Thursday, January 20, 2011

ဘ၀ခရီးသည္တို႔၏ မရဏပန္းတိုင္

ေရးသားသူ — ေမာင္ဘေမာင္(ဘုန္းစုိး)
ညီေလးေရ
မင္းနဲ႔စတင္သိကၽြမ္းခဲ့စဥ္ကတည္းက မင္းရဲ႕ ေဖာ္ေရြမႈ အလိုက္သိမႈ အနစ္နာခံတတ္မႈေတြေၾကာင့္ သာမာန္ထက္ကိုပုိၿပီး ရင္းႏွီးခင္မင္ခဲ့မိတယ္။ အစ္ကိုတို႔ို တရားစာအုပ္ေတြ ဓမၼဒါနလုပ္ေတာ့လဲ မင္းကတက္တက္ႂကြႂကြပါခဲ့တယ္၊ လူငယ္ေပမဲ့ ဘာသာေရးကိုင္းရႈိင္းမႈရွိလို႔လဲ ေလးစားမိတယ္။ အစ္ကိုတို႔ ရံပုံေငြပဲြေတြလုပ္လို႔ မင္းကိုအကူအညီေတာင္းလိုက္ရင္လဲ မင္းက တခါမွမျငင္းခဲ့ဘူး၊ ေအာက္ေျခသိမ္းကူညီခဲ့တယ္။ တေန႔ အစ္ကိုေနလို႔မေကာင္းလို႔ မထႏိုင္တဲ့အခ်ိန္မွာ မင္းလာၿပီး ႏွိပ္ေပး အပူထုတ္ေပးလုပ္လိုက္တာ နာရီပိုင္းအတြင္းမွာ လန္းဆန္းလာၿပီး ထလာႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒီလို ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ျပဳစုေပးခဲ့တဲ့ မင္းေက်းဇူးကိုေရာ မင္းရဲ႕ၾကင္နာတတ္မႈကိုပါ အစ္ကိုဘယ္ေတာ့မွေမ့မွာမဟုတ္ဘူး။

ဒီလိုနဲ႔ ႏွစ္အတန္ၾကာေအာင္ ခင္ခင္မင္မင္နဲ႔ အတူတဲြၿပီး ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး၊ ဘာသာေရးပါမက်န္ အလုပ္ေတြ အေတာ္ေလးလုပ္ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ေနာ္။ ဒီၾကားထဲ မင္းဆီဖုန္းဆက္တဲ့အခါတိုင္း ဘယ္သူေနမေကာင္းလို႔ ေဆးခန္းလိုက္ပို႔ေပးေနတယ္။ ဘယ္၀ါ ေဆးရုံတင္ထားလို႔ ေစာင့္ေပးေနရတယ္ဆိုတာမ်ဳိးလဲ မၾကာခဏၾကား တတ္ေနေတာ့ မင္းရဲ႕ လူမႈေရးစိတ္ဓါတ္ကိုလည္း ေလးစားခဲ့မိတယ္။

တေန႔မင္းကိုယ္တိုင္ လွ်ာမွာ အနာျဖစ္လို႔ ေဆးခန္းသြားတဲ့အေၾကာင္း သတင္းၾကားလို႔ မင္းကို ဖုန္းဆက္ေတာ့ မင္းက အက်ဳိးအေၾကာင္းေျပာျပတယ္၊ လွ်ာကို သြားနဲ႔ ခိုက္မိတယ္ထင္ေၾကာင္း၊ ေဆးခန္းသြားျပတာ ေဆးရုံႀကီးကို သြားခိုင္းတာနဲ႔ ေဆးရုံႀကီးမွာ ေဆးစစ္ထားေၾကာင္း၊ အေျဖကိုေတာ့ တနလၤာေန႔မွ သိရမယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း မင္းေျပာျပေတာ့ အစ္ကိုစိတ္ထဲမွာ သာမာန္ပဲ ဘာမွဆန္းဆန္းျပားျပားမျဖစ္ပါဘူးကြာ ရုိးရုိးအနာပဲျဖစ္မွာပါဆိုၿပီး ထင္ထားခဲ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ တနလၤာေန႔ညဦးပိုင္း အစ္ကုိညဆိုင္းအလုပ္၀င္ခါစမွာ မင္းဆီက ဖုန္း၀င္လာတယ္၊ မင္းေျပာလိုက္တဲ့စကားက ၂လုံးထဲ။ “ကင္ဆာ”တဲ့ အစ္ကိုအေတြးေတြက အဆုံးမသတ္ေတာ့ဘူး။ ကာယကံရွင္ မင္းရင္ထဲမွာ ဘယ္လိုခံစားေနရမလဲ ဆိုတာ မင္းမေျပာလဲ အစ္ကိုနားလည္ႏိုင္တယ္။ အစ္ကို႔အတြက္ ဒီေရာဂါအမည္ကို ရင္းႏွီးသူေတြဆီက ၾကားရတာ ဒါ ဒုတိယအႀကိမ္ေလ။ ပထမဆုံးက ဘ၀လက္တဲြေဖၚျဖစ္တဲ့ အစ္ကိုဇနီးဆီကေလ၊ တယ္လီဖုန္းထဲကလာတဲ့ “ရင္သားကင္ဆာ” ဆိုတဲ့ အသံက အစ္ကို႔နားထဲကို မိုးႀကိဳးပစ္ထဲ့လိုက္သလား ေအာက္ေမ့ရတယ္။ လိုအပ္တဲ့ ေဆး၀ါးကုသမႈေတြ လုပ္ေပးေနရေပမဲ့ အစ္ကို႔ရင္ထဲမွာ ငုိေနမိတာအမွန္ပဲ။
အဲ့ဒီမွာ ဗုဒၶအဆုံးအမ အေျခခံေကာင္းေလးရွိထားလို႔ သတိလက္လြတ္မျဖစ္ပဲ “မေသရဲရင္ သုႆန္သြား မရဏႆတိ နာနာပြား” ဆိုတဲ့စကားေလးကို သတိရၿပီး၊ ဇနီးျဖစ္သူကလိုလည္း တရားေဟာ ကိုယ္တိုင္လည္းပြားလို႔ ဓမၼစြမ္းအားနဲ႔ ေသျခင္းတရားကို ရင္ဆိုင္ရဲတဲ့ သတၱိေတြျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

အစ္ကိုအေပၚမွာ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ညီေလးရဲ႕ေက်းဇူးတရားကိုေပးဆပ္ခ်င္လြန္းလို႔၊ အလားတူအျခားမိတ္ေဆြေတြနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြရဲ႕ ေက်းဇူးေတြကိုလည္း ေပးဆပ္ခ်င္လို႔ အခ်ိန္မီ ဒီစာကိုေရးရပါတယ္။
အစ္ကိုတို႔တေတြဟာ ဘ၀ရေနသမွ် သံသရာေျပးလမ္းေပၚမွာ ေမြးဖြားျခင္းက တာထြက္ၿပီး မရဏ ပန္းတိုင္ဆီ ၀င္ၾကရသူေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္အခ်ိန္ ဘယ္ေနရာမွာ ဘာေရာဂါနဲ႔ ဘယ္လိုေသရမယ္ဆိုတာ ဘယ္သူမွ ႀကိဳတင္မခန္႔မွန္းႏိုင္ပါဘူး။ အမွည့္တ၀င္း၀င္း အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္ဆိုသလို ေသျခင္းတရားဟာ အရြယ္သုံးပါး မေရြးတာေၾကာင့္ ႀကီးသူလဲေသ၊ ငယ္သူလဲေသ၊ ေသဖို႔အခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ ေသၾကရမွာပါပဲေလ။

ေမြးဖြားလာတာနဲ႔ မရဏကေတာ့ ထပ္ခ်ပ္မကြာ ပါလာတာပဲ။ မရဏက မ်က္ႏွာႀကီးငယ္ မလိုက္ဘူး။ ခ်မ္းသာဆင္းရဲမခဲြျခားဘူး။ အရာရွိႀကီးလဲ ေသမ်ဳိး၊ သူေဌးလဲ ေသမ်ဳိး၊ ဆင္းရဲသားလဲ ေသမ်ဳိး၊ သူေတာင္းစားလဲ ေသမ်ဳိး အားလုံးေသမ်ဳိးခ်ည္းပဲ။
ဥာဏ္ပညာ ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္လွတဲ့ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ စ်ာန္သမာပတ္ကို အထပ္ထပ္အဖန္ဖန္၀င္စားႏိုင္တဲ့ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကအစ အဂၢသာ၀ကႀကီးေတြပါမက်န္ ေသျခင္းတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္ေသးရင္ အစ္ကိုတို႔လို သာမန္လူသားေတြအဖို႔ ဘယ္ေျပာစရာလိုေတာ့မလဲ။

အမွတ္တမဲ့ မေနၾကသူေတြသာ ေမြးကတည္းက ေသျခင္းတရားကို မ်က္ႏွာမူေနရတယ္ဆိုတာ အသိနဲ႔သတိ အၿမဲယွဥ္ရွိၾကတယ္။
အမ်ားအားျဖင့္ လူေတြကေတာ့ ပစၥည္းဥစၥာ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာဖို႔၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ တိုးတက္ဖို႔၊ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားဖို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးႀကံစည္အားထုတ္ ႀကိဳးစားၾကတယ္။ အမွန္တကယ္ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ ေသျခင္းတရားကိုေတာ့ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သတိမထားမိၾကဘူး။ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ႏိုင္တဲ့ သတၱိကို ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္အားျဖည့္ထားၾကဖို႔လဲ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကတယ္။
ေနတတ္ဖို႔လိုသလို ေသတတ္ဖို႔လည္းအေရးႀကီးတယ္။ လူတိုင္းလူတိုင္း ေသရဲတဲ့ အားကိုးတခုကိုယ္စီရွိထားဖို႔လိုတယ္။

“ေတာင္တန္း သာသနာျပဳဆရာေတာ္ႀကီး ဦးဥတၱမသာရက ေျပာဖူးတယ္၊ ေလာကမွာ ဟုိသင္တန္း၊ ဒီသင္တန္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္တဲ့၊ ေသနည္းသင္တန္းေက်ာင္းေတာ့ မၾကားဘူးေသးဘူးတဲ့။ ဒီ… ေသနည္းသင္တန္းေက်ာင္းဖြင့္လဲ က်က္သေရမဂၤလာမရွိဘူးဆိုၿပီး တေယာက္မွလာတက္မယ္မထင္ပါဘူးတဲ့…။ ” ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ ေသနည္းသင္တန္းေပးသြားပါတယ္။

လူဘ၀ကိုရလာတယ္ဆိုတာ အတိတ္ဘ၀က ျပဳခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ကံအေဟာင္းေတြေၾကာင့္ အခုပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ အက်ဳိးကံလာခံစားရတယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ အေၾကာင္းကံအသစ္ ထပ္မံအားျဖည့္ခဲ့မွ အနာဂတ္ေတြမွာ အက်ဳိးကံဆက္ခံစားရမွာပါ။ ကုသုိလ္အၾကာင္းကံမရွိရင္ ကုသုိလ္အက်ဳိးကံလည္း ရပိုင္ခြင့္မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့။

ဘ၀သံသရာခရီးက ဘယ္အခ်ိန္ကစလာမွန္းမသိရသလို ဘယ္ေတာ့မွရပ္နားၾကရမယ္ဆိုတာကိုလဲ ဘယ္သူမွ မေျပာႏိုင္ဘူး။ နိမ့္တုံျမင့္တုံ ဆုန္ခ်ည္ဆန္ခ်ည္ အတည္မက် တသြားတည္းသြားေနၾကရတုန္းပဲ ရွိေနၾကတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘ၀ေတြေရာက္ေအာင္ ေကာင္းတဲ့သုစရုိက္ေတြ ထူေထာင္ၾကရမယ္။ တေန႔ထက္တေန႔ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္းေအာင္၊ ျမတ္သည္ထက္ျမတ္ေအာင္၊ စင္ၾကယ္သည္ထက္ စင္ၾကယ္ေအာင္ ထူေထာင္ၾကရမယ္။

အစ္ကိုတို႔လို သာမန္လူေတြအတြက္ အေရးႀကီးဆုံးကံဟာ အာစိဏၰကံနဲ႔ အာသႏၷကံျဖစ္တယ္။(စ်ာန္ရေအာင္ စြမ္းေဆာင္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္တဲ့ ဂရုကံကလဲြရင္ေပါ့)
ဘ၀သက္တမ္းတေလ်ာက္ အၿမဲမျပတ္ အထပ္ထပ္အခါခါ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ကံေတြကို အာစိဏၰကံလို႔ေခၚပါတယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ၀တၱရားမပ်က္ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ဘုရားရွိခိုးတာ၊ ဆြမ္းေတာ္ကပ္တာ၊ ပန္းေရခ်မ္း ဆီမီးကပ္လွဴပူေဇာ္တာ၊ သံဃာေတာ္ အရွင္သူျမတ္မ်ားကို ဆြမ္းေလာင္းလွဴတာ၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာ၊ ေမတၱာပို႔တာ စတဲ့ကုသုိလ္ကံေတြအားလုံး အာစိဏၰကံေျမာက္တယ္။ အာသႏၷကံကေတာ့ ေသခါနီးဆဲဆဲျပဳလုပ္တဲ့ကံနဲ႔ ယခင္လုပ္ထားဖူးတဲ့ ကံေတြကို ျပန္ၿပီးေအာက္ေမ့သတိရ အာရုံျပဳတာျဖစ္ပါတယ္။
ေသတဲ့အခါ ပစၥည္းဥစၥာ၊ တိုက္တာ ဂုဏ္ျဒပ္ အရပ္ရပ္ကို စြန္႔ပစ္ရတာတင္သာမက ရွင္စဥ္က တသသနဲ႔ မိမိစုံမက္ျမတ္ႏုိး ႏွစ္သက္လွသက္ ခႏၶာကိုယ္ အတၱေဘာႀကီးကိုလည္း ထားခဲ့ရတာပါပဲ။ မိမိနဲ႔အတူ မိမိျပဳခဲ့တဲ့ (ကုသုိလ္-အကုသုိလ္)ကံကလဲြရင္ တျခားဘာကိုမွ ယူမသြားႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ျမတ္စြာဘုရားက “သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာ” သတၱ၀ါ အားလုံးအတြက္ ကံသာလွ်င္ ဥစၥာျဖစ္တယ္လို႔ ေဟာညႊန္ခဲ့ပါတယ္။

မိမိျပဳခဲ့တဲ့ကံနဲ႔ ေနာက္ဘ၀သစ္တခုကို သြားရပါတယ္။ ကုသုိလ္ကံမ်ားမ်ားပါသြားရင္ ဘ၀ေကာင္းေကာင္းရႏိုင္ၿပီး အကုသုိလ္ကံအပါမ်ားရင္ေတာ့ ဘ၀ဆုိးထဲ နစ္ေနမွာ အမွန္ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္မို႔ ပစၥဳပၸန္ဘ၀တေလွ်ာက္မွာ ကုသုိလ္ကံကို ကိုယ္နဲ႔မကြာ အခါခါျပဳလုပ္အားထုတ္ဖို႔နဲ႔ ေသခါနီးကာလက်ရင္ ဒီကုသုိလ္ကံေတြကို ႏွလုံးသြင္းႏိုင္ဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပဳခဲ့တဲ့ကုသုိလ္ကံေတြ ေမ့ေလ်ာ့ေနခဲ့ရင္ မေကာင္းတဲ့ အနိ႒ာရုံေတြ ၀င္မလာရေအာင္ ဘာ၀နာႏွလုံးသြင္းတတ္ဖို႔ အေရးႀကီးလွပါတယ္။
၀ိပႆနာကမၼ႒ာန္း၊ မရဏႆတိ ဘာ၀နာတခုခုကို ႏွလုံးသြင္းေနဖို႔ အသင့္ေတာ္ဆုံးပါပဲ။

အခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဘ၀ကို စဲြလမ္းတပ္မက္ၾကတယ္၊ ခႏၶာကို ျမတ္ႏိုးစုံမက္ၾကတယ္။ အဲ့ဒီလို ျမတ္ႏိုးစုံမက္ ႏွစ္သက္စဲြလမ္းၾကသူေတြဟာ ေသရမွာအင္မတန္ေၾကာက္ၾကတယ္။ ေသျခင္းတရားကို ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ဖို႔ေတာ့ေ၀းေရာပဲ။ “ေသ” ဆိုတဲ့ စကားသံေတာင္ နားထဲ အ၀င္မခံခ်င္ၾကဘူး။ ဒီလို ဘ၀နဲ႔ခႏၶာကို တရႈိက္မက္မက္ တသက္သက္ စဲြလန္းေနသူေတြဟာ ခႏၶာရဲ႕အျပစ္ေတြကို လက္ဦးရႈျမင္ဆင္ျခင္ရပါတယ္။

လွသထက္လွေအာင္ တသသနဲ႔ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ ျခယ္သေနတဲ့ ခႏၶာဟာ ဘာမ်ားစုံမက္တြယ္တာစရာ ရွိပါသလဲ၊ ႏွစ္သက္မက္ေမာဖြယ္ရွိပါသလဲ။
အရိုးက တိုင္သေဘာ၊ အေၾကာေတြရစ္ပတ္ၿပီး အသားျမႇဳပ္ကပ္လို႔ အေရထူ-အေရပါး ဖုံးထားတဲ့ ရုပ္ေဆာင္- အပုပ္ေကာင္။
မ်က္၀တ္၊ နားဖာေခ်း၊ ႏွပ္၊ တံေတြးနဲ႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ေတြ အခ်ိန္တိုင္းမွာ အေပါက္ရွိသမွ် ထြက္ယုိစိမ့္က်ေနတဲ့ ရြံရွာစဖြယ္ အညစ္အပတ္ေကာင္။
မ်က္ႏွာသစ္၊ ေရခ်ဳိး၊ ေမႊးရနံ႔မ်ဳိးစုံနဲ႔ မျပဳျပင္လွ်င္ ေခြးေသပုပ္နဲ႔မျခား၊ ညႇီေဟာက္ပုပ္သိုး အနံ႔ဆိုးတဲ့ အပုပ္ေကာင္။
ပိုးမ်ဳိးစုံ ေမြးဖြားမွီခို ေသဆုံးရာ၊ အနာေရာဂါမ်ဳိးစုံ ျဖစ္ေပၚရာ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေပါင္းစုံ စုေ၀းရာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အနိ႒ာေကာင္။
အဲ့ဒီလို အထပ္ထပ္ဆင္ျခင္တဲ့အခါမွာ ရုပ္ခႏၶာအေပၚ ႏွစ္သက္တြယ္တာျခင္းကင္းၿပီး ရုပ္ခႏၶာရဲ႕မၿမဲျခင္း-အနိစၥ၊ ဆင္းရဲျခင္း-ဒုကၡ၊ အႏွစ္မဲ့ျခင္း-အနတၱ၊ မတင့္တယ္ျခင္း-အသုဘ သေဘာေတြျမင္တဲ့အတြက္ စက္ဆုပ္ရြံရွာလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီခႏၶာကို ရြံမုန္းလာၿပီဆိုရင္ ေသျခင္းဆိုတဲ့ အသံကိုၾကားဖို႔၊ ေသေနတာကိုျမင္ဖို႔၊ ေသျခင္းကို ရင္ဆိုင္ဖို႔ မေၾကာက္ရြံ႕ ၀န္မေလးေတာ့ပါဘူး။
“မေသရဲရင္ သုႆန္သြား၊ မရဏႆတိ နာနာပြား” ဆိုတဲ့ စကားအတိုင္း သုႆန္ကိုသြားခိုင္းတာဟာ ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း ေသေနသူေတြ မ်ားလွတာ ျမင္ေစခ်င္လို႔ပါပဲ။ ေသျခင္းတရားကို အမွန္ရင္ဆိုင္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ မရဏႆတိကို ေသေသခ်ာခ်ာ အခါခါ ပြားပါလို႔ ဆိုိလိုတာျဖစ္ပါတယ္။
ဘ၀ဆိုတာ ေရပြက္ပမာ အင္မတန္မွ ေပ်ာက္ပ်က္လြယ္တာမို႔ လ်င္ျမန္တဲ့ ေသျခင္းတရားကို အခ်ိန္ပိုင္းျခား ရႈပြားတာမ်ဳိး ျမတ္ဗုဒၶက အထူးသေဘာက်ေတာ္မူပါတယ္။
ငါဟာ အမွန္ေသရေတာ့မယ္။
တေန႔နဲ႔တည အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။
တေန႔မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။
အစာတထပ္စားခ်ိန္မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။
အစာတထပ္စားခ်ိန္ တ၀က္မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။
အစာ ေလးငါးလုတ္ စားခ်ိန္မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ေကာင္းမွာပဲ။
အစာတလုတ္စားခ်ိန္မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ေကာင္းမွာပဲ။
၀င္ေလထြက္ေလ တႀကိမ္မွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ေကာင္းမွာပဲ။
ဒီအခ်ိန္ေတြမွ် အသက္ရွည္ခြင့္ရရင္ ကုသုိလ္တရား တိုးပြားေအာင္ႀကိဳးစားခြင့္ရႏိုင္မွာပဲ။
ဒီနည္းနဲ႔ အိပ္ရာ၀င္တိုင္း အေသႀကီးမဟုတ္ေသးတဲ့ အေသကေလးနဲ႔ ေန႔စဥ္ အေသက်င့္ရပါတယ္။ အမွန္တကယ္ ေသရေတာ့မယ့္ အခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ ႏွလုံးသြင္းေကာင္းၿပီး တရားသေဘာနဲ႔ မေတြမေ၀ မေၾကာက္မရြံ႕ေသ၀ံ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာသႏၷကံေခၚတဲ့ ေသခါနီး ႏွလုံးသြင္းေကာင္းမွ ဘ၀ကူးေကာင္းႏိုင္ပါတယ္။
လိုရင္းတိုက်ဥ္း ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္နည္းလဲ ရွိပါတယ္။
ငါေသရေတာ့မယ္၊ အခ်ိန္ပိုင္းသာ လိုေတာ့တယ္။
ငါ့ရဲ႕အသက္ရွင္ျခင္းဟာမၿမဲ၊ ေသျခင္းသာ ၿမဲတယ္။
ေသျခင္းဟာ ငါ့အတြက္ စင္စစ္ျဖစ္ေပတယ္။
ေသျခင္းကို ငါမလြန္ဆန္ႏိုင္ပါကလား။
အဲ့ဒီလို အႀကိမ္ႀကိမ္ ႏွလုံးသြင္းရႈပြားရင္ နီ၀ရဏကြာတဲ့အတြက္ မရဏႆတိ အာရုံၿမဲၿပီး ဥပစာရစ်ာန္ ရလာလိမ့္မယ္။ ဒီကတဆင့္ ၀ိပႆနာကူးရင္ တရားထူးရႏိုင္ပါတယ္။
မရဏႆတိကို ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ ရြတ္ဆိုႏိုင္တဲ့ ဓမၼသံေ၀ဂလကၤာလဲ ရွိေသးတယ္။ ႏွစ္သက္ရာနဲ႔ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ႏိုင္ေအာင္ မွ်ေ၀ပါတယ္။
ငါႏွင့္ရြယ္တူ၊ ႀကီးငယ္လူ၊ ေသသူ ေသၾကေလကုန္ၿပီ။
ထို႔တူမလဲြ၊ ငါသည္လဲ၊ အမွန္ပဲ ေသရမွာပါတကား။
ငါ၏ခႏၶာ၊ မၿမဲပါ အမွန္သာ ေသရမွာပါတကား။
ငါ၏ခႏၶာ ဆင္းရဲစြာ အမွန္သာနာရမွာပါတကား။
ငါ၏ခႏၶာ အႏွစ္မပါ အမွန္သာ အိုရမွာပါတကား။
မေသပါလို၊ ေတာင္းဆုဆိုလဲ၊ ဆိုတိုင္းမရ၊ ေသေနၾက၊ အနိစၥ ခႏၶာႀကီးပါတကား။
မနာပါလို၊ ေတာင္းဆုဆိုလဲ၊ ဆိုတိုင္းမရ၊ နာေနၾက၊ ဒုကၡ ခႏၶာႀကီးပါတကား။
မအုိပါလို၊ ေတာင္းဆုဆိုလဲ၊ ဆိုတိုင္းမရ၊ အိုေနၾက၊ အနတၱ ခႏၶာႀကီးပါတကား။
ညီေလးေရ
ခႏၶာရွိလာမွေတာ့ ေ၀ဒနာလဲရွိေနမွာပဲ။ ၀ိပႆနာကမ႒ာန္း၊ မရဏႆတိ ဘာ၀နာတခုခုကို ႏွလုံးသြင္းေနျခင္းအားျဖင့္ ညီေလးရဲ႕ ေ၀ဒနာေတြ လုံး၀ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္လို႔ အာမမခံႏိုင္ေပမဲ့ က်န္ေနေသးတဲ့ ဘ၀အစိတ္အပိုင္းကို အေနတတ္သြားမွာ ေသခ်ာတယ္။ အေနတတ္ရင္ အေသလဲတတ္ပါၿပီ။
ရည္ညႊန္းခ်က္။ ။ ကင္ဆာေရာဂါ ခံစားေနရေသာ ညီငယ္တဦးသို႔။

No comments: