Sunday, July 18, 2010

သမီးထံသို႔ေပးစာမ်ား (၂)

ေရးသားသူ — ေမာင္ဘေမာင္(ဘုန္းစုိး)

သမီးငယ္ေရ

ေျပာလက္စ ဗုဒၶဘာသာအၾကာင္းဆက္ၾကရေအာင္ေနာ္ သမီးတို႔က မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကလို႔ ဂရုမထားမိေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ဖို႔ ဘာေတြလိုအပ္သလဲဆိုတာကိုလဲ သိထားရလိမ့္မယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးျဖစ္ဖို႔ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ဥပေဒေတာ့မရွိပါဘူး၊ ဗုဒၶဘာသာမွာ ကိုးကြယ္ရာ ၃-မ်ဳိး ရွိတယ္။

(၁) ဗုဒၶဘုရားကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ျခင္း။
(၂) ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္ကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ျခင္း။
(၃) ဗုဒၶ၏ သံဃာ့အဖဲြ႔အစည္းကို ကိုးကြယ္ရာဟူ၍ ဆည္းကပ္ျခင္းတို႔ျဖစ္တယ္။

ဒီသုံးပါးကို ယုံၾကည္လက္ခံလိုက္တာနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါၿပီ။ ဒီသုံးပါးကို သရဏဂုံ၃-ပါးလို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔က ေခၚဆိုၾကတယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအတြက္ လုိက္နာက်င့္သုံးရမဲ့ က်င့္၀တ္ ၅-မ်ဳိးရွိတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြက “ငါးပါးသီလ” လို႔သိထားၾကတယ္။

(၁) သူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း။
(၂) သူတစ္ပါးးပစၥည္းကို ခိုးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း။
(၃) ကာမဂုဏ္ ေဖာက္ျပန္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း။
(၄) မဟုတ္မမွန္ ေျပာဆိုျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း။
(၅) မူးယစ္ပစၥည္း သုံးစဲြမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရျခင္း။

ဒါ သိပ္ကိုအေရးႀကီးတယ္၊ လူေတြက အေရးႀကီးတာကို အမွတ္တမဲ့ထားေနၾကတယ္၊ ပဓာနကိုသာမညလို႔ထင္ေနၾကတယ္၊ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း ဗုဒၶအလိုက် မလုပ္မျဖစ္ လုပ္သင့္တာက “ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းျခင္းပါ ” ။
အမွန္ကေတာ့ ငါးပါးသီလဟာ လုံး၀မလုပ္နဲ႔လို႔ ဗုဒၶဘုရား တားျမစ္ထားတဲ့ လူ႔စည္းမ်ဥ္းဥပေဒပါပဲ။ မေကာင္းလို႔တားထားတာကို တားထားရက္နဲ႔လုပ္ရင္ အပါယ္လမ္း ေျဖာင့္တန္းေနတာေပါ့။ တစ္ျခားေရြးစရာ လမ္းမရွိဘူးေလ။
ဗုဒၶကို္ယ္ေတာ္တိုင္ မလုပ္နဲ႔လို႔ တားျမစ္ခဲ့တဲ့ ဒီငါးခ်က္ကို ဂရုဓမၼျပဳသင့္လို႔ အက်ယ္ခ်ဲ႔ရွင္းျပရဦးမယ္။

ေခတ္စကားနဲ႔အတည့္ေျပာရင္ ပထမတားျမစ္ခ်က္က သူ႔အသက္ကိုမသတ္နဲ႔တဲ့ ဒါေပမဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ခပ္မ်ားမ်ားဟာ သီလကို ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာထားၾကတယ္။ ၾကမ္းပိုး၊ ပုရြက္ဆိတ္၊ ျခင္၊ သန္း စတဲ့ အေကာင္ေသးေသးေလးေတြကို သတ္ရင္းနဲ႔အက်င့္ပါၿပီး အေကာင္ႀကီးေတြကိုလည္း သတ္ရဲလာတာေပါ႔။ မေကာင္းမႈမွာသာ ေမြ႔ေလ်ာ္ခ်င္တတ္တဲ့စိတ္ဟာ တျဖည္းျဖည္းၾကမ္းတမ္းလာၿပီး ဆိုး၀ါးယုတ္ညံ့တဲ့ အက်င့္စရုိက္ ေျပာင္းလဲသြားေတာ့တယ္ေလ။
တကယ္ေတာ့ ပါဏာတိပါတာကံဆိုတာ သတ္တာတခုတည္းမဟုတ္ဘူးေနာ္၊ သူတစ္ပါးကို မတရားအႏိုင္က်င့္တာ၊ ႏွိပ္စက္ညႇင္းပန္းတာေတြလဲပါတယ္။ ဒီသတ္တာျဖတ္တာ၊ ညႇင္းပန္းႏွိပ္စက္တာေတြကို မိမိကိုယ္တိုင္လည္း မခံခ်င္ဘူး မခံႏိုင္ဘူးဆိုေတာ့ သူတစ္ပါးအေပၚမွာလည္း မက်ဴးလြန္သင့္ဘူးေပါ့။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ ေဒါသတရားပဲ၊ အဲ့ဒီသိကၡာပုဒ္ကိုေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ရင္ ေဒါသရဲ႕ေျပာင္းျပန္ အေဒါသျဖစ္လာတယ္။ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာပဲ၊ သူတစ္ပါးအေပၚမွာ ေမတၱာ၊ ဂရုဏာ တကယ္ထားတတ္ ထားႏိုင္သူဟာ ပါဏာတိပါတာကံကို မက်ဴးလြန္ေတာ့ဘူးေလ။
မိမိကိုယ္တိုင္လည္း သူတစ္ပါးကလာၿပီး သတ္မွာျဖတ္မွာ ၫႇင္းပန္းႏွိပ္စက္မွာ မလိုလားဘူး၊ မခံႏိုင္ဘူးမဟုတ္လား၊ ဒီေတာ့ မိမိကလည္း သူတစ္ပါးကို သတ္တာျဖတ္တာ ၫႇင္းပန္းႏွိပ္စာတာေတြ မလုပ္သင့္တာ မလုပ္ထိုက္တာ သဘာ၀မက်ေပဘူးလား။

ဒုတိယ တားျမစ္ခ်က္က မခိုးနဲ႔ဆိုတဲ့ အဒိႏၷာဒါနကံကို ေရွာင္ခိုင္းတာပါ။ ပိုင္ရွင္မသိဘဲယူတာ၊ ပိုင္ရွင္သိေပမဲ့ သေဘာမတူဘဲ၊ ခြင့္မျပဳဘဲ၊ မေပးဘဲ အတင္းအဓမၼယူတာ၊ ကလိမ္ကက်စ္လုပ္ၿပီးေတာ့ယူတာ၊ အဲ့ဒါေတြအားလုံး အက်ဳံး၀င္ပါတယ္။ အခုေခတ္ေစ်းသည္ေတြ အဒိႏၷာဒါနကံကို မေရွာင္ႏိုင္ၾကသူကမ်ားတယ္။ အရင္းစစ္လိုက္ေတာ့ ေလာဘတရားကိုယ္ပါပဲ။ အဒိႏၷာဒါနကံကို မက်ဴးလြန္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ႏိုင္ရင္ ေလာဘနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ အေလာဘျဖစ္လာမယ္။ အေလာဘက မလိုခ်င္တာ၊ စြန္႔လႊတ္တာ။ ဒီေတာ့ အဒိႏၷာဒါနကံကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္တာနဲ႔ သူတစ္ပါးကို ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္းဆိုတဲ့ မုတၱစာဂကို က်င့္သုံးၿပီးသား ျဖစ္တယ္။ (ခိုးမႈနဲ႔ပတ္သက္လို႔ခိုးနည္း၂၅မ်ုဳိးရွိတယ္၊ ဒါေတြေတာ့ဒီမွာအေသးစိတ္မေျပာေတာ့ဘူး)။

တတိယ တားျမစ္ခ်က္က မျပစ္မွားနဲ႔ မယုတ္မာနဲ႔လို႔ ကာေမသုမစာၦစာရကံကို ေရွာင္ၾကဥ္ခိုင္းတာပါ။ လူသားေတြအတြက္ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ကုိယ္က်င့္သိကၡာကို ေအာက္တန္းက်စြာ ထိခုိက္ပ်က္စီးေစတာက ဒီယုတ္မာမႈလို႔ပဲ အေဖက ဆိုခ်င္တယ္။
အတိုဆုံး-အက်ဥ္းဆုံးနဲ႔ “ယုတ္မာမႈ”လို႔ ဆိုထားေပမဲ့ မယားရွိတဲ့လင္ျဖစ္ေစ၊ လင္ရွိတဲ့မယားျဖစ္ေစ၊ ကာမပိုိင္ရွိပါလ်က္နဲ႔ ေဖာက္ျပန္တဲ့စိတ္နဲ႔ ေမွာက္မွားစြာက်ဴးလြန္ၾကတာ၊ ကာမပိုင္မရွိေပမဲ့ အုပ္ထိန္းမႈမကင္းတဲ့ မိန္းမေတြကုိ ကာယကံရွင္အလုိမတူဘဲ ဗလကၠာရျပဳတာ၊ အဓမၼအႏိုင္က်င့္တာ၊ မေတာ္မတရားဖ်က္ဆီးတာ၊ ဇနီးမယားျပဳက်င့္တာေတြ အားလုံးအက်ဳံး၀င္တယ္။
ဒီအေၾကာင္းအခ်က္ေတြကို သုံးသပ္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေယာက်ၤားျဖစ္ေစ၊ မိန္းမျဖစ္ေစ ကာမဂုဏ္ အာရုံခံစားမႈေတြမွာ မေရာင့္ရဲမတင္းတိမ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ကာမရာဂစိတ္ေတြ လြန္ကဲျပင္းထန္လာတဲ့အခါ လူ႔သိကၡာ၊ လူ႔က်င့္၀တ္ေတြကို ထိန္းသိမ္းရေကာင္းမွန္းမသိႏိုင္ေတာ့ဘဲ လူစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး တိရစာၦန္စိတ္ ေပါက္သြားၾကတာပဲ။ ဒီလိုေဖာက္ျပား၊ ေမွာက္မွား၊ မတရားအႏိုင္က်င့္မႈက ငါးပါးသီလမွာ ေရွာင္ၾကဥ္ရန္တားျမစ္ထားတဲ့ မေကာင္းမႈငါးမ်ဳိးအနက္ အယုတ္မာဆုံး အကုသိုလ္ကံလို႔ ဆိုရလိမ့္မယ္။

ဒီလိုအမႈကိစၥေတြမျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳတင္ကာကြယ္ႏိုင္ေအာင္ အမ်ဳိးသမီးေတြအေနနဲ႔လည္း ၀တ္စားဆင္ယင္မႈကအစ အသြားအလာ အေနအထိုင္ အစစအရာရာ ဆင္ျခင္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ ေျခတလွမ္းမွားတာနဲ႔ ဘ၀တခုလုံးေမွာက္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတာ ၾကပ္ၾကပ္သတိထားဖို႔လည္းလိုလိမ့္မယ္။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အမ်ဳိးသမီးေတြအေနနဲ႔ ၀တ္စားဆင္ယဥ္မႈလုံလုံၿခဳံၿခဳံနဲ႔ ဣေျႏၵရဖို႔၊ ေနမႈထုိင္မႈသိကၡာရွိဖို႔ အင္မတန္မွပဲအေရးႀကီးပါတယ္။ ပုရိသတို႔ရဲ႕စိတ္ကို ရာဂႏိုးႂကြေစတဲ့ အျပဳအမူအေနအထိုင္ အ၀တ္အစားမ်ဳိး ေရွာင္ရွားေစခ်င္တာပါ။ (ကာေမသုမိစာၦစာရနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ေျပာစရာေတြေတာ့အမ်ားႀကီးပါပဲ၊ ဒါေလာက္ဆိုၿခဳံငုံမိမယ္ထင္တယ္)။
ကာေမသုမိစာၦစာရကို အမ်ားအားျဖင့္ “သူတစ္ပါးအိမ္ရာ၌ျပစ္မွားျခင္း” လို႔ အနက္ဖြင့္ၾကေပမဲ့၊ ေတာင္ၿမိဳ႕မဟာဂႏၶာရုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကေတာ့ ရတနာ့ဂုဏ္ရည္က်မ္းမွာ “ကာမဂုဏ္၌ ကဲ့ရဲ႕ထိုက္စြာ ယုတ္မာေသာအက်င့္”လို႔ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖာ္ညႊန္းထားတာ ေတြ႔ရတယ္။

စတုတၳတားျမစ္ခ်က္က လူေတြအက်ဴးလြန္ဆုံး မုသာ၀ါဒပါပဲ။ လွ်ာမွာအရုိးမရွိေတာ့ လွည့္ပတ္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးလိမ္ညာေနၾကတာ၊ အမွန္တရားနဲ႔ အမွန္စကားရဲ႕တန္ဖိုးကို သိပ္ၿပီးနားမလည္ႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ လိမ္ေျပာရတာကို အရသာရွိေနၾကသလိုပဲ၊ မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာလို႔ေတာင္ ဆိုလိုက္ၾကေသးတယ္။ မွန္မွန္ကန္ကန္ေျပာဖို႔ထက္ လကၤာေခ်ာဖို႔ ပိုအေရးထားၾကတယ္။ လူေတြရဲ႕ႏႈတ္ဖ်ားမွာ သစၥာစကားဆိုတာ ရွားပါးပစၥည္းျဖစ္သြားၿပီ၊ ကိုယ္က်ဳိးရွိမယ္ဆိုရင္ မုသားထည္လဲသုံးဖို႔ ၀န္မေလးၾကေတာ့ဘူး၊ အရွက္မရွိၾကေတာ့ဘူး။
ေရွးေရွးကလူေတြအတြက္ သစၥာတန္ခိုးနဲ႔ သစၥာအက်ဳိးဟာ ေလာကမွာရွိတဲ့ ႏြယ္ျမက္ သစ္ပင္ေတြေတာင္ ေဆးဖက္၀င္ႏိုင္ပါသတဲ့၊ ေနာက္ေနာက္လူမ်ားၾကေတာ့ေ၀းပါေသးရဲ႕။ မုသားတန္ခိုး မုသားအက်ဳိးေၾကာင့္ ေဆးပင္ေတြေတာင္ ႏြယ္ျမက္ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့မယ္။
မ်က္ေမွာက္လူ႔ေဘာင္ေလာကမွာ မုသာ၀ါဒရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္ပုံကို ပိုၿပီးသိသာထင္ရွားေအာင္ ေျပာရဦးမယ္။ ဥပမာေတြကေတာ့ ေပးစရာအမ်ားႀကီးပဲ။ ဒါေပမဲ့ သိတာရုံေလာက္ပဲေျပာမယ္။

အေရာင္းအ၀ယ္လုပ္ငန္း လုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြဟာ ကိုယ့္ေဖာက္သည္အေပၚမွာ ကတိမဖ်က္ရဲၾကဘူး။ ေပးမယ္ဆိုတဲ့ပစၥည္းကို မပ်က္မကြက္ အခ်ိန္မီေပးၾကရတယ္။ ခ်ိန္းထားတဲ့အခ်ိန္ကို အေရာက္သြားၾကရတယ္။ ဒီကတိပ်က္ကြက္မႈဟာလည္း မုသာ၀ါဒပါပဲ။ တိုးတက္တယ္ဆိုတဲ့ႏိုင္ငံႀကီးေတြမွာ ႏိုင္ငံႀကီးသားေတြဟာ ခ်ိန္းထားတဲ့အခ်ိန္ကို တိတိက်က်ေလးစားလိုက္နာၾကတယ္။ ေပးထားတဲ့ကတိကိုလည္း ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ၾကတယ္။ ဒါဟာ မုသာ၀ါဒကိုေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သစၥာတရားကို ေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့ သေဘာကိုျပတာပါပဲ။ သစၥာကတိတည္တဲ့ ႏိုင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးေတြဟာ ႀကီးပြားတိုးတက္ၾကတယ္။ သစၥာကတိမတည္တဲ့ နုိင္ငံနဲ႔လူမ်ဳိးေတြဟာ ဆုတ္ယုတ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ မ်က္ျမင္လက္ေတြ႔ျဖစ္ေနတယ္။

လိမ္ညာမႈ၊ ဟန္ေဆာင္မႈ၊ လွည့္စားမႈ၊ ကတိသစၥာမတည္မႈ၊ ဒါေတြဟာ မုသာ၀ါဒခ်ည္းပဲ။ ပါးစပ္ကေျပာမွ မုသာ၀ါဒမဟုတ္ဘူး။ လုပ္မယ္ဆိုၿပီးမလုပ္ရင္၊ လာမယ္ေျပာၿပီးမလာရင္၊ တာ၀န္ယူၿပီးမွ တာ၀န္မေၾကရင္၊ ကိုယ့္မွာမရွိဘဲနဲ႔ဟန္ေဆာင္ရင္ တစ္ဖက္သားရဲ႕အသိဥာဏ္ကို ခၽြတ္လဲြေစရာေရာက္တဲ့ အတြက္ မုသာ၀ါဒလို႔ပဲေခၚတယ္။ ေလာကမွာ ဒီမုသာ၀ါဒကံဟာ အျပစ္အႀကီးဆုံးျဖစ္တယ္။ မုသာ၀ါဒကံကို က်ဴးလြန္ရဲသူဟာ ယုတ္မာမႈမွာေတာ့ မက်န္ေတာ့ဘူးလုိ႔ဆိုတယ္။ လိမ္ရဲတဲ့သူဟာ ခိုးရဲတယ္၊ သတ္ရဲတယ္၊ ၾကာကူလီလည္းလုပ္ရဲတယ္။ လူလိမ္တစ္ေယာက္မလုပ္ရဲတဲ့ အကုသိုလ္အမႈရယ္လို႔ မရွိဘူးလို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူတယ္။ တခ်ဳိ႕က လူသတ္မႈက်ဴးလြန္ေပမဲ့ သတ္ရင္သတ္တယ္လို႔ အမွန္အတိုင္း ၀န္ခံရဲၾကတယ္။ ခိုးစားေပမဲ့ တရားရုံးမွာ ခိုးပါတယ္လို႔ ၀န္ခံရဲတဲ့သူေတြရွိတယ္။ သူတစ္ပါးမယား ျပစ္မွားမိတဲ့ လူဟာလည္း မိမိအျပစ္ကို အမွန္အတိုင္း ၀န္ိခံရဲတဲ့သူရွိတယ္။ ဒီလို ကိုယ့္အျပစ္ကို၀န္ိခံရဲတယ္ဆိုရင္ ဒီလူဟာ လူေကာင္းတစ္ေယာက္ျပန္ျဖစ္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိပါေသးတယ္။ ေဘးကလူျပဳျပင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းရွိတယ္။

လူလိမ္ကေတာ့ ကိုယ့္အျပစ္ကို ဘယ္ေတာ့မွ၀န္မခံဘူး။ အျပစ္မရွိပါဘူးလို႔ဆိုေတာ့ သူအျပစ္ကို ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ေထာက္ျပေ၀ဖန္လို႔ရေတာ့မလဲ။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္တကာ့အျပစ္ထဲမွာ မုသာ၀ါဒအျပစ္ေလာက္ ႀကီးက်ယ္တာမရွိဘူးလုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားက ေဟာေတာ္မူခဲ့ျခင္းျဖစ္တယ္။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ႏုစဥ္ဘ၀တုန္းက သူခိုး,ဓားျပလည္းလုပ္ဖူးတယ္။ အရက္ေသစာလည္းေသာက္ဖူးတယ္။ သတ္ျဖတ္ၫႇင္းပန္းမႈေတြလည္းလုပ္ဖူးတယ္။ သူတစ္ပါးမယားနဲ႔လည္း မွားယြင္းဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းအတြင္းမွာ မုသာ၀ါဒကံကိုေတာ့ တစ္ခါမွမက်ဴးလြန္ဖူးဘူးလို႔ ဆိုတယ္။

ပၪၥမတားျမစ္ခ်က္က သုရာေမရယကံျဖစ္တယ္။ သုရာေမရယကံဟာ ငါးပါးသီလမွာ ေနာက္ဆုံးကပါေပမဲ့ မေကာင္းမႈအားလုံးရဲ႕ ေရွ႕သြားေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ပါသတဲ့။ အမွန္ေတာ့ မူးယစ္ေဆး၀ါးဆိုတာ ေကာင္းမႈအားလုံးကို ေမ့ေလ်ာ့ေစၿပီး မေကာင္းမႈမွန္သမွ်လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ရဲေဆးတင္ေပးတဲ့မာရ္နတ္ပါပဲ။

တကယ္သုံးသပ္ၾကည့္ရင္ သတ္တာ၊ ခိုးတာ၊ ယုတ္ယုတ္မာမာက်င့္တာ၊ လိမ္တာ၊ အရက္နဲ႔မူးယစ္ေဆး၀ါးသုံးတာ… ဒီငါးခ်က္ဟာ လူမ်ဳိးတိုင္း ဘာသာတိုင္းက ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္တဲ့ကိစၥရပ္ပါ။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ မသတ္နဲ႔၊ မခိုးနဲ႔၊ အက်င့္မယုတ္နဲ႔၊ မလိမ္နဲ႔၊ မမူးယစ္နဲ႔လို႔ွ ဗုဒၶဘုရားက လူ႔စည္းမ်ဥ္းဥပေဒအေနနဲ႔ တားျမစ္ခဲ့တာေပါ့။ လူ႔မႈအေဆာက္အအုံတစ္ခု တိုးတက္တယ္၊ ဆုတ္ယုတ္တယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ သီလေစာင့္တယ္၊ မေစာင့္ဘူးဆိုတဲ့အေပၚမွာ အမ်ားႀကီးမူတည္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ လူမႈေရးလမ္းၫႊန္ခ်က္ေတြထဲမွာ သီလဟာ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္တယ္။

ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းတဲ့အတြက္ ရတဲ့အက်ဳိး၊ မေစာင့္ထိန္းတဲ့အတြက္ ရတဲ့အျပစ္ေတြကို ဥပမာ,ဥပေမယ်ေတြ၊ ဇတ္ေတာ္ေတြနဲ႔ အက်ယ္တ၀င့္ရွင္းျပစရာေတြေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ ဒီေနရာမွာေတာ့ ဒီေလာက္နဲ႔ပဲေက်နပ္ေတာ့ေနာ္ ေနာက္မွသိခ်င္တာကို တစ္ခုခ်င္းျပန္ေမးေပါ့။
ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဒီေလာက္ပဲေနာ္။ ေနာက္အပတ္မွ အျခားအေၾကာင္းအရာတခုကို ဆက္တာေပါ့။

၂၀၁၀၊ ဇူလိုင္လ(၁၈)၊ ည၁၀နာရီ၂၀မိနစ္။

No comments: