုပ္မလဲ၊ ေမးခြန္းေတြ အမ်ားႀကီး ေပၚလာပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းေတြေျဖႏိုင္ဖို႔ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုး၊ ဘ၀ရဲ႕အႏွစ္သာရ ေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္သိဖို႔ လိုလာၿပီ။
ဒီေတာ့ ျဖတ္သန္းလာတဲ့ ဘ၀တေလ်ာက္ ေတြ႔ႀကဳံခဲ့ရတာေတြအေပၚ မူတည္ၿပီး စဥ္းစားျဖစ္ပါတယ္။ ေတြးေတာႀကံစည္မႈေတြက သကၠေဗဒဆိုတဲ့ ပညာရပ္နဲ႔ အႀကဳံး၀င္လိမ့္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေတြးလုိ႔ ႀကံလို႔ ရလာတဲ့ အယူအဆက ဒႆနေပါ႔။ လူအမ်ားစုဟာ ကိုယ္လက္ခံထားတဲ့ အယူအဆေတြအတိုင္း ကိုယ့္ဘ၀ကို ပုံေဖၚၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေတြးအႀကံက ဘ၀ကို အဓိက ျပ႒ာန္း ပါတယ္။
ဘေမာင္ရဲ႕ဘ၀တေလ်ာက္လုံး ဘ၀ေကာင္းစားေရးအတြက္ စီးပြားဥစၥာတိုးတက္ဖို႔ ႀကီးပြားခ်မ္းသာဖို႔ပဲ ေတြးခဲ့တာမ်ားပါတယ္။ စီးပြားဥစၥာနဲ႔ျပည့္စုံရင္ စားခ်င္တာစားႏိုင္မယ္၊ ၀တ္ခ်င္တာ၀တ္ႏိုင္မယ္၊ လိုခ်င္တာရႏိုင္တယ္၊ စည္းဇိမ္ခံစားႏိုင္တယ္ ဒါဆိုရင္ဘ၀ဟာျပည့္စုံၿပီ ေလာကနိမၺာန္ပဲလို႔ယူဆခဲ့ပါတယ္။ ယူဆခဲ့တဲ့အတိုင္း ႀကိဴးစားလိုက္တာ ေန႔မအားညမနား ထမင္းေမ့ဟင္းေမ့ ဇနီးေမ့သားေမ့ပါပဲ၊ ပင္ပန္းလိုက္တာ ဒုကၡကို ဒုကၡလို႔ မထင္ႏိုင္ေအာင္ ေလာဘက ဦးေဆာင္ေနခဲ့တယ္။ ကံ ဥာဏ္ ၀ီရိယ စုံသြားလို႔ ေအာင္ျမင္လာေတာ့ “ငါ” ဆိုတဲ့ မာန္ကလည္း သိသိသာသာ၀င္လာတယ္။
ဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာ့ စီးပြားဥစၥာဆိုတာမၿမဲဘူး ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးနဲ႔ အၿမဲမျပတ္ဆက္ဆံေနရတယ္ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရမဟုတ္ဘူး အကာပဲ၊ စီးပြားဥစၥာရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အႏွစ္သာရဟာ ဒါနေကာင္းမႈဆိုတာလဲ မသိခဲ့တာအမွန္ပါ။
အရြယ္ကလည္းေကာင္း၊ လုပ္သမွ်လည္းျဖစ္ စိတ္ကလည္းခ်မ္းသာ ကိုယ္ကလည္းက်န္းမာေနေတာ့ ငါက်န္းမာတယ္ဆိုတဲ့ မာန္ကလည္းအားေကာင္းေနခဲ့ပါတယ္။ က်န္းမာျခင္း အသက္ရွည္ျခင္းဆိုတာ အနာေရာဂါနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း မေတြးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ က်န္းမာျခင္းအသက္ရွည္ျခင္းရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ကိုယ္က်င့္တရားဆိုတာကိုလဲ သတိမရႏို္င္ေသးဘူး။
စီးပြားေရးသမားဆိုေတာ့ ၿမိဳးၿမိဳးမ်က္မ်က္ရမဲ့အလုပ္ေတြ ရွာရတာေပါ႔ ေရလုပ္ငန္းေတြေခတ္ေကာင္းေတာ့လဲ ၀င္လုပ္လိုက္တာပဲ တဲ့တဲ့ေျပာရင္ေတာ့တံငါသည္ေပါ႔ဗ်ာ ဘေမာင္ ပေရာဂေၾကာင့္ငါးေတြအမ်ားႀကီးေသခဲ့ရထယ္ ပါဏာတိပါတာ ထုိက္မထိုက္ေတာ့ မေတြး၀ံ့လို႔ မေတြးေတာ့ဘူး။
ငယ္ငယ္ကေတာ့ က်ဳပ္သူမ်ားပစၥည္း ဘယ္ေတာ့မွမခိုးဘူး သူမ်ားဥစၥာ ဘယ္ေတာ့မွ အလကားမယူဘူးလို႔ မာန္ပါပါႀကဳံး၀ါးခဲ့ဘူးပါတယ္၊ ေအာ္… ကေလးဘ၀တုန္းကေတာ့ အျဖဴထည္ေလးကိုး၊ စီးပြားေရးေလာကထဲ ေရာက္ေတာ့ သူမ်ားေစ်းကြက္ကို ကိုယ့္ေစ်းကြက္ျဖစ္ေအာင္ လုခဲ့တာလဲအႀကိမ္ႀကိမ္ပါ၊ ကြက္ေက်ာ္ ရုိက္ခဲ့ရာတာလည္းမနဲဘူး၊ မွတ္မိေသးတယ္ သစ္ကြက္ေတြလုပ္ေတာ့ ကိုယ္ရတဲ့အကြက္ထဲ သစ္လုံးတလုံးမွမရွိဘူး ဒီလိုေတာ့ဘယ္ရမလဲ နီးစပ္ရာႀကိဳး၀ိုင္းထဲက ေကာင္းေပ့ဆိုတဲ့ သစ္လုံးေတြခုတ္ၿပီး ကိုယ့္အကြက္ထဲ ဆဲြထည့္ထားလိုက္တာ ဘိုးဘိုးေအာင္တန္ခိုးနဲ႔ ႏွစ္ဆတိုးသြားတယ္ အဲ့ဒါ ခိုးတာဆိုရင္ေတာ့ ပိုင္ရွင္က (သန္းငါးဆယ္) ေတာင္ရွိတယ္ဗ်ာ။ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ပါးစပ္ပိတ္ေပးထားၾကတဲ့ သူတို႔တေတြအေၾကာင္းေတာ့ သူခုိးေသေဖာ္ၫွိတယ္ ထင္မွာစိုးလို႔ မေတြးေတာ့ပါဘူး။
စီးပြားေရးသမားဆိုေတာ့ အေပါင္းအသင္းကေပါတယ္ေလ မိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္ကစလိုက္တာ သူရာေမရကံ ကိုလည္း ေန႔စဥ္နီးပါးက်ဴးလြန္ျဖစ္ေနတယ္၊ သူမ်ားအိတ္ထဲရွိတဲ့ပိုက္ဆံ ကိုယ့္အိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ လုပ္ရတာဆိုေတာ့ မုသားမပါလကၤာမေခ်ာဆိုသလို မုသာ၀ါဒလဲမလြတ္ခဲ့ပါဘူး၊ ဂ်ပိုးကိုလိပ္ျဖစ္ေအာင္ ေျပာခဲ့ရတယ္။ ခ်န္ထားခဲ့လို႔မရတာလည္းရွိေသးတယ္ အရြယ္ကလည္းေကာင္း စီးေတာ္ယဥ္ေလးကလည္းရွိေတာ့ အေပ်ာ္မယ္ကေလးေတြနဲ႔ကလည္းမလြတ္ခဲ့ဘူး၊ သာမန္အခ်ိန္မွာ အိုက္တင္ႀကီးတခဲြသားနဲ႔ ေနႏိုင္ေပမဲ့ ယမကာတန္ခိုးျပၿပီဆိုရင္ ဘေမာင္လဲ ဘာသားနဲ႔ထုထားတာမို႔လို႔လဲ သာယာမႈေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါတာပဲ။ အိမ္ကဘုရင္မက မသကၤာလို႔ စစ္လားေဆးလားလုပ္တိုင္း အလိမ္အညာပလီပလာေတြနဲ႔ ေလ်ာက္လဲခ်က္ေတြလဲ ေပးခဲ့ရဘူးပါတယ္။
ျပန္ေတြးမိမွ သီလငါးပါး တပါးမွမလြတ္ေအာင္ ခ်ဳိးေဖာက္ခဲ့မွန္းသိရတယ္။
စီးပြားဥစၥာဆိုတာ ရန္သူမ်ဳိးငါးပါးနဲ႔၀ိုင္းေနတဲ့အတြက္ ေလာကနိမၺာန္အစစ္မဟုတ္ဘူး။ စီးပြားဥစၥာထဲက ထုတ္၍ထုတ္၍ လွဴတန္းျခင္းဆိုတဲ့ ဒါနအမႈကိုျပဳမွသာ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အႏွစ္ကိုရမယ္။
အသက္ဘယ္ေလာက္ပဲရွည္ရွည္ ဘယ္ေလာက္ပဲက်န္းမာေနေန ကိုယ္က်င့္တရားမရွိရင္ မေကာင္းက်ဳိးငါးမ်ဳိးနဲ႔ အသက္ရွည္ရတာျဖစ္လို႔ ဘ၀ရဲ႕အနွစ္မဟုတ္ဘူး၊ အသက္ရွည္ျခင္း က်န္းမာျခင္းက ပဓာနမဟုတ္ဘူး၊ မေကာင္းက်ဳိးငါးမ်ဳိးကို ဖယ္ၿပီးေတာ ့အသက္ရွည္ရတဲ့ သီလနဲ႔ျပည့္စုံျခင္းကသာ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အနွစ္ျဖစ္တယ္။
အသက္ရွည္ျခင္း က်န္းမာျခင္းကေန ေနာက္ထပ္ထုတ္ယူရမဲ့ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အႏွစ္က ၀ီရိယျဖစ္တယ္။ ၀ီရိယဆိုတာ ရဲရင့္သူတို႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္၊ ရဲရင့္သူတို႔ရဲ႕သေဘာထားပါ၊ (သတ္ရဲတာ ျဖတ္ရဲတာ မေကာင္းမႈနဲ႔ စီးပြားရွာရဲတာ ဒုစရုိက္တရားပါ၊ ရဲရင့္တာမဟုတ္ပါဘူး) ဘယ္လိုရဲရင့္ရမွာဆိုရင္ စားေရး ၀တ္ေရး ေနေရးအတြက္ သမဇီ၀ိတနဲ႔သာ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳမယ္၊ ဒါန သီလ ဘာ၀နာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္အလုပ္ေတြကို ရဲရဲ၀ံ့၀့ံ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆိုတဲ့ စိတ္ဓာတ္သည္သာ ရဲရင့္ျခင္းျဖစ္တယ္ ကိုယ္က်င့္နဲ႕ရဲရင့္ျခင္းကို ေပါင္းေပးႏိုင္မွ တန္ဖိုးရွိတဲ့ဘ၀ရဲ႕ထိပ္တန္းကိုေရာက္ႏိုင္မယ္။
ဒါတင္ပဲလားဆိုေတာ့ စူးစိုက္ေသာစိတ္ (သမာဟိတစိတ္) တည္ၿငိမ္ေသာစိတ္ (သမာဓိ)လဲ ရွိဖို႔လိုေသးတယ္။ ဒါန သီလ ေတြကို အေျခခံၿပီး က်ဳိးစားေပမဲ့ တခုခုကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ အာရုံစူးစိုက္ၿပီးမလုပ္ပဲ ဟိုစပ္စပ္ ဒီစပ္စပ္ ဆိုရင္လည္း(ေလာကီ) ဘ၀တိုးတက္ေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ (ေလာကုတၱရာ) ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ထိပ္တန္း မေရာက္ႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သမာဓိဟာ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အႏွစ္ျဖစ္တယ္။
ဒီအျပင္ စူးစမ္းစဥ္ခ်င္တဲ့ဥာဏ္ ဆိုတာလည္းလိုေသးတယ္။ ေလာကီဘ၀ ေကာင္းစားေရးအတြက္ကေတာ့ ေလာကဓာတ္ပညာေတြျဖစ္တဲ့ ၀ိဇၨာဥာဏ္ သိပၸံဥာဏ္ေတြလုိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ဒီဥာဏ္ေတြကေတာ့မၿမဲဘူး၊ တဘ၀စာ အကာေတြပဲ။ ခႏၶာထဲကထုတ္ယူရမဲ့ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုးရွိတဲ့အႏွစ္က နာမ္နဲ႔ရုပ္ကို ခဲြျခားသိႏိုင္တဲ့ဥာဏ္ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို မသိခဲ့တာအမွန္ပါ။ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္လိုအပ္တဲ့ ၀ိပႆနာဥာဏ္နဲ႔ ဆိုင္ရာေတြကေတာ့ ဘေမာင္ ဥာဏ္မမီေသးလို႔ ဆက္မေတြးႏုိင္ေသးဘူး။
ဒါေၾကာင့္လည္း ဘ၀ကို မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအႀကံ အယူအဆေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းလာလိုက္တာ ဘ၀ရဲ႕တန္ဖိုး ဘ၀ရဲ႕အႏွစ္သာရေတြကို သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘ၀က လက္ခ်ည္းက်န္ေတာ့တယ္။ အသိက ေနာက္က်ခဲ့ေပမဲ့ က်န္ေနေသးတဲ့ ဘ၀ရဲ႕ အစိတ္အပိုင္းကိုေတာ့ အကာနဲ႔အႏွစ္ လဲလိုက္ေတာ့မယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီးတဲ့ လူတေယာက္အဖို႔ ရသင့္သေလာက္ေတာ့ ရဦးမွာပါ ရမွာပါ။ ။

No comments: